Napsal: 06 srp 2020, 16:56
Nepleteš si to s Ni-Cd akumulátory?
Nevím co jsou zač ty "skleněné" baterie, nikdy jsem o nich neslyšel, ani nečetl, ale asi to bude něco úplně jiného než VRLA baterie o kterých tady píšu já. Naopak jsem všude četl že hluboké vybíjení jim zkracuje životnost. Třeba v datovém listu bateríí holandského výrobce Victron Energy je uvedeno toto: "Baterie Victron VRLA mají výjimečnou regeneraci vybití, a to i po hlubokém nebo dlouhodobém vybití. Opakovaně hluboký a dlouhodobý výboj má nicméně velmi negativní dopad na životnost všech olověných baterií, Victron baterie nejsou výjimkou."
O tom že by jim neprospívalo opakované nabíjení po částečném vybití jsem nikde nečetl ani slovo.
To vybíjení/nabíjení co popisuješ stejně nehodlám dělat. Jednak by to zabralo spoustu času a tříkolka by byla po tu dobu mimo provoz a druhak by to znamenalo pořídit nějaké technické vybavení, které by to zautomatizovalo, aby u toho člověk nemusel být a každou chvíli ten proces kontrolovat.
Nevím co jsou zač ty "skleněné" baterie, nikdy jsem o nich neslyšel, ani nečetl, ale asi to bude něco úplně jiného než VRLA baterie o kterých tady píšu já. Naopak jsem všude četl že hluboké vybíjení jim zkracuje životnost. Třeba v datovém listu bateríí holandského výrobce Victron Energy je uvedeno toto: "Baterie Victron VRLA mají výjimečnou regeneraci vybití, a to i po hlubokém nebo dlouhodobém vybití. Opakovaně hluboký a dlouhodobý výboj má nicméně velmi negativní dopad na životnost všech olověných baterií, Victron baterie nejsou výjimkou."
O tom že by jim neprospívalo opakované nabíjení po částečném vybití jsem nikde nečetl ani slovo.
To vybíjení/nabíjení co popisuješ stejně nehodlám dělat. Jednak by to zabralo spoustu času a tříkolka by byla po tu dobu mimo provoz a druhak by to znamenalo pořídit nějaké technické vybavení, které by to zautomatizovalo, aby u toho člověk nemusel být a každou chvíli ten proces kontrolovat.