Renalt laguna II dCi 1.9, 88 kW, nestabilní volnoběh

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
robo
Příspěvky: 3228
Registrován: 08 dub 2004, 02:00
Bydliště: Brno

#61 Příspěvek od robo »

Podle VIN. Psal jsem do obchodu aby to prověřily zda byl výběr v pořádku.

Edit: podle kódu originálního dílu je to co mám správná náhrada. Zkusím vymazat chyby jestli tam s originálem naskočí znovu. Možná to byla jen falešná chyba, třeba se něco zkoušelo s odpojenou váhou vzduchu. Jestli jo tak si to stejně nepamatuji. Nebo je nová váha nějaký nepovedený pajc. Když se zamyslím nad těmi dvěma chybami uvedeny na začátku dotazu, váha vzduchu obsahuje i teplotní čidlo na teplotu nasávaného vzduchu. A že by obojí odešlo- dávalo nesprávné udaje? Jsou to přece dva celky v jenom obalu.
web náhradního dílu snimac-mnozstvi-protekajiciho-vzduchu-hella
kod dílu 7700314057

Uživatelský avatar
robo
Příspěvky: 3228
Registrován: 08 dub 2004, 02:00
Bydliště: Brno

#62 Příspěvek od robo »

Z prodejny kde jsem váhu vzduchu koupil, na dotaz jak na reklamaci přišlo info. K reklamaci přiložte výpis diagnostiky, reálné hodnoty při volnoběhu, reálné hodnoty při zátěži. Mají na to formulář kde se vypíše i základní informace o voze. Nemusím to vyplňovat ale pro vyřízení reklamace je to prý lepší.Takže to znamená, rozdělat vzduchovou bednu, odpojit váhu připojit novou. Celé to složit a přes diagnostiku zjistit potřebné udaje. Důkladně zkontrolovat zda je to vše. A poté přehodit za starý díl. Zase rozdělat vzduchovou bednu ...... protože s novou váhou je auto hnusně pojízdné. Když to budu mít rozdělané možná by stalo za to mít ještě jinou váhu, na zkoušku. Co kdyby byla chyba jinde, tedy v autě. Mohlo by tohle nastat ?

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#63 Příspěvek od PixelOrgy »

teoreticky dil koupeny na eshopu by mel jit do 14 dnu vratit.. nevim no. zase kdyz to s tou starou funguje..

Uživatelský avatar
robo
Příspěvky: 3228
Registrován: 08 dub 2004, 02:00
Bydliště: Brno

#64 Příspěvek od robo »

Těch 14 dní jsem prošvihnul, bohužel. Takže už jen klasická reklamace.

Uživatelský avatar
robo
Příspěvky: 3228
Registrován: 08 dub 2004, 02:00
Bydliště: Brno

#65 Příspěvek od robo »

Před chvílí jsem se koukl na recenze obchodu. A něco mě napadlo. A už asi vím proč je s mojí váhou vzduchu problém. Na krabici je 8ET 009 142-651, souhlasí s objednávkou ale na dílu je 8ET 009 149-65. Krabice nebyla nějak zapečetěna a na díle je modrou fixou přes ten údaj tlustší čára. Nikoho nenapadlo porovnat čísla, ani mě ne. :(
Když jsem ji před asi 20 dny kupoval tak byla skladem za cenu 2348kč s dph. Dnes je nedostupna a cena je 3323kč s dph. Taky zvláštní.

Uživatelský avatar
tatramacek
Příspěvky: 1875
Registrován: 07 pro 2007, 01:00
Bydliště: Kroměřížsko

#66 Příspěvek od tatramacek »

A co regenerace DPF ?
Audaces fortuna iuvat

Uživatelský avatar
robo
Příspěvky: 3228
Registrován: 08 dub 2004, 02:00
Bydliště: Brno

#67 Příspěvek od robo »

DPF nemám. Reklamace váhy vzduchu stále probíhá. Asi druhý den po skončení zákonné lhůty k vyřízení reklamace jsem zašel na prodejnu zeptat se . Prvně že reklamace ještě není vyřízena a že se mám stavit zítra. A já že už nepřijdu a když reklamace není vyřízena tak odstupuji od smlouvy a žádám vracení peněz. Chvilku pauza a psaní na klavce, pote zmizel jeden někam do zázemí a za chvíli i slečna či paní. Dlouhé čekání a najedou stojí přede mnou že to našli a reklamace že je zamítnuta. Koukl jsem ležérně na váhu vzduchu a našel na něm svůj nenápadný poznávací znak. Odmítl jsem reklamaci přijmout a trval na svém. Do papíru napsal že s vyjádřením reklamačního protokolu nesouhlasím. Podepsal jsem a odešel. Čekal jsem co bude dál. Ticho po pěšině. Před pár dny mě to nedalo a do prodejny jsem se zajel zeptat co bude dál. Mluvil jsem s majitelem. Tomu jsem povykládal vše tak jak bylo. Na dotaz že označení na dílu nesouhlasí s označením na obalu mě řekl že označení na výrobku je nějaké od výrobce, tak to výrobce značí. Rozhodující je to co je na obale. Co je na obalu je "veřejné" označení. A dále jestli mechanik přenastavil nějaké udaje přes diagnostiku. Na můj dotaz proč bych to měl dělat když by náhradní díl měl byt parametry shodný s originálem, napsáno v eshopu jako náhrada mě řekl že tomu přesně nerozumí ale třeba u octavky se to tak dělá. Tohle je už debata o ničem. A že stejně teď dělat nic nemůže neb to poslaly znova na reklamaci a její průběh je prý jiný. Řekl že se dělají jiné testy, jinak se to zohledňuje. Jsem zvědav co bude dál. Ale už vím že si tam příště půjdu koupit max. vodu do ostřikovače a to ještě jen letní.

K DPF, četl jsem že nedávno policie zakoupila jeden mobilní přístroj na měření emisí, pro Prahu a Jihočeský kraj. Provedly přes 225 kontrol a situace je prý už neúnosná. Že jezdí spousta aut buď se špatným a nebo vykuchaným filtrem DPF. A pokud při kontrole zjistí že auto má čerstvou STK tak že se na tuto stanici technické kontroly zaměří a že začnou rozdávat pokuty a může ve finále přijít STK i o licenci.

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#68 Příspěvek od PixelOrgy »

robo píše: K DPF, četl jsem že nedávno policie zakoupila jeden mobilní přístroj na měření emisí, pro Prahu a Jihočeský kraj. Provedly přes 225 kontrol a situace je prý už neúnosná. Že jezdí spousta aut buď se špatným a nebo vykuchaným filtrem DPF. A pokud při kontrole zjistí že auto má čerstvou STK tak že se na tuto stanici technické kontroly zaměří a že začnou rozdávat pokuty a může ve finále přijít STK i o licenci.
S tim muzu jen souhlasit. Konecne resi neco, co neni jen buzerace...

Nechapu, co mysleli tim prenastavenim udaju - jako v te vaze? to asi ne. K reklamaci by mel stacit fakt, ze PN obsahu se neshoduje s krabici .

Uživatelský avatar
robo
Příspěvky: 3228
Registrován: 08 dub 2004, 02:00
Bydliště: Brno

#69 Příspěvek od robo »

Já si taky myslím že by se označení mělo shodovat. Oni tvrdí že je to OK a dál s nimi nehnu.

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#70 Příspěvek od PixelOrgy »

Ja mam za to, ze toto porusili:
Přílohy
2019-08-27 12_50_57-Reklamace zboží a služeb – Škola spotřebitele.png

Uživatelský avatar
AlesALF
Příspěvky: 206
Registrován: 16 pro 2010, 01:00
Bydliště: mezi HK a JC

#71 Příspěvek od AlesALF »

Tak katalog HELLA "8ET 009 149-65" nezná, ale zná "8ET 009 149-651" http://ows.tecdoc.net/hella/home.jsp?se ... 740fd9ca74 což je dle OE čísla úplně neco jiného, na jiné typy aut a nesouhlasí ani konektory, takže by to ani nešlo zapojit. Původní "8ET 009 142-651" souhlasí dle OE čísla pro tvůj automobil.

Uživatelský avatar
robo
Příspěvky: 3228
Registrován: 08 dub 2004, 02:00
Bydliště: Brno

#72 Příspěvek od robo »

koupená jako náhr. díl

Edit: Ani jsem neviděl doklad o zamítnuté reklamaci, tedy kdo tu reklamaci zamítl. A pak mě k podpisu vydal papír kde hlavička byla prodejce a kde je jeho slovy napsané proč je zamítnuta

11.6. 2019. Vrácené zboží od výrobce. Interní označení 8ET 009 149-65 odpovídá objednanému dílu. Nejedná se o výrobní vadu . Reklamace zamítnuta.

Pro další řešení s výrobcem nutné dodat přesný popis závady, výpis diagnostiky, reálných hodnot a v případě že se provádí adaptace daného elektrického dílu, dodat i tohle potvrzení
Přílohy
váha vzduchu.jpg

Uživatelský avatar
robo
Příspěvky: 3228
Registrován: 08 dub 2004, 02:00
Bydliště: Brno

#73 Příspěvek od robo »

Po měsící a půl či kolik, jsem se byl zeptat co druhá reklamace. Že by se obchod sám ozval že přišel výsledek reklamace to ani omylem. A výsledek je stejný, číslo na výrobku je interní číslo. Označení na krabici je to co má zákazníka zajímat a to souhlasí jako díl který nahrazuje originální. Onen náhradní díl je funkční a v pořádku, podle toho kdo to zkoušel. Nějaký protokol z kontroly nebyl předložen. Dále že jsem nedodal údaje z diagnostiky. To že mě stály peníze servis který výměnu prováděl asi 1100kč, to že mě stojí cca 800kč diagnostika v renault servisu je moje válka. Díl je nepoškozený, v originál obalu, vše čisté. Pro ně je díl použitý a tak nic jiného než reklamace nepřipadá v úvahu. Když si starší paní, hůř slyší holt věk
kupovala televizi tak na prodejně se nic nezkouší, objednáno mnou přes internet. Na televizi ponechána přepravní folie na plastech, použity jiné baterie. Během týdne zjistila že špatně rozumí co se v televizi mluví. Telku jsem sbalil a šel vrátit. Použitou. A žádný problém. Ale prodejce dílu řekl díl je použitý a tak se peníze vracet nebudou. Žádný vstřícný přístup, třeba že by z ceny strhl 10 procent za použití. Domluva žádná, po chvíli se sebral a odešel. U jedné vracející tv jsem si spletl datum na vrácení a šel ji vrátit až po vice jak 14dnech. Asi o tři dny. myslel jsem si že je to ve 14denní lhůtě. To byl na prodejně šok. O vrácení peněz rozhodoval manager prodejny ale peníze byly vráceny. Nenakupoval jsem tam poprvé a díky vstřícnému přístupu se do prodejny rád vracím a nakupuji tam dál. Kdyby mi v tom obchodě s náhrad. díly peníze vrátily tak jsem je tam za nějaký čas vrátil v nákupu oleje, filtrů, náplní či náhradních dílů, kdyby bylo potřeba. Oleje, filtry a náplně kolikrát objednávám pro více aut. Taková pomoc známím lidem z mého okolí když neví co koupit. V životě ale nepůjdu nakupovat do ML Parts i kdyby to měl byt na světě poslední obchod.

Uživatelský avatar
pepik9
Příspěvky: 2239
Registrován: 31 srp 2010, 02:00

#74 Příspěvek od pepik9 »

Pokud máš dost sil, zkusil bych zaslat dotaz na ten zmatek v číselném označení na Hellu. Jen ale zjistit, kde je oficiální zastoupení. Kolem toho ve Zruči jsem několikrát jel, ale jestli je ten baráček opravdu centrála nevím. V případě rozumné odpovědi zaslat vyjádření prodejci s vyčíslením souvisejících nákladů a pohrůžkou čoi nebo právníkem.

Uživatelský avatar
robo
Příspěvky: 3228
Registrován: 08 dub 2004, 02:00
Bydliště: Brno

#75 Příspěvek od robo »

Tak jsem zavolal a požádal zastoupení Hella o radu. Když jsem jim nahlásil čísla na krabici a na dílu tak to není kompatibilní. Že to snad ani v krabici nemá co dělat, že to někdo musel splést. Dokonce mě tvrdily že ten díl jsem ani nemohl připojit neb musí mít jiný konektor než tam mám. Ještě se k tomu přidal jeden pracovník a zkoumaly co že to vlastně mám. Nakonec jsem jim poslal email s fotkama že to co říkám opravdu tak je. Ale protože mě to neprodaly a ani neprodávají tak mě v řešení s obchodníkem pomoci nemohou. Odpověď na email zatím nedorazila.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“