Stránka 4 z 5

Napsal: 21 pro 2021, 21:51
od Hubert_79
Mně se to stalo u Escorta. Jenže - byla tam namontovaná jiná, která tam nepatřila (delší) a prošoupala se.

Napsal: 21 pro 2021, 22:00
od workhard
A na Felicii se hadičky pro změnu ucpávají.

Napsal: 21 pro 2021, 22:19
od rnbw
Kolegovi sa to stalo na Golfe. Sliapol do prazdna a mal co robit, aby to rucnou ubrzdil.
Mne zacala len decentne miznut brzdova kvapalina, dal som to skontrolovat a opravit.

Napsal: 21 pro 2021, 22:22
od Hubert_79
Jojo, není to dobrý pocit - nebyl jsem daleko od výměny spodního prádla. Ručka brzdí celkem na hvno... Naštěstí se mi to stalo asi v 40 km/h, kdy jsem si chtěl přibrzdit před železničním přejezdem, abych ho neprojel moc rychle.
Ta delší hadička byla jen na jednom kole, vyměnil jsem ji a dobrý - už se nikde o nic nešoupala.

Napsal: 21 pro 2021, 22:42
od Mysteri
Hubert_79 píše:Oltcit... Co tě vedlo k tomu si tento krám pořídit?
Si prepustený z práce. Vieš však, že sa uživíš na živnosti, ale nemáš veľa prachov na auto. Lepšie povedané - žiadne. Máš finančnú ,,NULU", lebo si normálny = pivko, baby, koncerty, chľast. Uvedom si, píše sa rok 2000, Január (to je 1. mesiac v roku...)... Ideš ale na živnosť. Na nové nemáš...., rozhoduje cena + úžitkovosť. Bolo by na dlho tu rozpisovať dôvody, ale dám jediný, už z praxe: Do ktorého vozidla zmestíš 6 ks TVP CRTV FUNAI 2000, + dvoch Telefunkenov, alebo Grundingov 37cm a 20 diaľkových ovládačov.... :lol: Ale vážne. Tie žvásty o ,,krámu" sú o žvástoch súčasnej generácie blbov.... Vysvetlím: Ja som mal DVA kusy. Na žiadnom som nemal väčšiu spotrebu než 8l (jazdil som ,,na krátko" - 8 - 12 km). Ak som šiel cez 100km, tak spotreba bola okolo 7.5l Žiadne hausnumerá z IQ chudobných netov 10 - 15 l/km som nezažil nikdy!. Mimochodom, rumunský motor štartoval v mrazoch lepšie, než origoš od Citrónu (mal som oba). Jediná pomsta bola v korózii toho auta. Že sa niekomu nepáčil volant? To bola éra Citrónu. Že sa niekomu nepáčilo nakláňanie vozidla? To bola éra Citrónu. Že sa niekomu nepáčilo, .... Mám to v znaku od Renaulta.... :lol: Aj pojeb...ný Golf prvej generácie, kto sa o to nestaral, tak bol na.....
P.S. Viete, aká je to krása, keď ráno za svitu sĺnka o 7:00 v roku 2005 zaparkujete s otlčeným vozidlom Oltcit pred schodami pred budovou do NR- SR, vedľa BMW a podobných sračkových modelov, a , potom vás pustia bránov do útrob budovy a ľudia z trolejbusu čumia, čo sa deje.... :lol:

Napsal: 21 pro 2021, 22:56
od Hubert_79
Hele, brzdi s těmi "blby". Oltcit byl objektivně šmejd. To, že se ti nesral je spíš štěstí, než pravidlo. Že to žralo 7,5? No to je tedy úžasné. S Favoritem šlo jezdit pod šest a se škodovkou s pětikvaltem a seřízeným karbecem taky... Design nelze hodnotit, na francouzská auta nestačí běžná měřítka.
Každopádně ano, tvým důvodům rozumím a jsou v pořádku.

Napsal: 21 pro 2021, 23:06
od Mysteri
Ver, alebo never, je to Tvoj problém. Problém ,,srandovnosti" na Oltcita je skôr v tom, že o ňom vedia najviac kecať tí, čo v ňom nikdy nesedeli, prípadne veria tomu, že ,,airback" bol bežný na západe už od Golfu I... atď, atď.....
Mimochodom, Favorit bol vývojovo až dlho po Oltcite... .... :lol: Študuj ....

Napsal: 21 pro 2021, 23:29
od Hubert_79
V Oltcitu jsem nejednou seděl a měl i "čest" to řídit. Favorit je proti tomu Rolls Royce. Pouč ale mne, neznalého, co za skvělé technické řešení má Oltcit a nikoli Favorit, případně čím ten francouzsko-rumunský zázrak vyniká?

Napsal: 21 pro 2021, 23:41
od EKKAR
Oltcita jsem nevlastnil, ale párkrát jsem s ním musel jet. Fakt je, že rumunskej karbec byl horší než origo citroeňáckej, protože rumunský cikáni nedokázali pořádně okopírovat formy na odlitky z hitlermosazi a neudrželi potřebnou přesnost výroby - i proto ten motor s obsahem jen o dva-tři zpíčichlupy větším než měla "stopětka" (Š105 = 1044 nebo podle jinejch pramenů 1047cm³, Oltcit Club 11R = 1129cm³) chlastal průměrně o litr víc než "stotřicítka". Startovalo to dobře, běhalo to jako vítr, protože motor byl vzduchem (a částečně olejem) chlazenej 4-válec boxer = dobrý vyvážení, kastle se nakláněla jak pirátskej škuner v cyklónu = ano, ale zas měkký pérování drželo pohodlí a vykrejvalo nerovnosti, stopu kupodivu držel dobře a s výjimkou toho příšernýho naklánění nikam zvlášť neutíkal. Negativum byla jen trojdvířko kastle = dozadu se muselo přes sklopený přední opěradla a mizerná antikorozní ochrana kastle. Ano, vyráběl se o hodně let dřív než fáčko, ale byl to v podstatě projet Citroenu, kterej nebyl zavedenej do výroby u mateřský firmy, ale "prodanej" Rumunům - jeho koncept pocházel ještě z druhý poloviny 70. let a byl v podstatě nerealizovaným pokusem o žabožroutskou-citroňáckou odpověď na golfa od folksvágnu v době, kdy AZNP s hlásnou troubou najížděla výrobu šádyn. Proti fáčku, který se začalo vyvíjet až v době, kdy už oltcit byl běžnou součástí provozu, tak skutečně byl zastaralej - a to je asi tak všecko, co by se na něj dalo shromáždit. Jezdil, byl to hatch, takže se do něj dalo hodně naložit a ti co si na něj zvykli mu odpustili i to, že na tehdejší Speciál (o.č.85) se mu moc nechtělo jezdit a vyžadoval Super (o.č.90), protože měl na tehdejší poměry dost vysokej kompresní poměr 9:1 a s tím prostě musel bez elektronicky řízenýho vstřikování a zapalování mít víc oktanů než jiný motory.

Napsal: 21 pro 2021, 23:49
od Hubert_79
EKKAR píše:Speciál (o.č.85) se mu moc nechtělo jezdit a vyžadoval Super (o.č.90)
Mýlíš se. Speciál měl 90 a Super 96. Natural (zaváděný někdy kolem roku 1986, v prodeji zpočátku na pumpách u hranic s kapitalistickou cizinou měl 91). Už Š105/120 L (v roce 1976) měla oktanový požadavek 90 a LS s větší kompresí musela mít Super.
85 měl Normal a ten už v druhé půlce 80. let měli málokde, pokud ještě vůbec.

Napsal: 22 pro 2021, 00:33
od EKKAR
Vrať se do mateřský školky. V době, kdy vyjížděl Oltcit na náš trh a kdy tys ještě tahal kačera (a já už zkoušel po zahradě tátovu stodesítku), měl Speciál pořád ještě 85 oktanů, Super 90 nebo 91 a v tý době pomalu zaváděnej Natural měl taky 91 - byl to v Evropě známej "Normal (blei-frei)". Evropskej "Super Natural" měl 95 oktanů a k nám se vůbec nevozil. Původní olovnatej "Normál" z československejch rafinérek skončil někdy v roce 1978 nebo 1979 a ten měl pouhopouhejch 70 oktanů. Jako děcko si ho moc dobře pamatuju, protože na něj jezdil jak děda z tátovy strany se Spartakem, tak děda z máminy strany s kejvačkou 250ccm (samozřejmě v podobě "mixu" s M2T olejem). Posun v oktanovejch číslech proběhnul až po půlce 80. let někdy těsně před náběhem výroby fáčka - tehdá se z olovnatýho Supru stal Speciál s 90 oktanama, v bezolovu mu odpovídal "Normal 91", kterej byl k dispozici jen někde a nejvyšší oktany měly olovnatej Super 95 a bezolovo Natural 95. A až dalším postupem se sem začaly vozit víceoktanový směsi s oktanovým číslem 98-100 - to je čistě záležitost po roce 2000, před ním se to sem tahalo jen po barelech pro závodní účely.

Napsal: 22 pro 2021, 06:56
od xsc
Nikoliv. V 80., kdy ten Oltcit přišel, už měl Speciál 90 a Super 96. Jak je krásně vidět na dobové fotce:
https://zpravy.aktualne.cz/finance/naku ... f6b220ee8/
https://zpravy.aktualne.cz/finance/naku ... f6b220ee8/

Napsal: 22 pro 2021, 07:49
od passion
Tiež si pamätám olovnatý špeciál 90 a super 96. Keď prišlo bezolovo, boli 91 a 95.

Napsal: 22 pro 2021, 08:35
od Hubert_79
Von to Karel prostě ví a vo tom to jako je. Akorát (zase) kecá:

Napsal: 22 pro 2021, 09:43
od EKKAR
xsc píše:Nikoliv. V 80., kdy ten Oltcit přišel, už měl Speciál 90 a Super 96. Jak je krásně vidět na dobové fotce:
https://zpravy.aktualne.cz/finance/naku ... f6b220ee8/
https://zpravy.aktualne.cz/finance/naku ... f6b220ee8/
Ani na jedný fotce s odpovídajícíma stojanama není Oltcit nebo datum focení - nedokážu je datovat ani podle jinejch znaků. Tyhle stojany používala Benzina až do 90. let, kdy je masivně nahradily samoobslužný stojany s vícero "pistolema", takže sorry jako. A vzhledem k tomu, že k pumpě pro benzín jezdím sám už někdy od roku 1983 a to už na ní nebyl stojan s "Normálem" (ten byl zrušenej ještě když jsem chodil na I. stupeň základky), ale jenom trojice "Speciál-Super-Nafta" a "mixovej" stojan s dvojitou hadicí a bočním přepínačem poměru míchání (doplněnej o pár roků pozdějc) ještě nahrazovala míchací konev, tak máte na těch argumentačních fotkách něco jinak. To totiž bejvávala ještě doba, kdy jste přijeli kpumpě, najeli ke stojanu a ani jste nemuseli vylejzat zpoza volantu - pumpař v umaštěnejch montérkách natočil do nádrže sám a akorát se optal "Kolik?" a pak si přišel s kasírtaškou pro prachy. Samoobslužný stojany začaly bejt právě ty "majáčkový" od ADASTu právě až po tomhle přechodu na vyšší oktany - pumpař je musel před začátkem tankování odblokovat magnetem na tyčce, jinak se nespustilo čerpání - a to ještě musela bejt "zavěšená" pistole, protože počítadla se vynulovaly jen v případě, že se "vyvěsila" pistole na odblokovaným stojanu... Jediná správná připomínka na tý Hubertusově fotce je o zjišťování oktanovýho čísla výzkumnou a motorovou metodou, kdy se obě metody ve výsledku liší o 3 až 5 jednotek doslova "labák od labáku" (motorová dává nižší výsledek). Už jsme to tady probírali nejednou, ke všemu se ještě ty údaje knížku od knížky odlišujou podle roku vydání, protože je redakce upravovaly podle aktuálně platnejch norem, aby "to lidi nezblblo".