Stránka 37 z 40

Napsal: 16 črc 2023, 10:06
od Hubert_79
Asi tak. Ono by se podobné litanie daly psát o ČD, plynárnách, zdravotnictví...

Napsal: 14 srp 2023, 11:29
od dvorak
Tak u nás od 1.9. nebude pošta v sobotu již otevřena, ve všední den rovněž výrazné zkrácení úřední doby...

Napsal: 14 srp 2023, 12:01
od EKKAR
Mně se na tom jejich úsporným opatření nejvíc "líbilo" žaboksichtovo vyjádření, že z původní maximální vzdálenosti od obyvatele k nejbližší pobočce 2,5km udělají "jenom" 3,5km. Tady u nás byly původně 3 pobočky - "hlavní" pošta 02 u nádraží ČD - Pošta Česká Třebová 2, adresa náměstí Jana Pernera 584, 56002 Česká Třebová; dál tady byla pobočka 01 "ve městě" - adresa "Klácelova ulice 7", kterou cca rok a půl zpátky přesunuli do areálu COOP Konzum Diskont jako "Pošta Partner Česká Třebová, Chmelnice 129, 56002 Česká Třebová" - a pobočka 03 "parnická", do letošního února (!!!) fungující na adrese "Ústecká 205" = https://mapy.cz/s/facaludagu , pak přesunutá do zrekonstruovaný prostory v opačným rohu toho samýho baráku = https://mapy.cz/s/kolatupofe a následně rozhodnutím "někoho nahoře" k 1.7. zavřená a nedávno kompletně vystěhovaná.
Po týhle myšárně je VZDUŠNOU ČAROU měřená vzdálenost od nejvzdálenějších obydlenejch míst města k jim nejbližší pobočce prodloužená na 3,85km v případě obydlí přímo ležícího na katastrálním území města nebo dokonce 4,82km v případě obydlí na území "přidružený obce". "Pochodová vzdálenost" z obou těchto bodů je pak podle zvolený trasy v rozmezí 4,4-4,7-5km v prvním případě a v tom druhým dokonce 5,1-5,6-5,9km, přičemž v tomhle případě už to ani není cesta po chodníku nebo silnici, ale doslova "polňačkou" = https://mapy.cz/s/farorozube . Jó, my se máme !!!!

Napsal: 15 srp 2023, 00:13
od Hubert_79
Tak si tu poštu jako město zaplaťte, když ji chcete. Jak prosté.

Napsal: 15 srp 2023, 02:22
od EKKAR
Jakou jinou odpověď taky čekat od pražáka ....

Napsal: 15 srp 2023, 07:48
od Dekker
pošta se měla dávno zrušit a otevřít tendle prostor pro jinou konkurenci a nebo vyházet 50% managementu a toho vrchního co to vede a dát tam někoho kdo chápe, že pošta jakožto státní služba občanům nebude pravděpodobně zisková (nebo snad policie, či hasiči jsou?) ale, že má sloužit občanům a dle toho se zařídit. Ono by stačilo kdyby přestali nesmyslně zdražovat a místo toho zefektivnili služby a hlavně zajistili jejich správnou funkci abych nemusel pro balík do ruky jezdit na poštu na druhé straně města

Napsal: 15 srp 2023, 08:46
od EKKAR
Dekker píše:...Ono by stačilo kdyby přestali nesmyslně zdražovat a místo toho zefektivnili služby a hlavně zajistili jejich správnou funkci abych nemusel pro balík do ruky jezdit na poštu na druhé straně města
Tesat - a k tomu zrušit nesmyslný povinný prodeje 88 různejch loterií, omalovánek a pojistek.

Napsal: 15 srp 2023, 08:50
od Hubert_79
Na základní dopravní obslužnost si samosprávy také přispívají. Když obce/kraj chce, aby něco někam jezdilo, tak na to přispívá.
Proč by to u pošty mělo být jiné? Chtít po někom, aby provozoval ztrátové služby a nepodílet se na jejich úhradě? Zcestné, že?

Napsal: 15 srp 2023, 09:36
od sis2
Dekker píše:pošta se měla dávno zrušit a otevřít tendle prostor pro jinou konkurenci a nebo vyházet 50% managementu a toho vrchního co to vede a dát tam někoho kdo chápe, že pošta jakožto státní služba občanům nebude pravděpodobně zisková (nebo snad policie, či hasiči jsou?) ale, že má sloužit občanům a dle toho se zařídit. Ono by stačilo kdyby přestali nesmyslně zdražovat a místo toho zefektivnili služby a hlavně zajistili jejich správnou funkci abych nemusel pro balík do ruky jezdit na poštu na druhé straně města
Jo, to je jako chtít po potkanech, aby vypucovali a odevzdali kanalizaci - a co by si asi pak počala celá řídící struktura vrchního potkana, všichni "manažéři", HR, IT, správa financí, nemovitostí, autíček (viz třeba 300 nových elektroautíček) atd. - to prostě nejde, to by byla moc velká ztráta zainteresovaných ovčanů-voličů v centrále a blízkém okolí...!

Napsal: 15 srp 2023, 12:01
od Dekker
Hubert_79 píše:Chtít po někom, aby provozoval ztrátové služby a nepodílet se na jejich úhradě? Zcestné, že?
občané se na tom podílejí tím, že platí za její služby (a odvádějí daně). Vedení města a obcí je to tak říkajíc u zádele a tak samozřejmě přizpívat nechtějí. Chtějí to přeci občané tak ať si zaplatí, ale to je zrovna u něčeho jako je pošta (která je v dnešní podobě zaostalá a zastaralá jako kuličkové počítadlo. Dyť do teď jedou na systému kterej už nemá ani podporu a spousta zaměstnanců s ním ani neumí) kontraproduktivní. Čím víc to budou zdražovat a čím víc budou omezovat služby tak tím míň lidí to bude používat.

A to nepočítám to, že je nepochopitelné to, že oddělili posílání balíku, což byla jedna ze služeb co trochu vydělávala (a jo, vlastně vím. aby mohli brečet, že maj velké ztráty a proto musej zdražit a omezit služby. Stejně jako ČD které se zbavili přepravy nákladů aby mohli brečet, že sou ve ztrátě a tím pádem museji zdražit)

už se pomalu vyplatí poslat i dopis jako balíček přes zasilkovnu než to posílat českou poštou (dnes podáte a pozítří ztratíme)

Napsal: 15 srp 2023, 12:15
od Hubert_79
Dekker píše:že platí za její služby (a odvádějí daně).
Daněmi se na provozu pošty nepodílíš. Pošta je státní podnik, nikoli příspěvková nebo rozpočtová organizace. A ano, platíš za služby. Ale to ve veřejné dopravě také platíš jízdné...
Pošta není "průběžně" financovaná státem, to je velký a rozšířený omyl. Ano, má nárok na jakousi kompenzaci za ztrátové služby, ale tu jaksi nedostává pravidelně.
Pokud se domníváš, že neříkám pravdu, tak si prostuduj (auditované) výroční zprávy podniku.

Napsal: 15 srp 2023, 12:38
od tomasjedno
Dekker píše:pošta se měla dávno zrušit a otevřít tendle prostor pro jinou konkurenci
”Otevřít prostor pro konkurenci” je eufemismus pro to, administrativní cestou odstranit hlavního hráče a umožnit tak konkurenci přijít s ještě horšími a dražšími produkty. Kdyby totiž měla ta konkurence lepší a levnější, tak nepotřebuje nic otvírat.

Napsal: 15 srp 2023, 12:52
od DedVseved
Stačí trochu vnímat, co dělá Zásilkovna, která je na prodej, zdražuje a zhoršuje se.

Napsal: 15 srp 2023, 12:53
od Hubert_79
Dekker píše:Stejně jako ČD které se zbavili přepravy nákladů aby mohli brečet, že sou ve ztrátě
Koukám, že jsi Vysokou života, katedru ekonomie "dal" s červeným diplomem... :lol:

Napsal: 15 srp 2023, 13:45
od Dekker
tomasjedno píše:Kdyby totiž měla ta konkurence lepší a levnější, tak nepotřebuje nic otvírat.
u pošty je trochu problém v tom, že podnik musí mít povolení provádět poštovní služby což v tudle chvíli ohledně listovních zásilek (dopis, pohled, doporučené spaní etc) má pouze pošta a ne jiné subjekty(možná se pletu, směle opravit). Takže těžko může někdo přijít s přímou konkurencí v podobě rozvážení listovních zásilek. Stejně jako ně každej si může založit banku a provádět finanční operace.
DedVseved píše:Stačí trochu vnímat, co dělá Zásilkovna, která je na prodej, zdražuje a zhoršuje se.
hmm todle je pro mě novinka, zatím smě se zásilkovnou neměli problémy (pokud nepočítám přetíženost v období před vánoci) a přišla nám vždy lepší než česká pošta

To Hubert_79: Nemají náhodou daně sloužit právě k provozu státu a jeho služeb? Je možné, že se v tomto pletu a chápu tak špatně smysl daní, což je možné a tím pádem mám kompletně špatné informace o tom jak by měl vlastně stát fungovat (do teď jsem si myslel, že by měl stát hlavně fungovat směrem ve prospěch svých občanů). Co se týče veřejné dopravy tak asi nemáš na mysli městskou, že, ale onu státní což jsou ČD a meziměstská autobusová doprava. Nedomnívám se, že nemáš pravdu, jen jsem předložil svůj názor a jak to vnímám já jakožto normální občas toho státu, který nemá chuť se probírat různejma papírama a dokladama co musí kdejaká státní instituce vykazovat, vyjímku by to mělo pokud bych na základě toho mohl získat informace, které by mě pomohli to změnit, což určitě není tento případ. Pokud mě chceš doučit v mezerách oné kategorie ekonomie v chování státních podniků jsem pro (jen jsem vyjádřil svůj pohled a pocit. Pokud se pletu v tom, že přeprava nákladů ČD vydělávala, můžeš mě směle opravit.)