Kapacita autobaterie

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
microlan
Příspěvky: 1646
Registrován: 09 kvě 2017, 02:00
Bydliště: Kósek vod Brna

#61 Příspěvek od microlan »

Proč by měl být při napájení 12 volty menší odpor celé soustavy než při napájení 8 volty? malá nápověda 12/8 = 1,5

Uživatelský avatar
danhard
Příspěvky: 5705
Registrován: 05 bře 2007, 01:00
Bydliště: Jesenice u Prahy

#62 Příspěvek od danhard »

U mého MB1000 byl doměček startéru, čelo motoru, z nemagnetické slitiny.
Ono to tak u motorů bývá :roll:

A proud startéru mi značně ovlivňoval zemní pásek u motoru :lol:

Uživatelský avatar
microlan
Příspěvky: 1646
Registrován: 09 kvě 2017, 02:00
Bydliště: Kósek vod Brna

#63 Příspěvek od microlan »

Oni totiž už u 1203 to dělali z hliníku
Přílohy
s1203.jpg
(41.07 KiB) Staženo 105 x
Naposledy upravil(a) microlan dne 27 říj 2017, 13:25, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#64 Příspěvek od EKKAR »

Ale kdes našel těch 8V? Tady vůbec nejde o napětí - tady se řeší o dvě různý baterky s několikanásobně odlišnou kapacitou - PROČ DO TOHO FURT MOTÁŠ NĚJAKÝ NAPĚTÍ? Já se ptám, jestli ses někdy setkal s tím, abys na startovacím obvodu běžnýho benzínovýho motoru něco změřil - a jestli chápeš, CO je v těch dvou případech (jednou baterka 40Ah a podruhý baterka 140-180Ah, prostě jednou obvyklá sériová z osobáku a podruhý "nějaká z náklaďáku") vlastně nejvíc odlišný?
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
danhard
Příspěvky: 5705
Registrován: 05 bře 2007, 01:00
Bydliště: Jesenice u Prahy

#65 Příspěvek od danhard »

EKKAR píše:Ale kdes našel těch 8V?
EKKAR píše:Celej agregát se při takovým startu musel klepat jak drahej pes - protože ta 180Ah baterka při zatížení šádynkovým startérem PAL Magneton 12V 1,2kW nejspíš prakticky neklesla s napětím jako by to udělala malá 40Ah (ta klesla klidně až na 8V) a startér jel opravdu na plný koule - a s motorem to muselo zaklepat jak s užíváním ...
Vycházíme z Tvých hodnot :lol:

Uživatelský avatar
microlan
Příspěvky: 1646
Registrován: 09 kvě 2017, 02:00
Bydliště: Kósek vod Brna

#66 Příspěvek od microlan »

Měl jsem na brzdě 10ky starterů na madarské stolici napájené 2 x 150 Ah, byly přtáhnuté takovým třmenem a brzdou šly úplně zastavit. 8 V jsme vzali jako napětí slabší baterky, v porovnání s velkou baterkou. A jak bobo pravdivě napsal poškodit to starter nemůže

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#67 Příspěvek od EKKAR »

No a zrovna u tebe, Vašku, bych čekal, že si vzhledem ke svýmu věku a vzdělání uvědomíš právě ten největší rozdíl mezi oběma případama. Tam totiž vůbec nejde o napětí ...

Těch 8V jsem tam napsal víceméně jen proto, že to je nejmenší napěťová hranice, u který ještě bejvalo garantovaný, že obyčejný baterko-cívkový zapalování s mechanickým kontaktem ještě dodá dostatečně energetickou jiskru pro zapálení směsi. Při napětí pod 8V už to PAL Magneton = výrobce zapalování nezaručoval. My co jsme se babrali s nejrůznějšíma tyristorovýma a kondenzátorovýma zapalkama podle Amára nebo podle sborníku Urob si sám víme, že jakous-takous jiskru obvykle cívka dala i při 7V, respektive s měničovým kondenzátorovým zapalkem že to jiskřilo ještě při 4V - ale ne vždycky byl při startu ten pokles až tak výraznej. Přesto je ten váš výpočet "rozdíl v proudech je 1,5násobek" naprosto vedle jak ta jedle. A já jsem zvědavej, komu z vás ten nesmysl nejdřív dojde - respektive kdo z vás si jako první dojde změřit ten odpor startéru - protože až pak mu to možná docvakne ...

Ale sorry jako, doučovat vás tady základní věci z prvního nebo druhýho ročníku střední není můj úkol.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
danhard
Příspěvky: 5705
Registrován: 05 bře 2007, 01:00
Bydliště: Jesenice u Prahy

#68 Příspěvek od danhard »

EKKAR píše:Zkusil sis někdy změřit STEJNOSMĚRNEJ ohmickej odpor samotnýho startéru? Nezměřil. A spočítal sis, o kolik se změní odpor vinutí jeho ohřátím z -20°C na třeba +120°C, když tady machruješ nárůstem odporu vlivem ohřátí?
Měří se průběh napětí a proudu.
A z -20C/+120C spadne proud o cca 40%, prostě když to budeš zkoušet několikrát, do zablokovaného startéru, tak půjde proud dolů a tím i záběrový moment.
Ale rozdíl mezi -20C/+10C cca 10% při prvním pokusu prakticky nepoznáš, při -20C je na tom baterka s vnitřním odporem mnohem hůř.

Uživatelský avatar
microlan
Příspěvky: 1646
Registrován: 09 kvě 2017, 02:00
Bydliště: Kósek vod Brna

#69 Příspěvek od microlan »

No jo, multimetrem si to změř sám. Př zabržděným starteru na stolici je na svorkách 10V a proud do 200A, takže tak 50 mΩ

Uživatelský avatar
JiriTom
Příspěvky: 1199
Registrován: 26 dub 2017, 02:00

#70 Příspěvek od JiriTom »

Vida, první konkrétní (zajímavý) údaj. Jaký startér se měřil ( pro jaký typ auta ) ?

Uživatelský avatar
microlan
Příspěvky: 1646
Registrován: 09 kvě 2017, 02:00
Bydliště: Kósek vod Brna

#71 Příspěvek od microlan »

Ten co postnul danhard na obrázku, neměřil jsem ho já, ale kámoš v autoelektroservisu

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#72 Příspěvek od EKKAR »

2 jirkaTom - na konkrétním typu startéru příliš nezáleží, ony si jsou vlastnostma hodně blízký - pokud mají podobnej výkon a koncepci, tzn. musí se rozlišovat jen jestli se jedná o přímoběžnej nebo reduktorovej rychloběžnej startér - tam je rozdíl, samozřejmě. Ale rozdíly ve stejnosměrným odporu mezi starším přímoběžným startérem PAL, dederónským RFT z warťasu a třeba Magnetti Marelli z fiata ze stejný doby a s podobným výkonem budou minimální.

Ale Vašku, ty v tom posledním postu už jseš hoooodně blízko ...!!!
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
microlan
Příspěvky: 1646
Registrován: 09 kvě 2017, 02:00
Bydliště: Kósek vod Brna

#73 Příspěvek od microlan »

To snad tiše předpokládáme všichni, že vlivem vnitřního odporu baterie to napětí spadne (Na těch "kýžených 8V)

Uživatelský avatar
JiriTom
Příspěvky: 1199
Registrován: 26 dub 2017, 02:00

#74 Příspěvek od JiriTom »

Ptal jsem se pro jistotu, jestli se neměřilo nějaké "prdítko" do dnešních aut...

Uživatelský avatar
danhard
Příspěvky: 5705
Registrován: 05 bře 2007, 01:00
Bydliště: Jesenice u Prahy

#75 Příspěvek od danhard »

Ono to "prdítko" má díky redukci větší rozběhovej moment, takže trhá litinový skříně ostošest :lol:

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“