Stránka 4 z 5

Napsal: 29 lis 2020, 13:45
od tomasjedno
Přičítat po 5 snad umí každý...

Napsal: 29 lis 2020, 13:50
od p32
tomasjedno píše:Přičítat po 5 snad umí každý...
Někdy si nejsem jistý, zvláště kdyby to bylo ve zlomcích. :lol:

Bernarde, nějakou křivdu si ze základky si někdo vždycky odnáší. Já např. kdysi vlítl na fyzikářku na konci roku, když starší holka končila 8. třídu ZDŠ. Holka dostala jednu známku za pololetí a rovnou čtyřku. Zeptal jsem se jí, o co jde a vběhl 2. den na babu. Vtáhl jsem ji do jejího kabinetu, vzadu seděla taky jedna (jako svědek dobrá) a chtěl jsem od ní rozumně vysvětlit, o co jde. Zkrátím to, ale úplně v tom plavala a vylezlo z ní, že chtěla děcka "postrašit", protože motory je snad musí bavit. Tak jsem ji donutil otevřít třídnici a mrknout se na známky holky z ostatních předmětů. Když to zkrátím, tak jsme se rozumně domluvili, že hned na druhý den holku přezkouší z poslední látky a bude na vysvědčení počítat jen tu novou známku, ať bude jakákoliv. Holce jsem odpoledne zatrhnul běhání venku, vysvětlil situaci, že bude na druhý den přezkoušená a proč. V klidu si to zopakovala a druhý den hlásila výsledek za jedna, takže v souladu s ostatními známkami z ostatních předmětů. Započítávalo se to s výsledky z 1. pololetí z 9. třídy na studium dále. To jen proto, proč jsem tam vlítl. To, že 10 dní předtím marodila a vůbec nepočítala, že hned po návratu do školy ji bude zkoušet z toho, na co tam nebyla, tak bych ani neřešil - informace o látce měla.
Tenkrát byla nadšená a já ji jen zchladil, že si o tom povykládáme za 2-3 roky a aby si z toho brala poučení na střední školu. Za ty 3 roky, když jsem jí to připoměl, tak jen odpověděla, že tu fyzikářku už nemá ani v patě.
Takže to ber taky tak.

Napsal: 29 lis 2020, 14:16
od Brozicek
Možná by zde bylo zajímavé samostatné téma "Vaše kladné i záporné zkušenosti ze základní a střední školy".

Já si pamatuji, když jsem chodil při práci na večerní gymnazium (tehdy to byla "Střední škola pro pracující"). Učitelka ruštiny nás trápila ze znalosti spisovatelů. Měli jsme rusky vyprávět jejich stručný životopis. Brali jsme Puškina. Učitelka to rozdělila na tři samostatné sekce. Hned první jsem "zasklil". Byl jsem na ni vyvolán a první pětka. Tak jsem se našprtal tu první sekci a druhou jsem nestihl. Vyvolala mne znovu, ale chtěla jen tu druhou sekci. Druhá pětka. Tak jsem se našprtal všechny tři sekce, ale už mne na Puškina nevyvolala.
Dodnes si pamatuji "Aleksander Sergejevič Puškin rodil sa v 1799 goda ..... a umrjel v 1837 goda na duelje".

Kam jsme se to dostali od matematiky pro osmáky :D .

Napsal: 29 lis 2020, 14:30
od konosuke
z matiky jsem byl jouda a to mně zůstalo (proto pokračoval na VŠ ekonomické
kde melounek sem a tam je zaokrouhlovací chyba což paní Alčo kamarádko z oboru)
fyzika tedy mechanika a teplo mě iritovala (pro praktickou nepoužitelnost moudrostí těchto)
ale v elektrice a magnetismu jsem byl chvíli na koni já, odborných knížek (Mayer, Stránský, Daneš, Prokop, Vokurka)
si pořídil, našrotil tak 2 metry (již na SŠ) a na hruškách mě nenachytali jenom tak...

Napsal: 29 lis 2020, 14:47
od Hubert_79
p32 píše:jste na to blbí, tak není zase taková vada, jak si oba myslíte. Prostě už na to nemáte, nic víc.
To víš, nebýt nás blbých, tak nevynikne genialita tvoje, nebo toho třebovského žvanila.

Napsal: 29 lis 2020, 16:35
od tomasjedno
p32 píše:
tomasjedno píše:Přičítat po 5 snad umí každý...
Někdy si nejsem jistý, zvláště kdyby to bylo ve zlomcích. :lol:
Netřeba nic lámat - když přidáš jednoho nezlámaného žáka do 3. třídy, musíš přidat po dvou i do 1. a 2. třídy, dohromady 5 charakterních jedinců s nezlomenou páteří :D

Napsal: 29 lis 2020, 18:26
od p32
Hubert_79 píše:
p32 píše:jste na to blbí, tak není zase taková vada, jak si oba myslíte. Prostě už na to nemáte, nic víc.
To víš, nebýt nás blbých, tak nevynikne genialita tvoje, nebo toho třebovského žvanila.
Hi hi, nestyď se za to, máš na to už nárok. Já taky klidně přiznám, že neumím vyšívat a že jsem na to blbej. :lol:

Napsal: 29 lis 2020, 18:33
od konosuke
všichni nemohou bejt chytří ! ti hloupí musej dělat protiváhu, jinak by bylo na světě tolik chytrosti že by se každej
druhej z toho zbláznil (Josef Švejk a npor.Lukáš)

Napsal: 29 lis 2020, 18:38
od p32
Jo, četl jsem toho taky dost na omluvu (či výmluvu) vlastní hlouposti. Dospělej chlap ale umí přiznat, že něco už neumí, protože mu to nešlo vlastně nikdy. A rozumnej to pochopí. :wink:

Napsal: 29 lis 2020, 21:21
od jirkati
Dost dlouho jsem učil dospěláky a musím konstatovat, že to bylo rok od roku horší a horší. A to do těch "kurzů" chodili jen středoškoláci a vysokoškoláci. Ze zoufalství jsem (s kolektivem autorů) napsal skripta zvlášť pro jedny i druhé. Málo platné. U závěrečných zkoušek byl pro všechny neustálý problém s jednoduchými výpočty na nejnižší úrovni středoškolské matematiky a fyziky na technických školách. A když mi třicátnící i VŠ u zkoušky vysvětlovali, že už jsou ze školy moc dlouho, že to ve škole nikdy ani nebrali a podobné výmluvy tak jsem brečel.
Stejně mně nejvíc odrovnal jeden Armén. Pracovali jsme ve stejné firmě, já v kanclu, on jako dělník na dílně. Dal jsem se s ním do řeči a zjistil, že je Ing. dokonce v tom oboru, kde dělal na dílně. Trochu jsem se mu věnoval a za rok už dělal vedoucího projektu. Pak mu konečně přes zamini uznali diplom. Přihlásil se do konkurzu do velké pražské firmy a ten suverénně vyhrál. Pak se objevil v "mém" kurzu a tam exceloval. Při zkouškách po roce měl vše "za 1" a ostatní zkoušející si s ním fantasticky notovali. Jeden z profesorů z ČVUT mu nabídnul ihned nástup jako učiteli, jen by se musel zbavit ruského přízvuku. Ten hoch mně dostal znovu, když se ho zeptal, jestli by tedy mohl přednášet anglicky.
Po čase mi zavolal, že se stal šéfem zastoupení oné pražské firmy v Moskvě a nabídl mi tam práci za královský plat, s bytem v rezidenční čtvrti v Moskvě. Jenže já zrovna odcházel do důchodu, začal jsem v jiné firmě jejich certifikaci a hlavně - moje žena to razantně odmítla.
Zjednodušeně řečeno - na základních školách dnes učí jen ženy a ty si, bohužel, u kluků moc autority nevybudují a navíc jsou z domova zvyklé rozhodovat, často i poroučet. Na to jsou dnešní dětičky zvlášť citlivé.
A na naší holce na střední (umělecké) škole krásně vidím ten jiný přístup učitelů. Normálně spolu komunikují, kluci i holky jsou docela spokojení. Učitelky mají teď jen na teorii, češtinu, angličtinu a dějiny umění. Všechny technické předměty a praxi učí jen muži. A na této škole to zřejmě funguje docela dobře. Když mi holka doma líčí, že si ani moc nehrají na přestávky, na které nikdo nepospíchá, ale když chce tak jde, tak jen závidím.
Sorry za dlouhý příspěvek.

Napsal: 29 lis 2020, 22:03
od PavelFF
p32 píše:....
1 = 200 s
s = 200
...
Nechceš si to konečně opravit? Už nespěcháš.
Bije to do očí i nás blbé.

Napsal: 29 lis 2020, 23:35
od EKKAR
Hubert_79 píše:
p32 píše:jste na to blbí, tak není zase taková vada, jak si oba myslíte. Prostě už na to nemáte, nic víc.
To víš, nebýt nás blbých, tak nevynikne genialita tvoje, nebo toho třebovského žvanila.
Furt je 10x lepší bejt třebovskej žvanil než blboučkej pražskej k0k0tek ... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Mne totiž tímhle nemůžeš urazit - to může jen inteligent ...

Napsal: 30 lis 2020, 09:09
od rnbw
EKKAR píše:Furt je 10x lepší bejt tøebovskej žvanil než blbouèkej pražskej k0k0tek ...
Nie.

Napsal: 30 lis 2020, 10:23
od p32
to PavelFF: ne, nechce. Je to chyba, co jsem tam udělal a dále je vysvětlena a opravena jiným. Já se za to nestydím, nejsem zase tak chytrej, jak provokuje Hubert. :lol:
Jak jsem psal, způsob řešení není jen jeden, ale někdo neví ani ten. Takže si může vybrat z toho, co tady bylo nabluto, tak ten, co mu vyhovuje. :wink:

Napsal: 30 lis 2020, 10:36
od tomasjedno
EKKAR píše:Furt je 10x lepší bejt třebovskej žvanil než blboučkej pražskej k0k0tek
To se těžko posuzuje, když tu vidím jen toho třebovského :D