Kdo má v křižovatce přednost?

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
xsc
Příspěvky: 6666
Registrován: 25 zář 2014, 02:00

#61 Příspěvek od xsc »

Hill píše:Co sem pleteš Británii? Tam se odbočuje vlevo jednoduše, protože jezdí po opačné straně silnice.
Zcela záměrně. Protože o pravidlu přednosti zprava tam taky vědí a mimochodem proto jim fungují kruháky bez značek dej přednost v jízdě. Ovšem tady se jedná o jiné pravidlo - dání přednosti protijedoucímu vozidlu při odbočování vlevo. V Británii to samé nastává při odbočení vpravo a to si tu přednost takhle kreativně z pravidla pravé ruky odvozovat nemůže.
Prostě je to jen důkaz toho, že pravidlo přednosti protijedoucím vozidlům při odbočování se nevyvinulo z pravidla pravé ruky, ale z toho, že protijedoucímu křížím cestu. V dobách, kdy ani nebyla pořádná signalizace změny směru, to tak bylo nejjednodušší a zároveň nejbezpečnější řešení.
Naposledy upravil(a) xsc dne 30 kvě 2023, 06:58, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
xsc
Příspěvky: 6666
Registrován: 25 zář 2014, 02:00

#62 Příspěvek od xsc »

EKKAR píše:Proč se sem snaží nacpat Británii? Protože je to jen ubohej demagog, kterej si nevidí do klapačky, ale musí za každou cenu prudit všude kde to jde - a tady mu došly argumenty, tak evidentně popadnul první věc, kterou mu z jeho mozkový dutiny slina na jazyk přinesla. Jinde co může, to překroutí a obrátí proti původnímu autorovi, jen aby vypadal chytře. Je přitom ale naprosto viditelně blbej jak angreštová fošna, protože jen tvora s takovým deficitem přirozený inteligence může napadnout srovnávat přednost zprava v evropským kontinentálním uspořádání silničního provozu s imperiálním uspořádáním na Ostrovech (a dalších zemích nejen bejvalýho Kondominia), kde se jezdí po opačný straně a kde i proto naprosto logicky platí zrcadlově vytvořený pravidlo levý paprče. Stručně řečeno - je zralej na nakopání zepředu do míst, kde záda ztrácejí svoje dobrý jméno...
No vidíš. Napsal jsi spoustu sraček, protože jsem ti šlápnul do báboviček. A přitom jsi blbej jak fošna právě ty. Žádný zrcadlově vytvořený pravidlo zleva v Británii neplatí, což bys ty nejspíš pochopil až při první nehodě na kruháči :-) Navíc není žádný specifický britský a kontinentální systém. Ta pravidla se vyvíjela už od dob jízdy kočárem a pak prvních aut, a i u nás se jezdilo vlevo až do německé okupace. A žádná přednost zleva nikdy nebyla. Tak už přestaň urážet a nepleť se aktivně do věcí, kde sám nemáš jasno. Myslet si neznamená vědět.

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#63 Příspěvek od Hill »

Bavit se v zemi, která má zhruba 8x tlustší dopravní předpisy, než Německo, a asi 6x tlustší, než Rakousko, o nějakém vývoji předpisů s automobilismem před druhou světovou, opravdu nemá smysl.
A tahat do toho Angličany, kteří jezdí vlevo, ale dávají přednost zprava, u nás oslňují klopenými, protože jim svítí nahoru do protisměru, je už vůbec blbost - však je za to Pámbu zatratil a poslal je na ostrov. To už se rovnou můžeme bavit i o Indech, jak oni tam jezdí taky vlevo, a čím, jak dávají přednost kravám, ale ani chodce nesmetou...
A taky jsem sháněl jízdy pro tři Indy, aby se naučili jezdit po správné straně. Docela rychle to zvládli, jen jeden občas zapomene, že sedí na levém sedadle, a urazí pravé zrcátko nebo odrbe disk o obrubník, jak se tlačí ke kraji...
Měl jsem Š440 Spartaka, 1958, s řízením vpravo (táta byl levák, jemu to vyhovovalo), z vrácené dodávky, v celé dodávce našli tři, slovy tři, drobná poškození, tak všechny Spartaky poslali zpět. Vím tudíž, co to je, sedět tak u kraje silnice. Jenomže, jak houstl provoz, bylo to nepraktické, tak jsem v roce 1983 odevzdal čísla a později ho neprodal zjevným překupníkům, ale za symbolickou cenu spíše věnoval jednomu veteránistovi, který v něm odjel bez čísel, přihlásil ho a dodnes si ho hýčká.

Jsme ale v kontinentální Evropě a měl bych začít Francií, která je kolébkou evropského automobilismu, ale ani tak daleko nemusím: v německých předpisech StVO pojednává o odbočování a otáčení § 9 z celkem 53 paragrafů, které předpis má (zde do všech 6 odstavců před 9 lety přibyla ustanovení o chování se k cyklistům vč. elektro a do většiny paragrafů zákona něco o ekologii, jinak platí nejméně 60 let); v §10 je najíždění z účelové komunikace nebo z míst mimo silnici, kde se nařizuje vyloučit jakékoli ohrožení ostatních, §8 o přednosti v jízdě říká snad všechno pouze ve dvou článcích) a pak mají 66 paragrafů v silničním zákonu, který zvládá technický stav, registraci i GDPR registru řidičů a vozidel, sazebník bodů a pokut a další věci, na které my musíme mít samostatné předpisy.
Jenže u nás na to potřebujeme ještě vykladače zákona a máme jich moc, stejně, jako zákonů, takže ty spory, kdo jako měl přednost, pravdu, právo... dávají prostor našim přeborníkům hrajícím první ligu v ochcávání zákonů a předpisů a končívají dost často bizarním rozhodnutím. Tak se zákon zazáplatuje dalším zákonem, kolem kterého se hned zase najde další klička, místo toho, aby ten původní, houfně ojebávaný, zákon někdo konečně zhmoucal a zahodil a schválil nové, stručné, jasné a neokecatelné znění.
Jenže to by pak spousta advokátů neměla co dělat a toto vlákno by vlastně ani nevzniklo.

Uživatelský avatar
DukeNuke
Příspěvky: 304
Registrován: 02 dub 2018, 02:00

#64 Příspěvek od DukeNuke »

To je daň za to, že žijeme tady. Místo rovného přiznání - ano, udělal jsem chybu - je tuna výmluv, proč a nač a poukazování na to, že on to dělá taky a nic...
Ve staré 99 byl paragraf: Řidič nesmí ... řídit vozidlo, jestliže jeho schopnost k řízení je snížena požitím omamných nebo psychotropních látek ... A zažil jsem, že se borec hájil před soudem tím, že sice byl pod vlivem, ale jeho schopnost k řízení snížena nebyla. To že způsobil nehodu se zraněním bylo vedlejší...

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“