Stránka 5 z 6

Napsal: 30 bře 2010, 09:02
od rnbw
Takze klasicky pripad zazmrdovania firmy.

Napsal: 30 bře 2010, 09:13
od Crifodo
Kdyby to viděli staří pánové Hewlett s Packardem... :cry:
Jenomže pro plotr za 200k je řemínek za 20k dejme tomu pořád rentabilní, ale pro tiskárnu za 3000 je zdroj za 3500 nesmysl.
Jo, nejen Evropa, ale i Amerika poklekly na kolena před čínským pojetím spotřebky. I v těchle malých detailech se dá nalézt konec epochy nebo kultury.

Napsal: 30 bře 2010, 09:21
od Vogon
Jo to byly časy...

Ne, že by na tom záleželo ale čistě pro informaci:
Český servis, tedy firma která nabídla zákazníkovi opravu za 3380,- má se servisem HP společného jenom velmi málo.
Je to obchodní partner HP a jako takový smí přijímat a řešit záruční opravy, tzn. že jim lidi nosí ze setrvačnosti i pozáruky. Tahle oprava se týkala pozáručního servisu.
Technici Českého servisu nejsou zaměstnanci HP a nemají s HP nic společného.HP jim nenařizuje jak mají řešit pozáruční opravy a jakou mají na tyto opravy nabízet cenu. Nenařizuje jim kde mají nakupovat pozáruční díly na pozáruční opravy a nenařizuje jim za kolik je mají prodávat.
Ta cena a způsob opravy bylo čistě osobní rozhodnutí toho technika a s HP to nemělo nic společného.
Ostatně většinu těch techniků ještě znám osobně a v Pardubicích to byla katastrofa od samýho začátku.

Pouze podávám informace o tom jak to chodí ve většině servisních firem dislokovaných na území ČR ať už zahraničních a nebo s českým majitelem ale s českými techniky. To co popsal Oldradio je typicky česká specialita která se táhne napříč spektrem výrobců spotřební elektroniky.
Nechci obhajovat "nenasytné nadnárodní korporace, nemilostrdně exploatující bohatství matičky Gai" ale fakt je ten, že v česku se to vždycky nějak posere a ve výsledku se průsery hodí na tu "nenasytnou nadnárodní korporaci".

Napsal: 30 bře 2010, 09:32
od Crifodo
Vogone, už někdy před 18-20 lety napsal Minasi Velkou knihu hardwaru a tam píše, že při cenách disketové jednotky ji nikdo opravovat nebude. A to bylo v době, kdy evropských a amerických firem v porovnání s čínou bylo x-krát víc a my jsme tloukli čelem o zem před disketovkou. Jaké máš poznatky o opravování HP spotřebky za vodou?
S Č. servisem dejme tomu HP moc společného nemá, ale s výrobou zboží které stojí míň než náplň do něj snad ano. A s životností taky. A to je to, v čem se liší od těch generátorů z Palo Alto. Kdyby HP v Číně vyráběl kvalitu na deset let a v cenách které činí servis rentabilním, nevyhazovaly by ty šmejdy lidi po celém světě na skládky.

Napsal: 30 bře 2010, 09:41
od rnbw
Z USA som kupoval (cez eBay) nahradne diely na tlaciarne, na ktore by sa u nas v servise ani nepozreli (napr. LaserJet IIIP).

Napsal: 31 bře 2010, 11:55
od Oldradio
V 90. letech měl HP rozdělenou výrobu různých zařízení po celém světě, kromě výpočetky dělal i měřicí a lékařskou techniku. Toho se postupně zbavil, i když měřáky HP byly žádané a nechal si jen výpočetku. Velké laserovky se dělaly v Holandsku, plotry v USA a Španělsku, malé laserovky v Japonsku. Postupně se všechno zrušilo a sestěhovalo do Číny a Malajsie. Třeba skenery HP nikdy nevyráběl, vždy jen kupoval jinde stylem, že se jich (tech nejlevnějších) koupilo třeba půl milionu, z toho se sto tisíc dalo bokem na záruční opravy a tím to skončilo. V záruce oprava výměnou, po záruce cena za opravu taková, že to zákazník raději vyhodil. Pak se vymyslelo, že vyrábět notebooky a počítače je drahé, tak se spáchala fúze s Compaqem, HP divize se zrušila a nb s pc se dělaly u Compaqu. Zajímavé je, že všude na světě po té fúzi HP ředitele v jednotlivých pobočkách nahradili lidmi z Compaqu, pouze v ČR zůstal původní ředitel a toho po pár letech zlikvidovali tak, že na něj přes televizi a MF Dnes vytáhli, že byl aktivní estébák a do 14 dnů byl pryč.

Napsal: 31 bře 2010, 12:32
od Crifodo
To je všechno vyšší politika, tu nevyřešíme, já jako zákazník si můžu buď HP vybrat nebo nevybrat. S omezenými možnostmi vybrat si jinou značku, což za čas možná přestane protože všechny vyjdou nastejno.
No a pokud mám možnost, můžu opravit jinému zákazníkovi to, co by jinak zahodil, protože servis radši sedí a kouká na hodiny kdy má padla.
Co mi to jen připomíná.

Napsal: 25 dub 2010, 14:26
od cs001
cca 10rokov dozadu sa vo firme poruchal vtedy asi 4-5rocny ploter, stal par stotisic, V HP servise nam oznamili ze je to vybehovy typ a servis uz nepodporuju. Identifikoval som chybu - fotosenzor cistenia atramentovych kaziet, bol zababrany atramentom a plosacik na ktorom bol umiesneny bol uplne vplyvom atramentu "rozozraty"
Ziadal som teda HP servis aby aspon objednali ten senzor. Ich odpoved bola, ze senzor sa nenachadza v ziadnom sklade nahradnych dielov HP v Europe, tak ho dodat nemozu, zato nam ale ponukli nove modely plotrov.
Nakoniec som senzor vyhodill, a v softe plotra sa nejako dalo obist to pociatocne testovanie naplni a ploter tak pracuje dodnes, sice uz len sporadicky ale pracuje... :D

Napsal: 26 dub 2010, 07:23
od novajz
No lidi, ja mam cca 4 roky starou multifunkci od HP. Je fakt, že scaner využívám málo, ale tisk jede imrvére. Po sedmé výměně cartridge (došla barva) mě přestalo bavit kupovat celé cartridge a kupuju vždycky litrovku nějakého no name inkoustu a jen to tam naperu injekční stříkačkou. Tiskárna se prakticky nezastaví a stále jede výborně. A to jsem ji koupil v akci a tu uplně nejlevnější, co byla. Dodnes tiskne jak o život bez jedinné závady. Nicméně se servisem souhlasím. Taky opravuju to, co servis (HP, ASUS, Acer, Canon, Olympus, Philips, apod.) vrátí jako nerentabilní opravu nebo neopravitelné. Za chvíli to tu bude tak, jak se zpívá v jedné české písničče "a co děti? Mají si kde hrát?" bo to tu bude samá hromada "neopravitelné" elektroniky. :D

Napsal: 26 dub 2010, 08:34
od otakarv
To novajz,jaké je označení té Tvé multifunkce?Jsou tam kartrige i s tiskovou hlavou?
Za chvíli to tu bude tak, jak se zpívá v jedné české písničče "a co děti? Mají si kde hrát?" bo to tu bude samá hromada "neopravitelné" elektroniky. Very Happy
V tomto máš naprostou pravdu,jedině že by tu nasadili"číňanky",které by to rozebíraly a třídily do kelímku(jak už tu na fóru někdo dal taký obrázek) :lol: .

Napsal: 26 dub 2010, 08:42
od bu2520
někdy před 8 lety mi kamarád čechoameričan vykládal jak v americe existují japonské firmy, které mají linku, která rozemele počítače a elektroniku atd, a pomocí vzduchu, magnetů a nevím čeho dokáže roztřídit granulát podle surovin a že mají podmínku, že si musí ten odpad odvézt do japonska . No a s nostalgií povídá a z japonska jám to vozí zpátky jako nové výrobky. Otázkou je , zdali by se jim to vyplatilo i dnes kdy je všechno ošizené do dokonalosti.

Napsal: 26 dub 2010, 08:42
od novajz
To otakarv Ted su v robote a abych se priznal, ani nevím, jaké to má označení, ale vím, že to he HP PSC 1400 series, bo to mam nainstalovane v ntb, na kterem ted jsem. Myslim ale, že to je model 1410. Jinak tiskovou hlavu to má na cartridge. Z toho důvodu jsem si to vybral, když mi zaschne, vyměním a jedu dál. Na canonu jsem tu hlavu musel vymontovat a jak ocas pucovat, což mě fakt nebavilo.

Napsal: 26 dub 2010, 09:06
od otakarv
To novajz a tyto cartridge když plníš tím inkoustem,tak hlavy nezasýchají?Já Mám multifunkci Canon,ale nyní je odstaven,na něm jsem hlavu zprovoznil(multifunkce stála 2 roky než jsem ji dostal do rukou já :D ).
Nyní jsem sehnal "HP PSC 1510 All-in-One",ještě nebyl čas na její zprovoznění(nepodává papír),také má cartridge s tiskovými hlavami.

Napsal: 26 dub 2010, 09:25
od novajz
To otakarv hlavy zasychají, jen když plníš "NO NAME" inkoustem a netiskneš. Když plníš, musíš aspon jednou týdně vytisknout stránku. Originál inkousty nezasychají.

Napsal: 26 dub 2010, 18:16
od EKKAR
2 "novajz" - inkousty zasychají i origo - mám takovou zkušenost s origo kazetama HP do multifunkce HP Photosmart Vivera C3180 - když jsem 2 měsíce netisknul, při dalším zapnutí tisku hlavy vynechávaly a "chytly" se až asi na čtvrté-páté stránce. Proto už bych do inkoustu pro občasné domácí použití nešel, ani kdyby mi ještě platili - a je to úplně jedno, jaká by to byla značka.