deaktivace systemu start-stop

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
misocko
Příspěvky: 1250
Registrován: 26 čer 2009, 02:00
Bydliště: Hlohovec (Sk)

#46 Příspěvek od misocko »

Dotykove ovladanie vsetkeho je hlavne o cene!
Dotykova vrstva cena nula nula nic. Naprogramujes ovladanie cohokolvek. Zato jeden spinac - vyroba knofliku, plosak, droty...
Nakoniec sa este pochvalia ze maju dotykove ovladanie, kto to nezazil je nadseny, ja som bol nadseny z ovladacie mechanickeho kolieska na BMW ktorym sa ovlada menu, dokonca sa nim da pisat. To nie ako u mna dotykom nastavit navigaciu, za jazdy je to na zabitie, na tom BMW staci trocha cviku (len to bolo uz starsie auto, neviem ci to este robia tak userfrendly)

Uživatelský avatar
jirys
Příspěvky: 330
Registrován: 02 zář 2009, 02:00
Bydliště: Severní Morava

#47 Příspěvek od jirys »

Tady je návod jak na to u Renaultu

http://scenic.hys.cz/viewtopic.php?f=3&t=7&p=34#p34

Uživatelský avatar
sis2
Příspěvky: 1155
Registrován: 07 říj 2012, 02:00
Bydliště: Brno

#48 Příspěvek od sis2 »

Výsledek několikadenního sledování dobíjení se start/stopem a bez něho:
Passat r.v.2012 to má - a chová se následovně: ráno po startu a vyjetí dobíjí asi půl hodiny (20 - 30 km) na plný koule, protože napětí (měřeno na zásuvce vedle šalt-páky) se drží na 14,8V a klesá jen při stání na semaforu na volnoběh asi na 14,2V. Jinak furt 14,8V ! Po uvedené době/vzdálenosti (nevím, co rozhoduje) se začne projevovat "zku*vená rekuperace" - tzn. při brzdění motorem, volnoběhu a "plachtění" je napětí 14,8V, tzn. dobíjí naplno - zatímco když je motor v tahu, tak napětí padá na 13,0V - aby se ušetřily ty zmíněné tři kapky na 100km! A zapnutí či vypnutí S/S tlačítkem na tohle nemá vliv, takhle idiotsky se to dobíjení chová celý den - lhostejno, jestli jedu 200 km vcelku, popojíždím po městě anebo někde jezdím s půlhodinovýma přestávkama. Takže plně nabíjí ráno když nastartuje studenej motor - ale pak, přes den, když je ohřátej, už jen pořád dobíjí pitomě - "rekuperuje". To asi pěkně lomcuje s baterkou, střídavě chvilkama dobíjí jak cepem na 14,8V a a pak se fláká s 13V...
No a když jsem zkusil odpojit drát z mínus svorky na baterce (tzn. vývod z bočníku, tvořeného kostřicím lanem), tak se samozřejmě vyřadí start/stop, a jinak se zdá, že všechno funguje normálně.
ALE - napětí po tomto zásahu je trvale 13,5V ať se motor točí hodně nebo málo, ať je v záběru anebo se plachtí, či brzdí motorem, pořád jen 13,5V! Žádných 14 nebo dokonce 14,5 V apod. jak někdo uváděl. to teda ani náhodou.
A těch 13,5V mi přijde docela málo, to by taky baterka byla pořád nabitá jen napůl. Tak nevím, co je blbý a co ještě horší.
Ideální by asi bylo - pokud to jde - nastavit dobíjení na 14,2 až 14,4 V. Pak by odpojení drátu na - svorce baterky mělo větší smysl. Co na to experti???

Uživatelský avatar
vytahar2019
Příspěvky: 9
Registrován: 28 srp 2019, 02:00

#49 Příspěvek od vytahar2019 »

jirys píše:Tady je návod jak na to u Renaultu

http://scenic.hys.cz/viewtopic.php?f=3&t=7&p=34#p34
presne tak to mame ve sluzebnim Dokkeru

Uživatelský avatar
Bastlfanda
Příspěvky: 301
Registrován: 11 črc 2012, 02:00
Bydliště: za Prahó

#50 Příspěvek od Bastlfanda »

sis2 - jednodušší je ten ss vypnout než nastavit hodnotu dobíjení (ať už je BEM samostatně nebo součástí GW...). 13,5V je fakt nějak málo, i když bych vzal v potaz, že při rekuperaci může/má být napětí až 15V (jako se dá altík vybudit přes akční členy). Neznám přesně ty wear level křivky, ale kdy naposled se dávala (a správně nakódovala) nová aku? Zkusil bych před tím odpojením snímače nakódovat novou (protože jak aku stárne, začíná plynovat už při nižším napětí), s odpoj. snímačem by pak jednotka neměla počítat její stárnutí...

Kremik
Příspěvky: 3467
Registrován: 30 bře 2012, 02:00
Bydliště: Havířov

#51 Příspěvek od Kremik »

sis2 píše:Výsledek několikadenního sledování dobíjení se start/stopem a bez něho:
Ten systém zatím znám jen z toho, jak ho každý kritizuje.
Když jsi to tady ale takhle pěkně rozepsal, docela se mi to líbí. Vždyť ta baterka se má jak v bavlnce. Jen ta rekuperace kdyby se dala ovládat - používat na přibržďování, přednostně před brzdama, bylo by to nádherné.

Uživatelský avatar
Bastlfanda
Příspěvky: 301
Registrován: 11 črc 2012, 02:00
Bydliště: za Prahó

#52 Příspěvek od Bastlfanda »

Kremik: Na jednu stranu bys mohl mít pravdu, ale dost to záleží na provozu, nehledě na to, že ta "rekuperace" je občas dost "bezohledná" jak k aku, tak k altíku... Jinak už se točíme kolem konceptu hybrid, kterej mi v dnešní době přijde i smysluplnější, než el.auta(ač maj v něčem i navrch)...

Uživatelský avatar
Zaky
Příspěvky: 6129
Registrován: 30 říj 2010, 02:00
Bydliště: Praha

#53 Příspěvek od Zaky »

Dnes jsem vyřešil odstavení start stop systému na VW Caddy velice jednoduchým způsobem. Paralelně k tlačítku deaktivace stačí připojit sériovou kombinaci rezistoru 1K2 a kondenzátoru 470uF. Časová konstanta zajistí simulaci stisku okamžitě po otočení klíčkem, funkce tlačítka zůstává zachována, jen má obrácenou logiku, tedy po nastartování je systém vždy deaktivován, stiskem tlačítka jej lze aktivovat. Původně jsem měl v plánu udělat simulátor stisku s MCU s fantomovým napájením z napětí na tlačítku, ale byl by to zbytečný kombajn, RC člen plně postačuje.
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...

Uživatelský avatar
forbidden
Příspěvky: 8808
Registrován: 14 úno 2005, 01:00
Bydliště: Brno (JN89GF)
Kontaktovat uživatele:

#54 Příspěvek od forbidden »

A víte že tímto ohrožujem životní prostředí? Tak bacha na úředníky. :evil:

Uživatelský avatar
Zaky
Příspěvky: 6129
Registrován: 30 říj 2010, 02:00
Bydliště: Praha

#55 Příspěvek od Zaky »

VW není ani Ferrari, ani superfast, ten životní prostředí neohrožuje. A není to ani diesel, takže se u něj ještě na vestavěné features pro snížení úrovně emisí při měření oficiálně nepřišlo :-) Ale stejně přes všechnu tu ekologii žere víc, než předchozí auto, v tom je právě ten pokrok.
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...

Uživatelský avatar
jirys
Příspěvky: 330
Registrován: 02 zář 2009, 02:00
Bydliště: Severní Morava

#56 Příspěvek od jirys »

Zaky - můžeš nakreslit jak jsi to připojil ?

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#57 Příspěvek od EKKAR »

Co na tom chceš kreslit? Vzal odpor 1k2 a elektrolytickej kondík 470uF/16(25)V, zapojil je do série a oba volný konce týhle kombinace připojil k vývodům toho tlačítka tak, aby dodržel polaritu elektrolytickýho kondíku. Kondík je v klidu vybitej, po zapnutí zapalování se začne přes ten odpor nabíjet napětím, který ŘJ posílá na to tlačítko, aby zjistila jeho stav - tím odběrem se celá kombinace bude pro ŘJ tvářit, jako by tlačítko bylo zmáčknutý. Časová konstanta je 1200 x 470x10^-6 neboli přibližně půl vteřiny ... A nejde to udělat jinak, třeba 10x větším odporem a 10x menším kondíkem, protože ŘJ musí zaznamenat krátkodobej odběr cca 5mA nebo větší, aby to vyhodnotila jako zmáčknutí tlačítka - menší odběr (třeba kdyby se někdo z rozměrovejch důvodů pokusil použít kondík 47uF a odpor 12k - časová konstanta mu vyjde stejná) vyhodnotí jako svod způsobenej třeba navlhnutím a nebude na něj reagovat ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
jirys
Příspěvky: 330
Registrován: 02 zář 2009, 02:00
Bydliště: Severní Morava

#58 Příspěvek od jirys »

Nákres je nákres ...

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#59 Příspěvek od EKKAR »

Jenomže tohle je něco podobnýho, jako bys chtěl od autora nakreslit zapojení šňůrovýho vypínače na kabel k lampičce na noční stolek ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#60 Příspěvek od tomasjedno »

No bez toho to přece nejde, dokumentace je základ!

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“