Fabia - demontáž klikovky
Moderátor: Moderátoři
Po sundání setrváku jsem motor otevřel, vytáhl zbytky pístu v druhém/prostředním válci a prohlédl vzniklé škody (3válec 1,2 m3 47kW). Píst se potkal s ventily, urazil dva, jejich zbytek obtiskl do hlavy a pak se rozpadl. Jedno vahadlo mezi ventilem a vačkou je zlomené. Vrtání vypadá neporušené.
Dá se předpokládat, že bude pokroucená hlava, možná i klikovka.
Teoreticky - co by obnášelo použít zbytek motoru jakou dvouválec (1 a 3 válec jsou vpořádku) například pro elektrogenerátor.
Vyvážit pozici chybějícího pístu na klikovce, vyřadit jeho sací a výfukový ventil tj. odejmout jejich vahadýlka, udělat vlastní elektroniku řízení zapalování pro zbylé dva písty...
Dá se předpokládat, že bude pokroucená hlava, možná i klikovka.
Teoreticky - co by obnášelo použít zbytek motoru jakou dvouválec (1 a 3 válec jsou vpořádku) například pro elektrogenerátor.
Vyvážit pozici chybějícího pístu na klikovce, vyřadit jeho sací a výfukový ventil tj. odejmout jejich vahadýlka, udělat vlastní elektroniku řízení zapalování pro zbylé dva písty...
Naposledy upravil(a) kulikus dne 01 led 2021, 23:10, celkem upraveno 1 x.
Tak klika Hitlerovy Tříválcový Pomsty je přesazená po 120°, to by chodilo jak lokotraktor BAF-BAF-nic - BAF-BAF-nic, leda že by se na to udělala úplně nová klikovka s vynechaným zalomením pro prostřední válec, akorát pak by se to klepalo jak pochcanej drahej pes ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Haťapky měly vždycky jen a jen řetěz - od náběhu výroby až do jejího ukončení. Byl dlouhej (protože haťapka je podle výkonový verze OHC/DOHC) a ze začátku docela fest skákal, což odstranila náhrada plastovejch vodicích lišt a vodítka na napínáku za delší - to se dělalo v rámci garanční údržby jako "akce". Dá se říct, že u aut vyrobenejch po roce 2005 už byly tyhle motory v rámci svý výkonový třídy jedny z nejspolehlivějších pohonnejch jednotek na trhu - POKUD MĚLY ASPOŇ STANDARTNÍ ÚDRŽBU a majitel je neuštval dlouhodobým provozem po dálnici neboli v režimu, na kterej nebyly navržený.
Něco jinýho byl 4-válcovej foukanej motor 1,2TSI (Turbocharged Stratified Injection), kterej měl v první verzi rozvod taženej řetězem, jenže soudruzi konstruktéři nedomysleli celkově odebíranej mechanickej příkon a ten řetěz surově poddimenzovali. Řetěz se pak vytahoval, napínák bez zpětný západky (další konstruktérskej kopanec) ho nestačil udržet trvale napnutej a řetěz pak samozřejmě přeskočil (a motor se potkal). Kritický datum, od kterýho byly konstrukční chyby jakž-takž odstraněný je 18. červen 2011, od kterýho šly do sériový montáže jednak rozvody hnaný širším řetězem, druhak i širší rozvodový kola. Po náběhu výroby rapida se pak do 1,2TSI začal montovat inovovanej rozvod hnanej ozubeným řemenem, kterej sice nikdo na rozdíl od předchozího řetězu od začátku neoznačoval jako celoživotní, ale měl klasický výměnný lhůty (první prohlídka po 90 000km nájezdu nebo 6 letech, potom každejch dalších 30 000km nebo 2 roky prohlídka a výměna v případě rozpoznatelnýho poškození). Bohužel, "řemenová" nebyla celá produkce, ale obě verze jely vedle sebe až do roku 2015, kdy byla ofiko ukončená výroba verze s rozvodem hnaným řetězem. U těch už byly inovovaný jak řetěz a kola, tak i vodítka a napínák, ale ani to nedokázalo odstranit pro tuhle verzi naprosto charakteristický zarachtání rozvodovýho řetězu při startu po odstavení delším jak asi 6 hodin, protože za celou dobu výroby do těch motorů koncern nedokázal dát napínák se zpětnou západkou, kterej by udržel rozvoďák napnutej i po zastavení motoru a tím i po ztrátě tlaku oleje ...
Něco jinýho byl 4-válcovej foukanej motor 1,2TSI (Turbocharged Stratified Injection), kterej měl v první verzi rozvod taženej řetězem, jenže soudruzi konstruktéři nedomysleli celkově odebíranej mechanickej příkon a ten řetěz surově poddimenzovali. Řetěz se pak vytahoval, napínák bez zpětný západky (další konstruktérskej kopanec) ho nestačil udržet trvale napnutej a řetěz pak samozřejmě přeskočil (a motor se potkal). Kritický datum, od kterýho byly konstrukční chyby jakž-takž odstraněný je 18. červen 2011, od kterýho šly do sériový montáže jednak rozvody hnaný širším řetězem, druhak i širší rozvodový kola. Po náběhu výroby rapida se pak do 1,2TSI začal montovat inovovanej rozvod hnanej ozubeným řemenem, kterej sice nikdo na rozdíl od předchozího řetězu od začátku neoznačoval jako celoživotní, ale měl klasický výměnný lhůty (první prohlídka po 90 000km nájezdu nebo 6 letech, potom každejch dalších 30 000km nebo 2 roky prohlídka a výměna v případě rozpoznatelnýho poškození). Bohužel, "řemenová" nebyla celá produkce, ale obě verze jely vedle sebe až do roku 2015, kdy byla ofiko ukončená výroba verze s rozvodem hnaným řetězem. U těch už byly inovovaný jak řetěz a kola, tak i vodítka a napínák, ale ani to nedokázalo odstranit pro tuhle verzi naprosto charakteristický zarachtání rozvodovýho řetězu při startu po odstavení delším jak asi 6 hodin, protože za celou dobu výroby do těch motorů koncern nedokázal dát napínák se zpětnou západkou, kterej by udržel rozvoďák napnutej i po zastavení motoru a tím i po ztrátě tlaku oleje ...
Naposledy upravil(a) EKKAR dne 30 pro 2020, 20:11, celkem upraveno 1 x.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Je to HTP motor s řetězobým rozvodem. Písty vyndat spodem nejdou. Jen ten rozlomený šel vytahat po kusech.
Hledám, jak se uvolňuje víčko ventilu.
Hledám, jak se uvolňuje víčko ventilu.
Naposledy upravil(a) kulikus dne 30 pro 2020, 22:20, celkem upraveno 1 x.