Stránka 32 z 47

Napsal: 21 pro 2012, 14:03
od Duvsan
Nový (pol roka) Pioneer. Zmerať mám tak, že pri vypnutom aute odpojím aku a dám cez ampérmeter? Čo na to palubný počítač?

Napsal: 21 pro 2012, 16:28
od helios
Pri troche šikovnosti to auto ani nepozná. Pod svorku pólu akumca namotáš pár závitov tenkého drátu, koniec zapojíš na jednu svorku ampérmetra, druhú svorku A-metra na odpojovanú klemu. Keď to budeš mať, odpojíš klemu a okruh sa ti uzavrie cez ampérmeter a pritom sa okruh nepreruší. Inak palubnému počítaču by to malo byť jedno, len niektorým alarmom a rádiám výpadok napájania vadí.

Napsal: 21 pro 2012, 20:03
od p32
V zásadě přemýšlej o tom, které zařízení by chtělo po novém připojení baterky naťukat nějaký ochranný kód a tento si raději připrav než začneš něco dělat s baterkou. Jinak postupuj tak, jak psal helios, ale jistota je jistota při náhodném úplném odpojení baterky.

Napsal: 21 pro 2012, 23:26
od czatlantis
já bych ještě zapojil do cigaretovýho zapalovače(co je zapojen pořád, třeba ten v kufru jestli to tak i u toho auta funguje) počas přepojování nějakej proudově omezenej zdroj (aby při zkratu při přepojování u baterky neshořelo pojistku). A pak můžeš baterku i úplně odpojit

Napsal: 22 pro 2012, 14:10
od EKKAR
Atlantisi, akorát že pokud potřebuje změřit KLIDOVEJ ODBĚR auta, tak mu ten proudovej zdrojík zapojenej někam do zásuvky uvnitř auta neudělá moc dobrou službu, nemyslíš? Příště, než zas něco plácneš, přečti si o čem je vlákno aspoň na předchozí stránce...

Napsal: 22 pro 2012, 16:43
od czatlantis
myslel jsem zapojit zdroj, přezapojit baterku přes ampérmetr a pak ten zdroj odpojit. Aby při manipulaci s konektorama u baterky nedošlo ke krátkodobýmu odpojení. Neboj, četl jsem to co chce.

Napsal: 23 pro 2012, 02:58
od Duvsan
Je to otcove auto a aku je blbo prístupný. Neviem, kedy meranie uskutočním. Potom písnem.

Napsal: 04 led 2013, 17:40
od Lukas-Peca
Získal jsem pár olověných baterek do kamery 12V/2,3Ah, fungl nových, akorát z roku 92 :D Můžete uzavírat sázky, jestli se je povede oživit :wink:

Byly úplně mrtvé, jakoby přerušené, naprázdno napětí pár mV. Ukázalo se, že jsou úplně suché, zkusil jsem do jedné doplnit destilku, vešlo se 10 ml do každého článku, než začal baterkou téct proud. Nabíjím je tou desulfatační nabíječkou se žárovkou, proud pomalu roste, napětí na baterce taky. Ze začátku bylo nulové, teď už je přes 4,6 V.

Napsal: 04 led 2013, 19:59
od FF
EKKAR píše:...Kdyby to bylo baterkou, byly by problémy s každým studeným startem, nejenom s tím prvním po odstavení přes noc nebo delším...
...to nemusí byť tak úplne pravda, pretože Pb akumulátor je o. i. o chémii, čase a teplote.

czatlantis píše:já bych ještě zapojil do cigaretovýho zapalovače(co je zapojen pořád, třeba ten v kufru jestli to tak i u toho auta funguje) počas přepojování nějakej proudově omezenej zdroj (aby při zkratu při přepojování u baterky neshořelo pojistku). A pak můžeš baterku i úplně odpojit
EKKAR píše:Atlantisi, akorát že pokud potřebuje změřit KLIDOVEJ ODBĚR auta, tak mu ten proudovej zdrojík zapojenej někam do zásuvky uvnitř auta neudělá moc dobrou službu, nemyslíš? Příště, než zas něco plácneš, přečti si o čem je vlákno aspoň na předchozí stránce...
...ale on mu radí ako predísť resetu niektorých (napr. kódovaných) zariadení, alebo spotrebičov po dobu (aj veľmi krátku), kedy je akumulátor odpojený od palubnej siete (napr. kvôli príprave merania kľudového odberu).
Parafrázujem EKKARa pre EKKARa: Nabudúce ak niečo trepneš, prečítaj si... ...však vieš... ...a vlákno je aj tak pôvodne o desulfatácii Pb akumulátorov... :roll: :idea:

P. S.: na tento príspevok nemusíš reagovať ak sám nechceš...

Napsal: 04 led 2013, 21:47
od Lukas-Peca
Baterka zázračně ožila 8O 8O
Ještě se uvidí, jakou bude mít kapacitu a samovybíjení, ale zatím vypadá dost dobře!

Napsal: 05 led 2013, 00:35
od EKKAR
FF píše:blablabla

P. S.: na tento príspevok nemusíš reagovať ak sám nechceš...
Ono kdybys četl hlavně ty sám, tak o způsobech změření kliďáku auta už jsem tady psal nejenom já, ale i hodně dalších - a dost dávno tomu. A nejenom v tomhle dredu - a taky ne jenom na tomhle fóru. Prostě přicházíš "s krížikom na cintorín vyše roka po funuse" a doslova mlátíš prázdnou slámu.


@Lukas-Peca - blahopřeju, pokud ty baterky vyschly, nebudou tolik zasulfátovaný jako by byly držený bez náboje s kapalným elektrolytem. Odhadem z nich dostaneš kapacitu zhruba 50%+něco z původní hodnoty a samovybíjení bude jako u normálního olova - to není ovlivněný ani tak tou sulfatací, jako nečistotama v elektrodách a teplotou elektrolytu.

Napsal: 05 led 2013, 11:32
od Lukas-Peca
Z toho samovybíjení mám obavy kvůli tomu, že jsem použil nějakou destilku, co jsem našel doma, dost možná je to jen demi-voda, navíc už docela stará. V destilce se prý rozpouští CO2 ze vzduchu a taková voda se stává vodivou. Proto se má skladovat v uzavřených plných nádobách.

Nicméně baterka se přes noc vůbec nevybila. Při vybíjení proudem 2C do bodu, kdy začíná napětí rychle klesat, má kapacitu asi 0,5 Ah, ale to bylo teprve první vybíjení, další možná bude vypadat jinak. Při nabíjení začíná plynovat při 14,3 V. Prostě vypadá zdravě, přestože je 21 let stará.

Napsal: 05 led 2013, 13:40
od tomasjedno
Lukas-Peca píše:...Při vybíjení proudem 2C do bodu, kdy začíná napětí rychle klesat, má kapacitu asi 0,5 Ah, ale to bylo teprve první vybíjení...
To vůbec nic neříká - při vybíjení proudem 0,1C to bude něco mezi 1 a 3 Ah (podle toho, jakou má akumulátor Peukertovu konstantu).

Napsal: 06 led 2013, 20:25
od pawka
EKKAR píše:Ten desulfátor je docela síla - rozhodně tam chybí důležitá podmínka pro jeho fungování: musí se připojovat k baterii, která je trvale dobíjena zdrojem malého proudu jako udržovacím/konzervačním dobíječem, který navíc musí být zkratuvzdorný. Pokud se připojí k baterii bez konzervačního dobíječe, velice rychle ji svým pulsováním vybije a pokud se ta baterie zase hodně rychle nedobije, odešle ji milý "desulfátor" do pekel. Na obrázku je jednoduchý desulfatační dobíječ, který po připojení k akumulátoru na 24 hodin umí regenerovat zhruba 10% jeho kapacity. Kdo ho bude chtít nechat připojený dlouhodobě, musí jako trafo použít kus se sekundárním proudem asi 0,5A a použít kontrolkovou žárovku 24V/2W. VŠECHNY HODNOTY JSOU PRO AKUMULÁTOR 44-55Ah, běžně používaný v nejobvyklejších vozech. Pro akumulátory s větší kapacitou JE NENÍ POTŘEBA UPRAVOVAT - protože malé proudy olověnému akumulátoru neškodí, naopak mu prospívají.
http://www.ebastlirna.cz/modules/Forums ... r1_611.jpg
na tom obrazku ty diody, to staci rict v obchode tyto cisla a pismenka a oni mi je prodají?

Napsal: 06 led 2013, 21:24
od EKKAR
Ty co jsou na tom obrázku nekoupíš, cca 20 let už se nedělají. Když si ale koupíš P600D a 1N4007, tak docela snadno poznáš, kam která patří... Místo té P600D bych radši dal nějakou na 10A, to už se ale budeš muset poradit ohledně konkrétního typu.