Samsung CK-5373T, problém s obrazem

Poradna určená pro amatéry

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Syron
Příspěvky: 662
Registrován: 20 říj 2016, 02:00
Bydliště: Olomoucko

#61 Příspěvek od Syron »

Pokud se ptáš na ty televize z SRN, ten zákazník jsem byl já. V drtivé většině se jednalo o nefunkční. Pokud jsem TV opravil, většinou jsem ji poslal dál. Garantoval jsem do budoucna její servis. Po špatných zkušenostech s drtivou většinou státem vyškolených opravářů jsem dal vždy na výběr. Buď servis u mne za přijatelnou cenu, nebo libovolný jiný kutil nebo servis. TV jsem zaplomboval a vedle plomby bylo nalepeno upozornění, že pokud někdo jiný TV otevře, poruší plombu, v tom případě jej již já nebudu opravovat. Dával jsem minimálně půl roku záruku.
Několikrát se mi stalo, že např byl problém v anténě nebo jinde, nový majitel zavolal souseda, kamaráda, kutila případně i servisáka. TV otevřeli, zjistili, včetně dlouholetých odborníků opravářů, a protože bohužel něco takového nevidělli, že to není žádená legrace. Většinou do majitele začali hustit: Co jsi(jste) to koupil za šunt, to tě pěkně okradl, potřeboval blbce, aby se toho zbavil. Oheň na střeše, pěna u huby a že okamžitě vrátit peníze. Nejhorší bylo odstraňovat škody napáchané těmi odborníky. Každý opravář ví dobře, oč jde. A často i vylhané historky. Takže ne proto, abych si zajišťoval práci do budoucna.
Mimochodem, ohledně ceny oprav: stávalo se mi, že ke mně chodili "agenti" konkurence z Olomouce, tvářící se jako neznalí zákazníci, majitelé TV. Většina se prozradila, nějakou zkušenost jsem za ta léta měl. Pak přiznali, že měli zjistit, proč dělám tak levně. Ale stejně jsem Olomoučákům do zelí nelezl, tak nevím, oč jim šlo.

Uživatelský avatar
fredis
Příspěvky: 5000
Registrován: 17 lis 2004, 01:00
Bydliště: Třebíčsko

#62 Příspěvek od fredis »

Já jen, že jsem žádnýho psafilipse s pozdravem uvnitř nepotkal :wink: . Věřím tomu, že z fabriky je měly. Ale v Tůzu na pultě už ee :lol: .
Rotor rotuje a stator stagnuje...

Uživatelský avatar
Syron
Příspěvky: 662
Registrován: 20 říj 2016, 02:00
Bydliště: Olomoucko

#63 Příspěvek od Syron »

Já jsem jich několik viděl. Některé měly ještě deltu obrazovku. I když ne takovou, jako ty ruské dodávané nám, bratrům třeba do Univerzalu, mezi nimi byl nesrovnatelný rozdíl. Další psi, s obrazovkami už INLINE, tuším A66-500X nebo A66-510X, také s dvojdílným otevíracím šasi, vyráběné někdyod roku 75 nebo 78. Další typy, s jednodílným šáskem otvíraným shora a později s hifi reprobednou a regulací výšek a basů, na ty jsem si musel koupit z Polska "manuál" za něco kolem litru, ale v příšerní polské těžko čitelné kopii. Nevím, jestli někdy v TV bylo schéma, já jsem ho neviděl. Ještě k předchozímu příspěvku, neznamená, že každá TV, která se mi dostala do ruky a měla od narození uvnitř schéma, přišla i s ním. Po roce 90 už ale ani ty německé televize neměly schéma prakticky nikdy. TV vyrobených před r. 1990 moc nebylo, spíš jen zpočátku, a ty delty byly spíš něco jako veterány, dohromady pár kousků.

Uživatelský avatar
kokun
Příspěvky: 8693
Registrován: 21 čer 2008, 02:00
Bydliště: Valachy

#64 Příspěvek od kokun »

Tak mně servis TVP živil až od r. 1995 (až do penze). Předtím ale (už od vojny - r. 69) jsem to dělal jen coby-hobby, při práci ve fabrice. Takže k "barvě" jsem se dostal poměrně pozdě - prakticky až když jsem v r. 94 prodělal kurz "na barvu" v Lipníku n. Bečvou.
Syron píše:K většině výrobků prodávaným v ČSSR byla opravdu dodávána schémata. Alespoň k těm v ČSSR vyráběným. Netvrdil bych to o ČR. Naopak do určité doby do např. televizorů vyráběných firmami vlastněnými koncernem PHILIPS byla k zadní stěně zevnitř připevněna schémata.
Tohle ale potvrzuji - k čbtvp z Tesly Orava (Nižná) bývalo "holé schéma" přikládáno vždy k Návodu k obsluze.
Dovozové čbtvp (v rámci RVHP) se vyskytovaly ponejvíce přes Multiservis (pronájem!), který měl ale svoji servis. síť (anebo nasmlouvané servisy). Ty pak před předáním k zákazníkovi-nájemci většinou to sch. "ztopili" (dostal jen ten Návod k obsluze). Měli na ten servis monopol (zákazník ho měl vlastně součástí nájemného).
Pokud se něco z těchto dovážených tvp dostalo do maloobchodní prodejní sítě, tak tam to sch. (u Návodu k obsl.) přiloženo bylo. Čbtvp se tehdy dovážely z MLR, DDR, SSSR, později i z Rumunska.
Pokud se začaly btvp vyrábět ještě v Tesle v Nižné, tak byly sch. přikládány k Návodu k obsl. i k nim. Přestaly se přikládat vlastně až se z Tesly v Nižné stala fa OTF (Oravská Televízna Fabrika) - to už ale bylo "po sametu". To už se přikládalo tak max. jen sch. blokové, později už ani to ne. Pak se republika rozdělila.
Z odtrhnuvší se části OTF (v r. 94?) se stala fa OVP (Oravský Výrobný Podnik) se sídlem v Trstenej. Byli to vesměs odchovanci z "mateřské" Tesly, takže i jejich dokumentace se té OTF značně podobala. OVP ale nepřikládalo žádné sch. už od počátku své výroby.
Po "sametu" vzniko i několik dalších "výrobců" v ČR (spíše montážních firem), kde někteří zákl. sch. přikládali, jiní ne.
Co se dovozových btvp týká - před i krátce "po sametu" (zase SSSR, DDR a MLR), tak sch. bývalo přikládáno k Náv. k obsl. taky.

Co se západních btvp týká, to zná asi už. Syron lépe než já.
Jen si pamatuju, že krátce v mých začátcích "podnikání" si dovezl jeden můj známý (měli přepravní autobus. firmu - vozili mj. i dělníky za prací do SRN) odtud Philipsku ("z chodníku") a dal mi ji k opravě.
Už si nevzpomenu na přesné šasi (je to přece jen už 20 let) - jen vím, že to byla btvp o úhlopř. 67cm (už InLine obraz.), dřevotřísková bedna (obdoba Colorek ř. C416), s reprem a bočníkem (ovládání a indikace) vpravo od obrazovky. Uvnitř, napravo v "bedně" byla kapsa a v ní vloženo sch. k dotyčnému tvp. Později jsem takových "z chodníku" opravoval (různých!) hafo.
I později jsem vídával (a k některým jsem se i dostal) takováto obdobná sch. k Philipskám, Grundigům i jiným.
Jinak jsem přicházel k takovýmto dokumentacím nákupem SM, později třeba na CD (Grundig), anebo školní dokumentaci ze školení různých značek.
Rozmachem iNETu se dostupnost tech. dokumentace postupně zjednodušovala a hl. slevňovala.
A jak píše výše kolega - za dokumentačky z Polska (v podstatě se jednalo pouze o sch., byť složených ve složkách) jsem taky vysolil tak kolem 5.000,-peněz.
Poláci byli (a jsou) v tomto směru rozhodně dále než my - vydávali jak servisně přímo zaměřený měsíčník Serwis elektroniky, ale i úzce zaměřenou knižní literaturu k TV technice 8O :wink:
Honza - kokúň
__________________________
Žádný učený z nebe nespadl, ale pitomce jako by shazovali

Uživatelský avatar
houmr
Příspěvky: 858
Registrován: 01 lis 2016, 01:00
Bydliště: Dřísy nedaleko Staré Boleslavi

#65 Příspěvek od houmr »

Ano, sice jsem tu krátce, ale znovu říkám, žíly mi to netrhá. Možná to bude mým již zhruba 15-letým současným zaměstnáním - pracuji v oblasti servisu průmyslových zařízení jehož je můj zaměstnavatel výrobcem, které jsou po celé republice a udržují je místní údržbáři jiné firmy. "Kvalita" těch údržbářů s dobou rozhodně neroste, stejně tak díky arogantnímu přístupu některých vývojářů i servisní "čitelnost" a možnosti klesají . Nejsem placen úkolově, co neopravím po telefonu, musím je opravit na místo. Takže za ty léta jsem na podobné situace zvyklý a ostudou pro mne by bylo, kdyby jsem jel opravit něco, co by zvládly "prodloužené" ruce po telefonu.

Jak řekl klasik, "I s takovými soudruhy musíme pracovat". Samozřejmě na fórech nemusí nikdo. Jako samouk jsem vymyšleným vedlejšákem v podobě oprav a prodeje starých televizorů intenzivně strávil přes 20 let a s příchodem digitalizace většinu nabytých znalostí, zkušeností a známostí můžu zahodit. Jak tu psal kolega, také jsem opravoval účtoval ne podle vynaloženého úsilí, ale podle adekvátnosti k hodnotě přístroje. Nikdy jsem od zákazníka neodcházel bez pocitu že jsem pro věc udělal maximum možného, byť by to nebylo pro mne nejvýhodnější.
Na současné TV si troufám už jen rekreačně stylem, když se to nepovede, vyhodím to nebo uložím a příště z toho něco třeba poskládám. Tedy do jisté míry podobně, jako ten, co si tu zkusil opravit toho svého starého SAMSUNGA.

A znovu říkám, vždycky budu mít lepší pocit z toho, že jsem někomu pomohl, byť jeho přístup byl všelijaký, než když mu tady budu dávat najevo, že sice vím, ale on si to nezaslouží.

Jestli tento přístup adminům vadí, nic jim nebrání, aby ty odpovědi mazali. Nicméně jak to tak čtu, občas se najdou daleko vhodnější, nekonstruktivní příspěvky ke smazání, navíc nejde o PROFI sekci.

Uživatelský avatar
kokun
Příspěvky: 8693
Registrován: 21 čer 2008, 02:00
Bydliště: Valachy

#66 Příspěvek od kokun »

fredis píše:Já jen, že jsem žádnýho psafilipse s pozdravem uvnitř nepotkal :wink: . Věřím tomu, že z fabriky je měly. Ale v Tůzu na pultě už ee :lol: .
Jestli to taky nebylo jako s tím Multiservisem - od výrobce k nim doku přikládána byla, ale "ztopil" je zase ten "nositel servisu" :wink:
Honza - kokúň
__________________________
Žádný učený z nebe nespadl, ale pitomce jako by shazovali

Uživatelský avatar
kokun
Příspěvky: 8693
Registrován: 21 čer 2008, 02:00
Bydliště: Valachy

#67 Příspěvek od kokun »

houmr píše: ...
Jak řekl klasik, "I s takovými soudruhy musíme pracovat". Samozřejmě na fórech nemusí nikdo. Jako samouk jsem vymyšleným vedlejšákem v podobě oprav a prodeje starých televizorů intenzivně strávil přes 20 let a s příchodem digitalizace většinu nabytých znalostí, zkušeností a známostí můžu zahodit. Jak tu psal kolega, také jsem opravoval účtoval ne podle vynaloženého úsilí, ale podle adekvátnosti k hodnotě přístroje. Nikdy jsem od zákazníka neodcházel bez pocitu že jsem pro věc udělal maximum možného, byť by to nebylo pro mne nejvýhodnější.
...
A znovu říkám, vždycky budu mít lepší pocit z toho, že jsem někomu pomohl, byť jeho přístup byl všelijaký, než když mu tady budu dávat najevo, že sice vím, ale on si to nezaslouží.
Taky bys zřejmě získal jiný náhled "na věc", kdyby tě tato činnost musela živit - a nejen tebe, ale i celou rodinu, vč. třeba studujících dětí.
A serióznost vůči zákazníkovi byla všem servisákům (až snad na výjimky) tak-nějak už snad vrozená - i když právě ti "vychcálkové" tady budou tvrdit pravý opak :wink:

Tohleto bude (anebo spíše už je) minulostí, páč servisní činnost u tvp se zúžila jen na výměnu "celků" (jako u PC techniky), anebo rovnou celého přístroje - což se tak-nějak už přenáší bezprostředně na "zákazníka"-uživatele.
Honza - kokúň
__________________________
Žádný učený z nebe nespadl, ale pitomce jako by shazovali

Odpovědět

Zpět na „Televizory, monitory a projektory - PORADNA pro amatéry a začátečníky“