Áno je to moja vlastná výroba. Návrh spravený vo Fusion 360 a finálka vyrezaná na laserke v miestnej fabrike a stred je robený na 3D tlači doma. Toto sú prototypové alu kotúče..teda z odpadových materiálov o hrúbke 2,5mm (hrozne hrubé). Plánujem zopár vyrobiť a predať tak trocha zafinancovať projekt B135 tým činom.. Finálny výrobok bude ALU 1mm. Povrch pieskovaný asi nebude z dôvodu nenažranosti miestneho pieskovača diskov na autá... chce 5 eur za plech..to nech sa neposere keď to viem za 70 centov dať na práškovú farbu (tá spekacia) v miestnej fabrike na jeden ten plech lubovolnej farby vzhľadu....a vyzerá to ako smalt.konosuke píše:ty alu cívky jsou suprový, jak z fabriky Akai, Sony, Basf, tos dělal sám,
na koleně doma? paráda, jo kdyby tenkrát Emgeton...
Ešte neviete čo sa pripravuje za kotúč pre B135
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Tento román s radosťou uvítam..je to k veci a infomatívne.Harry.pa píše:Při výrobě toho setrváku je největší problém.....Omlouvám se za trochu rozsáhlejší text, snažil jsem se to napsat srozumitelně a spíš z pohledu strojaře.
Pojdem postupne..
Zotrvačníky boli vyrobené nasledovný spôsobom:
Polotovar upnutý na neobrobenom vonkajšom povrchu, urobil sa výber materiálu z vnútra a zarovnanie čela atd...
Následne sa to uplo o vnútorný obrobený povrch pomocou reverznej klieštiny a obrábala sa remenica, čelo a diera do ktore sa osádza hriadeľ...bolo mi povedané že to vedeli urobiť naprosto presné že vada je v hriadeľi...rovno ma na to upozorňovali keď som s tým odchádzal že pri upichovaní hriadeľí bolo viditelné hádzanie (skrivené). Mojim použitím originálnej hriadeľe a jej...ehm, neprofesionálnej montáži (kladivo a ideme) je velká šanca že som tomu hádzaniu skriveniu prispel ja vlastnoručne, nechcene. Moja demencia.
Nevšimol som si vôbec žeby hriadeľ bola montovaná na bronzové púzdro. To si pozrem potom. Je to ale zaujimavé riešenie. Z hladiska obrábania mi bolo povedané že majú nástroje ktoré to dokážu spraviť dobre, to že ako som moc neriešil. Mách školu mechatronika takže strojárstvo velice dobre viem aké sú limitácie a problémy, dokonca som výrobcovi povedal že ak by našli nejaký problém ako by to šlo lepšie alebo čo by mohlo robiť problémy tak nech mi dajú vedieť za 5 minút zmením výkres, ale nič. Mám od nich zaručené že samotné "telo" zotrváku bude dokonalé. Čo aj sedí s mojimi zisteniami len hriadel je krivá.
Vyváženie som nepovažoval ža potrebné keďže je to sústružené z jedného solidného kusu železa nie odlievané atd. Ale nevylučujem že by som to neskúsil.
Ten nápad s valivmy ložiskami som už prehodnotil viacnásobne. A myslím že to Nebude až tak super ako som si to predstavoval. Skusim ešte tie naklápacie dvojradové guličkové ložiská ale evidentne je nutné absolute presné uloženie hradele. (kdo by bol povedal..)
Pre motor pre B135 (ktorý som sa rozhodol že vyrobím úplne od základu) rozmýšlam na ložiskami s kosouhlým stykom a napružené voči sebe. Kosouhlé guličkové ložiská používa Mechatron v ich vysokootáčkových CNC vretenách. Tak myslím že to bude adekvátne. Predsa všetk guličky budú zaťažené narozdiel od momentálnej zostavy s radiálnymi ložiskami.
Ihličkové ložisko by mohlo byť super ale bude si to vyžadovať super presné uloženia ktoré sú mimo mojich schopností. Zatial mimo mojich schopností.
Skúmal som kapstany Otari aj Studer a ano, je to tak. Zadné ložisko guličkové a predné klzné púzdro. Neviem kde som videl lguličkové ložiská s kosouhlím stykom. Ale možno od doby kedy som videl videá Marco Reps na jeho Mechatron vreteno som asi s nimi posadnutý. Niečo poskúšam eventuelne.
Povrch hriadele zotrvačníka chcem leštený len z jedného dôvodu. Tieto ktoré mám sú z nástrojovej oceli. Brúsené, zrejme. Drsnosť povrchu je dosť velká, a zistil som že mi to tak trocha vybrusuje to klzné púzdra v B115 takže po 15tich minútach som to vrátil do originálu zinkalu.
Pre Hilla:
Ano súhlasím aj s vašim tvrdením. Len som sa pokúšal o to. Párcentov na plast a pohoďka za PC a zistil som že to nieje tak super ako som ti predstavoval
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Furt platí to isté, chcel by som skúsiť guličáky s kosouhlím stykom. Tam sú totiž všetky guličky neustále pod záťažou narozdiel od radiálneho ložiska. Ale možno sa mýlim a bude to viac nahovno. Každopádne zistím, a dám vedieť. Tiež skúsim tie SKF vyklápacie ložíska (SKF135 TN9)