Stránka 4 z 6

Napsal: 03 črc 2017, 09:11
od sis2
A není tam vidět na tom motoru nějaké označení - kdo to vyrábí? Pokud je to něco z cccp, tak tam na druhu "masla" (= rusky olej) nebude moc záležet, pak asi vystačí náš obyč M6A.

Napsal: 03 črc 2017, 10:03
od helios
S olejom do motora by som bol radšej opatrný. Viem o prípadoch, kedy firma, používajúca autá Lada Niva, skúšala rôzne náhrady, až to skončilo vylágrovanými prevodovkami. Do motora by mohla stačiť polosyntetika 10W40, ako do podobných motorov elektrocentrál, najlepšie by však bolo zistiť typ motora a podľa neho zodpovedajúci olej.

Napsal: 03 črc 2017, 11:10
od Honza_dy
Podle tohoto tam patří 10W-40, čemuž bych i věřil.

Napsal: 03 črc 2017, 13:20
od weed_smoker
Díky,zkusim 10W-40 třeba z Parama.

Napsal: 03 črc 2017, 17:41
od Atlan
Hlavne nieco co ma api SG a vyssie. A po 5mth a na 20mth vymen olej.

Napsal: 20 črc 2017, 21:20
od ohs_dc
Též jsem si koupil centrálu z Lídla z akce 29.6.2017. Jde o takovou celoplastovou lehkou krabici, podobající se vzhledově designu Bosch a má skutečně čistý sinusový průběh, viz článek http://www.cbdx.cz/clanek2948-generator ... -lidla.htm

Napsal: 05 srp 2017, 18:04
od sinclair
Něco novějšího od nějakého tradičního výrobce, třeba od Hondy někdo nemá? Jen kvůli referencím, jak se novější výrobky této tradiční japonské firmy chovají, parametry, hluk, spotřeba..
Totiž ty modely, co byly za kupu škváry dostupné asi tak před 12-15 lety běží tiše a spolehlivě doposud, nechají si líbit věci, které Vám nové modely vůbec nedovolí a tak. Možná proto, že v nich nebylo tolik serepetiček a elektroniky, asi opravdu dobré, japonské motory, dobré alternátory a typicky japonsky dobře promyšlená regulace.
Mám jeden takový starý větší kufřík 1kVA od Hondy v garáži, už dlouho nebyla na nic potřeba, ale věřím, že na třetí škubnutí špagátem naskočí.
Naléval jsem do ní vždycky N98, co se časem tolik nekazí.

Napsal: 30 říj 2017, 11:58
od Hejnicek
No jen trochu ozivuju tohle tema...
Po vcerejsku, kdy nam zas 12 hodin nesel proud.
U nas je to tak, jakto 2x blikne a tma, tak je jasny, ze bude zima a tma mnoho hodin.

Mam moznost si pujcit elektrocentralu HONDA, ale je to par desitek km a je velka a tezka na transport.

Dulezity v pripade vypadku je svetlo, plynovy kotel a kombi lednice.
Stacila by tedy 1F, ale probira se tady problem s velkym narazovym odberem tech lednic.
Po 20-ti letech jsem ted vymenil lednici a to za Samsung s invertorem.
Ted jsem koukal na net a v parametrech k lednici je jen spotreba/rok.
Budu se asi az prijedu domu kouknout na stitek, jestli je tam k tomu vic.
Svetla sviceni LED, cca do 50W.
V kotli je obehove cerpadlo Grundfos, tak to nebude taky zadna hruza na odber.
Ale ta lednice to je otazka a navic nevim jak ma odolnou elektonikou vuci kvalite napajeni.

Hmmm, koukal jsem treba na tuhle Hondu,
https://www.staves.cz/prodej-stavebnich ... eu-10i-622
Uz ji tu nekdo zminoval.
Mala a lehka, vystupni napajeni asi vhodne i pro elektroniku.
Lacina taky moc neni, ale treba bych se na to v prizni slozil.

Otazka zni, ma ji uz nekdo z Vas a pripojoval na centralu nekdo uz ty novejsi lednice?

Napsal: 30 říj 2017, 12:52
od p32
Byl bych opatrný, nějak málo informací a od Stavesu bych si nebral ani kladívko.

Napsal: 03 lis 2017, 21:34
od helios
EU10i od Hondy mám vyskúšanú, pred 7mimi rokmi som ňou napájal rodinný dom vyše týždňa, keď po víchrici stromy pováľali viacero stĺpov 22kV pred obcou. Vďaka dobre navrhnutému invertoru vydrží aj niekoľkosekundové preťaženie pri rozbehu chladničky, čo tie obyčajné lacné nedokážu. Takisto zniesla zapnutie veľkého CRT telkáča, v ktorom demagnetizačná cievka obrazovky dokáže zobrať pri štarte aj skoro 10A. Jediné, čo mi trochu vadilo, bolo, že pri preťažení sa vypne invertor a pre reštart treba motor zastaviť a znova naštartovať. Inak ju môžem len doporučiť.

Napsal: 03 lis 2017, 21:56
od mi-ro
Mám lednici Samsung s invertorovým pohonem. O minulém víkendu, kdy nešel proud jsem ji připojil na centrálu pro jistotu s Wattmetrem. Připojení mě až vyděsilo, odběr cca 3-5W. Říkám si, display a elektronika jede, motor centrálu dmítl. Nikoli! Spotřeba začala pomalu-plynule stoupat, po cca 5-ti minutách se stabilizovala na 60-70W. Takže invertorová lednice naprosto bez problémů.

Napsal: 03 lis 2017, 22:26
od Hejnicek
Ha, diky mi-ro.
Dobra zprava.
Akorat mam jeste obavu, abych lednici nekvalitni centralou treba neznicil.
Co mas za centralu ty?

Napsal: 04 lis 2017, 07:39
od mi-ro

Napsal: 04 lis 2017, 08:24
od marshal
za mě mohu doporučit https://elektrocentraly.heureka.cz/kipor-ig2000/#
není to japonec ale korejci se asi inspirovali hondou.
Mám ji už 4 roky a jsem spokojen. Sice běhá pouze v létě na zahradě ale bez problémů utáhla vš co jsem připojil: flexu, rotavátor, vrtačku, el hoblík, mafla.. lednici jsem nezkoušel ale nemyslím že by měla větší záběr proud než třeba flexa.
Má dvě chyby nelze připojit svářečku a má poměrně malou nádrž.
chce to hlídat výměny oleje, jinak spokojnost

Napsal: 04 lis 2017, 09:16
od sinclair
A kolik má ten Tvůj Kipor zatím motohodin?
Víš, jak je to s těmi inspiracemi a asijskými kopiemi..Japonci jsou fakt pečliví a na kritická místa neomylně použijí správný materiál, komponent a správně ho dimenzují. Při tom kopírování se ledacos ošidí stylem "tohle by klidně mohlo bejt menší a plastový" - třeba blbá vrtule větráku. Ten pečlivý japonec asi kurvva dobře věděl, proč na vrtuli použil vyvažovaný odlitek z lehké slitiny a ne plast - a tak by se dalo pokračovat až do blba a skončíme třeba u ložisek z čínského bláta.
Ve výsledku třeba je ta mašina opravdu velice podobná nějakému osvědčenému vzoru a modelu renomované firmy v oboru, jenže ten byl osvědčený a spolehlivý z toho důvodu, že to byl originál renomované firmy a měl všude to, co tam patří. Neboť renomovaná firma s dlouholetou tradicí, jako je třeba Honda, jaksi nemá důvod si kurvvit pověst nějakými ojebanými sračkami.

Řekněte mi - jaký přesně důvody jsou pro nahrazení přímého 1F či 3F alternátoru 230V či 3x400V s dobře řešenou, jednoduchou regulací za: "nějaký" speciální alternátor, co tam stejně zase být musí, ale za ním další kupa nespolehlivé čínské elektroniky, co ani neumí stvořit slušné sinusové napětí a při každém větším nárazu padá?
Vždyť ta úměra o poruchovosti vs. počtu nutných elektronických součástek vs. jejich cena pořád platí, u asijských kopií polovodičů a všeho dalšího dvojnásob?
Proč všude, kde to principiálně není nutné, složitou elektroniku cpát?
Jako já chápu, že alternátor, dávající místo 50Hz třeba 500Hz, určitě bude menší, nějaká úspora tam jistě bude. Ale stojí ta úspora za zvýšenou poruchovost a životnost?
Elektrocentrála přeci není spotřebka na dva roky - nebo už je taky??

Není ve výsledku levnější pořízení značkového stroje za 40k a na dvacet let, než se co 4-5 roků otravovat s nákupem 4-5 jakýchsi, zpravidla už neopravitelných pajců, každý za 10k?