Stránka 5 z 6

Napsal: 15 lis 2018, 22:50
od stasek
Kluci, tohle dohadování nemá smysl, byla tady žádost o radu přimazávání řetězu.Nikomu nerozmlouvejte jeho projekt. Většinou tady každej příspěvek skončí úplně mimo původní předmět zájmu.

Napsal: 15 lis 2018, 23:32
od termit256
Ja jednu velkou retezovku provozuju jako tzv. kapovaci pilu, takze vim zcela presne co to potrebuje aby to aspon trochu fungovalo a vez ze nejake mazani je to nejmensi s cim budes bojovat. Ale pokud tim plevelim vlakno, necham si uz sve zkusenosti pro sebe...

Napsal: 15 lis 2018, 23:41
od danhard
Tak se nenafukuj, tady je to splachovací :D

Kapovací je něco jako pokosová ? čili zarovnání na délku ?

Napsal: 16 lis 2018, 07:00
od termit256

Napsal: 16 lis 2018, 08:02
od kejki
Na pinterestu je docela dost obrázků, takže vyhledáváním chainsaw mil plans by se asi dalo zjistit, jak to dělají. Ale zdá se, že většinou je podstatou rám a mazání je originál od výrobce.

Napsal: 16 lis 2018, 18:38
od stasek
Nebylo by od věci, kdyby pak Crifodo dodal fotky toho svýho katru a popsal mazání lišty. Taky jsem o něčem podobným uvažoval, ale spíš jsem viděl problém v rychlosti řetězu. Spalovací motor má přece jen větší otáčky, než elektromotor. A převodování do rychla by vyžadovalo zase silný motor.

Napsal: 16 lis 2018, 19:58
od EKKAR
stasek píše:...Taky jsem o něčem podobným uvažoval, ale spíš jsem viděl problém v rychlosti řetězu. Spalovací motor má přece jen větší otáčky, než elektromotor. A převodování do rychla by vyžadovalo zase silný motor.
Motáš pojem a průjem. Otáčky hřídele jsou jedna věc, obvodová = řezná rychlost řetězu je věc druhá. Na ten elektromotor můžeš nasadit větší "rozetu" = řetězový kolo pohánějící právě ten řetěz, než na klikovku spalováku - a dosáhnout tak i při menších vteřinovejch točkách srovnatelnou rychlost řetězu jako u spalovací pily ....

Napsal: 16 lis 2018, 20:13
od danhard
A tak to i normálně je :)

Napsal: 16 lis 2018, 20:57
od Crifodo
stasek píše:Kluci, tohle dohadování nemá smysl
já to nebudu nijak hrotit, svoje priority a důvody jsem popsal, takže na nějaký plivání a "rozmlouvání idiotských systémů" nedbám. Pan termit zde v prvním přiblížení vyjádřil svůj despekt k "blbům" za pomoci minohledaček a klobouků, v dalších aproximacích nám sděluje, že i s řetězem se dá řezat a on ví jak.
Obvodová rychlost řetězu a výkon motoru jsou takové, aby to odpovídalo parametrům velké profi 60 cm lišty, to jsem konzultoval se servisákem pil s 25r praxí, ještě než jsme s kolegou komponenty vybírali.
Žádná "rozeta" na motoru nebude, k liště patří odpovídající řetězovka, která musí odpovídat průměrem vyústění lišty, z ní bude převod hladkým klínovým řemenem na motor kvůli prokluzu, který nahrazuje spojku.

Napsal: 16 lis 2018, 23:08
od stasek
EKKAR píše:
stasek píše:...Taky jsem o něčem podobným uvažoval, ale spíš jsem viděl problém v rychlosti řetězu. Spalovací motor má přece jen větší otáčky, než elektromotor. A převodování do rychla by vyžadovalo zase silný motor.
Motáš pojem a průjem. Otáčky hřídele jsou jedna věc, obvodová = řezná rychlost řetězu je věc druhá. Na ten elektromotor můžeš nasadit větší "rozetu" = řetězový kolo pohánějící právě ten řetěz, než na klikovku spalováku - a dosáhnout tak i při menších vteřinovejch točkách srovnatelnou rychlost řetězu jako u spalovací pily ....
No, aby ty ses zase do všeho nesral. To by ta lišta musela být ještě vyšší jak průměr ty tvý rozety (my jí říkáme řetězka) a tím pádem taky řetěz odpovídající délky. Řetězovou pilu jsi zřejmě viděl sotva na obrázku, ale tvoje touha někoho zpražit byla silnější a rychlejší jak mozek, trochu si zapřemýšlet a vyplivl jsi hovadinu. Smekám před tvými znalostmi z elektriky, protože já je nemám, ale nesnaž se za každou cenu tady poučovat. Už párkrát jsem zjistil, že se pouštíš i do debat o záležitostech, o kterých nemáš ani páru. Střílíš od boku a ono ti to většinou vychází. Nedostatkem sebevědomí tedy netrpíš.

Napsal: 17 lis 2018, 01:58
od EKKAR
Tak srovnej svýma průměrama ty tvoje "řetězky" od běžný benzínový pily a od pily elektrický. Pak se tady do mne můžeš navážet. Já přeci netvrdím, že tam musí bejt průměr jídelního talíře! To co chci naznačit je, že by měla platit přibližná rovnost součinu "počet zubů kola x otáčky kola" jak u spalovačky, točící 5-10 tisíc RPM, tak u elektriky s motorem s otáčkama dejme tomu čtvrtinovýma = musí platit zachování řezný rychlosti zubů. A můžeš tomu říkat řetězovka nebo rozeta nebo pohánějící kolo, ale ty vztahy musej platit!

Napsal: 17 lis 2018, 07:19
od lesana87
EKKAR píše:Tak srovnej svýma průměrama ty tvoje "řetězky" od běžný benzínový pily a od pily elektrický.
Já mám v elektrický Narexce řetězku stejně velkou, jako je v běžný benzínový pile. :oops:

P.S.: Řetězovka je něco úplně jinýho.

Napsal: 17 lis 2018, 07:38
od Crifodo
to je zase debata úplně vo hovně. řetězka nebo řetezovka nebo rozeta, prostě ten pastorek kterej unáší řetěz v liště, má ten jeden odpovídající průměr, aby správně vedl řetěz do okraje lišty a jiný mít nemůže. Převodový poměr od motoru se řeší až mezi ním a řetezkou, ne změnou velikosti řetězky. To se dá tak u fichtla.
Komutátorový motorky v elektrický pile točí podobně jako spalovák, takže i obvodová rychlost odpovídá.

Napsal: 17 lis 2018, 08:59
od danhard
Tak to já mám u elektrický řetězku 7 zubů a u tý motorový hračky 6 zubů.
A to je asi tak vše, co se s tím dá při té šířce lišty dělat :)

Napsal: 19 lis 2018, 15:11
od _luky_
Svět není tak černobílý. Viděl jsem řešení, vyráběné nějakou firmou (jméno jsem neudržel), která staví řetězové katry. Aby mohli mít větší řetězku přímo na elektromotoru, mají dvě lišty svařené k sobě.
A pak, že to nejde. :-)