Stránka 5 z 6

Napsal: 01 říj 2022, 09:55
od tomasjedno
mi-ro píše:"chodník" uvnitř kruháče … používám jako chodec běžně.
Já zas po něm běžně jezdím, menší kruháč se tak dá projet v podstatě rovně :D

Napsal: 01 říj 2022, 11:02
od Kremik
Chodník uvnitř kruháče :D Tak to by mě vážně nikdy nenapdlo spojovat s chodníkem. Taky po něm jezdím, člověka jsem tam snad ještě nikdy neviděl, lézt tam musí být hodně blbý nápad. Občas jsou na tom "chodníku :-)" retardéry. Na co to tam vlastně je?

Napsal: 01 říj 2022, 11:13
od Hill
Abys dodržoval poloměr a nezkoušel to říznout kratším obloukem.

Napsal: 01 říj 2022, 11:46
od Kremik
Takže abych zatáčel zbytečně. Každý řidič "narovnává" zatáčky. Takže ten poloměr proč, kvůli rychlosti? A na co tam pak ten vnitřní "chodník" teda je?

Napsal: 01 říj 2022, 13:08
od p32
Přece pro diskusi na EB. :wink:

Napsal: 01 říj 2022, 14:03
od kejki
Projíždí po něm vozidla, kterým ten vnější kroužek nestačí. Třeba v Roudnici jsou pidikruháky, takže po tom chodníku jezdí autobusy.

Napsal: 01 říj 2022, 17:09
od Celeron
mi-ro píše:Jirko, (Celeron)"chodník" uvnitř kruháče a trojúhelníky používám jako chodec běžně. Jako řidiče mě ty lidi ale pěkně se.ou! :D
Až Tě tam potkám, tak Tě sejmu, jelikož tam nemáš co šmajdat. :mrgreen:

Napsal: 01 říj 2022, 17:21
od Celeron
Kremik píše:Chodník uvnitř kruháče :D Tak to by mě vážně nikdy nenapdlo spojovat s chodníkem.
No on ten chodník byl před předělávkou náměstí o dobrejch 15 cm vejš než dlažba. Fakt se tam šmajdalo a osobák, kdyby chtěl na ten chodník vjet, tak by si buď svlíknul gumu a nebo bouchnul ráfek.
Tohle je starej kruháč s chodníkem a vysokejma obrubákama: https://pardubice.rozhlas.cz/sites/defa ... 20886.jpeg
A tohle novej bez chodníku s jen lehce vyvýšenou dlažbou a obrubákem až u kytiček: https://hradec.rozhlas.cz/sites/default ... 547b84.jpg
A taky nesmíš zapomenout, že ten kruháč tam je jako jeden z prvních v ČR. Je tam už asi 70 let.

Napsal: 01 říj 2022, 17:46
od xsc
Podobný historický kruháč je i v Havl. Brodě. Tam je střed ještě klasický a asi není důvod ho měnit - kruháč je dost široký.
https://mapy.cz/s/duvesoculu

Napsal: 01 říj 2022, 17:55
od Celeron
Ale tam není ten chodník. :)

Napsal: 01 říj 2022, 18:46
od p32
Ano, chodník tam byl a už není. Je to předělané tak, že je to součástí silnice na okruháču, kde automaticky vjedou náklaďáky nabo autobusy, protože vlastní silnice je úzká i když je okruháč dost velký. Měli byste být jen rádi, že vám to to inovují. Jiní nemají nárok ani za 10 let.

Napsal: 01 říj 2022, 18:47
od p32
Celeron píše:Ale tam není ten chodník. :)
A hlavně je to pro dvě auta vedle sebe, takže i pro autobus v pohodlí při výjezdu.

Napsal: 01 říj 2022, 19:08
od xsc
Celeron píše:Ale tam není ten chodník. :)
Právě proto, že to navrhli dost široké. Ten kruháč se předělával někdy v 80. letech, předtím byl střed větší a silnice užší. V téhle verzi tam nemá problém ani kamion.
Jinak tohle byl jeden z mála kruháčů, kde až do změny pravidel v 90. letech platila přednost zprava, nebyly tam značky dej přednost v jízdě.

Napsal: 02 říj 2022, 00:56
od Celeron
Na tom našem pamatuju kdysi přednost v okruhu, pak to změnili na přednost zprava a pak zase zpět na přednost v okruhu. Při každý změně bylo pár zmuchlanců jak byli lidi zblblí předchozím stavem. I o mě se jeden, co mi nedal na okruhu přednost, líznul. Naštěstí můj Pažout měl dost bytelnej nárazník a Stodváca už dost shnilá tak to povolilo u toho blba.

Napsal: 02 říj 2022, 09:23
od Hill
Za 14 dní jsme se dostali od dopravního značení poněkud jinam, i když od Hradce jsme se zase tak daleko neutrhli...
p32 píše:Možná by to chtělo něco přečíst o úpravách.
https://doprava.hradeckralove.cz/zpravy ... ovy-48378/
Jojo, jen velkoryse navržená křižovatka Mileta u fakultky zůstala ve stádiu projektu zkapacitnění, a jsem zvědav, jestli nějaké jiné opatření pomůže nějak citelně zkrátit čekací doby v kolonách...

Nicméně musím podotknout, že Hradec Králové byl už před 60 lety cvičnou plochou pro dopravní značení, vedení dopravy se tam v letech 1972 až 1984 měnilo na různých místech nejméně osmkrát, hlavně řazení do pruhů na velkých křižovatkách (asi nejhorší bylo téčko u Kremlu, kde 1977-1978 do křižovatky vedly od PVT dva pruhy, ale pak se to muselo nacpat do jednoho přímého, většina vozidel totiž neodbočovala ani zpět do města, ani k Fotochemě, skoro všichni se museli složit do jednoho pruhu k viaduktu; rozšiřovali ji dost dlouho: od té doby se tato křižovatka projíždí dvěma pruhy přímo, jenomže po 200 metrech se levý pruh mění na odbočovací a dál už to jde zase jen jedním - nějakou dobu trvalo, než se aspoň někteří naučili zipovat, pokud ovšem chtěli), rytmus a směry zelené vlny se ladily snad ještě častěji, dvakrát pamatuji otočení několika jednosměrek... prostě nezbývalo, než být denně ve střehu a nejezdit po paměti. Oči na šťopkách kvůli těm, kdo po paměti jezdí.

O nějaký ten rok dřív jsme tam jezdili s autoškolou z Pardubic cvičit kruhový objezd; blíž, než v Hradci za Gajerkami, totiž žádný nebyl. V Bydžově sice byl taky, ale to už bylo pro Pardubáky daleko, i když se ještě jezdilo na speciál litr za Kčs 2,40. Ale kurs v autoškole stál i s jízdami tuším osm set, pro členy Svazarmu, tedy i pro členy HiFiklubů povinně začleněných pod Svazarm, to bylo za polovinu...