Stránka 4 z 5

Napsal: 17 říj 2006, 23:20
od Sendyx
Můj názor je, že takhle změříš kulové.

Napsal: 18 říj 2006, 00:32
od ViPali
Naopak, je to jednoduché. Nabíjacie napätie alternátoru je väčšie ako napätie batérie, preto pri každej polvlne vzrastie napätie v sieti z Ubat na Ualt. Toto zvlnenie má frekvenciu úmernú otáčkam. Čím je staršia batéria, alebo čím je väčšia záťaž, tým je amplitúda väčšia.
Všetko ostatné je fyzika.
Teleso zostáva v pokoji, alebo rovnomernom pohybe ak sila, ktorá naň pôsobí je rovná nule.
Ak na teleso pôsobí konštantná sila, teleso sa pohybuje rovnomerne zrýchleným pohybom.

Napsal: 18 říj 2006, 00:48
od Sendyx
Jen tak mezi náma, jak vyhodnotíš, jaký je převod mezi otáčkami motoru a počtem pólů alternátoru ?
Jenže ty potřebuješ vyhodnotit ne konstantní otáčky, ale potřebuješ nejlépe vyhodnotit pulzaci otáček, ke které dochází při zážehu směsi ve válci.

Napsal: 18 říj 2006, 08:35
od misumi
to je úplně jedno,kolik má altík fází,nebo jak to zveš ty polů.Ono se opravdu vybírá jen ta DEVIACE pískání před a po výbuchu.Ze to není jadnoduché,o tom jsem se již přesvědčil.Viz ATAL113.Ted de o to jestli je drahé ta identifikace imp.nebo to převedení a zobrazení na displeji.Asi ten nápad .Prodávají to za 50 kolíků.

Napsal: 18 říj 2006, 09:31
od Sendyx
Já to chápu, stačí vyhodnocovat okamžitou změnu úhlové rychlosti, o tom se tady bavíme už po třetí. V tom případě je zcela jedno, jaká je vazba mezi napětí altu a motorem, pokud se na něj tento jev dostatečně přenese. Jednoduchým analogovým zapojením to prostě nepůjde, možná v úzkém oboru otáček.
Jestli chce někdo bádat pořádně, je třeba nakreslit a rovnicemi popsat chování motoru, chování převodů a alternátoru (bude to filtr asi 2. řádu), následně převod otáčky-napětí s vazbou na odezvu regulátoru nabíjení, a vazbu na palubní síť. Taky je třeba analyzovat zdroje dalších signálů, ev. rušení, selektivně je odfiltrovat. To vše pro celý rozsah otáček a více typů motorů. Bastlení nějakého filtru je k ničemu, požadovaný signál je třeba REKONSTRUOVAT z příznaků, prostě je třeba se podívat "za roh".

Napsal: 18 říj 2006, 10:36
od ViPali
Chlapci zabudnite!!!
Ak nastane v motore výbuch paliva, tak dostane impulz ktorý ho roztočí. Ak nenastane v krátkej dobe ďalší a ďalší výbych, tak sa motor zastaví. Teória o tom, že pred výbuchom motor spomalí a po výbuchu zrýchli je síce pravdivá, ale logicky ani nič iné nemôže nastať. Od posledného výbuchu až po ďalší motor stále spomaľuje. V konečnom dôsledku stále hovoríme o priemerných otáčkach, takže nam netreba merať nič iné len otáčky !!! (Teória o spomalení je len krytie know-how autora programu.)
Ak má alt. 3póly (p), N pulzov a prevod na kľuku k1 a kľuka na kolesá k2 a obvod kolesa k3, potom rýchlosť auta je v = N.k2.k3/p.k1
Ak dodáš autu jednotkový impulz = zošľapneš plyn na podlahu a meriaš čas za ktorý dosiahne maximálne otáčky = maximálnu rýchlosť, tak vypočítaš energiu, výkon a deriváciou podľa času moment sily.
Hmotnosť auta zadáš ako konštantu, kolesá ako konštantu, odpor auta ako konštantu, ...

Nevidím problém.

Napsal: 18 říj 2006, 10:43
od Sendyx
Odpor auta jako konštantu ????? joj, a to vraveli v tej múdrej televízii ? :D

Napsal: 18 říj 2006, 11:37
od rezis
Hele porad stim ATALEM nac potrebujes merit otacky? Tobe staci zmena cisla z X na Y za urcitou dobu tak proc si nevzit ten sinus co bude na baterce z altu a nezjistit jak meni frekveci. Na volnobeh treba 200Hz na plny 1,5kHz. Ten sinus dostat pujde ne? Treba si nedovedu prestavit ten ATAl u motoru s vyvažovaci hrideli nebo s otocnym zavazim v setrvacniku (tusim u TDI PD). Vsak tam bys mel (spis tedy nemel) deviaci ze bys nespocital valce :lol:

Napsal: 18 říj 2006, 12:58
od ViPali
On to chce snímať z kabíny auta (zapaľovač je univerzálna zásuvka vo všetkých autách), inak by musel ťahať káble od motora.
Nechce to merať na stolici, ale na rovnej asfaltke.
Tá frekvencia nie je lineárna a práve v tom je tá finta, keď spraví dreriváciu podľa času, tak nájde miesto - frekvenciu, kde má motor najväčší výkon.

Napsal: 18 říj 2006, 14:27
od rezis
Ok pokud pujde po tech devijacich dostane skutecne otacky namotulovane na f altu. Pokud jsem dobre pochopil princip mereni :?: :?: :?: tak kroutak urci prirustek otacek za cas v oblasti vetsiho kroutaku bude narust otacek vetsi a naopak. proto by mu stacilo vyrubat si tu frekvenci altu. sice nebude nic vedet o otackach motoru ale prirustek to to urci. Pokud ma to auto otackomer tak si to dokonce muze prenest v grafu. Jinak by se mu ty krivky sibly jen v otackach. ale mely by zustat stejne. Chapu dobre ten princip mereni? At nevypadam jako blbec :cry:

Napsal: 18 říj 2006, 19:01
od ViPali
:prst: presne, najčistejšie sú na alternátore (hovoríme o nafťáku), ale aby sa nemusel napichovať krokodilom na káble, tak využije zásuvku zapaľovača, ktorá je rovnaká v Škode aj vo Fiate. To koľko pólov má alternátor a aký je prevod je nezaujímavé, pretože v každom okamihu bude vyhodnocovať prírastok otáčok.
Alternátor má pevný prevod s motorom a motor má pevný prevod na kolesá. Počas testu nesmie preradiť rýchlosť a na začiatku nesmú prekĺznuť kolesá.
Podľa sily motoru možno na trojke, bude motor spočiatku lenivý, postupne budú rásť otáčky (rýchlosť) a v závere motor bude hučať, ale na výkone sa to už neprejaví, lebo sa prejavia mechanické tlmenia. Takže niekde v 70% bude maximálny výkon - to všetko vyrieši PC.
Pre misumi - zadaj to ako úlohu synovi, uvidíš pri správnej stimulácii si poradí.

Podľa môjho názoru, chyba bola v tom, že misumi najskôr zosilňoval signál aj s celým spektrom a potom ho čistil. Ak ho najskôr vyčistí a potom zosilní, mohlo by to pracovať.
Príznačná je ukážka toho priateľ z indukčnej cievky. Ten neodstránil tie zákmity a potom mal softvér pri vyšších otáčkach problém určiť správnu frekvenciu. Ak by to bol pustil cez dolnú priepusť a derivoval na ihly, bolo by meranie pri vysokých otáčkach presnejšie.

Napsal: 18 říj 2006, 19:28
od Sendyx
Co se stane s filtrovaným signálem po derivaci ? No nic, raději toho nechme...

Napsal: 18 říj 2006, 20:56
od ZdenekHQ
Nemohl bys někde pověsit ve WAVu 48Khz mono nahrávku tohu "šumu", a to pro volnoběh a pro nějaké vyšší otáčky ? Prosím ne MP3 ! Stačí dvě tři vteřinky, ať to není moc velký.

Napsal: 18 říj 2006, 20:57
od ViPali
Sendyx
Keď pustíš veľa úzkych impulzov cez integračný člen, tak z nich urobí jeden široký impulz. Ak sú to tlmené kmity, tak je vhodné vybrať úroveň prvého najväčšieho, podľa neho spraviť integráciu a následnou deriváciou vznikne ihla v čase nástupnej hrany prvého originálneho kmitu.
Ak pôvodne mohol byť problém rozlíšiť kedy končia predchádzajúce a začínajú následné impulzy, tak pri ihle bude táto jednoznačne vždy na začiatku impulzov.

Obrázek

Spýtaj sa aj druhý krát, nemám problém odpovedať.

Napsal: 18 říj 2006, 21:03
od Sendyx
Jenže to, cos namaloval, není prostá integrace, ale integrace absolutní hodnoty stříd. složky, dalo by se asi říct demodulace nebo "obálkování".