Sony Xperia, neuznaná reklamácia

Vše, co se týká mobilních telefonů, GSM bran, mobilních datových připojení

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Hydrawerk
Příspěvky: 7678
Registrován: 13 pro 2011, 01:00
Bydliště: Earth

#61 Příspěvek od Hydrawerk »

Andrea píše:Když jsem měla Motorolu V8, tak jsem s ní (zavřenou) několikrát (5x?) v návalu zuřivosti hodila o zeď tak, že se i odštípla omítka.
Doporučuje se raději vložit negativní emoce do různých vulgarismů. Návod je zde. Mobilu je škoda. :cry:

Uživatelský avatar
workhard
Příspěvky: 4873
Registrován: 07 črc 2006, 02:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#62 Příspěvek od workhard »

Mobilu je možná škoda, Motoroly ovšem v žádném případě škoda není. Taky jsem ji měl :opravar:
Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...

Uživatelský avatar
soni213
Příspěvky: 1
Registrován: 28 bře 2013, 01:00

#63 Příspěvek od soni213 »

i need info about sony mobile phone how i convert into English!

Uživatelský avatar
passion
Příspěvky: 890
Registrován: 22 črc 2005, 02:00
Bydliště: Žilina

#64 Příspěvek od passion »

Na druhý podnet odpoveď doteraz žiadna. Stratil som trpezlivosť, telefón som bol prevziať. Cestou z predajne bola taká tá "garážová" predajňa MT aj so servisom v Priore vo Zvolene, tak som sa len zo zvedavosti šiel spýtať, či nemajú nejaké TIPO na súčiastky. Nemali. Ale že ak chcem, môžem ho tam nechať a technik mi to pozrie. Na druhý deň volali, že je to hotové. Platil som 20€. Telefón ide k spokojnosti. Prasknuté to vraj bolo presne ako na fotke (tú som im priložil), takže fotka bola skutočná. Ale telefón mal popraskané niektoré tie jazýčky, čo držia obal pohromade. To som si všimol už pri prevzatí z telekomu, ale nemal som chuť s nimi už absolútne nič riešiť. Odchádzame od nich celá rodina, mesačne máme dokopy asi 200€ faktúry. Nejako to dali v tej "garáži" dohromady, lebo obal teraz pekne prilieha. Tiež servisák povedal, že bol displej s vnútra MT zacapkaný ako prasa. Fakt super servis ten PPi. Kto im robil preboha autorizačky? Nevedia ani poriadne rozobrať/poskladať mobil a ešte ho k tomu aj z vnútra zašpinia?! Asi by si mali výrobcovia potajme overiť ich schopnosti.

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#65 Příspěvek od p32 »

Gratuluji k vyřešení problému. Svoje o tom "značkovém servise" jsem už napsal, takže se jen potvrdilo, že to jsou lemplové s výmluvama. Kdyby se měli živit sami a dělat na sebe, tak by to mohla být pěkná sranda. :lol:

Uživatelský avatar
passion
Příspěvky: 890
Registrován: 22 črc 2005, 02:00
Bydliště: Žilina

#66 Příspěvek od passion »

Toto nesúvisí priamo s témou, ale je to veľmi príbuzné.
Známy z rodiny ma požiadal, či by som sa mu nepozrel na ročnú Nokiu C5. Nejde zapnúť, len zavibruje a ostane tma. Mal ju v autorizovanom servise na záručnej oprave a tam mu odpísali, že záruka padá, nakoľko sú v mobile evidentné stopy po vlhkosti. Samozrejme s dovetkom o zafinancovaní opravy v podobe výmeny základnej dosky a dosky klávesnice v hodnote rovnajúcej sa novému telefónu. "Švagor" je dosť pedant na takéto veci, tak mu to prišlo veľmi čudné. Išlo mu však hlavne o kontakty, ktoré mal uložené v telefóne a nie na SIM. Dal som si do gúgla nokia c5 vibrating only a nestíhal som sa čudovať. Doma som ho vyskúšal, skutočne len zavibroval a ďalej nič. Mobil som rozobral a vo vnútri nebol ani najmenší náznak, že v telefóne bolo vlhko! Vyzeral z vnútra proste tip-top - ako keby bol včera vyšiel z fabriky. Indikačné prúžky na stopy po vlhkosti v telefóne ani na baterke použité neboli. Obvod popisovaný vo fórach som pritlačil prstom, a hojhľa, telefón pri skúške zavibroval a normálne sa zapol. Tak som ten obvod hore pri USB konektore preblafol teplovzduškou a telefón beží k spokojnosti "švagra" už týždeň. Zoznam telefónu bol ale prázdny.

Týmto si len utvrdzujem názor o vychcanosti autorizovaných servisov mobilných telefónov. Pravdepodobne nabijú baterku, ak sa dá aktualizujú SW a ak to naďalej nejde, vymyslia si dôvod, ako sa zbaviť zodpovednosti za záruku. Najčastejšie z počutia sú rozprávky o poliatí neznámou tekutinou, podobne ako v tomto prípade ktorý dokazuje, že je to celé len ich výmysel a klamstvo a v skutočnosti sa jedná o systémovú závadu týchto telefónov. Škoda, že telefón nemal indikačné prúžky.

Všetka česť výnimkám.

Uživatelský avatar
Michal22
Příspěvky: 7655
Registrován: 28 bře 2012, 02:00
Bydliště: Brno

#67 Příspěvek od Michal22 »

passion- spousta problémů tohoto ražení vzniká nejen kvůli oxidaci, ale hlavně kvůli průhybu základní desky. Deska se prohne, ale procesor (který v dnešní době většinou nese na hřebtě ještě Flash memory), neuhne. Tím pádem dojde ke vzniku studeňáků (přeci jen se bavíme o BGA montáži).
Servis má povětšinou univerzální formulaci vyjádření se k závadě, často potkávám omyly v důsledku špatného pochopení ze strany uživatlele.
Pošli scan vyjádření ze servisu a třeba se dostenem dál.

P.S.: zcela zodpovědně můžu říct jedninné- pokud telefonu nepomůže uživatel (nevhodným chováním), tak se onen telefon většinou ani nepokazí, potom nebývá důvod k reklamaci.
Ale pamatuji si tvoje problémy s nějakým podobným telefonem, proto si nenárokuji univerzální pravdu...
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...

Uživatelský avatar
passion
Příspěvky: 890
Registrován: 22 črc 2005, 02:00
Bydliště: Žilina

#68 Příspěvek od passion »

Michal, lenže v tomto prípade (nokia c5) sa takmer naisto jedná o systémovú chybu telefónu - málo odolný HW na úplne bežné používanie. Takéto veci by sa mali riešiť bezplatnou zárukou. Alebo užívateľ môže za to, že to v nokii zle navrhli? Poznám rôzne prístupy rôznych autorizovaných servisov v riešení tej istej záručnej opravy. Jeden záručnú opravu tej istej vady zamietne s odôvodnením nedodržania podmienok užívania, druhý ju bezplatne opraví. V oboch prípadoch sa chyba vyskytla z dôvodu nevhodne navrhnutej mechanickej konštrukcie mobilného telefónu, ktorý nevydrží ani bežné používanie. Čím to je?

Ak sa dostanem k papieru s vyjadrením, dám to sem.

p.s.: Ak si zistil, čo má ten ST21 v obvode mic, prosím pošli mi to. Ten mobil po oprave síce ide, ale mic je málo citlivý, treba do telefónu hovoriť dosť hlasno. Dík.

Uživatelský avatar
Premekapac
Příspěvky: 75
Registrován: 06 lis 2008, 01:00

#69 Příspěvek od Premekapac »

To passion - Tohle ale opravdu vypadá na kapalinu. Pod tím obvodem, co jsi přefouknul velice často právě oxidací odchází deska. Když je to málo, přefouknut často pomůže. Další věc - necitlivý mikrofon, také typická závada po zásahu kapalinou.

Ještě poznámka k tomu, jak píšeš, že autorizovaný servis si schválně vymýšlí závady, aby nemusel přístroj opravit a zrušit záruku, je kravina. Za opravu totiž servis dostane od výrobce zaplaceno, za zrušení záruky však nikoliv. Avšak i telefon u kterého je následně zrušena záruka musí někdo nejdřív rozebrat, udělat sken poškození, opět složit, udělat dokumentaci atd. a to vše prosím zadarmo! Dále jde někdy na vrub servisu i doprava, kterou si hradí atd... Rozhodně se víc vyplatí uznat záruku a dostat zaplaceno, než přístroj zadarmo vrátit naštvanému zákazníkovi, ketrý následně všude možně plive jed na servis... Servisák většinou naopak musí přivírat oči, jinak by se dalo na záruku uznat tak 30% telefonů. Skoro na každém jsou stopy po pádu atd.

U nás (v ČR a SR) je prostě zvykem reklamovat cokoliv a zatloukat, zatloukat, zatloukat...

Kolega byl kdysi, ještě za éry Ericssonů, na školení ve Švédsku a vyprávěl, že tamní školitelé nemohli absolutně pochopit naše problémy se zákazníky ohledně neuznaných reklamací. Nešlo jim do hlavy, jak někdo může reklamovat prasklý displej. U nich prý automaticky každý počítá s tím, že telefon po pádu ztrácí záruku a nikoho by ani nenapadlo následně reklamovat.

Netvrdím, že vždy je na vině zákazník a že všechny servisy vždy jednají fér, ale jak psal Michal, většinou tomu telefonu musíš pomoct.

Přemek

Uživatelský avatar
Standa99
Příspěvky: 3476
Registrován: 29 čer 2004, 02:00

#70 Příspěvek od Standa99 »

Hodně naivní sdělení, že prej:

Kód: Vybrat vše

Za opravu totiž servis dostane od výrobce zaplaceno, za zrušení záruky však nikoliv.
Stačí se porozhlídnout kolem sebe, že se chudáci v servisech můžou přetrhnout.
např. http://smartmania.cz/forum/viewtopic.ph ... 56#p288056

Uživatelský avatar
Michal22
Příspěvky: 7655
Registrován: 28 bře 2012, 02:00
Bydliště: Brno

#71 Příspěvek od Michal22 »

Standa99- jsem se před spaním rozepsal, ale pak mi zhavarovala Opera, tak to zmizelo v nenávratnu...

Mám pro tebe jedinou radu- nečti ty fóra. Proč? Většina z těch lidí měla v rukou pár telefonů. Když jim přestane sloužit, snaží se dosáhnout toho, aby jim zase fungoval. I za cenu toho, že nepíší na fórum pravdu. Já už měl v rukou třeba 10000 telefonů. Nebo 20000. Nevím, nepočítal jsem to.
Ale můžu ti říct, že určitá hrdost, která ve mě dříme, mi velí to, abych tyhle "marody" opravil. Proto se dívám i po příčinách, kvůli kterým ta nefunkčnost vznikla.
Prosím, neberte to nikdo jako machrování, ale jako zkušenost.

P.S.: lidi jsou různí, nejen na fórech, ale i v servisech. Takže:
mluvím jen sám za sebe
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...

Uživatelský avatar
Standa99
Příspěvky: 3476
Registrován: 29 čer 2004, 02:00

#72 Příspěvek od Standa99 »

Dobře, příště budu chodit pro radu jen za Tebou. Přesvědčil jsi mě, že není nikdo povolanější, než Ty. Všechny ostatní fóra jsem už z oblíbených vymazal. Škoda, že tohle fórum nepatří jen Tobě. Až budu velký, tak doufám že budu mít za rok také tisíc příspěvků, jako Ty.

P.S. Ta tvoje Opera asi není dobře servisovná?

Uživatelský avatar
Michal22
Příspěvky: 7655
Registrován: 28 bře 2012, 02:00
Bydliště: Brno

#73 Příspěvek od Michal22 »

Dobře, máš pravdu, napsal jsem to blbě- tak si prosím zase obnov všechny odkazy na všechna fóra a mě si vymaž. Takhle to bude nejlepší.
Ano, moje opera v mém přestárlém PC není dobře servisovaná, asi se taky budu muset podívat na nějaká fóra, vždyť tam jsou i lidé, kteří v životě měli víc jak jedno PC 8O

Přeji ti do budoucna hodně dalších zklamání se zlými servisy, které jen čekají na to, aby se vrhli na tvůj (zcela náhodou pokažený) telefon a zrušili ti záruku z co nejvíc důvodů 8-)

Passion- omlouvám se za tohle plevelení, ale já z těch fór opravdu někdy rostu. Podívám se po tom Sony, ty mi kdyžtak pošli to vyjádření. Ale už asi jen v rovině SZ
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...

Uživatelský avatar
Standa99
Příspěvky: 3476
Registrován: 29 čer 2004, 02:00

#74 Příspěvek od Standa99 »

Serme na to, jestli je reklamace oprávněná nebo ne.
Hromadě lidí se vrací telefony poškrábané a poničené. Práce je odfláknutá, že jim kolikrát nefungují vibrace, protože někdo nezapojil motorek, špatně to fotí atd. Nebudu znova vytahovat odkaz na petici proti Britexu, ale takhle se profíci nechovají!

Tohle je problém všude, kde kvalifikovaný člověk není ohodnocen a odchází, zůstávají lemplové, kteří ti z tvé věci vezmou fukční díl, nahradí ho vadným a tvůj použijí po šichtě na fušky.

P.S. O můje telefon se nemusíš bát, trochu dál na západ je jiná morálka.

Uživatelský avatar
passion
Příspěvky: 890
Registrován: 22 črc 2005, 02:00
Bydliště: Žilina

#75 Příspěvek od passion »

Premekapac píše:.... Další věc - necitlivý mikrofon, také typická závada po zásahu kapalinou.....
Přemek
Nie, teraz to s kvapalinou nesúvisí. Ten necitlivý mic nebol na nokii, ale na tom prvom sony xperia tipo ST21, o ktorom je založené toto vlákno. Mal 3 dni po kúpe, celý čas bol mobil v obývačke a takmer celý čas nehybne položený. Na druhý deň po kúpe sme zistili, že nejde vôbec mikrofón, na štvrtý sa šiel reklamovať. V autorizovanom servise zistili, že je prasknutá doska. V "garážovom" servise mi to za 20€ dali dokopy ale tak, že je málo citlivý - asi chýbajúce súčiastky len náhodne "nastrelili" - čo stôl dal. Preto som písal Michalovi, či náhodou už nezistil, čo tam má byť.

Ale však ak chceš prečítaj si celé vlákno a potom reaguj.

Odpovědět

Zpět na „GSM / CDMA / LTE technika a telefony“