Plyn. kotol Protherm 24 KTV (ročník 1999) nezapaluje horáky

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
roverider
Příspěvky: 206
Registrován: 11 srp 2005, 02:00

#61 Příspěvek od roverider »

Mohu se zeptat jako naprostý topenářský laik co je na těch plynovejch kotlích (pro domácí použití) tak složitého , že potřebujou řídící jednotky a hromadu senzorů? Vžyť by bohatě stačilo čidlo max teploty výměníku a přítomnosti plamene(nejlépe jednoduché mechanické), potom nějaké vysokonapěťové trafo na zapálení, a elmag ventil na zapnutí/vypnutí plynu. > možnost automatického vypnutí a zapnutí
Takovej kotel by byl dle mého názoru dostatečně bezpečný jednoduchý levný a blbuvzdorný.
Proč dávat čerpadlo jako součást kotle aby ho člověk nemoh normálně vyměnit, když externí je z tohoto důvodu poněkud praktičtější
k čemu spojitě regulovat výkon když elektrické ústřední topení taky vypíná a zapíná a nikomu to nevadí?

K čemu je mi teplota vstupní vody, výstupní vody a další věci?
Cpaní elektroniky a hromady kurvítek někam kvůli zvyšení efektivity o 1,0045567% nepovažuji jako ospravedlnění k snížení životnosti kotle, případně aby kvůli nějaké prkotině přestal topit.

Navíc se zde mluvilo o 14let starém kotli jako o krámu patřícím do šrotu. To už jsou i kotle spotřební zboží?

Doma máme 20 let starý el. topení a za tu dobu odešlo akorát čerpadlo a 1 topná patrona(byla načatá jelikož ji nějakej trouba zapojil na 400 másto 230) a vypadá to že min. dalších 20 let vyrží.

Uživatelský avatar
PvvS
Příspěvky: 464
Registrován: 25 lis 2008, 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#62 Příspěvek od PvvS »

Krome bezpecnosti, tedy hlidani plamene, ztraty tlaku v potrubi, teploty v potrubi (ayb nehral zbytecne) , spinani obehovyho cerpadla, pripadne ventilatoru an spaliny asi k nicemu. U lepsich si dokaze i zregulovat silu plamene, pripadne kondenzaci. Nejjednodussi desky umi akorat ty vyjmenovany parametry, ale ty jsou dneska vhodny tak na stalej nemennej provoz. POkud se s tomenim solicha, nebo je pozadavek na termostat, tak tam holt trochu elektroniky byt musi.

Uživatelský avatar
Jindra2
Příspěvky: 758
Registrován: 09 srp 2005, 02:00

#63 Příspěvek od Jindra2 »

Jak bylo řečeno výše, tak hlavním důvodem je modulace plamene (řízení výkonu) a na to navázaná třeba ekvitermní regulace kotle. Kotel potom podle venkovní teploty ohřívá topnou vodu na teplotu spočítanou podle ekvitermní křivky. Tu může nastavit uživatel dle potřeby na základě tepelných ztrát budovy. A celé je to dobré k tepelné pohodě a úsporám plynu, tedy jde o peníze.
Jindra

Uživatelský avatar
kaja4
Příspěvky: 437
Registrován: 28 zář 2008, 02:00
Bydliště: kraj olomoucký

#64 Příspěvek od kaja4 »

To co napsali dva kolegové přede mnou je sice pravda,ale výrobce elektronik na desku nacpe fůru diagnostických obvodů a obvody pro zapamatování vzniklých poruch na kotli.Toto servisáci někdy použiji pro diagnostiku poruchy,pokud to umí.Ale nakonec to všechno zaplatí majitel kotle i když mu to není k ničemu,kotel by bez toho byl spolehlivěší a tudíž i levnější provoz-méně nákladů na servis.

Uživatelský avatar
PvvS
Příspěvky: 464
Registrován: 25 lis 2008, 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#65 Příspěvek od PvvS »

Co je drahyho na jedne eeprom a kusu kodu v procesoru , kterej do eeprom zapise posledni chybovy stavy ? Navic se do odtycne eeprom ukladaji i konfiguracni parametry, ktery muze servisak pripadne doladit podle aktualni instalace. A ono to neni od veci pichnout na desku do servisniho konektoru kabel a podivat se m proc ta deska nejde. zasahu do zapojeni kotla, nebo vadnych komponent jsou fury. A nez menit celou desku, je kolikrat levnejsi vymenit jenom dotycny vadny cidlo, nebo seridit ventil. Ne vsechno je proti zakaznikovi, on zakaznik umi byt taky dost velka svine :))) . Uz jsem videl kolik reklamaci zpusobenych zalitim desky , odstrelenych prepetim, nebo opravovanych nejakym elektrozemedelcem.. POkud chcu kotel bez regulace, tak si na zed povesim kaminka . Pokud chci usetrit a mit trochu kulturni regulaci, tak si koupim neco lepsiho.

Uživatelský avatar
durkovic
Příspěvky: 1890
Registrován: 18 pro 2004, 01:00
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

#66 Příspěvek od durkovic »

zdravím,

tak som sa dnes pokusil to čerpadlo WILO RS20/70 rozbehnuť ale márne, vyskušal som postup demontaže skrutky na čele čerpadla pretočil som aj ked horko tazko rotor (uz to sa mi nezdalo že ide tak tazko) a nasledne vykušal, no a nič sa nedialo stav nezmenený nakoniec som demontoval čerpadlo, oddelil motorovu čast s turbinkou a nastalo nemile prekvapenie, kusok z turbíny odštipnutý , a turbina naprasklá, rotor motoru nadmieru pridretý, skoro nim nešlo otačať, čili neriešim dalej pride tam nový kotol, a to asi urýchlene pretože v chalupe mam cez den 1.5°C a bojím sa o radiatory. Neviem či brať ten ATTACK Maximus RST plus alebo Protherm 24BTV Leopard. s attackom skoro nikto nema skusenosti ale vnutro je na baze Honeywell a pod, no proste skoro to iste ako vnutro prothermu.

asi zajtra idem na konzultaci do predajne a zistim čo bude pre mna najlepšie.

diky.

Uživatelský avatar
kevin_mitnick
Příspěvky: 1724
Registrován: 20 kvě 2007, 02:00

#67 Příspěvek od kevin_mitnick »

Uz jen kvuli dostupnosti nahradnich dilu a dokumentace doporucuju radsi ten protherm...

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#68 Příspěvek od tomasjedno »

13 let není zase tak moc, a jestli byl jinak spolehlivý, tak bych do výměny čerpadla ty 2.000 investoval, ještě pár let poslouží. Nemusí se ani celé čerpadlo vymontovat - stačí přehodit jen ten vršek s motorem.

Uživatelský avatar
durkovic
Příspěvky: 1890
Registrován: 18 pro 2004, 01:00
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

#69 Příspěvek od durkovic »

zdravím,

o ono už bolo do toho kotla investované, prvé problemy nastali ked vypovedal službu akísi bezpečnostný pretlakový ventil na oplnom vrchu kotla, bol zaoxidovaný a neplnil svoju ulohu a došlo k poruche ktoru odstranil až servisák platil som cca 90€ dalej to potom už šlo rýchlo, kotol nezapaloval horaky - odborný servis výmena elektroplyn. ventilu, suma cca 120€ samozrejme všetko ceny aj s prácou, a dalej, v kotli su uhnite tesnenia skoro všade, prispelo k tomu aj ten fakt že v radiatoroch koluje ešte asi zbytky nemrznucej zmesy ALICOL alebo podobné svinstvo ešte z čias ked sa vykurovalo tuhým palivom, otopný system sice bol pred montažou kotla v r. 98 prečistený ale aj tak zbytky tam sú, čili vymena tesnení, takisto vymena trojcestaku alebo aspon membrany v nom alebo čo tam je. trojcestak už prepušta vodu hore dole ako sa mu zachce, pustím TUV v lete a ja vlastne vyhrievam radiatory a z kohutiku TUV mi tečie ledva vlažná voda, o sprchovaní nehovoriac, to sa skoro nedá ak sa teda nechcem otužovať :lol: . dalej je to na viacerých miestach prekusaná kabeláž od RJ k manostatu a ventilatoru, takisto aj vykonové vodiče od zapal. automatiky k iskrišťu (spôsobené hlodavcom ktorý vnikol do kotlu odspodu a kedže nevedel jak von taksa pustil do káblov a to sa mu stalo osudným). vymeník nebol nikdy čistený, manostat niekdy vypovie, musím vyliezť ku kotlu a odpojiť hadičku a podtlakom (vcucnutím) ho rozhýbať, inač kotol nevie štartovať k ohrevu, ale to len niekedy. čili je na tom kotliku už dosť veci ktore su za zenitom svojej činnosti a bezporuchovosti. ale inak tých 9 rokov to bol eňo ňuňo kotlík stačilo štuknuť do spinaču a už hrial a výkonne hrial, tak či tak bol zoradený len na výkon 12kW. servisak z prothermu pri vymene plyn ventilu sa vyjadril že sa čuduje že vám ten kotol takto dlho vydržal bez udržby.

Uživatelský avatar
kaja4
Příspěvky: 437
Registrován: 28 zář 2008, 02:00
Bydliště: kraj olomoucký

#70 Příspěvek od kaja4 »

Jak už jsem psal posledně,tak ceny ND šly velmi nahoru.U nových modernějších kotlů je zapotřebí dodržet kvalitu topného media,jinak brzy odejde výměník,čerpadlo a další komponenty,které s nim přijdou do styku.Před montáži nového kotle je nutno pečlivě vyčistit celou topnou soustavu,jinak nečistoty velmi bry zničí nový kotel.
Řídící elektronika do LEOPARDU v.17 přijde na 2800.-bez DPH a tu už nikdo neopraví.

Uživatelský avatar
durkovic
Příspěvky: 1890
Registrován: 18 pro 2004, 01:00
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

#71 Příspěvek od durkovic »

Diky hoši,

ano ano na prečistenie otopnej sust. si dám pozor, do noveho kotla predsa nepustím ten brud,

dnes som bol konzultovať s predajcom čo si vybrať, bol tam aj jeden technik.

nakoniec som sa rozhodol pre Protherm Gepard 23MTV Turbo. Komponenty v kotly su nejaké nove z nerezu. takže idem do prothermu opäť. cena je dobrá 673€ takže fajn.

Uživatelský avatar
durkovic
Příspěvky: 1890
Registrován: 18 pro 2004, 01:00
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

#72 Příspěvek od durkovic »

tak a kotlík je doma, a zachvilu ( o par dní bude teplo aj na chalupe) :)

Obrázek

dufam že bude spolahlivý ak mu doprajem častejšiu udrzbu ako predošlému prothermu.

inač spomínaný starý protherm je na predaj, rozpredaj, novy plyn ventil, RJ, zapal. jednotka honeywell, možna vymeník, to je asi všetko, ostatne diely podliehaju opotrebeniu.

ak niekto niečo potrebujete tak pisnite alebo SZ

Uživatelský avatar
jopo166
Příspěvky: 1238
Registrován: 30 lis 2008, 01:00
Bydliště: Michalovce

#73 Příspěvek od jopo166 »

Pripajam svoj prispevok k testo diskusii nakolko mam ten isty . Svieti poruchovy stav F2 podla manualu by to malo byť čidlo OV no vybral som ho a neukazuje žiadny odpor. Ked som ho meral ohmicky ani velky ani maly nič a teras sa pytam odbornikou ktorY kotli opravuju je po čidle?? aky odpor by malo ukazovať? Podla mna nejaky hej šak aj v aute ked som minule čidlo vyberal na mojej felde ta malo odpor .Podla mna ten odpor zavysi od toho ako je nahriata voda v topnom systeme a možno sa mylim čo ja viem. Cidlo uš raz v minulosti bolo menene

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#74 Příspěvek od tomasjedno »

Čidlo OV je tam termistor, odpor by měl být cca v řádu kiloohmů.

Ale co to je odpor ani velký, ani malý, nic - to jsem nepochopil. Ve škole jsme takové jednotky nebrali. Nemůžeš napsat, co ten měřák ukazuje? (i když tomu údaji nerozumíš?)

Uživatelský avatar
jopo166
Příspěvky: 1238
Registrován: 30 lis 2008, 01:00
Bydliště: Michalovce

#75 Příspěvek od jopo166 »

praveže som tim multimetrom nenameral proste nič a nove nemam žeby som aj to premeral

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“