Stránka 5 z 5

Napsal: 14 kvě 2013, 19:58
od Bernard
Tady se asi uplatňuje nějaká nepřímá úměra. Čím méně je člověk náročný na sebe samého, tím náročnější je na své okolí.

Napsal: 15 kvě 2013, 00:05
od Michal22
Bernard- pěkný bonmot. Ještě jsem jej nikdy neslyšel, ale musím konstatovat, že kdybych na sebe byl trochu náročnější, časem bych se k němu dobral :D

Napsal: 15 kvě 2013, 09:07
od piitr
Bernard píše:Tady se asi uplatňuje nějaká nepřímá úměra. Čím méně je člověk náročný na sebe samého, tím náročnější je na své okolí.
Pravděpodobně si je vědom jakýchsi zákonů zachování, tj. že něco nevznikne z ničeho. A někdo tu práci přece udělat musí.

Napsal: 15 kvě 2013, 17:40
od Fredy00
+ obrázky pouze zapamatovat, a ne je pochopit.

Jasně, já tyto věci v základu chápu, proto sem si toho také všiml.
Ale to vůbec neněmí nic na tom, že učebnice mají být pořádně, už jen proto, že toto je koncipováno jako učebnice pro NAPROSTÉ začátečníky.

Napsal: 16 kvě 2013, 00:15
od tomasjedno
Fredy00 píše:... učebnice mají být pořádně, už jen proto, že toto je koncipováno jako učebnice pro NAPROSTÉ začátečníky.
Jednoduché, začátečnické chyby se dávají jen do učebnic pro začátečníky. V učebních textech pro pokročilé jsou chyby mnohem sofistikovanější :lol:

Napsal: 16 kvě 2013, 07:41
od Fredy00
Jistě, vždy je tu možnost pastiček na pozornost čtenáře - až mě někdy zastaví poldové za nebezpečnou jízdu, tak řeknu, že to dělám v zájmu zvýšení zkušeností a obezřetnosti ostatních řidičů.

Ale to, co píšeš, má určitou, byť značně negativní logiku. :)

Napsal: 16 kvě 2013, 08:42
od Fredy00
Mám k dispozici jak několik knih, tak i .doc materiály.
K teplotní stabilizaci pracovního bodu mám schémata v knize, bez popisku, a pak schémata od kamaráda, s popiskem.

K těm z knih sem připřadil ze 4 popsaných dvě, která mi přijdou nejpodobnější. Ty rozdíly mezi nimi mají nějakou roli?

Jsou obě Áčka i obě Béčka stejné zapojení?

Pokud ano, prosím o nějakém vysvětlení.

Potom, ta červená šipka, ukazuje na další překlep... ještě otázka, zda i dál na stránce nejsou překlepy.

Pak dvě věci - proč a jak prosím zapojení SE obrací fázi o 180° (tím je myšleno co? Že napěťový/proudový signál na vstupu je na výstupu o 180° prohozen?)

A potom, kamarád, co je v té elektronice dost zběhlý, se divil, že je tam, v tom modrém vzorci, ta delta. Je to opět chyba, nebo jen nějaká odlišnost?

Děkuji.

Napsal: 16 kvě 2013, 09:35
od tomasjedno
Fredy00 píše:Ale to, co píšeš, má určitou, byť značně negativní logiku. :)
Já myslel, že ti dojde, že to myslím ironicky.

Napsal: 16 kvě 2013, 09:38
od tomasjedno
Fredy00 píše: proč a jak prosím zapojení SE obrací fázi o 180° (tím je myšleno co? Že napěťový/proudový signál na vstupu je na výstupu o 180° prohozen?)
Protože invertuje - takže v případě sinusového signálu jako by posouval fázi o ∏.

Napsal: 16 kvě 2013, 09:57
od Fredy00
tomasjedno píše:
Fredy00 píše:Ale to, co píšeš, má určitou, byť značně negativní logiku. :)
Já myslel, že ti dojde, že to myslím ironicky.
Já to taky pochopil, jen jsem v tom vtipu pokračoval.

A k tomu invertování, čím je u tohoto zapojení to invertování realizováno ( = proč jiná zapojení neinvertují?).

Napsal: 16 kvě 2013, 10:27
od tomasjedno
Protože když tranzistor otvíráš, roste mu kolektorový proud, a zbytek už vyplývá z Ohmova zákona.

Napsal: 18 kvě 2013, 13:47
od Fredy00
tomasjedno píše:Protože když tranzistor otvíráš, roste mu kolektorový proud, a zbytek už vyplývá z Ohmova zákona.
U = I * R, to vím, ale souvislost mezi kolektorovým proudem a invertování přesto nevidím. :(

Napsal: 18 kvě 2013, 20:09
od ok1hga
Fredy00 píše:Já to taky pochopil, jen jsem v tom vtipu pokračoval
zkus to taky u maturitní komise . . . ať je sranda . . .

Napsal: 18 kvě 2013, 22:19
od danhard
Fredy00 píše:Mám k dispozici jak několik knih, tak i .doc materiály.
Tak si je prosímtě všechny pořádně přečti, než začněš fórum zasírat dalšími otázkami :roll:

Ale mám dojem, že je to jako černochem, toho taky nepřevychováš na bělocha :D