Výběr MM přenosky do 5000Kč
Moderátor: Moderátoři
náhradní plexi dekl na gramec vyrábí a dodává Koplast s.r.o. kusovka není levná sranda ale za málo peněz málo muziky...zkus poptat s cenou
https://www.koplast.cz/vyrobky-z-plexiskla/
anebo:
http://www.plexiplast.cz/plexisklove-kryty.html
do kompletu - stačí ?
http://www.az-plastik.cz/?gclid=COLboZG
https://www.koplast.cz/vyrobky-z-plexiskla/
anebo:
http://www.plexiplast.cz/plexisklove-kryty.html
do kompletu - stačí ?
http://www.az-plastik.cz/?gclid=COLboZG
Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
- Matka_Tereza
- Příspěvky: 112
- Registrován: 21 dub 2017, 02:00
- Bydliště: Egerland
Především nepíšeš typ šasi. Podle něj se dá snadněji dohledat náhrada. A odhadnout, jak drahou přenosku si ještě zaslouží.
A pak - Dualové používali do některých skořepin adaptér TK-24 na vlastní uchycení přenosky (pozná se podle toho, že držátko pro prst na skořepině je otočné dozadu - v této poloze přenoska i s adaptérem vypadne). Do toho adaptéru pak jde uchytit libovolná jiná přenoska s ½" roztečí
Nějaká ta detailní fotka by neškodila, jestli je už číslo modelu šasi nečitelné.
Většinou není třeba skořepinu měnit: model 210 neznám, ale 238 ano. A ten má normální ½" uchycení, takže tam dostaneš jakoukoli MM přenosku (AudioTechica AT91. AT95, Ortofon OM(B)5(E), OM10(E), či "klasiku" Shure M44-7, JVC Z4S,... prostě v ½" uchycení je ještě z čeho vybírat.)
A pak - Dualové používali do některých skořepin adaptér TK-24 na vlastní uchycení přenosky (pozná se podle toho, že držátko pro prst na skořepině je otočné dozadu - v této poloze přenoska i s adaptérem vypadne). Do toho adaptéru pak jde uchytit libovolná jiná přenoska s ½" roztečí
Nějaká ta detailní fotka by neškodila, jestli je už číslo modelu šasi nečitelné.
Většinou není třeba skořepinu měnit: model 210 neznám, ale 238 ano. A ten má normální ½" uchycení, takže tam dostaneš jakoukoli MM přenosku (AudioTechica AT91. AT95, Ortofon OM(B)5(E), OM10(E), či "klasiku" Shure M44-7, JVC Z4S,... prostě v ½" uchycení je ještě z čeho vybírat.)
Děkuji, je to Dual 1224, destička je odnímatelná posunutím páčky. Původní přenoska je headshellu na šroubcích 1/2". Vyměním přenosku za půlpalcovou AT95, nastavím přítlak, AS. Jak je to s postavením hrotu v drážce (úhely apod.)? Přenosky jsou vizuálně různé. Nebo to neřeším když dám třeba AT95. Duál má hromadu destček -nosiče přenosky-podle číselného označení, ale pak se třeba nabízejí jako totožné třeba 6-7 označení TKxx. Tak mě to mate. Používám 30+let NC300 (hlučná mechanika) a D1224 mi přivezl kolega od někoho z D. Děkuji.
Ani bratři Steidingerové nebyli imunní vůči stárnutí, ani jejich výrobky. Stejně, jako výrobky Tesly a MEZ Náchod. Vůle v ložiskách a ztvrdlé závěsy motorku trestají hlukem všechny výrobce, kteří použili stejné řešení.
A také srovnávat šasi NC300 s Dual 12xx by se snad sneslo u úplně nových kusů. I když HC30 pokládám za dost povedené šasi (na svou dobu), pořád je to spotřebka. Dual bych spíše srovnával s NC440 nebo 450, jakkoli většina produkce této firmy byla také určená jako komponent spotřebky Grundig. Bez ohledu na to, že podle německé normy se na to psalo hifi. A toto označení by snesly ve stejné době i gramofony z Litovle, jen se to na ně nesmělo psát, protože tento termín naše normy neznaly. A soudruhům nevoněl.
A také srovnávat šasi NC300 s Dual 12xx by se snad sneslo u úplně nových kusů. I když HC30 pokládám za dost povedené šasi (na svou dobu), pořád je to spotřebka. Dual bych spíše srovnával s NC440 nebo 450, jakkoli většina produkce této firmy byla také určená jako komponent spotřebky Grundig. Bez ohledu na to, že podle německé normy se na to psalo hifi. A toto označení by snesly ve stejné době i gramofony z Litovle, jen se to na ně nesmělo psát, protože tento termín naše normy neznaly. A soudruhům nevoněl.
U šasi z roku 1974, zvlášť, když má převod mezikolem (žádný řemínek tam není), bych neřešil šprušle. Sice v té době už byly k mání přenosky velmi kvalitní a drahé, ale toto šasi je spotřebka ne o mnoho lepší, než HC14 z Litovle.
Jistě, má jednotlivá osazení předlohy mírně kónická, takže svislým posuvem mezikola po předloze se dají přesně nastavit otáčky talíře, je trochu komfortnější, ale to je tak všechno. Akustické vlastnosti HC14 jsou se stejnou přenoskou prakticky srovnatelné.
Hned v technických údajích je uvedeno, že raménko umožňuje použití piezoelektrických přenosek s 1/2" uchycením. Čili bych do toho příliš poddajnou přenosku nedával, stačí, aby byla na 1/2" montáž a s doporučenou svislou silou na hrot 1,5 g a vyšší, jak už tu napsal AZK401. A není třeba se starat o svislý snímací úhel, když je skořepina rovnoběžně s deskou.
Konečně - tady je servisní manuál.
Jistě, má jednotlivá osazení předlohy mírně kónická, takže svislým posuvem mezikola po předloze se dají přesně nastavit otáčky talíře, je trochu komfortnější, ale to je tak všechno. Akustické vlastnosti HC14 jsou se stejnou přenoskou prakticky srovnatelné.
Hned v technických údajích je uvedeno, že raménko umožňuje použití piezoelektrických přenosek s 1/2" uchycením. Čili bych do toho příliš poddajnou přenosku nedával, stačí, aby byla na 1/2" montáž a s doporučenou svislou silou na hrot 1,5 g a vyšší, jak už tu napsal AZK401. A není třeba se starat o svislý snímací úhel, když je skořepina rovnoběžně s deskou.
Konečně - tady je servisní manuál.
Rozumná přenoska do toho gramce je třeba Audiotechnica AT91(R) nebo ATVM95C, případně Analogis Black S/ SC91, nakonec bych nezavrhoval ani podezřele levnou Sanyo MG-09, všechny s doporučenou svislou silou na hrot 2 g.
Do "čtyřmístné" AT bych asi už nešel, vyžaduje svislou sílu v rozsahu 3 - 4 g, což je pro to raménko zase zbytečně moc.
Sebedražší přenoska vlastnosti takového gramofonu nezlepší tak, aby to bylo slyšet.
Do "čtyřmístné" AT bych asi už nešel, vyžaduje svislou sílu v rozsahu 3 - 4 g, což je pro to raménko zase zbytečně moc.
Sebedražší přenoska vlastnosti takového gramofonu nezlepší tak, aby to bylo slyšet.
Děkuji za rady. A chápu to i tak, že jsem si pořízením D1224 výrazně nepolepšil proti NC300 ( nyní už dost hlučné). Ještě byl k dispozici D1254 ( bude na tom asi podobně). Nechci nový stroj, ale něco z cca 80. - max 90. let. Co nějaký CS505 nebo CS626. Či lepší CS 521,621 a CS721 (dle 3-4x vyšších cen). Jak lze věřit Direct Drive 30 let starému?
DD staré 30-40 let fungují bez problémů. Není tam věčný problém s řemínky, a s hlučností synchronních motorků, která se přenáší do šasi ...
Servisuji (no spíše jen vylepšuji) kamarádům nějaké Technics 1200, sám mám REVOX B795. A před vánocemi jsem pořídil dalšího pro kamaráda.
Fungují bez problémů, a hlavně jsou to poctivě stavěné stroje pro provoz 24/7.
Maximálně se po těch letech kontrolují kapacity elytů. Nic jiného není potřeba. Hnidopich může dát ještě kapičku olejíčka do ložiska. Vzhledem k "tichosti" mechanik do nich lze namontovat i hodně kvalitní přenosky a užívat si neskutečný analogový poslech.
Vašek
Servisuji (no spíše jen vylepšuji) kamarádům nějaké Technics 1200, sám mám REVOX B795. A před vánocemi jsem pořídil dalšího pro kamaráda.
Fungují bez problémů, a hlavně jsou to poctivě stavěné stroje pro provoz 24/7.
Maximálně se po těch letech kontrolují kapacity elytů. Nic jiného není potřeba. Hnidopich může dát ještě kapičku olejíčka do ložiska. Vzhledem k "tichosti" mechanik do nich lze namontovat i hodně kvalitní přenosky a užívat si neskutečný analogový poslech.
Vašek
Co třeba DD Technics SL-QX300 s P33 přenoskou? Náhrada je dostupná AT85EP.
Od posledního příspěvku jsem rozchodil D1224 s orig krystaljehlou a pak s MM DNS210. Máte pravdu- mezikolo je tam lehce slyšet, ale s MM nehraje zle. Kolega mi ve středu přivezl D1254 "na díly" a ten po namazání a seřízení funguje , jde krásně potichu (řemen).
Od posledního příspěvku jsem rozchodil D1224 s orig krystaljehlou a pak s MM DNS210. Máte pravdu- mezikolo je tam lehce slyšet, ale s MM nehraje zle. Kolega mi ve středu přivezl D1254 "na díly" a ten po namazání a seřízení funguje , jde krásně potichu (řemen).