Co to je za cool pásku na náraznících vytuněných aut?

Příspěvky, které svou "duchaplností" přesahují možnosti toho fóra.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Lukas-Peca
Příspěvky: 3886
Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#46 Příspěvek od Lukas-Peca »

EKKAR píše:stejně tak ho měly Š100/110 až od stupně LS
Š100 měly regulaci podsvětlení i v základní výbavě (bez L/LS). Stejně tak i cyklovač na stěrače, možnost zapnutí obrysových světel páčkou blinkru nebo kontrolu činnosti obou brzdových okruhů dvěma tlakovými spínači s porovnáním nesouladu. Cyklovač pak neměly ani nižší výbavy favorita a stodvacítek, to ostatní neměly vůbec. Taky byla ve stovce i v nejnižší výbavě funkční kontrolka rezervy paliva. Některé 105/120 kontrolku sice měly, ale nebyla zapojená. 105S neměla z výroby zapojená ani couvací světla. Přitom žárovky v nich byly.

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#47 Příspěvek od Celeron »

EKKAR píše:Drátovej potenciometr pro regulaci jasu podsvícení měly ho 1000MB "DeLuxe"
Modrozelená 1000MB "DeLuxe" model 1967 HK 9876 měla belgický okna, západoněmeckou hlavu ale drátovej potenciometr rozhodně né. Na ostřikovač oken měla ruční pumpičku, která skoro nikdy nefungovala. Rovněž skoro nikdy nefungoval automatickej sytič a tak se předělával na ruční na modrou páčku na středním kanálu. A taky to skoro netopilo, než se v zimě teplej vzduch dostal neizolovaným středovým kanálem od registru, co byl pod pravým zadním sedadlem, tak byl studenej. Jo a taky byl problém s prorezavěním nádrže. A hnila celkově jako sviňa. Vím to celkem jistě, moje první vozidlo. :wink:
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
xsc
Příspěvky: 6666
Registrován: 25 zář 2014, 02:00

#48 Příspěvek od xsc »

To o něco mladší Š110L už reostat měla. Ostřikovač byl taky s pumpičkou, ale obsahovala již "přípravu" na elektrický spojený s ovládáním stěračů. Na ty měla i mechanický cyklovač.
Hnila jako všechny Škodovky té doby...

Kremik
Příspěvky: 3467
Registrován: 30 bře 2012, 02:00
Bydliště: Havířov

#49 Příspěvek od Kremik »

Jo, cyklovač, ano, chtěl jsem ho zmínit už v předchozím příspěvku, ale nebyl už jsem si jistej. Ten mi pak v nějaké 120 chyběl.
Se stěrači mám ve 100 zvláštní zkušenost. Když jsem ji koupil, motorek stěračů v ní chyběl. Samozřejmě že při první jízdě začalo pršet, a já pak stíral okno tak, že jsem zalomil ruku přes přihrádku spolujezdce, odhrnul jakýsi papundekl a vergloval s táhlem :D
Tak jsem pak při první příležitosti koupil motorek, ovšem byl z jiného auta, nevím z jakého. Byl přišroubovaný na plechové desce, na které byl nalepený široký pás gumy a na ni další plech, který se teprve přichytil do karoserie. Takže jakýsi silentblok. Protože jsem nevěděl, jak byl u původního motorku zapojen dobíhací kontakt, tak jsem to prozatím zapojil bez něho. Ve které poloze jsem stěrače vypnul, tam zůstaly. Zvykl jsem si na to, nebyl to žádný problém. Ovšem časem se ten silentblok nějak rozlepil, motorek trošku vaklal, ale stěrače přesto fungovaly.
Ovšem!!
Začalo to fungovat tak, jako by byl dobíhací kontakt zapojen, přestože z motorku ty dráty jen volně visely! Když jsem stěrače vypnul, ve většině případů opravdu sjely dolů a zastavily se. Tak jsem mohl používat i časovač :-)
Chtěl jsem se podívat jak je to možné, ale auto mi nakonec kdosi ukrad, takže to zůstane navždy záhadou.

Uživatelský avatar
radioelectrum
Příspěvky: 2055
Registrován: 11 lis 2011, 01:00
Bydliště: Oslavany
Kontaktovat uživatele:

#50 Příspěvek od radioelectrum »

EKKAR píše:
prexip píše:... jako taková navyditelná clona.
Kurwa, už zas vydím vybrovat vydle vysící navynutý závytem na vyšni ... Hrozný, mám z toho mžytky před vočyma ... A asi by my nepomohly ty svjetýlka, ty mýřyly na volant, ruce a palubňý desku ...
Nebud tak přýsní ! Uvědom si že z pravopisu mají mnozí dodnes strach. Představ si 160letou starou pannu ověnčenou spousto titulů které nikod z nás ani za den nestačí přečíst, která již přečetla každou knihu co vyšla v češtině a hned jak vyjde ze školy kde učí češtinu tak jde domů tam otevře knížku a láhev lihoviny a čte až dodna. Naštěstí se každoročně vždy den před maturitou před vchod jejího bytu položila láhev kořalky zazvonilo a uteklo. Tak se i mě podařilo odmaturovat. Odborné předměty jsem měl na výbornou či chvalitebnou a s dostatečnou češtinou si vystačím.

Uživatelský avatar
pepik9
Příspěvky: 2239
Registrován: 31 srp 2010, 02:00

#51 Příspěvek od pepik9 »

měla belgický okna, západoněmeckou hlavu
Že by v 60-tejch na západě dělali nějakou malosériovou výrobu pro škodovku, to mi hlava nebere. Hlavně kvůli socialistický hrdosti a nedostatku deviz. Ale možný je všechno.

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#52 Příspěvek od Hill »

To není dnes už tak důležité, ale jako nágrada té mechanické pstřikovací pimpičky se prodávala pod názvem "Elektrický omývač Kuli" a nápis byl graficky vyvedený takm jako by nad tím "i" byla čárka.
Tyto krabice zmizely poměrně rychle z regálů a nahradily je jiné s nápisem KULI, elektrický omývač. Ani tak neškodný vtípek neměl šanci...
A dělala ho Tesla Litovel.

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#53 Příspěvek od tomasjedno »

To už je jak když na hodině matematiky kantor povídá: “mám tady dvě množiny koulí - tohle jsou koule µ a tohle koule Ψ” :D Sorry za OT.

Uživatelský avatar
Yarda1
Příspěvky: 2372
Registrován: 11 úno 2009, 01:00

#54 Příspěvek od Yarda1 »

Hill píše:..."Elektrický omývač Kuli" a nápis byl graficky vyvedený tak jako by nad tím "i" byla čárka...
Chybička se vloudí. Já jsem zase slyšel, že lékař psal propouštěcí zprávu, na konci napsal: "...pacienta předávám do péče jeho praktické lékařky."
Tedy chtěl to napsat. Ale když psal slovo "péče", tak místo é stisknul sousední í a nevšimnul si toho.
:D

EDIT:
Co se týká těch přídavných zařízení do aut, vzpomněl jsem si, že v podniku kam jsem později po škole nastoupil začali vyrábět nějaký vehement pro auta.
https://img.skoda-virt.cz/forum_upload/ ... -28_42.jpg
Ale nějak se to neprodávalo, snad to neodpovídalo tehdejším předpisům, pak byly v AR inzeráty:
"Kupte si Autonik, rozebráním získáte..."
Svět je divadlo, které se jen proto tak špatně hraje, abych já se měl čemu smát. Ladislav Stroupežnický

Uživatelský avatar
xsc
Příspěvky: 6666
Registrován: 25 zář 2014, 02:00

#55 Příspěvek od xsc »

A co to mělo dělat?

Uživatelský avatar
JoDiK
Příspěvky: 508
Registrován: 10 led 2018, 01:00
Bydliště: Olomoucký kraj

#56 Příspěvek od JoDiK »

xsc píše:A co to mělo dělat?
Tobě nefunguje Google?

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#57 Příspěvek od Celeron »

pepik9 píše:Že by v 60-tejch na západě dělali nějakou malosériovou výrobu pro škodovku, to mi hlava nebere. Hlavně kvůli socialistický hrdosti a nedostatku deviz. Ale možný je všechno.
Ona to byla vývozka sehnaná přes příbuznýho papaláše v Boleslavi. I ta modrozelená barva byl západ dovoz, sehnat ji po asi 5 letech na pobouchanej blatník nebylo už možný. De Luxky a potom R-ka se hodně vyvážely třeba i do UK. A rok 67-68 byl poměrně hospodářsky "uvolněnej".
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#58 Příspěvek od p32 »

pepik9 píše:
měla belgický okna, západoněmeckou hlavu
Že by v 60-tejch na západě dělali nějakou malosériovou výrobu pro škodovku, to mi hlava nebere. Hlavně kvůli socialistický hrdosti a nedostatku deviz. Ale možný je všechno.
No, to by ses divil, co se v Německu za komančů vyrábělo za škodovky a pro škodovky, protože naši to nemohli stíhat. Jen si zjisti, co se tenkrát muselo "odtajnit" a dát vyrábět jinam. :wink:

Uživatelský avatar
kejki
Příspěvky: 2270
Registrován: 10 lis 2009, 01:00
Bydliště: u Velvar, mezi D8 a R7

#59 Příspěvek od kejki »

Náhodou jsem včera četl historii bratislavské továrny na automobily na wiki. Věřím.

Odpovědět

Zpět na „Hvjezdná pjechota“