Stránka 5 z 21

Napsal: 02 lis 2017, 18:45
od p32
Výroba kteréhokoliv motoru je taky závislá na výsledku a složitosti řízení.
Výsledkem bývá nakonec to samé jak u konkurence, ale s jinými zásobami baterek a hlavně, že potom někdo zjistí, že elektromobil nesplňuje ani základní požadavky na spolehlivost obyčejného sériového auta za desetinu ceny toho elmobilu. :wink:

Napsal: 02 lis 2017, 19:26
od TubeGuru
Zdar, mě slušně řečeno štve, že se v souvislosti s elektromobily a jejich tzv. ekologičností jaksi zamlčuje, že ty jejich baterie je třeba nabíjet energií, kterou je nutné vyrobit v elektrárnách, které (pokud nejsou jaderné) čmoudí a smrdí, ale to je od nabíjecí stanice daleko, není to vidět. Takže elektromobil je "ekologický", neekologická je ta elektrárna. Hm taky jeden ze seriozních pohledů na věc :roll: . Někde jinde (a severočeši o tom asi něco vědí) ať to klidně smrdí a ničí zdraví, hlavně, že my máme v ulicích čerstvý vzduch. Poněkud krátkozraké a taky hloupé. Hlavně, že máme protikuřácký zákon, jehož samotný název říká proti komu je - proti kuřákům, nikoliv proti kouření, to by se jmenoval jinak... To je zde však OT :? .

Napsal: 02 lis 2017, 20:38
od p32
Ono se to nezamlčuje, někteří výrobci si toho už všimli a montují tam takové kulaté kolíčky na připojení té šťávy. :lol:

Napsal: 02 lis 2017, 23:14
od Michal22
Trochu bych si dovolil nesouhlasit s tím, že elektrárna vypouští emise jen trochu jinde, než auto- má to víc aspektů.
1. účinnost tepelné elektrárny může dosáhnout až 50%, což je pro automobily se spalovacím motorem asi nedosažitelná meta
2. elektrárna jede v optimálních provozních podmínkách, výkyvy (které způsobují dočasné snížení účinnosti) jsou minimální, hodně nežádoucí. Kdežto u auta se spalovacím motorem jsou trvale přítomné.
3. na 1 kWh vyrobené energie vypustí tepelné elektrárny podstatně méně emisí, navíc jsou nepřetržitě hlídány. Kdežto u auta je to skoro neurčitelné (emise se měří na volnoběh a zvýšené otáčky, čili dvě hodnoty. Ale reálný motor v autě běží v rozsahu třeba 650- 5500 ot/min. Jako u mého přibližovadla. U jiných je to trochu jinak).

Asi je těch diferencí víc. Jen je neumím popsat.

Každopádně dnešní cesta elektromobilů nemůže být udržitelná. V Dánsku si toho už všimli.

Osobně si myslím, že by cesta mohla vést přes výměnné aku-packy, které by se někde na "benzínce" nabíjely podstatně nižším proudem, delší dobu, navíc třeba ještě modulovaně- něco jako HDO, kde by podle výroby z OZ byl řízen i nabíjecí příkon, tím by se vykryly špice, které dnes vznikají.
Elektromobil by přijel na značky, robot by vytáhnul vybitý aku, nasadil nabitý.

Další cestou by mohlo být dobíjení na křižovatkách, stojící automobil by byl napájen z nějakých "šín" v silnici, zase jen relativně malým proudem. Ale i to by pomohlo, aku by se po cestě ve městě natolik nevybily, potom by nebylo potřeba honit takové příkony.

Na závěr bych rád připomenul, že nejsem ekoterorista, jezdím na benzín, a hlavně bych se nerad dožil toho, že by mi zakázali se občas projet v hadráku. A elektromotor a akumulátory do něj fakt cpát nebudu.

Ale situace ve městech je fakt šílená, koncentrace emisí se nelepší, spíš horší (minimálně co se týče polétavého prachu), takže stávající stav je asi fakt neudržitelný.

Napsal: 03 lis 2017, 10:33
od TAKJAN
Je to mrtvá myšlenka, jako třeba 3D. Navíc v této éře nemá smysl se zabývat nějakou ekologií a podobnými pitomostmi.

Napsal: 03 lis 2017, 14:02
od Ruprecht
...účinnost tepelné elektrárny může dosáhnout až 50%...
Ono to má opravdu víc aspektů - účinnost rozvodu a nabíjení cca 90%, účinnost vybíjení a motoru cca 90% a najednou jsme na asi 40% (50%*0,9*0,9). Když uvážím topení odpadním teplem u spalováku (nutno přičíst k účinnosti pohonu, příp. u el. odečíst) dostávám se na stejné hodnoty kolem 35-40% jako u současných turbomotorů.

Napsal: 09 lis 2017, 17:23
od TAKJAN

Napsal: 09 lis 2017, 20:11
od pepik9
Vždycky, když zahlédnu zmínku o polétavém prachu, vzpomenu si na čistotu silnic třeba v Rakousku a na šílenej bordel na krajnicích u nás. Ve městech se ulice zametají jen když padá listí a na venkově se teď všude orá a na silnicích pod kotníky bláta.

Napsal: 09 lis 2017, 21:00
od masar
To je dobře, že se všude orá. A slovo bláto má pro mnoho lidí pejorativní (hanlivý) charakter. Jinak Rakousko má 17% orné půdy, ČR má 41% orné půdy. :D

Napsal: 09 lis 2017, 22:55
od Celeron
Nojo, na Dachšteinu se vorat nedá a i kdyby to šlo, je to moc vysoko a je tam zima tak by tam stejně nic nerostlo. :lol:

Napsal: 15 lis 2017, 20:16
od TAKJAN

Napsal: 15 lis 2017, 23:30
od p32
Ano, používat elektromobil a nechat ho venku na mrazu není to nejlepší, ale kdo má na elektromobil, tak snad má i na blbou garáž. :wink:

Napsal: 16 lis 2017, 00:15
od Celeron
Nojo, ale lionová technologie potřebuje alespoň 13-15 stupňů aby měla nějaký "normální" chování. Když budeš vyjíždět s teplým auťákem do mrazu a z mrazu zase do tepla, tak ti nasolený shnije za polovinu času než když má studenej odchov. Prostě elektromobily jsou v součastný podobě všecko jedna velká 3,14čovina.

Napsal: 16 lis 2017, 07:16
od p32
To je zase jen o prachách. Kdo má na EM, tak si prostě za nějaký čas koupí další. Mít EM jen na ježdění jen když je krásně, tak to je dost zajímavé. Prostě to jsou ty ostatní podružné aspekty, na které by se měl dívat každý v prvním případě.

Napsal: 16 lis 2017, 08:38
od ZVUK2000
EKKAR píše:To je stará známá skutečnost, že elektromobil jen přenáší exhalace z místa kde jezdí do místa, kde se pro něj vyrábí elektrika.

Tak to se vraťme k parním lokomotivám, elektrická také potřebuje energii z tepelné elektrárny :D