olověný akumulátor dolití elytu

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
termit256
Příspěvky: 10071
Registrován: 06 pro 2007, 01:00

#46 Příspěvek od termit256 »

Vedet ktery clanek je v kopru je stejne uplne k nicemu, takze je jedno jestli je baterie zalita nebo ne. Pokud nema vyvedeny spoje jednotlivych clanku, bude to z hlediska hermeticnosti urcite lepsi.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#47 Příspěvek od EKKAR »

Měřit jednotlivý články má smysl jen v případě, že je můžeš každej zvlášť z baterie vyjmout a nahradit. Když byla baterka jen zalitá asfaltem, dala se ohřát hořákem a jednotlivej vadnej článek vypárat, kdežto u moderní celozavařený to nemá cenu ... Fakt je, že to zlepšuje hermetičnost a zmenšuje ztráty elektrolytu jak výparem, tak elektrolýzou i odnosem aerosolu - ale zas se v případě jednoho kikslýho článku musí nesilomrdně vyhodit celá baterka ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“