Ozvučení menší kapely do zkušebny, prosím poraďte..

Opravy a závady na MG, RMGF, CD, zesilovačů, receiverů, reprosoustav

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
honza637
Příspěvky: 526
Registrován: 03 pro 2004, 01:00
Bydliště: Sezimovo Ústí
Kontaktovat uživatele:

#61 Příspěvek od honza637 »

No což ty, ale co ostatní :?:
Konec konců pokud ta možnost je tak přeju hodně zdaru. :wink:
Kolik serverů jsi zničil, tolikrát jsi adminem.

Uživatelský avatar
Sendyx
Příspěvky: 12118
Registrován: 05 čer 2005, 02:00
Bydliště: Ostrava

#62 Příspěvek od Sendyx »

honza637 píše:A možná je dát párově - i dozadu aby nebylo třeba odposlechů 8-)
No budeš se divit, ale pamatuju německé bedny, něco snad podobné Soltonu z počátku 80. let, kde byly směrem dozadu piezorepra + regl. Tenkrát se odposlechy ještě moc nepoužívaly...

Uživatelský avatar
Sendyx
Příspěvky: 12118
Registrován: 05 čer 2005, 02:00
Bydliště: Ostrava

#63 Příspěvek od Sendyx »

Proč je třípásmo takové koncepce s takovými reproduktory naprd, je popsáno už v mnoha fórech i v češtině. Nemá smysl to opakovat po dvacáté.
Co mám doma a na co to používám, do toho je málokomu co. Kdybych potřeboval, tak budu mít třeba 20 článkový cluster Outline a budu ho používat jako lezeckou stěnu :lol:

http://www.proline-av.com/Quint%20site% ... eakers.gif

Uživatelský avatar
exxxi
Příspěvky: 14
Registrován: 22 pro 2010, 01:00

#64 Příspěvek od exxxi »

Sandyx> bohužel google mi na dotaz odpověděl pouze tohle :)
Měli jste na mysli: proč je dvoupásmové repro naprd

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#65 Příspěvek od Crifodo »

Jediné pořádné pásmo je jednopásmo, i když se na tom lezecká stěna moc postavit nedá. Všechno ostatní je krizové řešení.

Uživatelský avatar
honza637
Příspěvky: 526
Registrován: 03 pro 2004, 01:00
Bydliště: Sezimovo Ústí
Kontaktovat uživatele:

#66 Příspěvek od honza637 »

No tak jednopásmo je defakto utopie. Dost dobře to technicky možné není nebo obtížně. Tedy myslim že Xavian vyrábí reprosoustavu která je jednopásmo ale nejsem si jist zda mám nejnovější info:)
Kolik serverů jsi zničil, tolikrát jsi adminem.

Uživatelský avatar
svmbass
Příspěvky: 157
Registrován: 04 srp 2007, 02:00
Bydliště: Val. Klobouky

#67 Příspěvek od svmbass »

...kolegu exxxi docela chápu a mezi řádky rozumím tomu, co nám sděluje :wink: Bohužel či zaplaťbánbů za muzikanty na všech forech analyzují problematiku zvukaři a technici.
Pokud se podívám zpět na své muzikantské začátky spojené s technickým řešením aparatury, od roku 1975 až cca do 1982 jsme v kapele používaly na zpěvy 4ks Forte Vocal 60 + Music 130 a Mono 130. Odehráli jsme na to kvanta kšeftů od tanečních zábav, festivalů, plesů až semtam po svatby. Pak se začal budovat PA, tehdy samozřejmě trojpásmo – 4x W-Bin, 4x expo, dvojté výšky. Plynule přeladitelné crossovery byly nastavené na dělící frekvence: 110Hz, 2,5kHz, tweetry ještě přes pasiv 5kHz. Zvuk i výkon na tehdejší dobu slušný, ale vždy jsem musel se spoluhráči (netechnickými) těžce bojovat, aby se aparatura během let stále vylepšovala. S tímto se hrálo až do rozpadu kapely v 1991, kdy těsně po revoluci nebylo prostě kšeftů a už po tolika letech ponorková nemoc .
No a co chci dodat; asi po třech letech se dala polovička mé bývalé kapely opět dohromady a začali hrát plesy, svatby, podnikové akce a jiné estrády v popdiskotékovém stylu, prostě otočení od hardrocku o 360°. Ale jisté kšefty zadané na dva roky dopředu a hrají nepřetržitě dodnes. Aparatura je asi v tom duchu jak popisuje exxxi a ozvučení z podia, mix je u bubeníka. Z mého pohledu degradace a kdykoliv se náhodou dostavím na akci mých bývalých spoluhráčů, nazapomenu si nikdy rýpnout. Ale jsou to výborní muzikanti s klasickým hudebním vzděláním, notaři a zahrají cokoliv je žádané od davu :prst:
Myslíte páni zvukaři, že to ty lidi, co na ně chodí, až tak moc sere, že není prvotřídní zvuk?? Osobně v dnešní době, mimo občasné hraní s jazzem, více zvukařím a jsou i takové kapely, kterým nepomůže sebelepší aparatura. To abych za ně pomalu hrál od mixpultu, ale čím větší amatéři, tím mají větší požadavky při zvukovce! :roll:

Uživatelský avatar
honza637
Příspěvky: 526
Registrován: 03 pro 2004, 01:00
Bydliště: Sezimovo Ústí
Kontaktovat uživatele:

#68 Příspěvek od honza637 »

Zdarec, docela dobře si myslím že jsi vystihl oč tu jde. Ona je taky další otázka - Vždy je v publiku určitá skupina lidí která slyší že něco není dobře. Pak je taky třeba rozlišovat zábavu a třeba koncert. Na zábavě tu kvalitu opravdu nikdo moc neřeší. S tím souhlasim.
Co se ale řeší jsou vystoupení kde se kapela spíš poslouchá a tam jsem si jistý že k dobrému pocitu z akce patří kvalitní zvuk. V mém okolí jsem zažil a zažívám kapely které jsou technicky velmi dobré, mají styl a fajn muziku. jenže když začnou hrát a z PA se ozve zahuhlaný zpěv hezké zpěvačky , bicí jdou stylem rána do prázdna tak to není to co by budilo zrovna dobrý dojem.
To že dobří muzikanti nejsou zpravidla technici takže tohle neví. Znám názor že na podiu to hraje dobře, ale už si neuvědomují že to co je slyšet ven je to z PA. Na tohle spousta kapela právě dojela. Když se nedaji poslouchat a tluče to do uší kde kterého amatéra tak to neni dobrý.
Kolik serverů jsi zničil, tolikrát jsi adminem.

Uživatelský avatar
mmjuz
Příspěvky: 217
Registrován: 16 bře 2009, 01:00

#69 Příspěvek od mmjuz »

Svmbass, pokud výborný muzikant s hudebním vzděláním hraje cokoliv si dav žádá, jen aby měl kšeft a ještě Tebou popsaným způsobem, tak to je skutečně degradace. A to nejen technická, ale hlavně duševní. To je ten největší supermarketový póvl a je mi těch lidí líto. Tím spíš by měli tihle pánové investovat do aparátu, když jim to sype a hrají tenhle konzum, aspoň mohli mít částečně čisté svědomí. Tohle je ten největší humus, kterým jsem vždy pohrdal. Mnohem více mi jsou symatičtí samouci, kteří sice kolikrát techniku také moc neřeší, ale aspoň si jdou svou cestou a chtějí se někam dostat. Teď nemyslím v businessu, ale mají potřebu seberealizece v uměleckém směru. Snaží se přijít s něčím novým a zajímavým. Vybavím si několik lidí, jejichž nesmělé začátky v brzké porevoluční době mě překvapily, někdy i pobavily a dnes se před některými skláním v hluboké úctě. Těm případnou technickou neznalost rád odpustím. Napadá mě třeba houslista Tomáš Vtípil, kterého si z různých kapel pamatuji už z jeho gymnazijních let a dnes se z něj stává kultovní muzikant a skladatel i další. Ale to už na technické fórum opravdu nepatří, tak se omlouvám. Ovšem zrovna tak sem nepatří obhajovat technické ignorantství.

Uživatelský avatar
honza637
Příspěvky: 526
Registrován: 03 pro 2004, 01:00
Bydliště: Sezimovo Ústí
Kontaktovat uživatele:

#70 Příspěvek od honza637 »

Jo, 100% pravda :prst:
Kolik serverů jsi zničil, tolikrát jsi adminem.

Uživatelský avatar
exxxi
Příspěvky: 14
Registrován: 22 pro 2010, 01:00

#71 Příspěvek od exxxi »

já se vůbec nebráním v budoucnu kupovat značkové bedny za 20-30 tisíc, pokud bude kapela mít dost kšeftů. Přimontoval jsem se do tohoto vlákna s tím, že se bavíme o tom, co se dá postavit "slušného" v cenové třídě "socka" :lol: Zaznělo tu, že Eminenců jsou plné opravny, ale já i kamarád je bez problémů používáme deset let, takže tady se můžem hádat donekonečna. Koukám teď třeba na srovnatelný repráky Em. deltaA a BC 15PLB76. Základní parametry podobné, cena dvojnásobná. Je některý z těch parametrů natolik rozdílný, že se vyplatí koupit BC za dvojnásobnou cenu? Velkej rozdíl je tam jen u Vas, skoro 300 proti 150 litrům.

Uživatelský avatar
mmjuz
Příspěvky: 217
Registrován: 16 bře 2009, 01:00

#72 Příspěvek od mmjuz »

Řekl bych, že když člověk chce inkasovat peníze, musí za to prvně něco nabídnout. Naopak to jaksi nejde.

Uživatelský avatar
svmbass
Příspěvky: 157
Registrován: 04 srp 2007, 02:00
Bydliště: Val. Klobouky

#73 Příspěvek od svmbass »

mmjuz, ještě mi to nedá abych nedoplnil: situace před konečným rozpadem kapely v podstatě už krystalizovala nějakou dobu před tím. Od roku 1984 jsme současně s obměněným repertoirem hrávali i kavárnu, celkem šest roků. Toto angažmá pomaloučku polehoučku rýsovalo, kteří muzikanti inklinují k tomu, či onomu stylu muziky. Baskytara (já) a bubeník jsme stále měli tendenci hrát hardrock, ale i Santánu – 12 dobře udělaných skladeb! Proto už od 1990 do 93 jsme bs+dr hráli ještě chvíli současně v jiném uskupení. Byla to výhradně vlastní tvorba, něco alá Pražský výběr a koncertně jsme projezdili pěkný kus republiky. Pokud se na toto období zpětně podívám (jsou i náhrávky), tak určitě pro mne nejzajímavější projekt ze všech kapel, kde jsem působil.

Ovšem, ale pochybnosti byly;….mockrát jsem nad muzikantským osudem přemýšlel, měl dilema, jestli by nebylo lepší…atd. apod. ….prostě teplé papuče zaručeného popíku. Njn, nesklouzl jsem do tohoto trendu ani na stará kolena.

Uživatelský avatar
mmjuz
Příspěvky: 217
Registrován: 16 bře 2009, 01:00

#74 Příspěvek od mmjuz »

No právě, spousta lidí raději volí tu nejpohodlnější cestu, stejně jako s tou technikou. Naštěstí jsou i vyjímky.

Když se vrátím k úplně původnímu dotazu. Tak ono za určitých podmínek ve specifických případech lze odehrát s minimem techniky. Když jsem prodal aparát a přestal se zvučením, tak jsem si jen tak pro radost pořídil starý anglický šestivstupý powermix Sound City 120R PA o 120W výkonu s 6 X EL34 v konci a k tomu jsem si udělal jednopásmovou bedýnku s čtyřmi starými širokopásmovými reproduktory. Občas to vytáhnu na nějakou malou akcičku či oslavu. Největší prostor snad byla jedna vernisáž v zámecké zahradě v Boskovicích. Ozvučit uvítací projev a pak přizvučit kapelu hrající něco jako swing/old rock and roll zase není problém. Tak aby návštěvníci mohli v klidu obdivovat vystavené plastiky, rautovat u plných prakťáků občerstvení a k tomu v rozumné hladině vnímat srozumitelnou muziku. Dokonce se mi to takhle zdá velice autentické a lidská řeč, či zpěv přirozenější, než třeba přes dvoupásmové aktivky Class A, u kterých se mi nikdy nepodařilo eliminovat nepříjemné dunění při vyslovení souhlásek p,b,h. Při muzice se to jakž takž ztratilo, ale v čistě mluveném projevu to byl děs.
Ovšem takto zvučit lze jen opravdu ostřílenou kapelu, která maximálně spolupracuje a to zřejmě jen staré klidné styly, ke kterým to tak nějak kdysi patřilo. A když bych přímo spočítal cenu techniky použité třeba u této kapely - můj powermix - 9000,-, box 4000,- , mikrofony ( 1 X AKG D190E, 1 X Shure SM58 Beta, 1 X SM58 a 1 X Tesla AMD 420N ), plus slušné a dlouhé kabely s rezervou a 4 X šibenice 14000,-Kč, k tomu přívod zesítě 20m kabelem s rozpsem PCE použitelným i ve vodě, či v pivu a pár krátkých na podium, cca 4000,-Kč, je celkem 31000,-Kč a k tomu jejich: 1 X basové kombo 200W od Yamahy ( krásný kousek ze 70.let z bazaru ) za 12000,- tvrdé měny 90.let a 2 X Fender Pro Junior - jednou pro kytaru a podruhé pro mandolínu. 2 X 13000,-. Tedy suma sumárum 69 000,-Kč. Nepočítám nástroje, kabely a futrály muzikantů, které zrovna nejsou nejlevnější. Pro zajímavost basa Jazzbass zakázka od Standy Lysáka, kytara Gibson ES 175. Tedy s cenou nástrojů by se celkové pořizovací náklady určitě min. zdvojnásobily. Ale takto to opravdu lze a právě u jazzu, blues, či swingu to působí velmi příjemně jak na ucho, tak na oko. Ale smečku rockerů, či metalistů bych k tomu nepustil ani náhodou.

Uživatelský avatar
svmbass
Příspěvky: 157
Registrován: 04 srp 2007, 02:00
Bydliště: Val. Klobouky

#75 Příspěvek od svmbass »

Na jednopásmové bedny mám taky jednu kladnou story;
Když jsem v roce 1974 jako elév začínal hrát s tanečním orchestrem, koupili tam tehdy od skupiny Synkopy 61, už starší komplet ozvučení Dynacord – zesilovač Eminent a dva krásné reproduktorové 150cm vysoké sloupy, s typickým dynakorďáckým brokátově třpytícím se plátnem. Široko daleko všichni muzikanti jim tehdy záviděli špičkový zvuk, který to vydávalo. Pak asi po 30-ti letech se tyto bedny dostali ke mně. Má je ve svém vlastnictví jeden z bývalých muzikantů, už řadu let nepoužívané. Měl jsem tehdy PA v přestavbě a bylo potřeba ozvučit folkovou kapelu a cimbálovku.
Dynacord bedny - každá osazená 4x 12“ - měly impedanci 15 Ohm. Rozšrouboval jsem je (s dovolením) a propojil repra paralelně pro výslednou impedanci 4 Ohm. Reproduktory jsou nádherná vintage klasika!, zelenošedý nástřik. GOODMANS 12“, 25W, 100dB, litý koš, membrána papírová včetně vlnek ve výborném stavu. Vidět, že to nepoužívali metálisti, anebo spíše, že bedny hrály až do konce svého působení s původním Eminentem.
Měl jsem tedy tyto bedny půjčené na několik malých ozvučení a musím konstatovat, že zvuk byl neskutečně krásně přirozený s dostatečným výkonem, dynamický, čitelný a nezdálo se že by tomu chyběly výšky. Koncák k tomu 2x 200W, samozřejmě s citem. To celopásmo mělo fakt výborný zvuk i při venkovním ozvučení! Nevím, jestli se dá něco v podobném duchu postavit s dnes výráběnými reproduktory :?

Odpovědět

Zpět na „Audiotechnika“