...kolegu exxxi docela chápu a mezi řádky rozumím tomu, co nám sděluje
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Bohužel či zaplaťbánbů za muzikanty na všech forech analyzují problematiku zvukaři a technici.
Pokud se podívám zpět na své muzikantské začátky spojené s technickým řešením aparatury, od roku 1975 až cca do 1982 jsme v kapele používaly na zpěvy 4ks Forte Vocal 60 + Music 130 a Mono 130. Odehráli jsme na to kvanta kšeftů od tanečních zábav, festivalů, plesů až semtam po svatby. Pak se začal budovat PA, tehdy samozřejmě trojpásmo – 4x W-Bin, 4x expo, dvojté výšky. Plynule přeladitelné crossovery byly nastavené na dělící frekvence: 110Hz, 2,5kHz, tweetry ještě přes pasiv 5kHz. Zvuk i výkon na tehdejší dobu slušný, ale vždy jsem musel se spoluhráči (netechnickými) těžce bojovat, aby se aparatura během let stále vylepšovala. S tímto se hrálo až do rozpadu kapely v 1991, kdy těsně po revoluci nebylo prostě kšeftů a už po tolika letech ponorková nemoc .
No a co chci dodat; asi po třech letech se dala polovička mé bývalé kapely opět dohromady a začali hrát plesy, svatby, podnikové akce a jiné estrády v popdiskotékovém stylu, prostě otočení od hardrocku o 360°. Ale jisté kšefty zadané na dva roky dopředu a hrají nepřetržitě dodnes. Aparatura je asi v tom duchu jak popisuje exxxi a ozvučení z podia, mix je u bubeníka. Z mého pohledu degradace a kdykoliv se náhodou dostavím na akci mých bývalých spoluhráčů, nazapomenu si nikdy rýpnout. Ale jsou to výborní muzikanti s klasickým hudebním vzděláním, notaři a zahrají cokoliv je žádané od davu
![Number one :prst:](./images/smilies/icon_thumb.gif)
Myslíte páni zvukaři, že to ty lidi, co na ně chodí, až tak moc sere, že není prvotřídní zvuk?? Osobně v dnešní době, mimo občasné hraní s jazzem, více zvukařím a jsou i takové kapely, kterým nepomůže sebelepší aparatura. To abych za ně pomalu hrál od mixpultu, ale čím větší amatéři, tím mají větší požadavky při zvukovce!
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)