Stránka 4 z 10

Napsal: 10 zář 2016, 19:20
od Celeron
No já tam měl takový dva disky na společný hřídeli, do jednoho šla roura od filtru a z druhýho roura k vejfuku. A když se přišláplo, tak to pískalo. Tak bych řekl, že to bylo ťurbo. :)

Napsal: 10 zář 2016, 21:10
od davemh
HDI neznamená turbo. Jak zde bylo uvedeno, je to jiný název pro common rail. Nicméně většina těcho motorů turbo má.
Celeron > Měl jsem pracovního Partnera 2.0 HDI, bez plastu na motoru, a turbo bylo vidět jen zespoda z kanálu. Odvrchu vůbec. Nádhernej přístup :)

Napsal: 10 zář 2016, 23:28
od Celeron
Já netvrdím, že HDI = turbo. Ale, měl jsem (či mám) 3 Citróny HDI (Xara, Xara Pikaču a C4 Pikaču) a všechny měly turbo od Garreta nebo Mitsubishi. Neslyšel jsem, že by některej motor HDI od PSA turbo neměl.
U dvoulitru bylo za motorem, u jednašestky před motorem, půlkou schovaný pod horním deklem.

Napsal: 10 zář 2016, 23:58
od misocko
rozbehlo sa to tu teda pekne...
jazdil som od skoda 100 az po nejaky tazky 2,2turbo diesel. momentalne mam 1,9TDi od VW (staru fabku). Na sluzobkach a vo firme vyfasnem co je prave po ruke 1,2 - 1,6 beznzin, 1,4 - 2,2TD. ked to tak porovnavam, motor musi mat kubaturu. Svet sa sice zenie do 1,0 vysavacov (v portugalsku, dialnica, kopec , traja v aute, kamiony nas braly - je mozne ze chyba bola v medzikuse medzi sedadlom a volantom , ktory ma doma 1,9TDi ako ja, ale ja dokazem roztocit aj benzin) , ale ja dufam ze na tom nebudem musiet jazdit. Pri nizsich kubaturach je jasne ze motor si to v tom hoci aj malickom aute neuziva (samezrejme, zenske to necitia, ja vsak prezivam vsetko od nasatia vzduchu , prechod cez filter, turbo, chladic, valec, vstreknutie nafty, horenie, turbo, kat, vyfuk (pripadne filter pevnych castic), vsetko to si dokazem predstavit pri stlaceni plynu). Takze za mna, jednoznacne tazke diesle s aspon 1,9; ktore vsak nemusia vobec dymit - neviem preco to aj moderne auta robia, ja sa kludne spokojim s turbodierou namiesto oblaku dymu pri kazdom pridani plynu - ked viem ze tam ta diera je, nemam problem to s nou prezit a nafuknut turbo pred prebiehanim, zato vsak nafuknute turbo stoji zato.

Napsal: 11 zář 2016, 00:09
od KUBO
Mne zas nesmie nafťák na dvor. Mám dosť keď niekto príde na návštevu a vo dvore medzi domami naštartuje nafťák. To je hluk a klepot. Aby som budil celú ulicu ráno, keď idem do práce. Osobne mám ochcávku 1.6 a som spokojný. Na poslednej STK som započul od mechanika čo nevedel urobiť emisnú na jednom Logane, kde mal namontované LPG, že: Benzín do auta, nafta do traktora a plyn do sporáka.

Napsal: 11 zář 2016, 00:15
od EKKAR
Jděte do prdele s dohadováním se o palivech a urážením se kvůli druhu paliva navzájem - kdyby nebylo VEŠKEREJCH kapalnejch uhlovodíkovejch paliv, mohli byste jezdit jedině tak, že byste se nafutrovali vařenou kapustou s fazolema, zapili to zkyslým mlíkem a pak si mezi půlky strčili hadičku od sání motoru ...

Napsal: 11 zář 2016, 01:13
od Celeron
Šak oni se toho Ekkare mlaďáci pod 30 jednou dožijou, že budou prdět do karbecu až ropa vyschne. :lol: Medí mě poslouchat ty kydy, jak se bude jezdit na vodík, metan a podobný nesmysly. Z čeho pak se asi s nejmenším nákladem dnes vyrábí vodík a metan? No přece z ropy. :wink:
Bez ropy půjde většina technologií, co nyní známe, do prdele, a my zpátky na stromy. :mrgreen:

Napsal: 11 zář 2016, 07:58
od TAKJAN
Údajně je ropy ještě na desítky let minim..

Napsal: 11 zář 2016, 16:33
od Sandal
Buďte všichni rádi že si můžete téměř zadarmo vozit p.rdele.Ropa má mnohem větší hodnotu než za kterou se prodává.To že je nafta drahá dělá spotřební daň a nenažranost lidí kteří se kolem ropy motaj.Dokud nebude litr nafty stát aspoň pětikilo tak si ji vážit nebudem.

Napsal: 11 zář 2016, 18:46
od Habesan
Tak holt budete jezdit tramvajema...

Napsal: 15 říj 2016, 14:41
od EKKAR
Začíná se (snad) blejskat na lepší časy, automobilky přišly na to, že daunsajzink asi nebude to pravý vořechový:
http://www.autoforum.cz/technika/saskar ... -internetu

Napsal: 15 říj 2016, 15:13
od konosuke
Sandal píše:Buďte všichni rádi že si můžete téměř zadarmo vozit p.rdele.Ropa má mnohem větší hodnotu než za kterou se prodává.To že je nafta drahá dělá spotřební daň a nenažranost lidí kteří se kolem ropy motaj.Dokud nebude litr nafty stát aspoň pětikilo tak si ji vážit nebudem.
houno mě to sere, do práce na kole či pěšky, rezivou plechovou rakev na 4 gumových kolech nemám, nikdy neměl ani nechci, ať neprodejný nadprodukt shnije nenažrancům na šrot na skladu
spalovat cennou ropu je barbarské zvěrstvo

Napsal: 15 říj 2016, 15:55
od TAKJAN
Co s ní jiného?

Napsal: 15 říj 2016, 16:12
od EKKAR
Chemie - veškerý plasty, barviva a polovička léčiv ... Z ničeho jinýho LACINĚJC průmyslovou organickou chemii "nenakrmíš". I když některý látky je lacinější než z ropy získávat ze zemního plynu, furt to je z fosilního paliva vytěženýho ze země. Ale protože zemňák je skoro čistej metan, tak se dá říct, že syntézový jednotky můžou bejt napájený klidně i z jímek na získávání bioplynu - A TÍM ŽÁDNOU ROPU NEPOTŘEBUJOU ...

Napsal: 15 říj 2016, 17:58
od konosuke
náhrada ropy coby paliva existuje enemže z čeho by pak žili leniví pupkatý arabáci a jejich 30 konkubín ?! s vývozu pouštního písku ? to už tu jednou za komančů bylo a dopadlo blbě