Nabíjení autobaterie

Poruchy, opravy, rady, návody

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
danhard
Příspěvky: 5705
Registrován: 05 bře 2007, 01:00
Bydliště: Jesenice u Prahy

#46 Příspěvek od danhard »

Srandičky pánové, ale bez kloubu to nepůjde a s tím trubkáčem z Favorita taky ne. A sání se mi sundavat nechce.
Olej už taky potřebuje, aspoň že v něm není voda, to už se mi taky stalo, že mi fouklo těsnění pod hlavou, ale u Favorita.
Naposledy upravil(a) danhard dne 14 říj 2018, 16:12, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#47 Příspěvek od EKKAR »

ZdenekHQ píše:Až to Václave budeš měnit, dej tam místo svíčky úspornou žárovku. Prý svítí víc a líp to pojede.
A nebudeš se muset bát jezdit rychle - že by ti je při moc vysoký rychlosti sfouknul vítr ....
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#48 Příspěvek od EKKAR »

danhard píše:Koktávku 1 1,6MPI mám 9 let a ještě jsem baterku ani nedobíjel :)
Tedy jednou, na dovolený jsem nechal něco svítit, za 5 minut jsem to z půjčené nabíječky ožil, nastartoval a za 20km už ok.
Teď mi to nějak cukalo, ale asi to bylo benzínem. Jak často se mění svíčky ?
danhard píše:Safra to je vehikl :D
Motor jsem našel pod plastovým deklem, ale ke svíčkám se nedostanu, jen k tý krajní a nemám tu správnou trubku.
Jdu si přečíst příčurku.
Zlatá Felda, co se měl před tím :lol:
Felda byla "OHaVa", tam jsou svíce na boku palice, přístup nádhernej. V tý vochcáfce máš určitě nějakou verzi koncernovýho OHC = svíce uprostřed spalovacích prostorů shora mezi ventilama. Máš na tom motoru zapaltrafo se 4 vývodama na svíce, VN kabely a nástrčkový "fajfky" ke každý svíci, nebo pro každej válec samostatnou "fajfkocífku" = válcovitej zapalovací modul, co má nahoře konektor na 4 kabílky k ŘJ a dole přímo nástrčku na svíci?
Každopádně na tuhle palici je potřeba dlouhej nástrčák 16mm pokud možno s pružinou nebo aspoň gumovým přídržným kroužkem vevnitř, aby se svíce dala hned po vyšroubování tím trubkáčem i vytáhnout a nemusels ji dolovat ven jako vopice voříšek z flašky ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
danhard
Příspěvky: 5705
Registrován: 05 bře 2007, 01:00
Bydliště: Jesenice u Prahy

#49 Příspěvek od danhard »

Tady je to s demontáží sání, aby jsi viděl, kde jsou ty svíčky schovaný :)
http://vwts.ru/forum/index.php?s=ba8de9 ... 90169&st=0

Uživatelský avatar
hajeklubos
Příspěvky: 447
Registrován: 01 kvě 2008, 02:00
Bydliště: Praha 5

#50 Příspěvek od hajeklubos »

Dobrý den,
jako zakladatel tohoto vlákna se podivuji nad tím o čem všem se tady vedou debaty.
Patrně někteří nepochopili smysl mého příspěvku nebo jsem se nevyjádřil úplně jasně.
Tedy smyslem mého příspěvku je pomoci těm, kteří by se rozhodli pro stavbu vlastní nabíječky s kontrolou voltů a ampérů. aby se neopakovaly chyby, kterých jsem se dopustil při konstrukcích nabíječek já.
Vůbec nechci řešit jak nabíjet, jestli vůbec nebo za kolik se dá střelit 1kg olova. Každý ať se chová ke své baterce tak, jak uzná za vhodné , je jeho.
Také neřeším otázku jestli se stavba nabíječky vyplatí. Pokud to přepočítáváš jenom na peníze, tak NE- Nevyplatí. Je to otázka, jestli chceš mít volty , ampéry a tím ampérhodiny pod kontrolou nebo se spokojíš s krabičkou vyrobenou na rýžových polích a věříš tomu co ti chce prodejce střelit.
Musí tě to prostě bavit a chceš mít regulovatelnou nabíječku.
Děkuji za pozornost
Luboš

Uživatelský avatar
Rellik
Příspěvky: 610
Registrován: 17 úno 2017, 01:00
Bydliště: Staré Město (UH)

#51 Příspěvek od Rellik »

Jako nabíječky vždy stačilo usměrněné trafo na patřičné volty a kus odporového drátu na nastavení nabíjecího proudu... Po X hodinách vypnout a hotovo... Jednoduchý a účinný způsob nabíjení, který fungoval několik desetiletí. Teď chce každý minimálně diody stavu nebo displej s aktuálním stavem nabíjení. K čemu? Pokud je baterka teplá a začíná bublat tak je nabitá...

Alternátory v dnešních autech nenabíjejí stále jako dřív. Řídící jednotka čeká až baterie klesne pod určitou voltáž a pak teprv povolí dobíjení. Klasicky platilo, že na jedno nastartování by mělo auto ujet alespoň 10km. Nově to neplatí. Auto musí nastartovat několikrát a jet X Km dokud není baterie pod určitou hranici a pak teprv dobíjí... Chtěl jsem tak reklamovat baterii v novém autě přičemž tohle mi bylo řečeno. Můžu jet klidně 300km a do baterie se nedostane ani prd pokud "super" hlídání neřekne že je vybitá. Jinak je to kvůli výkonu a spotřebě auta, aby byly větší hodnoty výkonu a zároveň menší emise... Takže asi tak no...

Uživatelský avatar
stasek
Příspěvky: 2191
Registrován: 15 srp 2005, 02:00

#52 Příspěvek od stasek »

Hajeklubos:
Synku, je vidět, že jsi tady nováček. Tohle je vymoženost na tomto fóru. Často to dojde až k politice a hádání. Je to demokratický fórum. Jinde by se to netolerovalo. Ale má to svůj půvab, sice se většinou uhne od tématu, ale zase se dozvíš spoustu zajímavých věcí.Já sem chodím rád, jsou tady chytří lidé a pomoci se mi vždy dostalo.
Času dosti mám, trpělivost musím míti.

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#53 Příspěvek od TAKJAN »

Že baterie bublá je mi ho... platný v autě, což je normální způsob nabíjení, aspoň tak dle 90% z nás. Takže V-METR a A-METR (aspoň informativní) je základ.

Uživatelský avatar
danhard
Příspěvky: 5705
Registrován: 05 bře 2007, 01:00
Bydliště: Jesenice u Prahy

#54 Příspěvek od danhard »

No nevim, já mám v autě obyčejnej altík s regulací na konečné napětí.

Uživatelský avatar
misocko
Příspěvky: 1250
Registrován: 26 čer 2009, 02:00
Bydliště: Hlohovec (Sk)

#55 Příspěvek od misocko »

stastny to clovek....
ja som uz skoro zacal riesit dobijanie na o3 ze nedobija, nastastie som sa najprv opytal na fore, pri naslednom merani sa mi podarilo merat napetie v case ked prave dobijalo :D

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#56 Příspěvek od tomasjedno »

Nestačím zírat, co výrobci navymýšleli za kurvítka za těch 10 let, co jsem nekupoval nové auto.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#57 Příspěvek od EKKAR »

Rellik píše:Jako nabíječky vždy stačilo usměrněné trafo na patřičné volty a kus odporového drátu na nastavení nabíjecího proudu... Po X hodinách vypnout a hotovo... Jednoduchý a účinný způsob nabíjení, který fungoval několik desetiletí. Teď chce každý minimálně diody stavu nebo displej s aktuálním stavem nabíjení. K čemu? Pokud je baterka teplá a začíná bublat tak je nabitá...
...
A zabiješ ji stejně jako trvalým nedobíjením. Když se baterka začne vohřejvat, tak už má nabito na víc jak 95% a přechází do fáze, kdy se víc a víc elektriky nepřeměňuje na aktivní síran, ale jen se maří elektrolýzou vody. Skutečně nejspolehlivějším ukazatelem stupně nabití baterky je jedině hustota kyseliny v elektrolytu článku - voltmetr a ampérmetr je jedině orientačním měřidlem, protože voltmetr ukazuje fázi nabíjení, ve který se baterka nachází, ale ani ten s potlačenou nulou nedokáže přesně ukázat % nabití - protože napětí při nabíjení se nemění ani náhodou lineárně odvisle od dodanýho náboje. A ampérmetr pokud se nenabíjí striktně vyhlazeným proudem je taky celkem k ničemu, pokud to není TRMS měřák, schopnej zintegrovat a zobrazit i těžce neharmonickej průběh nabíjecího proudu - dá se použít tak maximálně jako indikátor pro nastavování odboček na trafu, při který teče do akučka víc proudu a při který míň - kolik do něj ale přesně nateklo umí ukázat jedině kompenzovaná TRMS analogová násobička, nebo dva opravdu dobrým algoritmem zpracovaný údaje z ADC, měřících napětí a proud. Všecky vostatní údaje jsou jen dobrýma zkušenostma podepřenej vodhad a věštění. Jediná cesta k jakýmus-takýmus automatickýmu nabíječi je zdroj trvalýho proudu doplněnej nastavitelným komparátorem a možností určit si proud pro určitý napěťový rozmezí s ukončením celýho nabíjení po dosažení určitýho pevnýho napětí - nikdy ale nelze předem přesně říct, jak dlouho to bude trvat, než baterka na tu mez dosáhne ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#58 Příspěvek od tomasjedno »

EKKAR píše:A ampérmetr pokud se nenabíjí striktně vyhlazeným proudem je taky celkem k ničemu, pokud to není TRMS měřák...
Kdo ti tohle nakukal?
Vezmi si třeba “nabíjení” vypadající takto:
1 ms nabíjíš konstantním proudem 9 A
9 ms vybíjíš konstantním proudem 1 A
akumulátor nezasulfatovaný, vnitřní odpor 20 mΩ, nabitý na 14,0 V.

A teď co ukáží měřáky:
AC TRMS ampérmetr: 3,0 A
AC ampérmetr (ne-TRMS) : 2,0 A (přesně 1,8 * ∏ / (2 * √2)
Násobička U*I: 0,18 W tj. cca 0,013 A
DC ampérmetr: 0,0 A

Správná hodnota je ta poslední, že, zatímco ta z TRMS měřáku je nejulítlejší. Těch 0,18 W se maří na vnitřním odporu akumulátoru a nijak k nabíjení nepřispívají.

Uživatelský avatar
Bernard
Příspěvky: 3614
Registrován: 27 kvě 2005, 02:00

#59 Příspěvek od Bernard »

On ten DC ampérmetr ukazuje dost striktně vyhlazenou hodnotu, na mechanickém konci se o to postará setrvačnoct pohyblivého systému.

Na rozdíl od Ekkara došel kdysi Faraday k poznatku, že proces elektrolýzy závisí výhradně od protečeného náboje, který je dán součinem střední hodnoty proudu a času. Na tomto objevu byla jeden čas založená mezinárodní definice proudu 1 A, tak to asi nikdo nezpochybňoval. Až teď. :wink:

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#60 Příspěvek od TAKJAN »

0,4V tam, 0,5A tam. Nedělejme z toho lithium.

Odpovědět

Zpět na „Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další“