Před 40 lety se na Silvestra ochladilo o 30 stupňů
Moderátor: Moderátoři
Ani tenkrát nikdo zas tak moc nepanikařil. U nás pouze došlo k omezení provozu elektrických pecí, jinak fabrika fungovala celkem normálně. Údržba včetně elektrikářů musela dočasně nastoupit na noční směny v kotelně, protože se muselo topit nepřetržitě.
"Uhelné prázdniny" byly celostátní, ale jistě se během let občas vyskytly i místně. Ze školy si pamatuju, že jsme jednou měli 3-4 dny volno z rozhodnutí ředitele, protože objednané uhlí nevezli tak dlouho, až došlo.
"Uhelné prázdniny" byly celostátní, ale jistě se během let občas vyskytly i místně. Ze školy si pamatuju, že jsme jednou měli 3-4 dny volno z rozhodnutí ředitele, protože objednané uhlí nevezli tak dlouho, až došlo.
- Hubert_79
- Příspěvky: 6583
- Registrován: 24 pro 2017, 01:00
- Bydliště: Praha 6 - Petřiny
- Kontaktovat uživatele:
Myslíš ty pražáky, kteří do svých 20 žili někde u Hradišťa, Brna nebo Holomóca (nebo na Slovensku) a přišli do velkého města dělat závratnou kariéru? Takoví ano.jen ti "pražáci"
Jinak nikdo z ničeho vědu nedělá; když je hodně sněhu, tak je to problém všude. Ať se město jmenuje Praha, Bratislava, Mrdákov, Koštěmrdy, München nebo třeba Tarararingapatam.
Když už vzpomínáte na uhelné prázdniny, ty jsem sice nezažil, ale zažil jsem někdy v letech 1994-96 smogové prázdniny. Byla vyhlášená nějaká kalamitní situace stran smogu tak jsme měli asi dva týdny volno. Když to bylo míň, tak jsme do školy chodili, ale nebyl tělocvik.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Ano, ty právě myslím. Ale znáš to o té kolektivní vině, co ji vymysleli?Hubert_79 píše:Myslíš ty pražáky, kteří do svých 20 žili někde u Hradišťa, Brna nebo Holomóca (nebo na Slovensku) a přišli do velkého města dělat závratnou kariéru? Takoví ano.
No jasně, zase kouřili na záchodcích.Hubert_79 píše: tak jsme do školy chodili, ale nebyl tělocvik.
Nejlepší prázdniny pro mou ženu byly ty 4 dny v únoru 1997, kdy stávkovali nádražáci a přes Třebovou neprojela za celou tu dobu ani drezína. Tak dobře se prej nikdy předtím ani potom nevyspala (bydlíme asi 280m od kolejí hlavního tahu a neexistuje žádná akustická clona ani stavební nebo terénní překážka mezi naší ložnicí a kolejema - navíc 20m za kolejema je protisvah, kterej má tak akorát ten přesnej úhel sklonu, aby odrážel kravál od kol na náš panelák...) ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Moji příbuzní mají barák přímo na hranici ochranýho pásma železnice Chlumec - Trutnov. Naštěstí provoz končí v 21.30 a začíná 4.30. Za bolševika to bylo mnohem horší, v 11.30 jezdil z Chlumce nahoru do Trutnova noční náklad a tahal ho z cca 50% Sergej a ráno kolem 3 hodiny jel zase zpět.
Kdo někdy zažil Sergeje, tak zajisté chápe. Ten tak vibroval a rámusil, že se v domě přesouval nábytek a říkalo se, že se povolovaly šrouby na pražcích.
Kdo někdy zažil Sergeje, tak zajisté chápe. Ten tak vibroval a rámusil, že se v domě přesouval nábytek a říkalo se, že se povolovaly šrouby na pražcích.
Jirka
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Jo - a to jeho "BLU - BLU - BLU - BLU...!" dunělo klidně i na 3 kiláky daleko ...
Tak co bys taky chtěl vod dvoutaktního ropákovýho desetiválce, vyrobenýho jako čistej opajc americkýho ponorkovýho motoru Liberty ...??? A určenýho pro dopravu na dálkovejch tratích mimo civilizaci, kde si mohli dovolit provozovat ho bez vejfukovýho tlumiče?
Tak co bys taky chtěl vod dvoutaktního ropákovýho desetiválce, vyrobenýho jako čistej opajc americkýho ponorkovýho motoru Liberty ...??? A určenýho pro dopravu na dálkovejch tratích mimo civilizaci, kde si mohli dovolit provozovat ho bez vejfukovýho tlumiče?
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
- Hubert_79
- Příspěvky: 6583
- Registrován: 24 pro 2017, 01:00
- Bydliště: Praha 6 - Petřiny
- Kontaktovat uživatele:
EKKAR: No a co teprve ti, jak bydleli v tom paneláku mezi kolejema… Za nádražím, směrem na Ostravu a Brno. Z každý strany několikero kolejí a provoz, no vždyť víš. Vlaky ostatně byly slyšet i nad Rybníkem, kam jsem jezdil jako malý na chatu.
Když ještě v Praze fungoval tunel pod Vítkovem, tak tam to taky byla lahůdka. Před 20 lety jsem provětrával ondatru jedné dívčině, co tam bydlela. Lidi z vlaku ti pomalu čučeli do kuchyně. A provoz tam byl - taky se kvůli tomu budovalo "nové spojení". Byla to jednokolejka a 90 % vlaků jedoucím na Kolín, Mechov nebo Všetaty z hlaváku jezdila tamtudy. Tam to bylo snad co tři minuty, to vlak. Taky se kolikrát před tím tunelem stálo ve vlaku. A pak pěkně odhadem dvacítkou se dokodrcalo na hlavák.
Když ještě v Praze fungoval tunel pod Vítkovem, tak tam to taky byla lahůdka. Před 20 lety jsem provětrával ondatru jedné dívčině, co tam bydlela. Lidi z vlaku ti pomalu čučeli do kuchyně. A provoz tam byl - taky se kvůli tomu budovalo "nové spojení". Byla to jednokolejka a 90 % vlaků jedoucím na Kolín, Mechov nebo Všetaty z hlaváku jezdila tamtudy. Tam to bylo snad co tři minuty, to vlak. Taky se kolikrát před tím tunelem stálo ve vlaku. A pak pěkně odhadem dvacítkou se dokodrcalo na hlavák.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Jestli myslíš tenhle, tak to byla původně ubytovna pro drážní zaměstnance. Prostě služební byty typu svobodárna.
Ale to rušení kraválem z kolejí je způsobovaný i třeba blízkostí kolejovýho styku/výhybky, protože dneska je drtivá většina kolejovejch polí svařovanejch a už to na nich netříská. A jak jsem napsal, i absence terénní/stavební překážky v cestě hluku do bytu je hodně ovlivňující ... Jenže u těch sergejů nic nepomáhalo, jejich vibrace se šířily kolejovým spodkem a zhruba kilák a půl před jedoucím sergejem v barácích podél trati drnčely skleničky a skla v knihovnách i voknech ...
Ale to rušení kraválem z kolejí je způsobovaný i třeba blízkostí kolejovýho styku/výhybky, protože dneska je drtivá většina kolejovejch polí svařovanejch a už to na nich netříská. A jak jsem napsal, i absence terénní/stavební překážky v cestě hluku do bytu je hodně ovlivňující ... Jenže u těch sergejů nic nepomáhalo, jejich vibrace se šířily kolejovým spodkem a zhruba kilák a půl před jedoucím sergejem v barácích podél trati drnčely skleničky a skla v knihovnách i voknech ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Tak ti nevím kterej motor myslíš. Liberty byl leteckej benzínovej dvanáctihrnek Packard chlazenej vodou.EKKAR píše: Tak co bys taky chtěl vod dvoutaktního ropákovýho desetiválce, vyrobenýho jako čistej opajc americkýho ponorkovýho motoru Liberty ...???
Liberty byla loď z 2.W.W. co se dala postavit za 5 pracovních dnů.
Poháněl ji jeden tříválcový kondenzační parní stroj s trojnásobnou expanzí páry, o výkonu 2500 hp
O ponorkovým motoru Liberty jsem se nikde nedočetl. Ale spousta předválečných US ponorek měla dieselelektriku MAN. Zajímavý, pohon od budoucího nepřítele.
Jirka
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
- kevin_mitnick
- Příspěvky: 1724
- Registrován: 20 kvě 2007, 02:00
Jo, proto se taky Sergeji prezdivalo "bubny tajgy". Zazil jsem kdysi 30 let dozadu pri sluzebce do zeme, kde "zitra znamenalo jiz vcera". Stojite na stanici uprostred niceho a najednou slysite z dalav tu-du-du-du-du-tu-du-du-du. A pak za 5 minut prijede vlak...Celeron píše: Kdo někdy zažil Sergeje, tak zajisté chápe. Ten tak vibroval a rámusil, že se v domě přesouval nábytek a říkalo se, že se povolovaly šrouby na pražcích.
- Hubert_79
- Příspěvky: 6583
- Registrován: 24 pro 2017, 01:00
- Bydliště: Praha 6 - Petřiny
- Kontaktovat uživatele:
EKKAR: Jojo, ten. Když jsem projížděl okolo naposledy (za světla), tak byl ten panelák pěkně vybydlen.
A co mi paměť sahá, tak kousek před Třebovou (ve směru od Prahy) byla osazená nějaká jako pokusná pevná jízdní dráha. Je to tam ještě?
Jinak na tom Žižkově, ty vlaky nejezdily rychle, ale rády vydávaly takové to pískání, jak se tře nákolek o bok hlavy kolejnice. To bylo třeba ve čtyři ráno výživné... Pro někoho, kdo na to není zvyklý.
A co mi paměť sahá, tak kousek před Třebovou (ve směru od Prahy) byla osazená nějaká jako pokusná pevná jízdní dráha. Je to tam ještě?
Jinak na tom Žižkově, ty vlaky nejezdily rychle, ale rády vydávaly takové to pískání, jak se tře nákolek o bok hlavy kolejnice. To bylo třeba ve čtyři ráno výživné... Pro někoho, kdo na to není zvyklý.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!