Fabia - demontáž klikovky

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
kutilmil
Příspěvky: 3801
Registrován: 01 lis 2008, 01:00
Bydliště: Skalica

#46 Příspěvek od kutilmil »

od 0 do cca 0,3mm. Z benzínu môžeš obrústiť kolko chceš. Na diesli to je kritickejšie. Tam sa to robí tak, že koľko obrúsiš tak o toľko hrubšie tesnenie dáš pod hlavu.

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#47 Příspěvek od rezis »

To bude individuální. Mi švihlo těsnění pod hlavou a když jsem tam přiložil pravítko tak mi to slušně prosvítalo na místě kde švihlo to těsnění. Ale kolik přesně nevím. Klepu na hlavu. Drží :-)
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
kulikus
Příspěvky: 2484
Registrován: 10 pro 2009, 01:00
Kontaktovat uživatele:

#48 Příspěvek od kulikus »

Po sundání setrváku jsem motor otevřel, vytáhl zbytky pístu v druhém/prostředním válci a prohlédl vzniklé škody (3válec 1,2 m3 47kW). Píst se potkal s ventily, urazil dva, jejich zbytek obtiskl do hlavy a pak se rozpadl. Jedno vahadlo mezi ventilem a vačkou je zlomené. Vrtání vypadá neporušené.
Dá se předpokládat, že bude pokroucená hlava, možná i klikovka.

Teoreticky - co by obnášelo použít zbytek motoru jakou dvouválec (1 a 3 válec jsou vpořádku) například pro elektrogenerátor.
Vyvážit pozici chybějícího pístu na klikovce, vyřadit jeho sací a výfukový ventil tj. odejmout jejich vahadýlka, udělat vlastní elektroniku řízení zapalování pro zbylé dva písty...
Přílohy
Zlomené vahadélko
Zlomené vahadélko
Pod hlavou
Pod hlavou
Rozpadlý píst
Rozpadlý píst
Naposledy upravil(a) kulikus dne 01 led 2021, 23:10, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
kulikus
Příspěvky: 2484
Registrován: 10 pro 2009, 01:00
Kontaktovat uživatele:

#49 Příspěvek od kulikus »

Nebo místo vyvažování prostřední píst namontovat, ponechat uzavřené ventily a ponechat otevřený otvor pro svíčku...

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#50 Příspěvek od rezis »

Z toho jde píst vytáhnout spodem? Vau... no člověk se stále učí.
Při dvou válcích by ti musely chodit souběžně. A tím vyrobíš slušný vibrátor :-)
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#51 Příspěvek od EKKAR »

Tak klika Hitlerovy Tříválcový Pomsty je přesazená po 120°, to by chodilo jak lokotraktor BAF-BAF-nic - BAF-BAF-nic, leda že by se na to udělala úplně nová klikovka s vynechaným zalomením pro prostřední válec, akorát pak by se to klepalo jak pochcanej drahej pes ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
danhard
Příspěvky: 5705
Registrován: 05 bře 2007, 01:00
Bydliště: Jesenice u Prahy

#52 Příspěvek od danhard »

Ten motor má řemen, nebo řetěz na rozvodech ?

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#53 Příspěvek od EKKAR »

Haťapky měly vždycky jen a jen řetěz - od náběhu výroby až do jejího ukončení. Byl dlouhej (protože haťapka je podle výkonový verze OHC/DOHC) a ze začátku docela fest skákal, což odstranila náhrada plastovejch vodicích lišt a vodítka na napínáku za delší - to se dělalo v rámci garanční údržby jako "akce". Dá se říct, že u aut vyrobenejch po roce 2005 už byly tyhle motory v rámci svý výkonový třídy jedny z nejspolehlivějších pohonnejch jednotek na trhu - POKUD MĚLY ASPOŇ STANDARTNÍ ÚDRŽBU a majitel je neuštval dlouhodobým provozem po dálnici neboli v režimu, na kterej nebyly navržený.
Něco jinýho byl 4-válcovej foukanej motor 1,2TSI (Turbocharged Stratified Injection), kterej měl v první verzi rozvod taženej řetězem, jenže soudruzi konstruktéři nedomysleli celkově odebíranej mechanickej příkon a ten řetěz surově poddimenzovali. Řetěz se pak vytahoval, napínák bez zpětný západky (další konstruktérskej kopanec) ho nestačil udržet trvale napnutej a řetěz pak samozřejmě přeskočil (a motor se potkal). Kritický datum, od kterýho byly konstrukční chyby jakž-takž odstraněný je 18. červen 2011, od kterýho šly do sériový montáže jednak rozvody hnaný širším řetězem, druhak i širší rozvodový kola. Po náběhu výroby rapida se pak do 1,2TSI začal montovat inovovanej rozvod hnanej ozubeným řemenem, kterej sice nikdo na rozdíl od předchozího řetězu od začátku neoznačoval jako celoživotní, ale měl klasický výměnný lhůty (první prohlídka po 90 000km nájezdu nebo 6 letech, potom každejch dalších 30 000km nebo 2 roky prohlídka a výměna v případě rozpoznatelnýho poškození). Bohužel, "řemenová" nebyla celá produkce, ale obě verze jely vedle sebe až do roku 2015, kdy byla ofiko ukončená výroba verze s rozvodem hnaným řetězem. U těch už byly inovovaný jak řetěz a kola, tak i vodítka a napínák, ale ani to nedokázalo odstranit pro tuhle verzi naprosto charakteristický zarachtání rozvodovýho řetězu při startu po odstavení delším jak asi 6 hodin, protože za celou dobu výroby do těch motorů koncern nedokázal dát napínák se zpětnou západkou, kterej by udržel rozvoďák napnutej i po zastavení motoru a tím i po ztrátě tlaku oleje ...
Naposledy upravil(a) EKKAR dne 30 pro 2020, 20:11, celkem upraveno 1 x.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#54 Příspěvek od Hubert_79 »

Ten motor hoď za garáž do kopřiv a kup na vrakáči novej. Tam to budou přehazovat vidlema, není to žádná rarita.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
Sadra17
Příspěvky: 508
Registrován: 26 led 2013, 01:00
Bydliště: Netolice

#55 Příspěvek od Sadra17 »

kutilmil píše:Na diesli to je kritickejšie. Tam sa to robí tak, že koľko obrúsiš tak o toľko hrubšie tesnenie dáš pod hlavu.
takhle se to určitě nedělá :roll: :roll: u dieslu srovnáš hlavu a o to co ubereš musíš zapustit ventili

Uživatelský avatar
danhard
Příspěvky: 5705
Registrován: 05 bře 2007, 01:00
Bydliště: Jesenice u Prahy

#56 Příspěvek od danhard »

Já tam mám řemen, to bych ho měl asi hlídat, co ? :D
A tady pdrdnul řetěz, nebo to přeskočilo ?

Uživatelský avatar
Sadra17
Příspěvky: 508
Registrován: 26 led 2013, 01:00
Bydliště: Netolice

#57 Příspěvek od Sadra17 »

tak to máš asi prototypový htp se řemenem :lol: :lol:

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#58 Příspěvek od Hubert_79 »

Vždyť (co vím) on nemá Hitlerův Tajný Projekt. Má TDI. Nebo TDI, případně TDI a jestli je úplně nejvíc cool, tak má TDI.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#59 Příspěvek od rezis »

Hubert_79 píše:...a jestli je úplně nejvíc cool, tak má TDI.
Nejvíc je jedničková Ovce na hlínách v TéDéÍčku :lol:
Mě spíš zaráží, že z toho jde vyndat píst spodem. To jsem ještě neviděl.
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
kulikus
Příspěvky: 2484
Registrován: 10 pro 2009, 01:00
Kontaktovat uživatele:

#60 Příspěvek od kulikus »

Je to HTP motor s řetězobým rozvodem. Písty vyndat spodem nejdou. Jen ten rozlomený šel vytahat po kusech.
Hledám, jak se uvolňuje víčko ventilu.
Naposledy upravil(a) kulikus dne 30 pro 2020, 22:20, celkem upraveno 1 x.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“