Stránka 32 z 34

Napsal: 13 pro 2014, 18:08
od PavelFF
Protože trafo tam je jen jedno a má napevno nastavené odbočky. Když poroste napětí na vinutí pro 5V, poroste ve stejném poměru i napětí na vinutí pro 12V.
5V => 7,5V (+50%)
a tedy
12V => 18V (+50%).
Je to jasné?


Tak zatím to vidím tak, že místo R33(9k) dej 9k4 (něco do série, třeba 390) a vyhoď pryč R34(39k).

Předtím ale vyhoď elyty na 16V z větve +12V. Taky asi z větve -12V.
Možná ještě něco ale to se uvidí.
A podívej se, na kolik voltů jsou elyty ve větvi +5V.

Napsal: 13 pro 2014, 18:22
od PeteBurns
Preto je najlepsie, ako som uz spomenul, vyhodit vsetko, co sa tyka ostatnych vetiev, ako diody, tak kondiky a ostatne suciastky, potom tam ziadne ine napatie existovat nebude, proste z trafacika sa nikam nedostanu, kedze zapojena bude iba povodna 5V vetva...tym padom ta nebudu otravovat zvysene napatia na ostatnych vetvach, lebo tam ziadne nebudu...

Napsal: 13 pro 2014, 18:42
od PavelFF
No jo no. Je vidět, že to děláš často.
Tady hrozilo nebezpečí, že budou při čistkách vyhozeny i součástky nutné pro chod IO. Takže jsem raději pro pomalé odstrojování.

Napsal: 13 pro 2014, 19:52
od stasek
Pete, máš naprosto pravdu, jenže Pavel to zdůvodnil líp, než já. Skutečně jsem schopen dělat jen postupně.
Vyhodil jsem elektrolyty C20-ten nevím, jestli nebude třeba zpět.
dál 21,24,26,27. 22 a 23 jsem vyměnil za napětí 16V
Doplnění: ten ellyt C20 jsem hodil raději zpět a místo R33 jsem dal trimr 10 k a ještě jsem ho ani neladil a chodí to a je tam 7,9V, nechám to tak, tý vrtačce 7,2V to určitě na tu chvilku, co pojede neublíží.

Napsal: 13 pro 2014, 20:13
od PavelFF
Tak máš vyhráno!
Trimr není nejspolehlivější ani nejstabilnější součástka a nenechával bych celý regulační rozsah na něm. Bylo by lepší dát tam raději pevné odpory a trimr jen na jemnější doladění. Ale můžeš to nechat i tak, o stabilitu nejde a ani o přesnou hodnotu.

Napsal: 13 pro 2014, 20:25
od stasek
Mám vyhráno, díky tobě i všem, co mě nezištně radili. Mám radost jako malej kluk i když mě táhne na 71.
Ještě jednou bych chtěl všem, co se snažili mě pomoct moc poděkovat. Jsou tady bezva lidi a je radost sem chodit. :lol:

Napsal: 14 pro 2014, 08:00
od milous2
Gratulace k úspěchu.

Napsal: 14 pro 2014, 20:40
od PeteBurns
:potlesk: ako vidno, netreba sa vzdavat, ta radost stoji za to :wink:

Napsal: 28 led 2015, 11:11
od sis2
Vyzkoušel jsem úpravu zdroje s řídícím obvodem 3528. Možná se někomu hodí.
Než "odrbávat" ochrany a řešit omezení proudu, je jednodušší obvod 3528 vyhodit a na jeho místo dát TL494 - je běžně dostupný, u slona za pár korun. Odstraněním všeho nepotřebného kolem vznikne dost místa na součástky potřebné pro 494. Stačí přerušit jeden spoj, udělat pár propojek, přidat výkonový odpor jako senzor proudu a je to. Viz následující...
Max. nabíjecí proud je 5A - dán snímacím odporem a děličem ve vstupu 15.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Napsal: 28 led 2015, 14:24
od milous2
Tak tohle mi připadá jako " vařit polévku ze sekerky " :lol:
Né,nikdy. Snad jen kdyby šlo o život :oops:

Napsal: 28 led 2015, 14:46
od PeteBurns
Vyhodit tamten a pouzit 494 - presne moja rec, funkcne, jednoduche, rychle a navyse to vyzera uplne super, clovek si ani nevsimne, ze je to pomenene :)
milousov komentar ma nijako neprekvapuje, on ma tusim problem uplne so vsetkym :lol:

Napsal: 30 led 2015, 10:47
od sis2
Pete díky!
Nabídnul jsem, komu se hodí - mj. proto, že úprava je snadná a obvod 494 umožní současně regulaci nabíjecího proudu i výstupního napětí.
Tento způsob řešení (a ani jiné s obvodem 3528) jsem tu zatím neviděl, tak proč neukázat možnost...
A ještě přidám jednoduchý obvod řízení větráku, výborně reagující na rostoucí zátěž i teplotu.. Využívá volný výstup 5V. Na něm bývá naprázdno asi 6,5V - přes diodu se vede na motorek. Při zapnutí nabíječky bez zátěže běží větrák mírně a potichu. Jakmile nabíječka najede do max. zátěže (režim proud. omezení), napětí vyskočí téměř na 10V a větrák patřičně přidá. Jak napětí nabíjeného akumulátoru postupně stoupá, (a klesá nabíjecí proud), tak napětí na tomto výstupu klesá a větrák ubírá na otáčkách a je tišší. Vedle toho samozřejmě funguje řízení tranzistoru termistorem - "zabírá" asi při 30 °C, po stisknutí termistoru mezi prsty se po chvíli roztočí větrák naplno. Termistor je běžný, z PC zdroje - zelený, 10 kohm, cca 5mm - a je upevněný na chladiči výstupního usměrňovače. Odpor v přívodu 14V (výstup nabíječky) je proto, aby na větráku bylo při plném otevření tranzistoru max. 12V - hodnota závisí na max. odběru motorku - zde je pro 0,12A.
Obrázek

Napsal: 08 bře 2020, 10:23
od shr3k
Dobrý den, mám tu jeden 300W PFC zdroj Eurocase l KA7500B a LM393P, je celkem zachovalý. Nemám ambice z něj dělat cokoliv regulovatelného, jen bych potřeboval zvednout napětí 12V ze současných 11,9 V na cca 13 V (prostě o trochu víc, než 12,5). Mohl by mi prosím někdo poradit s úpravou/výměnou odporů nebo připájením nějakých paralelních?

Pin 1 má proti kostře 2,81 kΩ, proti 5V 2,85 kΩ a proti 12V 3,04 kΩ. Mám vyhodit ten odpor na 5V a zkusit místo toho 12V dát nějaký 10k trimr?

Napsal: 08 bře 2020, 11:55
od hajeklubos
Náhodou jsem narazil na tvůj příspěvek a chtěl bych tě odradit od tohoto řešení. Pár let zpět jsem takový nabíječ postavil a konstatoval, že je to slepá ulička. PC zdroj nemá rád
prudké zapojit a odpojit zátěž a k tomu určitě bude docházet. Budeš se s tím mordovat a po pár použitích to odpráskneš. Jestli chceš nabíjet Pb baterii drž se klasiky. Železo, měď, přes to nejede vlak. Jestli to přes to budeš realizovat nezapomeň na výstup jistič nebo POLYSWITCH a min 10A diodu proti přepolování.
Luboš

Napsal: 08 bře 2020, 20:12
od shr3k
Díky za radu, ta dioda je dobrý nápad. Nemám to ani tak na nabíjení, ale na posílení palubního napětí při flashování řídících jednotek motoru - nechtělo se mi na to týrat chytrou nabíječku. Při aktualizaci se totiž spouští větrák chladiče, a napětí různě kolísá třeba k 11 V (podle stavu baterie), tak jsem chtěl něco na posílení. Normálně na to používám LiFePo booster, ale tam, kde je k dispozici 220 jsem zamýšlel použít toto. Ale jestli bude lepší koupit rovnou 20A nabíječku, tak se na to vykašlu na nějaké úpravy.