Stránka 5 z 5

Napsal: 15 říj 2018, 15:41
od sinclair
Kluci, jaký tlaky potřebují ty 50cm dlouhý, 140dB vlakový houkačky a jak velký mají vzdušníky a kompresory?

Napsal: 15 říj 2018, 15:49
od EKKAR
Provozní tlak je 6-8 barů, jímku to má společnou s vlakovým rozvodem brzdy - 300 litrů v každý polovině strojovny ... minimum je aspoň 20-25 litrů, jinak si to ani neprdne. Litrovej průtok vzduchu za vteřinu ti nepovím, protože ty kompresory na mašinách jsou tak výkonný, že nafoukají za cca 5 minut celej vlak = dejme tomu 600m průběžnýho potrubí s průměrem odhadem 1" plus na každým voze jedna jímka (na osobních někdy dvě) s obsahem určitě kolem 50 ne li víc litrů na těch asi 8 atmosfér, při kterejch jsou všecky špalky odpadlý a vlak se může rozjet. Takovej kompresor nemá šanci spotřebu houkačky nějak pocejtit ...

Napsal: 15 říj 2018, 17:15
od davemh
Jo, tyhle vzduchový houkačky jsou vděčné téma pro zasmání. Machr traktorista si koupí "chromovou trubku na náklaďák", a pak k tomu táhne 8 metrů plastový 4mm hadičky. Elektroventil samozřejmě na samém začátku. Někteří si obstarali i skutečný kus z vlaku, a stejně většina nechápe proč to nemá kýžený efekt. :)

Napsal: 15 říj 2018, 17:34
od tomasjedno
Náklaďák se vzduchovými brzdami by to asi ufoukal, ne? Akorát by taky asi přestal brzdit - ale to by nepotřeboval, všichni by uhnuli :D

Napsal: 15 říj 2018, 18:12
od foxrider
Ještě mám takovou perličku:Podařilo se mi v ŽOSce na šrotišti znárodnit originální litinovou houkačku ze Sergeje, a ze zvědavosti jsem si v tech. archívu k ní nechat dohledat originál výkres sestavy. Výkres má název "Tufon" nebo tak nějak, je to v azbuce).
Zadní část houkačky je přišroubovaná masívním víkem, a u toho ve výkresu je poznámka nějak: "Před smontováním mazat vazelínou na děla"
8O
Sovětský svaz asi používal military provedení snad všude... 8O

Napsal: 15 říj 2018, 18:23
od Lukas-Peca
Tak to je jasné, vazelína na děla se ve svazu sehnala určitě snáze než vazelína na lokomotivy.

Napsal: 15 říj 2018, 18:55
od sinclair
Viděl jsem na YT pár videí, kde si to šprýmaři namontovali do celkem nenápadných aut - a pak s tím vysloveně shrnovali lidi z přechodů :D
Je jich tam pod heslem "Train horns into cars" či tak nějak, spousta.
Tak mě zajímalo, čím to krmili.
Troubilo to echt festovně, kamera zaregistrovala v jenom videu, jak se úplně rozvibrovalo přední sklo, vypadalo jak zamlžený :D
Vidím to na výkonnej kompresor, s asi hodně výkonným motorem na 12V a vzdušník v kufru, jedno zatroubení a pauza na dotlakování :D

Napsal: 15 říj 2018, 20:37
od Artaban001
Jen tak pro upřesnění: Lokomotívní houkačky nejsou na brzdovém potrubí, ale na hlavním - na vagonech to jsou žlutý kohouty, brzdový jsou červený. Z hlavního potrubí se brzdový ovládá přes brzdič. Když z brzdovýho potrubí vypustíš vzduch, vlak se zabrzdí ( jednoduchá záchranná brzda taky nic jinýho nedělá, než to, že odjistí dost velký uzávěr potrubí).
Lokomotívní houkačku bys musel napájet přes vzdušník, abys z toho něco měl. Pokud nebudeš houkat často, pak tem vzdušník můžeš nafoukat i kompresorkem na foukání pneumatik. Chce to minimálně 5 barrů.

Napsal: 15 říj 2018, 23:04
od foxrider
Loko houkačka co mám od kámoše, taky pocházela ze ŽOS :lol: mosazná (vysokýho tónu) klasická z doby ČSSR (Kovotvar Kúty) zakňourá když do ní silou fouknu i pusou :D
U té sergejácké ani náhodou, už je moc masívní, ve výkresu k ní byl udán tlak 6-8 kgf/cm² tak asi 600-800 kPa

Jo, si vybavuju z nějaký chytrý knížky kde byl popis čs lokomotiv psali že když byly dva typy, vysoká - s kratší a silnější trubkou a hluboká - s delší a slabší trubkou tak první byla naladěna "cis" a ta druhá "d". :lol:

Napsal: 15 říj 2018, 23:13
od Celeron
Známej poháněl nějakou vlakovou houkačku z potápěčský flašky. Akorát se nedalo dlouho houkat, protože velikým průtokem zamrzal redukčák z 200 na 8 barů.

Napsal: 15 říj 2018, 23:18
od foxrider