Cena za opravu

Servisní část určená pro profesionály

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
gumickar
Příspěvky: 488
Registrován: 22 srp 2005, 02:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#46 Příspěvek od gumickar »

téměř souhlasím s petremK. Opravdu se občas něco nemusí povést, ale řeknu vám, že vždy jsem si potrpěl na spokojenost zákazníka, i když to mohlo být i prodělečné. NIKDY VÍC!!!!!!Téměř nikdo nedokáže ocenit snahu. Zjistil jsem, že je lepší sedět na dílně, opravovat si a nechat jednat druhý za sebe. Kdo nemá tuto možnost, tak s nimi plně soucítím. Ano, jsou i tací, co pro spokojenost přidají i kávičku-je to velmi příjemné, ale už mě nikdo snad neukecá pro něco, v čem bych pomohl zákazníkovi a sobě mohl uškodit. Hold musím myslet sám na sebe i když to může být na úkor zákazníků, jinak bych se z toho mohl taky zbláznit.
Co se týče ceny opravy, tak kdo má paušál na TV 500Kč, tak to dělá opravdu zadarmo. Takto nízký paušál nemá téměř žádná značka pouze za práci. Za 500 totaky udělám, ale + mat+DPH. takže ofiko počítám cca 800kč, a to je jedna z mála oprav pod 1000kč a neříkejte, že jste levnější. :?

Uživatelský avatar
daton
Příspěvky: 192
Registrován: 05 bře 2005, 01:00

#47 Příspěvek od daton »

Pánové byl jsem dlouhou dobu profík a ted jsem přešel do jiného sektoru a to co čtu v tomto vláknu mě velmi mrzí a to jak od Vás profíků tak od bastlířů. Je fakt že opraváři se tím živý ale když se tady někdo na něco zeptá není potřeba s tím dělat tajemství jako top secret o oblasti 51 ti lidé co si to budou chtít zjistit tak to udělají stejně a nebo zkusí něco samy a rozšťourají to ještě víc. Neříkám dávat návody ale zkusit jim co nejlépe poradit jako odborník, co ještě si dotyčný může dovolit a co at raději nedělá. Víte tato vlastnost tajnůstkaření mne štvala už od doby co jsem vystudoval Lipník a nastoupil do opravny. Teoretik na1 praxe za 0 a ted se v tom utop a to ještě plat byl dán úkolem jak to bývalo u OPP. Musel jsem si vydobít téměř všechny vychytávky sám všichni tajnůstkařily a věřte mi chováte se stejně. Chybý mi v našem cechu více slušnosti ale je fakt že ono ho je v celé společnosti málo. Já měl štěstí že tenkrát mi jeden starý "pan opravář" vždy když jsem byl v koncích poradil i když jeho názory na funkci některých součástek jsem nesdílel protože on byl vyučen v elektronkách a dle nich soudil i tranzistory, nicméně to znal a uměl. Proto si myslím ,že ti co jsou přesvědčení a zatvrzelí budou dělat to co doposud to je nic a ti co toto tajnůstkaření nesdílí tak úplně bych chtěl vzkázat neradte vše ale jen natukněte. Věřte mi těch lidí co se s tím dnes zabívají je podstatně míň než v minulosti a ti co to stále dělají ti to budou dělat stále tak proč to hrotit.

Uživatelský avatar
Artax
Příspěvky: 153
Registrován: 26 bře 2005, 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#48 Příspěvek od Artax »

Datonovi, nemyslím si, že se něco horší nebo to stagnuje. Naopak! Já končil se servisem spotřebky v roce 1998 a od té doby se dostupnost manuálů a různých vychytávek zlepšila velmi výrazně. Dokonce i naprosto neprůstřelné servisy jako pražský Grundig, kolikrát jsem si na jejich postup v SRN stěžoval, já byl totiž záruční evropský a oni jen regionální pro ČR, se dnes účastní na fóru a radí!!! To jen zírám, protože já pamatuji, že lidem zamykali TV do hotelmódu a pak si klidně účtovali za odemknutí. Využili bordelu v socialistickém Rakousku, kde nestačili dotisknout k nové řadě informaci o zabudování hotelmódu do nových modelů. Podobné to bylo s rodičovským zámkem. Děcka si hrála a zamkla TV. Pochopitelně si nepamatovala kombinaci. Existoval zadní východ, který v Německu každý servis po telefonu podal. U nás se za to platilo a TV se vezla na dílnu! Servisáci se pak trumfovali v hospodě, kdo tímto způsobem vydělal víc. Servisáci od Philipse, ještě před vznikem PH Servisu letěli komplet, německý managment se s nima nepáral. Grundig se choval stejně a někteří tam přežili dodnes. Vím, že jsem byl vždy trochu jinde, můj servis dělal hlavně pro velvyslanectví a jejich zaměstnance a pro cizince žijící v Česku. Vždycky byl pro mě zákazník pán, a asi proto jsme končili pro pokles rentability. Ti co to stříhali většinou přežili.
Zkus si přečíst mé články: http://soundboss.cz/index.php?main=show&clanek=51 a třeba http://soundboss.cz/index.php?main=show&clanek=44 nebo úvodník: http://soundboss.cz/index.php?main=show&clanek=1 To jsem ještě nevěděl o tomto fóru a hlavně o profesně cíleném: http://www.cs-servisforum.com/
Velmi si vážím práce těch kluků na fórech, co se tím živí, protože kdo měl dost rozumu a hlavně možnost, tak od toho utekl. Lidé jsou více agresívní, nejsou tak v pohodě, jako byli v půlce devadesátých let. Hrdlí se o korunu a omdlívají, když mají platit tisícovku. A dělají to hlavně rychlozbohatlíci v drahej fárech, pro které je tisíc drobásek a na servisáky koukají spatra, jako na obtížný hmyz.

Uživatelský avatar
daton
Příspěvky: 192
Registrován: 05 bře 2005, 01:00

#49 Příspěvek od daton »

No mě hlavně rozladila celková atmosféra tohoto vlákna Atraxi vem ssi že když bastlíř napíše dotaz a ty mu poradíš tak je to jen pro toho jednoho konkrétního člověka, málokdy se dnes objevují závady typu vn násobič u colorek a když mu poradíš na dost profesně vysoké úrovni tak tomu bude jen pramálo rozumět a spíš ho to od opravy odradí a nebo bude naopak na takové úrvni, že že to pochopí a když mu to neporadíš ty zjistí si to jinde jen mu to bude trvat o něco déle. Někomu uteče zisk tak za jeden možná dva televizory ale případný laik nahlédnuvší na to to vlákno ničemu neporozumí a bude v pohodě kdežto když si tu naši kolegové začnou zdělovat jak obhájit cenu své opravy, jestli je dobře předražovat součástky a jak a o kolik tak to je nezodpovědné protože tomu bude rozumět i uplný laik a vrhá to špatné světlo na celý náš cech a promiŇ já i když už to ted aktivně nedělám mám v sobě stále onu opravářskou čest, kterou nám vštěpovali v učení a se kterou jsem byl přijat do opravny a utvrdil si ji po zkouškách nejprve na čb tv a potom na btvp v Brně za které jsem dostalí průkazu opraváře opravňujícího dělat záruky. To byly časy kdy se v nás tak nějak budovala ta spávná příslušnost k tomuto cechu. Nevím jak je to dnes ale po tom co zde čtu o tom mám své pochybnosti, i když znám pár velmi dobrých mladších kolegů kteří tu elektroniku v sobě taky mají.
Ano možná že máš provdu a přístup některých firem se zlepšil avšak také prodražil.

Návštěvník

#50 Příspěvek od Návštěvník »

Tu filosofii s cenou souèástek jsem tu prezentoval já a vùbec se za ten pøístup nestydím. Nauèil jsem se ho v Nìmecku od podnikatele jehož servis v roce 1997 slavil stoleté jubileum. On také nechápal nìkteré postupy u nás zažité. Princip cenové politiky na servisní díly je celosvìtový a pak tøeba ve Švýcarsku se vùbec nedají koupit souèástky. Takže kdyby nìkdo chtìl opravit TV nesežene ani kond. Možná mu ho prodá opravna, ale za svou cenu. Taky jsem kupoval po otevøení hranic BU508 za 9.95DM, aèkoli nákup byl 1,49DM. Když si dáte vymìnit svíèky do Škoda servisu dostanete Bosch (oficiální) za 279,- za kus. Pøitom v obchodì seženete nìjaké i za 90,-. Nikdo ale nemùže zaruèit, že nebudou mít nìjak negativní vliv na životnost motoru. A jestli to je motor 1,8T, zkuste si risknout, že se mu nìco stane. Vìtšina lidí vytuhne a jde do autorizované dílny a dá nìkolikanásobek skuteèné ceny. To je trend a tìžko ho zvrátíme. Jak klesá cena finálù, stoupá cena servisu. Firmy si to ohlídají, aby nebyly škodné. Všichni servisáci potvrdí, že každý pøístroj má slabá až velmi slabá místa. Je to èasovaná bomba, která výrobek vèas pošle do servisu, aby si výrobce na opravì pøiplepšil. To pøilepšení je skryté v cenì ND. Špièka výrobkù to øeší jinak. Prostì se objeví na displeji hláška: "SERVICE" a šmytec. Poèítaè automobilu po projetí servisního intervalu pošle motor do nouzového režimu, výkon jde prudce dolù a každý se vydìsí a jede do prvního servisu. Èekám, kdy tohle odkoukají výrobci TV a DVD. Ale tìm se spíš pøístroj rozsype samovolnì.

Rozdíl mezi námi je hlavnì v tom, že já nikdy nebyl Kovoslužbák, do revoluce jsem dìlal výhradnì prùmyslové aplikace. Servis jsem založil v roce 1991, do té doby jsem podnikal pøi zamìstnání v tehdejší ÈsT. "Úlet" do spotøebky jsem ukonèil 1998 a od té doby se jí vìnuju jen okrajovì. Na tomto fóru se spíš snažím pomoci tìm mladším, protože je dnes úplnì jiné klima a není tolik èasu na vlastní bastlení a tím na sebezdokonalování. Tím, že mám širší náhled na problematiku vidím a uvìdomuji si propastné rozdíly mezi servisáky. Teï mám na mysli jejich odbornost ve vztahu k jejich finanènímu hodnocení. Pøíklad: Ve spotøebce je obrovské množství modelù, vše se vìtšinou u nás opravuje, pøitom kvalita finálu je bídná. Hlavnì co do materiálu. Prùmyslový servisák pøijde s notebookem, udìlá diagnózu, štítivì vytáhne vadný modul a vydìlá tolik co tyhle kluci za týden! A kdo z nich je lepší? Ceny neodpovídají odbornosti. Postupem èasu se ale stane, že už nikdo nebude vìdìt co je tranzistor, protože to ho neuživí anebo ten tranzistor bez patøièné optiky ani nebude vidìt. Pøipojit poèítaè, softvérem najít vadu, vymìnit modul bude teoreticky umìt kdekdo, ale málokdo se tím bude živit. Alespoò si kluci vydìlají. A okruh tìch, co tomu rozumí se zúží na vyvojáøe a konstruktéry. Vidím to èernì a ani to nebude dlouho trvat. Jsme z pohledu zemí jako Francie nebo Nìmecko skanzen s rázovitými zvyky. Budeme se muset pøizpùsobit, protože Evropa se na to nechystá.

Uživatelský avatar
Artax
Příspěvky: 153
Registrován: 26 bře 2005, 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#51 Příspěvek od Artax »

Nechápu, celou dobu, co jsem psal příspěvek jsem byl přihlášen a najednou jsem anonym! Takže se hlásím k předchozímu.

Uživatelský avatar
daton
Příspěvky: 192
Registrován: 05 bře 2005, 01:00

#52 Příspěvek od daton »

No to jsou velmi chmurné myšlenky ale obávám se že asi pravdivé. Máš pravdu i v tom, že když se o tom mluví takto v globálním pohledu vyzní to uplně jinak, než jsem to pochopil. Víš já si tohle řemeslo zamiloval už na základce a krystalkou to začínalo a byla to úžasná věc, potom jsem postupně vyzrával a barevná televize pro mne byla další úžasná věc, tenkrát jsem se učil přesné usořádání a členění bloků v iIO a dokonce jsme se učily jak čip reaguje a mnohdy ne jen blokově ale i jednotlivé tranzistory v čipech. Postupně to ale začalo ustávat a nakonec nám i školitelé začali říkat at se na io dívame jako na černou skříňku do které když se pustí takový impuls vyleze z ní to co potřebujeme. Já toho nechal v 99 i když kontakt se servisem mám stále nikoliv však v nových věcech a to mne trochu mrzí proto taky bloudím po internetu a koukám po nových informacích, spíš už jen pro to, že mne to velmi bavilo a baví a nechci skončit tak že na vše zapomenu a zakrním. Je však fakt, že k novinkám jejich principům a software se dostanu jen občas nebo vubec. ted už to mám spíš jako koníček a k některým technologiím se vubec nedostanu a ani je neuvidím. Třeba plasmu, hrozně rád bych viděl její střívka ale opravit bych ji asi neuměl, i když puslni zdroj tam určitě je a ty já mám hodně rád, psal jsem z nich před pár lety diplomovou práci a myslím že o nich něco vím, ale mohu tě ujistit že mne jich také pár porazilo i s všemi znalostmi. Zdroje ATX v počítačích to je věda, copak opravit je, to jde a nebo se to nevyplatí, ale modifikovat je aby dávali jiné napětí případně ho stabilizovat na jiných napětích tam jsem pohořel načisto. Trafo je tam svázáno s tím toroidem ve stabilizaci a v něm se musí promítat všechny impulsy z trafa potom je možné ho teprve ho stabilizovat, ale konkrétní princip pro výpočet a návrh případně modifikaci jsem nikde nenašel. Kdyby jsi věděl o takovýchto nějakých novinkách a principech těchto obvodů a zapojení dej mi prosím vědět třeba na email aladim@post.cz. rád se poučím.
Ještě k těm opravám je fakt že lidi si dnes vymýšlejí naprosté kraviny a nikdy jsem nedokázal vyřešit problém starých zařízení kdy někdo přijde a řekne chtěl gbych to opravit tak do 500. A ono se to může podařit a někdy nad tím strávíš hodně hodin aby jsi třeba konstatoval že to jen v součástkách vyjde na 500 a tím je práce k ničemu . Odhadnout stav takovýchto zařízení pro případnou opravu a její cenu je mnohdy velmi tvrdý ořech.

Odpovědět

Zpět na „Servis televizorů, monitorů a projektorů - PROFI sekce“