Stránka 4 z 9

Napsal: 16 pro 2020, 09:22
od kutilmil
od 0 do cca 0,3mm. Z benzínu môžeš obrústiť kolko chceš. Na diesli to je kritickejšie. Tam sa to robí tak, že koľko obrúsiš tak o toľko hrubšie tesnenie dáš pod hlavu.

Napsal: 16 pro 2020, 20:52
od rezis
To bude individuální. Mi švihlo těsnění pod hlavou a když jsem tam přiložil pravítko tak mi to slušně prosvítalo na místě kde švihlo to těsnění. Ale kolik přesně nevím. Klepu na hlavu. Drží :-)

Napsal: 30 pro 2020, 15:12
od kulikus
Po sundání setrváku jsem motor otevřel, vytáhl zbytky pístu v druhém/prostředním válci a prohlédl vzniklé škody (3válec 1,2 m3 47kW). Píst se potkal s ventily, urazil dva, jejich zbytek obtiskl do hlavy a pak se rozpadl. Jedno vahadlo mezi ventilem a vačkou je zlomené. Vrtání vypadá neporušené.
Dá se předpokládat, že bude pokroucená hlava, možná i klikovka.

Teoreticky - co by obnášelo použít zbytek motoru jakou dvouválec (1 a 3 válec jsou vpořádku) například pro elektrogenerátor.
Vyvážit pozici chybějícího pístu na klikovce, vyřadit jeho sací a výfukový ventil tj. odejmout jejich vahadýlka, udělat vlastní elektroniku řízení zapalování pro zbylé dva písty...

Napsal: 30 pro 2020, 15:46
od kulikus
Nebo místo vyvažování prostřední píst namontovat, ponechat uzavřené ventily a ponechat otevřený otvor pro svíčku...

Napsal: 30 pro 2020, 18:03
od rezis
Z toho jde píst vytáhnout spodem? Vau... no člověk se stále učí.
Při dvou válcích by ti musely chodit souběžně. A tím vyrobíš slušný vibrátor :-)

Napsal: 30 pro 2020, 18:24
od EKKAR
Tak klika Hitlerovy Tříválcový Pomsty je přesazená po 120°, to by chodilo jak lokotraktor BAF-BAF-nic - BAF-BAF-nic, leda že by se na to udělala úplně nová klikovka s vynechaným zalomením pro prostřední válec, akorát pak by se to klepalo jak pochcanej drahej pes ...

Napsal: 30 pro 2020, 18:49
od danhard
Ten motor má řemen, nebo řetěz na rozvodech ?

Napsal: 30 pro 2020, 19:32
od EKKAR
Haťapky měly vždycky jen a jen řetěz - od náběhu výroby až do jejího ukončení. Byl dlouhej (protože haťapka je podle výkonový verze OHC/DOHC) a ze začátku docela fest skákal, což odstranila náhrada plastovejch vodicích lišt a vodítka na napínáku za delší - to se dělalo v rámci garanční údržby jako "akce". Dá se říct, že u aut vyrobenejch po roce 2005 už byly tyhle motory v rámci svý výkonový třídy jedny z nejspolehlivějších pohonnejch jednotek na trhu - POKUD MĚLY ASPOŇ STANDARTNÍ ÚDRŽBU a majitel je neuštval dlouhodobým provozem po dálnici neboli v režimu, na kterej nebyly navržený.
Něco jinýho byl 4-válcovej foukanej motor 1,2TSI (Turbocharged Stratified Injection), kterej měl v první verzi rozvod taženej řetězem, jenže soudruzi konstruktéři nedomysleli celkově odebíranej mechanickej příkon a ten řetěz surově poddimenzovali. Řetěz se pak vytahoval, napínák bez zpětný západky (další konstruktérskej kopanec) ho nestačil udržet trvale napnutej a řetěz pak samozřejmě přeskočil (a motor se potkal). Kritický datum, od kterýho byly konstrukční chyby jakž-takž odstraněný je 18. červen 2011, od kterýho šly do sériový montáže jednak rozvody hnaný širším řetězem, druhak i širší rozvodový kola. Po náběhu výroby rapida se pak do 1,2TSI začal montovat inovovanej rozvod hnanej ozubeným řemenem, kterej sice nikdo na rozdíl od předchozího řetězu od začátku neoznačoval jako celoživotní, ale měl klasický výměnný lhůty (první prohlídka po 90 000km nájezdu nebo 6 letech, potom každejch dalších 30 000km nebo 2 roky prohlídka a výměna v případě rozpoznatelnýho poškození). Bohužel, "řemenová" nebyla celá produkce, ale obě verze jely vedle sebe až do roku 2015, kdy byla ofiko ukončená výroba verze s rozvodem hnaným řetězem. U těch už byly inovovaný jak řetěz a kola, tak i vodítka a napínák, ale ani to nedokázalo odstranit pro tuhle verzi naprosto charakteristický zarachtání rozvodovýho řetězu při startu po odstavení delším jak asi 6 hodin, protože za celou dobu výroby do těch motorů koncern nedokázal dát napínák se zpětnou západkou, kterej by udržel rozvoďák napnutej i po zastavení motoru a tím i po ztrátě tlaku oleje ...

Napsal: 30 pro 2020, 19:34
od Hubert_79
Ten motor hoď za garáž do kopřiv a kup na vrakáči novej. Tam to budou přehazovat vidlema, není to žádná rarita.

Napsal: 30 pro 2020, 19:43
od Sadra17
kutilmil píše:Na diesli to je kritickejšie. Tam sa to robí tak, že koľko obrúsiš tak o toľko hrubšie tesnenie dáš pod hlavu.
takhle se to určitě nedělá :roll: :roll: u dieslu srovnáš hlavu a o to co ubereš musíš zapustit ventili

Napsal: 30 pro 2020, 20:19
od danhard
Já tam mám řemen, to bych ho měl asi hlídat, co ? :D
A tady pdrdnul řetěz, nebo to přeskočilo ?

Napsal: 30 pro 2020, 20:57
od Sadra17
tak to máš asi prototypový htp se řemenem :lol: :lol:

Napsal: 30 pro 2020, 21:12
od Hubert_79
Vždyť (co vím) on nemá Hitlerův Tajný Projekt. Má TDI. Nebo TDI, případně TDI a jestli je úplně nejvíc cool, tak má TDI.

Napsal: 30 pro 2020, 22:06
od rezis
Hubert_79 píše:...a jestli je úplně nejvíc cool, tak má TDI.
Nejvíc je jedničková Ovce na hlínách v TéDéÍčku :lol:
Mě spíš zaráží, že z toho jde vyndat píst spodem. To jsem ještě neviděl.

Napsal: 30 pro 2020, 22:11
od kulikus
Je to HTP motor s řetězobým rozvodem. Písty vyndat spodem nejdou. Jen ten rozlomený šel vytahat po kusech.
Hledám, jak se uvolňuje víčko ventilu.