Desulfatácia PB Akku
Moderátor: Moderátoři
porovnaval jsem to od oka a takhle me to prislo,jak sem psal. ale sem rad ze pises, poprosil bych te, aby jsi mi rekl neco k ty stavbe desulfatoru.EKKAR píše:Ty "supersvítivý" žárovky mají právě vlákno silnější a delší, aby se záření mohlo uvolňovat z většího povrchu vlákna...
mam traficko 13V eft,0,7A diodu KY708 mam, ale tu druhou KY132 (ty se jeste uvadej lomeno neco) nemam, ktera z techto by se misto ni hodila?
http://www.ebastlirna.cz/modules.php?na ... ic&t=62903
Kdyz uz tady resite vsechno kolem desulfatace, mrknul sem se osciloskopem jak vubec pracuje muj desulfator (postaven podle tohoto).
Kanal 1 horni (serizeni na stred) je mereni proudu, jako bocnik sem pouzil keramicky rezistor 20W 0,1ohm. Kanal 2 dolni (serizeni na prvni dilek) meri spicky napeti na svorkach baterie. Napajeni 14V ze stabilizovaneho zdroje.
Posudte sami jak se vam to jevi, ja tam vidim delsi nabijeci a kratinky vybijeci pulz. Pokud dobre pocitam, tak tam je 8A nabijeci a 6A vybijeci. Deklarovanych 30A tam nikde nevidim. Jestli to funguje sam nevim, baterky na ktere sem to zkousel tak ty to stejne mely za par. Jedina zmena oproti navrhu je pouziti tranzistoru BC327 a 337 -25 misto -40. Jestli je to kvuli tomu nevim, holt pri nakupu sem bral co bylo skladem. Nak
Kanal 1 horni (serizeni na stred) je mereni proudu, jako bocnik sem pouzil keramicky rezistor 20W 0,1ohm. Kanal 2 dolni (serizeni na prvni dilek) meri spicky napeti na svorkach baterie. Napajeni 14V ze stabilizovaneho zdroje.
Posudte sami jak se vam to jevi, ja tam vidim delsi nabijeci a kratinky vybijeci pulz. Pokud dobre pocitam, tak tam je 8A nabijeci a 6A vybijeci. Deklarovanych 30A tam nikde nevidim. Jestli to funguje sam nevim, baterky na ktere sem to zkousel tak ty to stejne mely za par. Jedina zmena oproti navrhu je pouziti tranzistoru BC327 a 337 -25 misto -40. Jestli je to kvuli tomu nevim, holt pri nakupu sem bral co bylo skladem. Nak
jeste se zeptat zkousel sem ted vybijet jednu 12V62Ah dal jsem tu H4 odebiralo to 4,5A porad to krasne pomalicku klesalo, po 6 a 3/4 hodinach to melo z 12,6V uz 11,3V kouknu za 15min. tedy po 7 hodinach presne a nahle 9,8V jak je to mozny ze to tak nahle skocilo? to odesel jeden clanek? okamzite sem zacal s nabjenim nizkym proudem 0,8A. jeste sem nestihl udelat ten desulfator,kdyz nemam tu druhou diodu. ekkare, ty ses z ČT,ja sem z litomysle,kde kupujes soucastky? zitra jedu k vam do tesca a tak. u nas slaboproud neni.myslim,ze svitavy maj a chocen bazar
Celý tohle vlákno je o desulfataci. Až ho celý pořádně přečteš, nebudeš už potřebovat ani prozradit, co je za diodu KY132/xx.
Jinak starý teslácký součástky se dají krásně prolustrovat tady: http://www.jirky.webz.cz/index.php?page=katalogy hned první vyhledávač.
Jinak starý teslácký součástky se dají krásně prolustrovat tady: http://www.jirky.webz.cz/index.php?page=katalogy hned první vyhledávač.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
toto vlakno uz znam dva roky, cely toto precist trva 8hodin bez prestavky. nepamatuju si nic o diode,jen se uvadela nahrada,takze pokouknu po nahrade,ten odbchod ve trebovy neporadil by jsi?EKKAR píše:Celý tohle vlákno je o desulfataci. Až ho celý pořádně přečteš, nebudeš už potřebovat ani prozradit, co je za diodu KY132/xx.
Jinak starý teslácký součástky se dají krásně prolustrovat tady: http://www.jirky.webz.cz/index.php?page=katalogy hned první vyhledávač.
Ahoj. Tak jsem jen tak náhodou kouknul na vaši debatu o desulfataci. Je to zajímavý. Autoelektrikáře dělám krátce teprve 40let ale tohle jsem nikdy nedělal. Mám zkušenosti, že většinou odejde článek nebo je dole tolik kalu že to nejde nabít. VYHODIT!! Ve Favoritu mám 17let starou baterii OPTIMA a stále chodí. Už jsem jí měl na vyhození ale nabil jsem jí malým proudem na 16V a je OK. Bál jsem se že vybuchne ale vzpamatovala se a tak jsem zvědav jak dlouho vydrží.
Moje životní zkušenost s autoelektrikářema je taková, že nic neopravujou, ale výhradně rovnou vyměňujou - jasně, někde to jinak nejde, ale ve spoustě dalších případů kdy je oprava možná a byla by lacinějším řešením, autoelektrikář zvolí PRO SEBE JEDNODUŠŠÍ CESTU = výměnu, i když tím zákazníkovi víc zatíží šrajtofli.
A bohužel trend je takovej, že vyměňovat a nikoli opravovat se adepti autoelektriky už učí na učilištích. Větší část se nikdy nedobere ani k pochopení základní funkce polovodičů, protože jejich vyučující se ani nenamáhají jim něco takovýho vysvětlovat. Pak to dopadne tak, že PAN AUTOELEKTRIKÁŘ (mezi motoristama poměrně vyhlášenej machr) mi neumí odpovědět na otázku, jestli jím nabízenej zesilovač do auta s inzerovaným výkonem 4x250W má koncový stupně zapojený ve třídě AB nebo D...
A bohužel trend je takovej, že vyměňovat a nikoli opravovat se adepti autoelektriky už učí na učilištích. Větší část se nikdy nedobere ani k pochopení základní funkce polovodičů, protože jejich vyučující se ani nenamáhají jim něco takovýho vysvětlovat. Pak to dopadne tak, že PAN AUTOELEKTRIKÁŘ (mezi motoristama poměrně vyhlášenej machr) mi neumí odpovědět na otázku, jestli jím nabízenej zesilovač do auta s inzerovaným výkonem 4x250W má koncový stupně zapojený ve třídě AB nebo D...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Chceš se hádat? Samozřejmě víš moc dobře, jak jsem to myslel - u baterky je to sporný, ale třeba takovej startér nebo alternátor jde velice dobře opravit za dvě-tři hodiny práce - ale ukaž mi servis, kde mi OPRAVÍ MŮJ ALTERNÁTOR? Oni mi ho nanejvejš VYMĚNÍ za novej - a když chci opravu protože je lacinější, nabídnou mi REPASOVANEJ, že to bude rychlejší. Jenže u toho repasovanýho nevím, kdo ho dělal, v jakým je stavu, nic. Ale oni sami tu repasi ani udělat neumí, na to ten altík pošlou na druhej konec republiky "k odborný opravě".... Výměna ložisek, přesoustružení kroužků a nový uhlíky jsou "odborná specializovaná oprava"????
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
No jo když výrobce to už dělá tak že pokud to chceš opravit tak to musíš zničit. A třeba ten alternátor normálně by měl vydržet 300 tkm ale viděl jsem že po měsíci měl úplně projetej kroužek asi vada uhlíku něco jim tam spadlo a z uhlíku byl sousružnickej nůž. A nabíječku mám tu z Lidlu jinak doma nabíjím jakýmkoli trafem usměrním to a proud srážím žárovkama chce to jen změřit proud a pak hlídat napětí a jestli to moc netopí. Žádná věda to není.
nejhorsi je ze zakaznik chce vedet hned kolik to bude stat,kdyz mu reknes rozpeti, tak chce vedet kolik stoji nejlevnejsi novej. to je jen priklad. sice nemam praxi 40 let,ae od 2006 pracuju a do ty doby se autum venoval zajmově. vsechno je to individualní a neda se rict od stolu jak to je dobre. pravda je ze elektrikar a auto elektrikar je casto rozdil 80%