Blikající přední světla (kondenzátor nevyřešil)

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Nakadah
Příspěvky: 1312
Registrován: 06 říj 2013, 02:00
Bydliště: Ostrava

#46 Příspěvek od Nakadah »

klasický xenon má 35W. Ty se sníženým výkonem mají výbojky 25W a svítivost je pod 2000lumen, pak nemusí mít automatickou nivelaci ani ostřik.

Uživatelský avatar
Kvicala_r
Příspěvky: 3221
Registrován: 19 led 2005, 01:00
Bydliště: Haná / N.J.

#47 Příspěvek od Kvicala_r »

Ok, prosím dej fotku nebo obrázek, ať víme o jakou výbavu těch světel se jedná. Nebo označ verzi - snad je to správný modelový rok
Hádám, že je zde H7 jako tlumená (v projektoru) a H1 jako dálková

Pozoruješ to jen na tlumené, nebo i na dálkové? Respektive přepojení tlumené by stačilo?

Při vyjmutí/spálení žárovky hlásí auto nějakou poruchu? Pokud ano, pak při předělání je mizivá šance tu jednotku oblbnout, protože čeká proud blízký žárovce.

Jsi schopný dělat úpravy v kabeláži sám, nebo máš někoho zručného a zkušeného, kdo Ti pomůže?

Pokud ne, raději do toho nezasahuj, protože výpadek světel za jízdy je příliš velký risk. Prosím ber to vážně a přijmi případnou zodpovědnost za takové úpravy.

Můžu načrtnout jednoduchou úpravu a pokud mi vyfotíš označení lampy možná dohledáme v příštím týdnu i zapojení konektoru.

Uživatelský avatar
karlikvregu
Příspěvky: 15
Registrován: 01 led 2019, 01:00

#48 Příspěvek od karlikvregu »

o HID jsem také přemýšlel, ale taky to nemám moc rád, zejména když člověk občas jede do Německa. Když by se ale objednal set kt. má žluté světlo a světla by se více sklopila, tak věřím že člověka prozradí zapnutí světel spíš než svit jako takový. Na technickou člověk nemůže, to je jasné. Jinak moje auto má ostřikovače světel a halogenová H7 klasická -

> Kvicala r > z Ford manuálu jsou to ta první.

pokud nelze mít zhasnutou indikaci žárovky z palubní desky, tak je to v háji. To je pak i špatně prodejné a ztratím tak třeba 10tis kvůli závadě. Na technické taky neprojdu.
Leda rozebrat tachometr a žárovku nebo diodu se symbolem "žárovka" nějak odstranit. co? :)

díky moc za ochotu

ověřím to hlášení prasklé žárovky ... nejsem si 100% jistý

nechal bych to udělat asi autoelektrikáře. Na autě si dělám olej, brzdy, měnil jsem všechny filtry, dodělal si parkovací senzory, vyměnil omezovač dvěří, vyměňoval si vstřikovače atd, ale elektrika není moje hobby :)

Uživatelský avatar
danhard
Příspěvky: 5705
Registrován: 05 bře 2007, 01:00
Bydliště: Jesenice u Prahy

#49 Příspěvek od danhard »

Opakuji, nech si změřit co se děje na žárovce, v palubní síti a na baterce.

https://forscan.org/forum/viewtopic.php?t=6375

Pokud to dělá regulace alternátoru, tak to žádnej malej kondík neopraví, jedině Supercapacitátor 10 Faradů za 10kkč paralelně k alternátoru :D

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#50 Příspěvek od TAKJAN »

To indikuje prasklou žárovku nápisem na dipleji nebo jen kontrolka pro všechno? Tu bych odpojil. Ne technické tě za takovou blbost nemohou vyhodit, když auto celé svítí.

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#51 Příspěvek od PixelOrgy »

TomasX: To jsi vymenil komplet cely svetlo s optikou, nebo jen zdroj svetla?

Ono stejne kazdu druhy SUV sviti ridicum "tradicnich" aut do xichtu..... V noci v lese pred zatackou k nezaplaceni...


karlikvregu: Mas k dispozici osciloskop? Jak pise Danhard, taky bych se odrazil od toho, co do te zarovky opravdu leze. Zadny jiny osvetleni to nedela? Jen predni svetla?

Uživatelský avatar
karlikvregu
Příspěvky: 15
Registrován: 01 led 2019, 01:00

#52 Příspěvek od karlikvregu »

Ano, dělají to jen přední světla a to všechny 3 žárovky - park/potk i dálkovky.

Zjistil jsem, že když odpojím patici H7 od konektoru napájení, auto nehlásí prasklou žárovku (předchozí auta to uměly, zajímavé :)).

Ohledně osciloskopu - měl to autoelektrikář, nebyl jsem u měření, který mi řekl, že na osciloskopu je nějaké velmi velmi drobné rušení. Napětí je stabilní.

asi to udělám tak jak píše Kvicala_r a nechám napojit světla přímo na baterku.
Vypnutí smart chargingu by bylo super, ale na Mondeo MK4 jsem nezaregistroval, že by se někomu povedlo vůbec tento problém nějak vyřešit !!! a to jak v Německu nebo v Anglii...pročetl jsem spoustu fór...nikde nic. Jen vždy někdo kdo tam dal kondenzátor. Nevím jak velký, ale mně to nepomohlo.

K.

Uživatelský avatar
danhard
Příspěvky: 5705
Registrován: 05 bře 2007, 01:00
Bydliště: Jesenice u Prahy

#53 Příspěvek od danhard »

karlikvregu píše:... který mi řekl, že na osciloskopu je nějaké velmi velmi drobné rušení.
To je prosím blbost, nech si to změřit od někoho, kdo tomu rozumí.

Jak je přitažená zem k žárovkám ?

Uživatelský avatar
karlikvregu
Příspěvky: 15
Registrován: 01 led 2019, 01:00

#54 Příspěvek od karlikvregu »

"jak je přitažená zem k žárovkám" to nevím, dle schematu... proč?

Uživatelský avatar
danhard
Příspěvky: 5705
Registrován: 05 bře 2007, 01:00
Bydliště: Jesenice u Prahy

#55 Příspěvek od danhard »

Žárovka, na které je jen "velmi drobné rušení" nebliká, jedině že by to bylo měřenené jen jako + na žárovce, ale přitom by nebyl vidět proměnný úbytek na přívodu země.

Sorry, ale vyjádření "Kosterní body byly všechny dotaženy, prostříknuty kiselinkou". mi připadá dost úchylný.

masar
Příspěvky: 12295
Registrován: 03 pro 2005, 01:00

#56 Příspěvek od masar »

danhard píše:...Sorry, ale vyjádření "Kosterní body byly všechny dotaženy, prostříknuty kiselinkou". mi připadá dost úchylný.
To chce jen trochu víc empatie, danharde.
karlikvregu píše:Ano, dělají to jen přední světla a to všechny 3 žárovky - park/potk i dálkovky...
To je ale nová a důležitá informace, která měla zaznít mnohem dříve. Poněkud zpochybňuje vinu PWM. Takže je třeba provést solidní měření osciloskopem v rukou odborníka.
Stejně tak je vhodné doplnit, u kterých žárovek tedy je/není hlášena jejich porucha.
:wink:

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#57 Příspěvek od tomasjedno »

A nakonec se ukáže, že je uhnilý ukostření.

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#58 Příspěvek od PixelOrgy »

jj, taky tipuju

Uživatelský avatar
karlikvregu
Příspěvky: 15
Registrován: 01 led 2019, 01:00

#59 Příspěvek od karlikvregu »

S tím ukostřením zásadně nesouhlasím.

Prošel jsem všechny kostřicí body dle výkresů auta vč. demontáže koberce v kabině auta a v kufru atd hodně práce sem si stím dal. Navíc s tímhle se potýkají i majitelé nových aut atd. resp. potýkali, než je např. v Anglii nebo v Německu vrátili zpět dealerům v období 2009-2012 co jsem tak četl.

Protože se úprava napájení asi nedá snadno udělat přímo na kabelu u patice žárovky, odvezu to znovu (netuším vůbec komu) k autoelektrikáři aby to přepojil na baterku. Za tuhle radu ještě jednou děkuju @Kvicala_r ... nevěděl jsem že to jde :)

vypojení řídících kabelů na altíku od systému smart charging by rozsvítilo symbol baterky...dle info z fora FFocus. A nevím, jestli to jde na Mondeu mk4...

Uživatelský avatar
danhard
Příspěvky: 5705
Registrován: 05 bře 2007, 01:00
Bydliště: Jesenice u Prahy

#60 Příspěvek od danhard »

Opakuji, nech si změřit co se děje na žárovce, v palubní síti a na baterce.

Pokud žárovka bliká a autoelektrikář na ní nic nenaměří, tak měří asi blbě.

Pokud to bude jen na žárovce, tak změříš, jestli je to na přívodu plusu, nebo země. Podle toho budeš hledat co to způsobuje.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“