Stránka 4 z 4

Napsal: 30 zář 2018, 21:32
od rnbw
Prudy sa mozu dost lisit podla teploty - ci tam bude 60 stupnov v lete alebo -20 v zime.

Napsal: 30 zář 2018, 21:36
od workhard
Záleží, čím se to namaže ;)

Napsal: 30 zář 2018, 21:53
od Jamesbond007cz
myslim ze origo regulator (potenciometr) na pristrojovce dava 6.7V - 14V

zitra zmerim

Napsal: 30 zář 2018, 22:13
od workhard
A tomu by se dalo i věřit.

Napsal: 06 říj 2018, 15:45
od Jamesbond007cz
muzu spalit tranzistor,kdyz omylem prehodim bazi a colector v zatezi?

motor s sebou trhnul a pres tranzistor se netoci

Napsal: 06 říj 2018, 17:18
od masar
Ano. :wink:

Napsal: 06 říj 2018, 21:53
od Jamesbond007cz
abych byl presnejsi, jisty si spravnym zapojenim jsem hned zapojil ventilator, ten s sebou trhnul (bazi jsem nestihl pripojit) a vic mi to nejde

Napsal: 06 říj 2018, 22:09
od masar
Upřesnění není třeba.
Nejprve musíš zapojit celý obvod se všemi součástkami. Potom je třeba všechno ještě zkontrolovat, popř. připojit měřící přístroj. Až úplně nakonec se připojuje přívod napájecího napětí a teprve pak se spínačem obvod zapne.
To néni jak hop na krávu a už je tele.
:wink:
p.s. Tranzistor jsi zapojil jen jeden? Umíš zkontrolovat stav tranzistoru?
edit: Také by bylo vhodné proti indukovaným špičkám chránit přechod B-E v závěrném směru ochrannou diodou.

Napsal: 29 říj 2018, 17:55
od Jamesbond007cz
tak ventilator neprezil odstredivou silu naplno roztoceneho motoru a roztrhal se. za 20e koupeny jiny z citroena ktery pasuje, ale bezel pozpatku, nyni jiz fouka ale regulace je naopak. min=max

Napsal: 29 říj 2018, 18:52
od masar
Pokud je regulace potenciometrem, tak přehoď navzájem krajní vývody. :wink: