Stránka 4 z 6

Napsal: 18 zář 2018, 22:43
od PixelOrgy
Tady to je celkem detailne, i v tom linku od Zdena

Napsal: 19 zář 2018, 07:46
od mpcz
Ok, když je to tam popsáno tak srozumitelně a detailně, můžeš prosím vzít tužku a nakreslit těch pár součástek, které z toho teoretického dokumentu tak jasně vyplývají? Odběr cca 50 mA, jm. napětí 12V, ochrana proti delšímu přepětí 24V pojistkou, proti přepólování a špičkám, v modulu je místo omezeno, nelze zvětšit. Děkuji, mpcz, 19.9.2018

Napsal: 25 zář 2018, 09:21
od mpcz
No zdá se, že teoretických poradců je zde hodně. S provedením v reálu už je to trošku horší. mpcz, 25/9/2018

Napsal: 25 zář 2018, 11:59
od PixelOrgy
- Figure 4 - vycet typu spicek v palubni siti
- Figure 9 - ukazka ochrany dat. linek (napr. CAN)
- Kapitola 4 - ocharana v napajeni

O co slo je ten vypocet spravnyho transilu, a jelikoz ten dokument popisuje primo pouziti v aute, daji se vzit rovnou ty uvedeny hodnoty.

Teorii do praxe si musis uvest sam

Napsal: 25 zář 2018, 14:26
od mpcz
Ten dokument se velmi podrobně zabývá dynamickými jevy, což je v pořádku. Horší už je to s plazivým přepětím.
Nepodařilo se mi vypočítat kombinaci pro tyto případy. Např. síť 12V max. U pro modul 22V, transil 600W 18V, odběr modulu 50mA. Bez ohledu na výpočty se mi nepodařilo nalézt bezproblémovou kombinaci hodnoty séroivého odporu k tomu transilu. Kolik navrhuješ? Děkuji, mpcz, 25/9/2018

Napsal: 25 zář 2018, 16:12
od PeteBurns
Zo zaciatku navrhujem odbornu pomoc. Dakujem, PeteBurns, 25/9/2018, 16:12, 25.4s :wink:

Napsal: 25 zář 2018, 16:47
od EKKAR
Ano, měl bys ji vyhledat. Na určení takovejch součástek přeci existujou tabulky nebo vzorečky.

Napsal: 25 zář 2018, 17:22
od mpcz
No je vidět, že někoho uspokojuje psaní těchto nicneříkajících příspěvků. Nevím, co tím kdo sleduje. Pokud dojde ale na lámání chleba, nezbyde, než kličkovat do mlhy.
Ten odpor není problém vypočítat, problém je v tom, že v praxi tento obvod bude fungovat pouze proti špičkám. Při plazivém přepětí bude životu nebezpečný. Proto jsem chtěl konkrétní radu od zdejších odborníků s tím, že jim na rozdíl od teoretických radilů předvedu chování tohoto obvodu v praxi. Zřejmě se však ničeho jiného než odkazů a teoretických pouček nedočkám. Ale třeba se mýlím. mpcz, 25/9/2018

Napsal: 25 zář 2018, 20:24
od masar
mpcz píše:...Ten odpor není problém vypočítat, problém je v tom, že v praxi tento obvod bude fungovat pouze proti špičkám. Při plazivém přepětí bude životu nebezpečný...
A na to nebezpečí jsi přišel jakou úvahou? Jak velké "plazivé" proudy máš asi na mysli...?
mpcz píše:...Zřejmě se však ničeho jiného než odkazů a teoretických pouček nedočkám...
Pokud budeš ty teoretické poučky aplikovat v praxi, výsledků se dočkáš.
:wink:
edit: Nechceš s náma mlátit vo zem, že né?

Napsal: 26 zář 2018, 13:11
od mpcz
Nikdo o zem nemlátí. Pouze jsem čekal na to, až někdo ten obvod nakreslí tak, aby bylo o čem diskutovat. Nedočkal jsem se.
Dále - nemluvím o plazivých proudech, ale o plazivém přepětí, to je doufám jasné. Upřesním: mám na mysli nikoliv okamžitou jednorázovou přepěťovou špičku, která je řešitelná, ale déletrvající přepětí o několik voltů.
Už jsem to zažil, pán si připojil nabíječku na baterii s vadným článkem přímo v autě a napětí vyskočilo na pěkných 22V. A navíc - modul se do tohoto napětí může dostat i jinak. Je to sice mimořádná situace, která se neudá každý den, ale následky můžou být pro celé okolí tragické. Proto je NUTNÉ to nějak ošetřit a to nikoliv slovně ale skutečně.
Jelikož cítím z tónu tvé reakce pozici mistra světa, prosím, zkus mi ten obvod (odpor?, pojistka?, kondenzátor?) s transilem nakreslit a já ho otestuji. Děkuji. Pak si o tom promluvíme. mpcz, 26/09/2018

Napsal: 26 zář 2018, 13:17
od PixelOrgy
tak pouzij menic s odpovidajicim vstupnim rozsahem napeti. To je prece zas neco uplne jinyho, celou dobu tu resime spicky v siti.

http://www.ti.com/lit/ds/symlink/tps54560.pdf

Transil das pred Vin

Napsal: 26 zář 2018, 13:43
od PeteBurns
mpcz píše:Jelikož cítím z tónu tvé reakce pozici mistra světa... mpcz, 26/09/2018
Uprimne, vzdy lepsie, ako vidiet v kazdom tvojom prispevku pacienta psychiny ;) Dakujem. PeteBurns, 26/09/2018, 13:43, 18.1s :lol:

Napsal: 26 zář 2018, 13:53
od mpcz
Ano, tam, kde chybí rozum a vědomosti, nastupují invektivy, navíc - odpověď na problém zase nikde. Nebo ji snad někde vidíš? mpcz, 26/9/2018
p.s. ještě, že jsi tam přidal i ty desetiny. Ano, máš pravdu, ten čas je opravdu s časem fóra rozdílný. Ale to se mnou nevyřešíš. Já řeším ten transil.

Napsal: 26 zář 2018, 14:00
od mpcz
PixelOrgy píše:tak pouzij menic s odpovidajicim vstupnim rozsahem napeti. To je prece zas neco uplne jinyho, celou dobu tu resime spicky v siti.

http://www.ti.com/lit/ds/symlink/tps54560.pdf

Transil das pred Vin
Dík, ano, to již mám odzkoušeno a funguje to správně. Jak na špičky, tak na přepětí. Tím, že se posune to napětí o hodně výš, nehrozí přehřátí transilu "mírným" přepětím. Bohužel, jak jsem již psal výše, v modulu je málo místa, taktak na ten transil a diodu. Odběratel nedovolí modul zvětšit. mpcz, 26/9/2018

Napsal: 26 zář 2018, 16:52
od masar
mpcz píše:...Při plazivém přepětí bude životu nebezpečný...
...mám na mysli nikoliv okamžitou jednorázovou přepěťovou špičku, která je řešitelná, ale déletrvající přepětí o několik voltů...
Asi jsi tedy nemyslel svůj život. Trochu tu terminologii ohýbáš k obrazu svému. To tvoje "plazivé" přepětí vzniklo připojením auto-nabíječky přímo do auta s vadným akumulátorem. Přitom se doposud v celém vlákně řešily přepěťové špičky a jak je úspěšně zachytit na osciloskopu.
Jinak nevidím tady nic, o čem by se dala vést diskuse, kterou stále vyžaduješ. Podle tvých sdělení je stav takový, že jsi sestavil do nějaké krabičky obvod s transilem, omezovacím rezistorem a ochrannou diodou. Teď je to tedy ve stadiu ověřování, ne? Na diskusi vznikne prostor tehdy, až zjistíš výsledek tohoto opatření.
:wink: