Provoz elektromobilu

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Zamčeno
Zpráva
Autor
AmarokCZ
Příspěvky: 2838
Registrován: 20 pro 2006, 01:00
Bydliště: Poličské krystalinikum
Kontaktovat uživatele:

#61 Příspěvek od AmarokCZ »

p32 píše:Raději úsporné auto na benál za 4,5 l / 100 km a je pokoj.
Nebo nabíjet na NT za pětinovou cenu + ty komplikace s elektrikou... Za 6kč/kWh je elektromobil naprostá zhovadilost.
Jinak za 4.5L/100km se dá jezdit i s velkým na první pohled neúsporným autem, ale na na benzin.
http://www.zvodovodu.cz/ | Pokud neodpovídám na téma a chce něco vědět, pište SZ!

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#62 Příspěvek od rezis »

Davidus píše: Ale i tak, lidi jsou asi hodně bohatí, když vidím jak každý den jedou do práce autem, a zbývající 3 místa v autě jsou volná. :-D
Taky k nim patřím. A víš co je nejhorší - naopak já jsem ta "jezdím sockou" protože jezdit vlakem a MHD se třemi přestupy by mě v podstatě vyšlo dráž. O čase a možnosti přepravit něco domů a do práce nemluvím....
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
milan222
Příspěvky: 1460
Registrován: 20 črc 2009, 02:00
Bydliště: trutnov

#63 Příspěvek od milan222 »

Davidus píše:Ale i tak, lidi jsou asi hodně bohatí, když vidím jak každý den jedou do práce autem, a zbývající 3 místa v autě jsou volná.
jenže takovej člověk nechce slyšet o elektroautu. radši by nadával nad cenami benzinu. přitom vícemeně jezdí do města a zpátky či jen po městě 30km za den. jemu by stačil elektroplechovka jenže on musí mít luxustní káru, klimatizaci topení hromadu el. systémů. já bych byl za E-trabanta vděčnej.
bez elektronek se neobejdu!
muj lampovej zesik: http://www.youtube.com/watch?v=KxOvbN_5xiY

Uživatelský avatar
milan222
Příspěvky: 1460
Registrován: 20 črc 2009, 02:00
Bydliště: trutnov

#64 Příspěvek od milan222 »

rezis píše: protože jezdit vlakem a MHD se třemi přestupy by mě v podstatě vyšlo dráž. O čase a možnosti přepravit něco domů a do práce nemluvím....
sou ale lidi co to maj do práce 8km a jede jim MHD ale jedou autem. my taky patříme k tomu co říkáš, a taky se veze jen jeden., nám pro změnu autobus nejede. já napžř. do školy jezdit na 7:00 nemužu. jedině na kole nebo motorce. ted to vysvětlit kantorům. ty maj jinej názor ("chceš se jen ulejvat a flákat!")
bez elektronek se neobejdu!
muj lampovej zesik: http://www.youtube.com/watch?v=KxOvbN_5xiY

Uživatelský avatar
Davidus
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 2439
Registrován: 01 čer 2005, 02:00

#65 Příspěvek od Davidus »

AmarokCZ cena elektřiny je dneska v pruměru 4,6kč/kWh. V noci levnější. Průměrná spotřeba auta při započítání spotřeby ve městě i mimo se stejně pohybuje kolem 7 litrů(cca nafta/benzín). Většina cest stejně probíhá po městě. Běžný občan jezdí způsobem domov-práce-domov-práce-nakoupit-zajet na poštu-zajet do hospody-odvézt děti- sem tam na nějaký delší výlet. Ve městě se na tu spotřebu nedostaneš, pořád se rozjíždíš zastavuješ stojíš v koloně... Než se motor zahřeje tak si taky něco cucne.
100km vyjde na těch 260kč
Nissan leaf má kapacitu baterie 24kWh - nabití vyjde 110kč (150km ve městě) to je 73 korun/100km
260kč vs 73kč ?
Mám možnost jezdit EV, a ta spotřeba se dá při správné způsobu jízdy ve městě ještě snížit.


@milan222 vidíš, já dopoledne chodím do školy, odpoledne sednu na kolo jedu 10km do práce (lesem) v 10 hodin večer skončím sednu na kolo a jedu zpátky :-D pak se dobře spí a aspoň nebudu vypadat jak mrož

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 4499
Registrován: 10 kvě 2004, 02:00
Bydliště: Košice

#66 Příspěvek od Atlan »

ja mam montalnu spotrebu dlhodobu 5,2L, a peniaze na pochybne vozitko 1mil nemam s otaznou zivotnostou baterie...

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#67 Příspěvek od p32 »

Davidus: cena elektřiny je dána na 6,- Kč a v noci nikdo nabíjet nebude. Ta cena vychází z ceny co je už určena do budoucna jako je někde benzín za 40,- Kč a před 5 lety tomu nikdo nechtěl věřit. Takže to ber jako fakt.
Mimochodem, mě půl roku nová Toyota jezdí jedno přes město za průměrných 3,8 l na cestě 7 km tam a nazpět zase za 4,2 l. Vůbec mě to nerozčiluje i kdyby měla jezdit za těžkých 4,5 l/ 100 km. Jde o průměrnou potvrzenou spotřebu v benzínu. Jo a těch 4,5 l/ 100 km si taky vezme na dálnici při 150 km/hod a dojezd v klidu 60-90 km/hod podle situace z města A do města B. Ale to je asi vedlejší.

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#68 Příspěvek od tomasjedno »

Davidus píše:docela by mě také zajímalo jak je to s tvrzením, že by síť nesnesla dobíjení elekromobilů, v čr je registrováno cca 5 milionů aut a denní spotřeba elektrické energie v čr je 191MWh, kdyby VŠICHNI vyjeli denně baterku která má 20kWh (hodně přehnané) byla by spotřeba za 1 den 100MWh.
Chtělo by to přesnější čísla... tímhle výpočtem si nejsem moc jistý
Zkusím to z druhé strany, denní spotřeba paliv v čr je 16 milionů litrů denně, 1 litr = 3,16kWh (učinnost spalovacího motoru započítána)
.. takže reálně 50MWh denně? A to jsou započítány i kamiony, dieselové lokomotivy a vše ostatní. Úplně beznadějné to není, rozhodně to nevychází jako úplný nesmysl, s 50MWh se dá zalepit "noční díra".
Nějak si pleteš GWh a MWh.
Průměrná denní spotřeba ČR netto (2011) 160 GWh
z toho maloodběr (domácnosti + podnikatelé) 62 GWh
a teď si k tomu přihoď ty tvoje odhady 50-100 GWh denně navíc (mimochodem, většina kamionů díky Kalouskovi tankuje mimo ČR) a ještě nakumulované v jedné třetině dne. To nevypadá zrovna realisticky.

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#69 Příspěvek od tomasjedno »

p32 píše:Jo a těch 4,5 l/ 100 km si taky vezme na dálnici při 150 km/hod
Jako vtip dobrý :lol:

Uživatelský avatar
Davidus
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 2439
Registrován: 01 čer 2005, 02:00

#70 Příspěvek od Davidus »

momentík, pokud by byla 160 GWh, znamenalo by to že denní spotřeba by byla 160GWh + spotřeba energie na jezdítka což je 50GWh
/16 milionů litrů denně, 1 litr = 3,16kWh i tak je to celkem realistické s hodnotou přepočítanou ze spotřeby přes paliva
CML se omlouvá :wink: , k výpočtu použil win kalkulačku kde se blbě zadávaj G, M

p32 tyhle spotřeby co udáváš se mi nějak nezdají, proč by neměl nikdo nabíjet přes noc?

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#71 Příspěvek od p32 »

Aby nedošlo k omylu, spotřeby jsou průměrné z bodu A do bodu B. Po startu to ukazuje kolem 20 l, ale někdy i 35 l. Okamžitou spotřebu nemá snad ani smysl měřit - nic to opravdu neřekne. (tomasjedno - vtip to není)
A není to o spotřebě mé Toyoty, prostě dělají nové motory trochu jinak než asi dosud. Kontroloval jsem to i opakovaným propočtem od "plné" do "plné" a do 160,- Kč/100 km se při dnešních cenách benzínu vejdu s přehledem.

Davidus: jde o podmínky pro všechny, ne jen o to, že někdo má u baráku garáž, ale jiný bydlí v paneláku a do garáže může jen přes den a noc nezačíná v 18 hodin odpoledne. :wink:

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#72 Příspěvek od Crifodo »

která sazba má poměr VT a NT 5:1?
NT už dávno časově neznamená noční proud.
tomasjedno píše:většina kamionů díky Kalouskovi tankuje mimo ČR)
To bych neviděl jako jednoznačně negativní fakt, z tankování má prospěch především stát a jeho úřednici se svým přerozdělováním, ne lidi. Víc tankování znamená větší transfer paliva po silnicích. Většina kamionů se díky blbému státu vyhýbá mýtnému a rve okresky, které se pak opravují z daní ukradených lidem. Nevidím žádný důvod, abych měl podporovat kliku autodopravců, co vozí materiál z Moravy na Moravu přes Holandsko, aby měli kšeft.

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#73 Příspěvek od tomasjedno »

Crifodo píše:
tomasjedno píše:většina kamionů díky Kalouskovi tankuje mimo ČR)
To bych neviděl jako jednoznačně negativní fakt
Já jsem to nehodnotil, ale uvedl na dokreslení, že v těch Davidusových 16 Ml/d není významná část spotřeby kamionového transferu skrz ČR.
p32 píše:Aby nedošlo k omylu, spotřeby jsou průměrné z bodu A do bodu B. Po startu to ukazuje kolem 20 l, ale někdy i 35 l. Okamžitou spotřebu nemá snad ani smysl měřit - nic to opravdu neřekne. (tomasjedno - vtip to není)
A není to o spotřebě mé Toyoty...
Aha, takže napíšeš, že ti Kojota žere 4,5 l/100km při rychlosti 150 (ve skutečnosti musí žrát cca 12-13), ale vlastně tím chceš říct, že to je z jakéhosi bodu A do jakéhosi bodu B a po dálnici jedeš 150 nejspíš tak půl kilometru, že? A napíšeš, že to žere tvoje Kojota, ale že to není o spotřebě té tvé.
Měření okamžité spotřeby možná neřekne nic tobě (proto jsi schopen psát takové nesmysly).

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#74 Příspěvek od tomasjedno »

Davidus píše:...1 litr = 3,16kWh i tak je to celkem realistické s hodnotou přepočítanou ze spotřeby přes paliva
Tím, že to nevypadá realisticky, jsem mínil to, že skrz distribuční síť maloodběru, dimenzovanou na dnešních 60 GWh/d, prorvat v noci navíc dalších např. 30 GWh (to je výkon dvou Temelínů) nevypadá realisticky.
Jistě by to některé části distribuční sítě utáhly, ale spousta míst je na dorazu už teď.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#75 Příspěvek od EKKAR »

tomasjedno píše:...Aha, takže napíšeš, že ti Kojota žere 4,5 l/100km při rychlosti 150 (ve skutečnosti musí žrát cca 12-13)...
To by ta Koyota musela bejt velká jako tranďák nebo by musela mít půltunovej vlečňák. Můj Room spapá při 150km/h (zkoušeno několikrát na úseku Praha Černý Most - Libišany u HK) PRŮMĚRNĚ 8,5-9l BA-95 na 100km - a to není žádnej vejlupek aerodynamiky, Cx má stejný jako stará šádyna - 0,33. Okamžitá spotřeba přitom podle jízdní situace (sklon, vítr, "závěs" za dalším autem...) kolísá zhruba mezi 7 a 15 litry, v některých okamžicích na D11 je dokonce nulová, protože silnice má takový sklon, že stačí na překonání jízdních odporů a auto drží rychlost pouze setrvačností a gravitací - lze téměř úplně ubrat plyn...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Zamčeno

Zpět na „Nezařaditelné“