Lúpance v reproduktoroch u magnetofonu TESLA B 116

Opravy a závady na MG, RMGF, CD, zesilovačů, receiverů, reprosoustav

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Radix
Příspěvky: 2633
Registrován: 14 lis 2006, 01:00

#61 Příspěvek od Radix »

Běžte osvědčenou střední cestou.
Přílohy
P1010005.JPG
Repro
(114.35 KiB) Staženo 50 x

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#62 Příspěvek od Crifodo »

co takhle napřed si vybrat aparaturu, pak ten nábytek a až nakonec eventuelně vhodnou babu? :twisted:

jinak někdo to řeší půjčováním (aparatury)
podle vzoru toho servisáka z Básníků, "auto které si nekoupíte vám nezestárne" :roll:

Uživatelský avatar
Cust
Příspěvky: 5553
Registrován: 17 led 2007, 01:00
Bydliště: Husinec-Řež

#63 Příspěvek od Cust »

Dobra, dobra, uz trosku prehnane...
Kazdopadne Honzo o gramci jsem psal jako o romantice a ne o nostalgii (jsem fakt docela mlady). Co se tyce nabytku, nechavam vse na zene a vim ze to bude super, jen ten mikrosystem me mrzy. Ale repraky povesene na zdi jsem si vypudupal a dokonce se ji to libi. :-)
Aspon neco kazdopadne zakladam nove vlakno k tomuto systemu, mrkne te se...

Uživatelský avatar
honza637
Příspěvky: 526
Registrován: 03 pro 2004, 01:00
Bydliště: Sezimovo Ústí
Kontaktovat uživatele:

#64 Příspěvek od honza637 »

No já to upravil. Až později jsem si všiml, že jsem zvolil špatné slovo:)
Kolik serverů jsi zničil, tolikrát jsi adminem.

Uživatelský avatar
durkovic
Příspěvky: 1890
Registrován: 18 pro 2004, 01:00
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

#65 Příspěvek od durkovic »

zdravím,vidim že debata sa dobre rozbehla.som rád

ako je to u Vás s nastavením zaznamovej urovne???

púštate ručičku indikátora až k rozhraniu bieleho a červeneho poľa??
čiže na tých 0dB.mne sa osvedčilo pri tých emgetonkách to držat okolo toj nuly. tie lepšie a kvalitnejšie pasky s lepšiou vybuditelnostou držim tak okolo -5 dB.
Budu-li moci, tak nepřijdu, ale nebudu-li moci, pak určitě přijdu

Uživatelský avatar
konosuke
Příspěvky: 9483
Registrován: 18 pro 2006, 01:00
Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí

#66 Příspěvek od konosuke »

Ručkové VU-metry ( stěrače ) magnetofonů měří efektivní hodnoty střídavého nápětí, cca 70% maximálního. Proto vybudit nejvýše do 0.00 dB. LED-level metry (bez žádné mechaniky) indikují špičkové hodnoty ( peak ) proto se nahrává do +3 dB pásky Fe-normal, případně (u kazet) až +6 dB CrO2. Je to dáno zajisté i typem záznamového média, čs. kotoučáky Tesla byly nastaveny podle DIN 45.500 na pásky evropského standartu Basf. Velmi podobný je Emgeton DP25LN (až na ty nečistoty...). Použitím např. Scotch 220 nebo maxell LN,UD25-120 - vyšší vybuditelnost výšek, ale i vyšší zkreslení. Nutno ověřit zkusmo, případně mírný tuning biasu. Nejlépe přidat jeden potencák k úpravě předmagnetizace zvenčí - běžné u trochu lepších kazetových magnetofonů (AIWA,Sony,JVC...).

Uživatelský avatar
honza637
Příspěvky: 526
Registrován: 03 pro 2004, 01:00
Bydliště: Sezimovo Ústí
Kontaktovat uživatele:

#67 Příspěvek od honza637 »

Ono taky záleží jak jsou měříče zpracovány. U Tesly jsou pomalé jak šnek, zato ten ReVox se hýbe pěkným fofrem a tím je schopen ukazovat i špičky. Tesla to vyřešila u B115 LEDkou která idikuje špičky. Pokud nahrávám, držím se většinou tak, aby do červeného pole +3dB byl "stěrač" málokdy, spíše vyjímečně při špičkách. U Tesly radě kolem -5dB
Kolik serverů jsi zničil, tolikrát jsi adminem.

Uživatelský avatar
konosuke
Příspěvky: 9483
Registrován: 18 pro 2006, 01:00
Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí

#68 Příspěvek od konosuke »

Ano, dynamika čs. měřáků úrovně je...legendární. Proto se jinak velmi kvalitní cívkáč Tesla B-73 dovybavoval zesilovači a korekcemi průběhu indikátorů které podstatně zlepšily jeho vlastnosti i přes mechanické provedení ktere je dáno. Vyšlo jako konstrukční návod v AR v 80.letech.
Myšlenka doplnění ručkových měřáků červenou LED peak která blikne když úroveń překročí 0.00 dB je taky dobrá a zapojení jednoduché - 2xKC149 a několik pasívních prvků.

Uživatelský avatar
durkovic
Příspěvky: 1890
Registrován: 18 pro 2004, 01:00
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

#69 Příspěvek od durkovic »

Ano ta led je myslím fajn vec len upresním tu led ma ako psledný modelový rad tesla B 730 stereo a u B 11x rady až po CM-ka už bolo LED-kou signalizovane len zanutie ZAZNAMU. (podla zvolenej stopy )

Konosuke dobre naznačil že je treba vykonať mierny tuning biasu ono u takýchto strojov je treba už vikonať v podstate celkovu revíziu jak mechaniky tak aj elektroniky a nastavit to PRESNE ked to už tesla nestíhala :D .

Ešte niečo: Neskúšali ste urobit niekto do takej tesly B 11x taký "chiptuning" v podobe modulu DOLBY napr. s vraku tesly SM 260???

uplatnil by sa ???
Budu-li moci, tak nepřijdu, ale nebudu-li moci, pak určitě přijdu

Uživatelský avatar
Sendyx
Příspěvky: 12118
Registrován: 05 čer 2005, 02:00
Bydliště: Ostrava

#70 Příspěvek od Sendyx »

B116 jsem viděl upravený - jednak LED VU metry, jednak dbx jednotka (byla dostavěna jako plechová krabice na boku a propojena vícepinem, dále kalibrace záznamu pro každou stopu a předmagnetizace. Autor ještě chtěl dodělat generátor 400/12K pro kalibraci, ale už se na to vykašlal.

Uživatelský avatar
konosuke
Příspěvky: 9483
Registrován: 18 pro 2006, 01:00
Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí

#71 Příspěvek od konosuke »

DOLBY NR compander v cívkáči ? Instaloval AKAI v 70.letech do několika mašin serie GX...DB. Jinak, názory na účelnost se rozcházejí. Použitím vysoce jakostních nosičů (maxell, sony, scotch, tdk...) a záznamové rýchlosti 19.05 cm/s lze docílit maxima odstupu signálu od šumu ( v analogové technice ) a není moc co vylepšovat, přínos nepatrný...Dolby system vznikl právě a prioritně pro aplikaci v kazetových mgf. (úzká stopa, nízká rýchlost 4.75 cm/s) a přinášel zlepšení dynamiky +10 dB (dolby NR-B) nebo +20 dB (dolby-C), existovala nejvyspělejší verze dolby-S (Pioneer, SONY...). Alternativní byl syst.DNL-dynamic-noise-limiter (Philips) aktívní jen pro playback, tedy použitelný kdekoliv (záznam nebyl nijak ovlivněn - komprimován) anebo dbx - deck Technics, Akai, YAMAHA, AIWA excelia 007,009... Údajně nejkomfortnější, použitelný však jen na kompatibilních strojích (dolbovaný pásek se zase dával přehrát i bez syst.Dolby, při mírně korigovaných - ztažených výškách a bez úbytku hudebního obsahu).
Naposledy upravil(a) konosuke dne 17 říj 2007, 15:08, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Sendyx
Příspěvky: 12118
Registrován: 05 čer 2005, 02:00
Bydliště: Ostrava

#72 Příspěvek od Sendyx »

To se pleteš, první systém Dolby A byl použit jako externí jednotka - nejčastěji s masterovacími cívkovými magnetofony jako Teac, Tascam apod. Na vícestopých páskáčích byl používán relativně běžně Dolby B, C nebo S (Fostex R8, R88), myslím že i dbx III (Otari, Studio Magnetics)

Uživatelský avatar
konosuke
Příspěvky: 9483
Registrován: 18 pro 2006, 01:00
Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí

#73 Příspěvek od konosuke »

Ale ano, DOLBY A byla finančně náročná a výhradně studiová - profi verze, pro komerční seriové výrobky hromadné spotřeby realizována úspornější DOLBY NR ( identická s dolby B ), později C, S.
Naposledy upravil(a) konosuke dne 17 říj 2007, 17:22, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#74 Příspěvek od Hill »

Jak napsal pan Hofhans - jednoduchost indikátorů v magnetofonech Tesla vyvažuje jejich jinak nevalné vlastnosti.
Jak to řeší třeba Sony u řady TC20x.., kde je VU-metr dokonce ještě PŘED záznamovými korekcemi a je ještě línější, než v Teslách, zato je doplněný LEDkovou indikací špiček, s velmi jednoduše zajištěnou diferenciací krátkých velkých přebuzení a dlouhých slyšitelných malých... Ale to už jsem tu kdysi popisoval.

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#75 Příspěvek od Crifodo »

Já bych na nějaké křečovité optimalizaci nebazíroval, na hodinářském nastavení záznamové úrovně taky. Při natáčení z rádia se optimum dalo poznat sluchem a nastavit jednou pro vždy - kmitočtový zdvih byl dán, modulace taky, prasení hudby kompresí se v dobách cívkáčů ještě nekonalo. Při živém natáčení se naopak modulační špička nedala předem uhlídat a když přišla, tak už tam stejně byla. Jediné, co se dalo dělat, bylo natáčet s rezervou a nevyužívat celý rozsah. Vzhledem k pozvolna rostoucímu zkreslení bylo přebuzení něco jiného než když špička přeleze 0 dB v digitálním záznamu.
Optimalizace záznamového proudu je hezká, ale v praxi se sotva někdo bude piplat s každým páskem jiné značky, nehledě na možnost natáčení v časové tísni na "rozhašený" stroj. Docela mi stačilo, když jsem párkrát skočil po videu s úmyslem nahrávat za dvě vteřiny a ona tam byla zvolena funkce B.E.S.T. :twisted: :cry:

Odpovědět

Zpět na „Audiotechnika“