Lokálky, tramvaje, šaliny (odděleno)
Moderátor: Moderátoři
Provozní tlak je 6-8 barů, jímku to má společnou s vlakovým rozvodem brzdy - 300 litrů v každý polovině strojovny ... minimum je aspoň 20-25 litrů, jinak si to ani neprdne. Litrovej průtok vzduchu za vteřinu ti nepovím, protože ty kompresory na mašinách jsou tak výkonný, že nafoukají za cca 5 minut celej vlak = dejme tomu 600m průběžnýho potrubí s průměrem odhadem 1" plus na každým voze jedna jímka (na osobních někdy dvě) s obsahem určitě kolem 50 ne li víc litrů na těch asi 8 atmosfér, při kterejch jsou všecky špalky odpadlý a vlak se může rozjet. Takovej kompresor nemá šanci spotřebu houkačky nějak pocejtit ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Jo, tyhle vzduchový houkačky jsou vděčné téma pro zasmání. Machr traktorista si koupí "chromovou trubku na náklaďák", a pak k tomu táhne 8 metrů plastový 4mm hadičky. Elektroventil samozřejmě na samém začátku. Někteří si obstarali i skutečný kus z vlaku, a stejně většina nechápe proč to nemá kýžený efekt. ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- tomasjedno
- Příspěvky: 5634
- Registrován: 11 říj 2008, 02:00
- Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Ještě mám takovou perličku:Podařilo se mi v ŽOSce na šrotišti znárodnit originální litinovou houkačku ze Sergeje, a ze zvědavosti jsem si v tech. archívu k ní nechat dohledat originál výkres sestavy. Výkres má název "Tufon" nebo tak nějak, je to v azbuce).
Zadní část houkačky je přišroubovaná masívním víkem, a u toho ve výkresu je poznámka nějak: "Před smontováním mazat vazelínou na děla"
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
Sovětský svaz asi používal military provedení snad všude...![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
Zadní část houkačky je přišroubovaná masívním víkem, a u toho ve výkresu je poznámka nějak: "Před smontováním mazat vazelínou na děla"
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
Sovětský svaz asi používal military provedení snad všude...
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
-
- Příspěvky: 3886
- Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Viděl jsem na YT pár videí, kde si to šprýmaři namontovali do celkem nenápadných aut - a pak s tím vysloveně shrnovali lidi z přechodů ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Je jich tam pod heslem "Train horns into cars" či tak nějak, spousta.
Tak mě zajímalo, čím to krmili.
Troubilo to echt festovně, kamera zaregistrovala v jenom videu, jak se úplně rozvibrovalo přední sklo, vypadalo jak zamlžený![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Vidím to na výkonnej kompresor, s asi hodně výkonným motorem na 12V a vzdušník v kufru, jedno zatroubení a pauza na dotlakování![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Je jich tam pod heslem "Train horns into cars" či tak nějak, spousta.
Tak mě zajímalo, čím to krmili.
Troubilo to echt festovně, kamera zaregistrovala v jenom videu, jak se úplně rozvibrovalo přední sklo, vypadalo jak zamlžený
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Vidím to na výkonnej kompresor, s asi hodně výkonným motorem na 12V a vzdušník v kufru, jedno zatroubení a pauza na dotlakování
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
- Artaban001
- Příspěvky: 9457
- Registrován: 01 dub 2004, 02:00
- Bydliště: Pendrov
Jen tak pro upřesnění: Lokomotívní houkačky nejsou na brzdovém potrubí, ale na hlavním - na vagonech to jsou žlutý kohouty, brzdový jsou červený. Z hlavního potrubí se brzdový ovládá přes brzdič. Když z brzdovýho potrubí vypustíš vzduch, vlak se zabrzdí ( jednoduchá záchranná brzda taky nic jinýho nedělá, než to, že odjistí dost velký uzávěr potrubí).
Lokomotívní houkačku bys musel napájet přes vzdušník, abys z toho něco měl. Pokud nebudeš houkat často, pak tem vzdušník můžeš nafoukat i kompresorkem na foukání pneumatik. Chce to minimálně 5 barrů.
Lokomotívní houkačku bys musel napájet přes vzdušník, abys z toho něco měl. Pokud nebudeš houkat často, pak tem vzdušník můžeš nafoukat i kompresorkem na foukání pneumatik. Chce to minimálně 5 barrů.
Loko houkačka co mám od kámoše, taky pocházela ze ŽOS
mosazná (vysokýho tónu) klasická z doby ČSSR (Kovotvar Kúty) zakňourá když do ní silou fouknu i pusou
U té sergejácké ani náhodou, už je moc masívní, ve výkresu k ní byl udán tlak 6-8 kgf/cm² tak asi 600-800 kPa
Jo, si vybavuju z nějaký chytrý knížky kde byl popis čs lokomotiv psali že když byly dva typy, vysoká - s kratší a silnější trubkou a hluboká - s delší a slabší trubkou tak první byla naladěna "cis" a ta druhá "d".![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
U té sergejácké ani náhodou, už je moc masívní, ve výkresu k ní byl udán tlak 6-8 kgf/cm² tak asi 600-800 kPa
Jo, si vybavuju z nějaký chytrý knížky kde byl popis čs lokomotiv psali že když byly dva typy, vysoká - s kratší a silnější trubkou a hluboká - s delší a slabší trubkou tak první byla naladěna "cis" a ta druhá "d".
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)