Autobaterie - výměna elektrolytu???????

Příspěvky, které svou "duchaplností" přesahují možnosti toho fóra.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Maxipes_
Příspěvky: 135
Registrován: 06 led 2017, 01:00
Bydliště: Litovelsko

#46 Příspěvek od Maxipes_ »

To je pravda, že ty zátky led vytlačí, to jsem už psal, z toho vznikla ta pověra. Někdy ta hlava ani nepraskne, když není mráz moc krutej.

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#47 Příspěvek od rnbw »

Kto usetri 5 eur za chladiacu kvapalinu, mal by vratit vodicak, pretoze sa nie je schopny spravat zodpovedne.

Uživatelský avatar
danhard
Příspěvky: 5705
Registrován: 05 bře 2007, 01:00
Bydliště: Jesenice u Prahy

#48 Příspěvek od danhard »

Ale to se stane doléváním vodou a pak se na to zapomene :)

Uživatelský avatar
Maxipes_
Příspěvky: 135
Registrován: 06 led 2017, 01:00
Bydliště: Litovelsko

#49 Příspěvek od Maxipes_ »

Pokud je někdo takové vemeno, že dolévá do chladící soustavy vodu a neodstraní poruchu - příčinu úniku chladící kapaliny, tak si to zaslouží, aby mu to zamrzlo.
Do uzavřené chladící soustavy, která je v pořádku se nemusí léta nic dolévat, akorát je vhodné chladící kapalinu občas vyměnit kvůli vyčerpání účinnosti inhibitorů koroze a dalších přísad.

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#50 Příspěvek od rnbw »

Presne tak. Ked som po vymene chladica potreboval doliat (je to problem odvzdusnit), tak som kupil kvapalinu, destilovanu vodu, nariedil a parkrat dolial. Vyslo to na par eur aj na benzinke. Doteraz to vozim v kufri a dolievat netreba, uz to musim vylozit...

Uživatelský avatar
danhard
Příspěvky: 5705
Registrován: 05 bře 2007, 01:00
Bydliště: Jesenice u Prahy

#51 Příspěvek od danhard »

Panebože, když to někdy v létě uprostřed polí někde uvaříš, tak co tam doleješ ? vodu z potůčka ! :D

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#52 Příspěvek od p32 »

Jak se to dá uvařit?

Uživatelský avatar
MiraSt
Příspěvky: 1202
Registrován: 19 dub 2008, 02:00
Bydliště: Fryčovice

#53 Příspěvek od MiraSt »

danhard píše:Panebože, když to někdy v létě uprostřed polí někde uvaříš, tak co tam doleješ ? vodu z potůčka ! :D
A do zimy tam necháš vodu.
Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Gravidity se nekoná. Na jaře 2023 zásyp. 20.4.2023 vyjel z dolu poslední vozík. 2.5.2023 se zastavuje hlavní ventilátor.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#54 Příspěvek od EKKAR »

danhard píše:Panebože, když to někdy v létě uprostřed polí někde uvaříš, tak co tam doleješ ? vodu z potůčka ! :D
Auto, o který se majitel aspoň trochu stará se samo od sebe jen tak neuvaří - ani mezi polema, ani v lese nebo v horách. Když pominu opravdu blbou závadu, tak jediná možnost jak auto uvařit je naprosto de bi l ní hovado mezi sedačkou a volantem, který ignoruje základní příznaky přehřívajícího se agregátu včetně toho, že je schopný ignorantskou jízdou mechanicky poškodit chladicí systém, přijít tak o jeho náplň a dalším pokračováním v jízdě docílit nevratně destruktivních změn. Proti takovým ychtylům je bohužel odolný málokterý v posledních dejme tomu 20 létech sériově produkovaný vozidlo - dřív se do týhle kategorie dal počítat traboš, velorex nebo vejtřaska a pár dalších vzduchem chlazenejch vozidel včetně prakticky všech tatrovek. Pro mne je "vařící auto" v 99% případů známkou majitele-ignoranta.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#55 Příspěvek od Hubert_79 »

Ty myslíš, že vzduchem chlazený motor nejde zničit přehřátím?
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
danhard
Příspěvky: 5705
Registrován: 05 bře 2007, 01:00
Bydliště: Jesenice u Prahy

#56 Příspěvek od danhard »

Když jsem měl u Š120 jenom náporák, tak stačila nějaká větší zácpa a vařil jsem hned :D

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#57 Příspěvek od Hubert_79 »

Ti nefungovala "sahara"?
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#58 Příspěvek od rnbw »

To je pri Š120 bezny stav. Otec kupil novy teplotny spinac, aj v hrnci ho varil - fungoval. Po namontovani do "auta" motor varil a spinac nespinal. Nakoniec sa to riesilo pridanim manualneho spinaca ventilatora chladica na palubnu dosku.

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#59 Příspěvek od Hubert_79 »

rnbw píše:Nakoniec sa to riesilo pridanim manualneho spinaca ventilatora chladica na palubnu dosku.
To byla častá úprava. Pozdější Š120 (tak někdy po roce 1986) měly výkonnější vodní pumpu a už tak často nevařily.
Kupodivu, naše Š125L (rok 1989) tohle měla funkční, normálně to spínalo.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#60 Příspěvek od EKKAR »

U šáde byla jedna z příčin špatnýho chlazení právě vodní pumpa, pocházející z modelů Š1000MB a Š100/110, který měly chladič hned u motoru a nepotřebovaly takovej tlak na překonání odporu cca 8m trubek vedenejch pod autem dopředu k náporovýmu chladiči a zase zpátky dozadu k motoru. Jenže všecky škodifky až po druhou generaci ochcávek a fábulí měly na palubce teploměr chladicího média, takže kdo nebyl ignorant, motor ani v zácpě neuvařil - prostě zastavil dřív. Manuální spínač větráku připojenej paralelně k bimetalu na chladiči bylo amatérský řešení konstruktérskýho zanedbání, vyřešenýho právě až inovovanou vodní pumpou se širšíma lopatkama oběžnýho kola. Další možnost byla vlézt pod auto, vyházet odtamtud původní relativně tenký kovový trubky chlazení a nahradit je oplétanýma hadicema z PVC o větším průměru - celý vedení chladicí kapaliny tím ztratilo víc než 50% průtočnýho odporu a motor se i bez dalších úprav daleko líp chladil. Bohužel to mělo následek v tom, že jak klesnul odpor vedení k chladiči, zhoršil se průtok média do radiátorku topení a šáde pak ve srovnání s originálním provedením ještě o poznání hůř topila ... Ale pokud řidič nebyl vysloveně trotl, ani v základním provedení bez nějaký hanebně zanedbaný závady šádynu neuvařil.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Odpovědět

Zpět na „Hvjezdná pjechota“