Teď nevím, kam míříte. Já jsem tu, v souvislosti se školným na VŠ, žádné a ničí opatření za nesmyslné neoznačil, naopak jejich smysl zřetelně vidím.mtajovsky píše:...Myslíte, že poukazování na něčí nesmyslná opatření zvýší hodnotu argumentace?
Česká republika podpísala v Japonsku dohodu ACTA
Moderátor: Moderátoři
- tomasjedno
- Příspěvky: 5634
- Registrován: 11 říj 2008, 02:00
- Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
- FRANSIMOR
- Příspěvky: 643
- Registrován: 06 bře 2007, 01:00
- Bydliště: Teplice nad Metují
- Kontaktovat uživatele:
Trošku navážu na toto téma.Nebudu zakládat nové téma.A snad neporuším nějak bastlírnu,ale na elektrika.cz je na toto téma zajímavá diskuze. http://diskuse.elektrika.cz/index.php/t ... cseen.html
- tomasjedno
- Příspěvky: 5634
- Registrován: 11 říj 2008, 02:00
- Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
To máte pravdu.mtajovsky píše:..."vaše starosti na mou hlavu" se poněkud odchyluje od směru debaty. Jestli se dodržuje nebo nedodržuje naše ústava není ovlivněno tím, co dělají ve VB.
Osobně si ale myslím, že mnohem flagrantnější porušení naší ústavy je to, do jakého stavu bylo naše vysoké školství dovedeno. Papírově se sice poskytuje tzv. vysokoškolské vzdělání, ale ve skutečnosti je to víceméně na úrovni středoškolské.
Když na "vysokou" školu odchází 67% populačního ročníku, pak nutně nejméně 25% posluchačů má podprůměrný intelekt. Komu pak se asi přizpůsobí výuka - těm nejlepším?
![Mám z tebe bolení hlavy :smash:](./images/smilies/icon_smashfreakb.gif)
- tomasjedno
- Příspěvky: 5634
- Registrován: 11 říj 2008, 02:00
- Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Jenom na ukázku, jaký materiál chodí na VŠ:
Pomůže mě prosím někdo s těmito 2 ma příklady ?
a)12bitový D/A převodník Analog Devices DAC8512 přijímá přímý binární kód a na výstupu může mít napětí od 0 V do +4,095 V. Předpokládejme ideální lineární převodní charakteristiku. Jakou změnu výstupního napětí v mV představuje změna poslední číslice (LSB) ve vstupním kódu?
b)D/A převodník Analog Devices DAC8512 přijímá binární kód a na výstupu má napětí od 0 V do +4,095 V. Předpokládejme ideální lineární převodní charakteristiku. Kolikabitový je převodník, je-li jeho rozlišení 1 mV/bit?
Dik J
Pomůže mě prosím někdo s těmito 2 ma příklady ?
a)12bitový D/A převodník Analog Devices DAC8512 přijímá přímý binární kód a na výstupu může mít napětí od 0 V do +4,095 V. Předpokládejme ideální lineární převodní charakteristiku. Jakou změnu výstupního napětí v mV představuje změna poslední číslice (LSB) ve vstupním kódu?
b)D/A převodník Analog Devices DAC8512 přijímá binární kód a na výstupu má napětí od 0 V do +4,095 V. Předpokládejme ideální lineární převodní charakteristiku. Kolikabitový je převodník, je-li jeho rozlišení 1 mV/bit?
Dik J
Plne súhlasím.mtajovsky píše:Vy, co se tak radujete z toho, že EU by se případně rozpadla, uvažte, že Evropa žila 5 století v hrůze z válek a ta poslední se skončila historicky před okamžikem. Pokud se rozpadne hospodářská spolupráce v Evropě, do popředí se dostanou různé -ismy, národovectví a nezadatelné národní zájmy. A to to vždy, jak historie ukazuje, končilo potoky krve.
Chlapci, troufám si říct, že si nikdo z nás reálně nedokáže představit, co to znamená, neb jsme to naštěstí nezažili. To by se nám pak současné trable v EU zdály směšné.
Elektronické súčiastky fungujú za pomoci dymu. Ak dym unikne, prestanú fungovať.
Ad a) To "přímý binární kód" je asi hloupost ne? To by znamenalo, že pro -2047 to dá 0V a pro +2047 to dá +4,095V. Pak to vyjde 4,095V/4094=1,000244mV. Prostě, to slovo "přímý" tam je asi navíc, ne?tomasjedno píše:Jenom na ukázku, jaký materiál chodí na VŠ:
Pomůže mě prosím někdo s těmito 2 ma příklady ?
a)12bitový D/A převodník Analog Devices DAC8512 přijímá přímý binární kód a na výstupu může mít napětí od 0 V do +4,095 V. Předpokládejme ideální lineární převodní charakteristiku. Jakou změnu výstupního napětí v mV představuje změna poslední číslice (LSB) ve vstupním kódu?
b)D/A převodník Analog Devices DAC8512 přijímá binární kód a na výstupu má napětí od 0 V do +4,095 V. Předpokládejme ideální lineární převodní charakteristiku. Kolikabitový je převodník, je-li jeho rozlišení 1 mV/bit?
Dik J
Ad b) Jednotka mV/bit - to je nějaká blbost, ne? To by to napětí muselo být úměrné délce čísla a ne jeho hodnotě.
To měla být ukázka, že zadávající je idiot a chudák student z toho má trauma?
a)priamy znamena ze do kodu nieje zahrnute znamienko...(ziadny jednotkovy dvojkovy doplnok) aj to je otazkne kedze rozsah napetia je dany ... zeby slovičko navyše ?
b) som nepochopil ako to mysliš... je vyjadrene o kolko sa zmeni hodnota napetia pri zmene o jeden bit.
skade si zobral 4094 ? ale otazka uz bola aj tak zodpovedaná.
b) som nepochopil ako to mysliš... je vyjadrene o kolko sa zmeni hodnota napetia pri zmene o jeden bit.
skade si zobral 4094 ? ale otazka uz bola aj tak zodpovedaná.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Dvojkov%C3%A1_soustava, kapitola "Kódování záporných čísel".Atlan píše:a)priamy znamena ze do kodu nieje zahrnute znamienko...(ziadny jednotkovy dvojkovy doplnok) aj to je otazkne kedze rozsah napetia je dany ... zeby slovičko navyše ?
V bitech se udává délka toho čísla a ne jeho hodnota. Jde říct: "To číslo je dlouhé 12 bitů." Nejde říct: "Hodnota toho čísla je 4095 bitů."Atlan píše: b) som nepochopil ako to mysliš... je vyjadrene o kolko sa zmeni hodnota napetia pri zmene o jeden bit.
- tomasjedno
- Příspěvky: 5634
- Registrován: 11 říj 2008, 02:00
- Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Rozlišení 1 mV/bit je myslím v pořádku, ostatně je to údaj převzatý doslovně z data sheetu výrobce. Zrovna tak ten přímý binární kód je pokus o překlad "natural binary code" z data sheetu.
Nechtěl jsem ale hodnotit úroveň toho, kdo otázky vypracoval (to je kapitola sama o sobě), ale duševní úroveň studenta, který si takovou trivialitu nejen neumí spočítat, ani si to neumí najít v data sheetu, ale ani si nevšimne, že odpověď na otázku a) je skryta v otázce b) et vice versa.
Nechtěl jsem ale hodnotit úroveň toho, kdo otázky vypracoval (to je kapitola sama o sobě), ale duševní úroveň studenta, který si takovou trivialitu nejen neumí spočítat, ani si to neumí najít v data sheetu, ale ani si nevšimne, že odpověď na otázku a) je skryta v otázce b) et vice versa.
Já si myslím, že vím, jak to asi zadávající myslel. A přesto bych si nebyl úplně jistý a měl bych s těmi otázkami problémy. A pokud je vidět, že se učitel jen snaží přeložit něco, čemu nerozumí, nelze odsuzovat studenta, že tomu nerozumí taky.
EDIT: Jinak, samozřejmě uznávám, že to je neštěstí, když student tyhle věci nechápe a neumí si je dohledat. Pak je pro praxi naprosto nepoužitelnej. Ale nemusí to být asi jen jeho vina.
EDIT: Jinak, samozřejmě uznávám, že to je neštěstí, když student tyhle věci nechápe a neumí si je dohledat. Pak je pro praxi naprosto nepoužitelnej. Ale nemusí to být asi jen jeho vina.
Naposledy upravil(a) piitr dne 31 led 2012, 15:20, celkem upraveno 1 x.
- tomasjedno
- Příspěvky: 5634
- Registrován: 11 říj 2008, 02:00
- Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha