Kolik stojí 1 km elektroautomobilu ?

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#61 Příspěvek od rnbw »

Nakadah píše:Celý ten humbuk kolem elektro-samohybù jsou jen pokrytecké kecy a snaha vybudovat nové prùmyslové odvìtví na brutálních dotacích.
Presne tak - je to snaha vytlacit z trhu tradicne znacky. Namiesto nich sa sem natlacia dotovane cinske smejdy a ludia sa budu radovat, ake je to lacne a aky maju v "aute" obrovsky dotykovy displej a aplikacie. Pri prvej poruche sa to da do srotu. Presne rovnako, ako sa to stalo s televizormi, ci mobilmi (akurat bez statnych dotacii). Ekologia.

Uživatelský avatar
dobrman
Příspěvky: 1470
Registrován: 12 srp 2012, 02:00
Bydliště: J H

#62 Příspěvek od dobrman »

:D
Přílohy
kolobrnda.jpg
........Nedůvěřuji velbloudům a obecně nikomu, kdo dokáže týden nepít........

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#63 Příspěvek od PixelOrgy »

On ma kazdej kousek pravdy...

"Pro" elektropohonu je podle me vyrazne nizsi slozitost, v podstate je zlomkova oproti autu se spalovakem. Tam troska te ekologie asi je. Kazdopadne nejvetsi smysl by to davalo ve meste, kde ale moc nejde, aby lidi pres noc nabijeli, protoze nemaji kde.

Dokud bude napajeni reseny lithiovou baterii, tak nezajem... Smysl zatim dava akorat vodik...

Stejne je individualni doprava jen plivanec v mori, co se znecisteni tyce, takze neresim...

Uživatelský avatar
makak
Příspěvky: 455
Registrován: 28 črc 2019, 02:00

#64 Příspěvek od makak »

Tak třeba na ty sdílené elektrokoloběžky je to asi dobrý. Jezdí se na tom jen když je teplo a neprší. Když to zdechne, tak se to opře o nejbližší lampu a dál už po svých. Akorát je to trochu drahá zábava.
Možná pár elektromobilů koupí firmy, co chtějí vypadat hezky nebo rozvážejí pizzu po městě. Dobíjet můžou 15 x za den, když čekají na další zakázku. Taky boháči, co to koupí paničce jako třetí auto do rodiny, aby si nemusela špinit ruce s benzínem u pumpy. Něco nakoupí radnice, aby před volbami mohli kvákat o ekologii, stejně jim to bude stát celé dny před barákem nebo v garáži.
Normální člověk na auto za Mega nemá a aby to koupil ojeté chvíli před tím, než odejde baterka za cenu, za kterou může mít fungl nový benzíňák, ve kterém nezmrzne a dokonce s ním někam i dojede, to by musel být fakt pořádný D_E_B_I_L. A na tom taky ta bublina splaskne.
Před pár roky každý musel mít 3D televizi, dnes po nich neštěkne ani pes. S těmi ještěrkami na dálnici to dopadne stejně...
Naposledy upravil(a) makak dne 23 zář 2019, 14:51, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Yarda1
Příspěvky: 2372
Registrován: 11 úno 2009, 01:00

#65 Příspěvek od Yarda1 »

IMHO je dobře, když se to zkouší ve větším měřítku a nadšenci co na to mají si je kupují a provozují. Aspoň se v praxi ukáže, zda je to jen jedna ze slepých uliček nebo zda (ještě po pěkných pár zlepšeních) to má nějakou budoucnost.
Svět je divadlo, které se jen proto tak špatně hraje, abych já se měl čemu smát. Ladislav Stroupežnický

Uživatelský avatar
PotPalo
Příspěvky: 4565
Registrován: 13 kvě 2009, 02:00
Bydliště: BA-Petržalka :(
Kontaktovat uživatele:

#66 Příspěvek od PotPalo »

Keby svetu nevládli idioti... Napríklad sídlisko (teda otrokáreň, nech som presný). Panelák, v ňom 70 bytov, a k nemu tak 10 parkovacích miest. Problém niekde zaparkovať obyčajné auto. Pritom sa tu stavajú fabriky na automobily, a potom sa čudujú že nemajú odbyt. Idioti. Niekde tu ostal kúsok zelene a väčšie parkovisko? Hneď tam niečo postavili. Toto nemá budúcnosť. Až sa začne plánovať krajina od základov, potom sa bude dať uvažovať čo ďalej. Tu vládne kapitalistická anarchia. Kde sa dá zarobiť, tam sa toho chopia, a nezaujíma ich, že tomu bude chýbať priestor, zeleň, atď. Zarobiť prachy a rýchlo preč. A otroci trápte sa, nemáte miesto na to, na ono, na nič, ale koho to zaujíma. Ešte vám tam pridáme ďalších 10000 bytov.

Takže tu sa nepočíta ani len s tým, že bežný človek bude mať auto, a nieto ešte na elektrinu. A v niektorých domoch sa nepočíta ani s bicyklami, ani s kočíkmi. Treba ísť po schodoch tak či tak.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#67 Příspěvek od EKKAR »

Tohle by se mělo tesat - do palic všech ekofašounů ...
Nakadah píše:...
Je třeba si přestat lhát do vlastní kapsy. Že to nesmrdí a nemá výfuk, neznamená že to je ekologické.
Ekologická doprava jsou vlastní nohy nebo samohyb na živou sílu. Bohužel pochybuju že kdokoliv z nás bude chtít slevit ze životní úrovně a žít jako Amišové. Celý ten humbuk kolem elektro-samohybů jsou jen pokrytecké kecy a snaha vybudovat nové průmyslové odvětví na brutálních dotacích.
Námořní a ani letecké dopravy se to nedotkne, tam je všem jasné že kontejnerová loď nebo dopravní letadlo na baterky je prostě opravdu nesmysl.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#68 Příspěvek od ZdenekHQ »

Já bych Karle trošku ubral na kadenci, minimálně co se týká Davida a té jeho koloběžky, protože kdyby takových bylo víc, spousta věcí by se změnila.

Jenže ono sem tam třeba prší, tak je lepší se plazit někde v pokojstru, že?
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#69 Příspěvek od EKKAR »

Já neobhajuju auta jako takový - ano, mají emise a rozhodně škodí - ale škodí daleko míň než před 20 lety, protože už teď jsou utažený jak opasek bažanta na první vartě. Ale ať se mi nikdo nesnaží vyklofat díru do hlavy s tím, že elektrosráče všeho druhu JSOU EKOLOGIČTĚJŠÍ - už jen proto, že i když nemají vejfuck tam kde se fyzicky nacházejí, tak exhalujou a exhalujou FEST - tam, kde stojí elektrárny a navíc jsou mnohem náročnější na energie a technologie PŘI SVOJÍ VÝROBĚ = tudíž pořád ještě při dnešní úrovni techniky jsou dražší, náročnější a bohužel CELKOVĚ ROZHODNĚ NEJSOU TAK EKOLOGICKÝ, JAK JE NÁM VŠEM LOBBINGEM VNUCOVANÝ. Basta. David ať si pro mě za mě lítá třeba na koštěti poháněným bioplynem z toho, jak se nafutruje kyselicou a fazolema, ale ať mě pro Boha živýho nepřesvědčuje o tom, jak je elektromobilita úžasná - protože kdyby mu bylo tolik kolik je mně a měl se mnou srovnatelný podmínky, tak by mu ta jeho elkoběžka taky byla dost na prd - stačí říct "odvez v noci děcko s horečkou na pohotovost k doktorovi". Povezeš ho ve 2 hodiny ráno přes půl okresu na koloběžce, protože nejbližší pohotovost je 20kiláků daleko a sanitka ti k "pouhý" horečce nepřijede? A tím končím debatu. Až bude elmobil stejně pohotovej, srovnatelně uživatelsky "přívětivej" a bez násilnýho daňovýho zatěžování minimálně stejně cenově dostupnej jako dopravní prostředek se spalovacím pohonem, pak se můžeme bavit o nahraditelnosti. Do tý doby ani buřta ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#70 Příspěvek od ZdenekHQ »

Dobře. Vyjdeme z předpokladu, že zatím nejrozumnější pohon je benzínový motor. Já nemám námitky.

Nakonec z ropy se vyrábí hromada věcí, který snad ani jinak vyrobit neumíme.

Ale pak jsou alternativy pohonu, kdy benzin není nutno použít.

Pokud se to rozumně zkombinuje, bude to asi ideál.

P.S. U dítěte s horečkou v prvních hodinách nemoci ani doktor nepozná, co mu je, takže trápit ho dalším hysterickým "výletem" k doktorovi je ještě horší. Já skončil jako kluk s meningoencefalitidou od příušnic ve špitále až třetí den, když už jsem se začal probírat z bezvědomí... Ale ten závod na kole jsem tenkrát vyhrál, jen to pak šlo z kopce.
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
Nakadah
Příspěvky: 1312
Registrován: 06 říj 2013, 02:00
Bydliště: Ostrava

#71 Příspěvek od Nakadah »

U takových diskuzí si vždy vzpomenu na jeden obrázek kde bylo napsáno.

"Dohadovat se na internetu je jako běžet na Speciální olympiádě. I když vyhraješ, pořád jsi retardovaný."

Uživatelský avatar
Bernard
Příspěvky: 3614
Registrován: 27 kvě 2005, 02:00

#72 Příspěvek od Bernard »

Mne zas často napadne O'Henry, jedna jeho povídka. V ní se vyskytuje postava, ze které "vědomosti prýštily jako voda z kropící konve". Ale nemyslím tím nikoho konkrétního. :)

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#73 Příspěvek od EKKAR »

ZdenekHQ píše:Dobře. Vyjdeme z předpokladu, že zatím nejrozumnější pohon je benzínový motor. Já nemám námitky.
Nakonec z ropy se vyrábí hromada věcí, který snad ani jinak vyrobit neumíme.
Ale pak jsou alternativy pohonu, kdy benzin není nutno použít.
Pokud se to rozumně zkombinuje, bude to asi ideál.
...
Benzínovej motor není jediná varianta. Já bych zůstal u varianty obecnější - SPALOVACÍ MOTOR. Palivem může bejt doslova cokoliv co hoří - nemůžeme zavrhnout ani diesel, protože hlavně kvůli většímu rozdílu pracovního a vnějšího tlaku a většímu rozdílu teplot má rozhodně vyšší tepelnou účinnost než motor zážehovej - a proto má i menší MĚRNOU spotřebu. Ale i zážehovej motor může pracovat na LPG, CNG nebo bioplyn/metan, za války se jezdilo na dřevoplyn, existujou konverze na technickej alkohol získanej pyrolýzou dřeva - prostě možností CO použít jako alternativní palivo je pořád přehršel. Důležitý při tom všem je jedno - ZATÍM VŠECKY MYSLITELNÝ UHLOVODÍKOVÝ PALIVA MAJÍ VYŠŠÍ ENERGETICKEJ OBSAH V JEDNOTCE HMOTNOSTI, NEŽ VEŠKERÝ DOPOSAVAD KOMERČNĚ DOSTUPNÝ METODY AKUMULACE ELEKTRIKY. Prostě energetická účinnost na jednotku hmotnosti je u elektriky pořád ještě nižší než u uhlovodíkovejch paliv. To za prvé.

A za druhý - už jsem to tady několikrát psal, že nejlepší technologická kombinace PRO DNEŠNÍ TECHNOLOGICKOU ÚROVEŇ je ne čistej elektromobil, ale hybrid - prostě obecně vozidlo, vybavený bateriema a schopný určitou vzdálenost ujet v čistě elektrickým režimu, ALE ZÁROVEŇ osazený spalovacím agregátem s generátorem. A ten spalovací agregát klidně může bejt zkonstruovanej na spalování třeba rybího tuku - nebo klidně destilovaný pochcaný slámy, prostě jakýhokoliv i energeticky chudýho paliva, oturbenej a nastavenej na určitý trvalý otáčky kvůli maximální účinnosti - a kolísavou zátěž jízdníma poměrama vykompenzovanou ELEKTRICKÝM PŘENOSEM VÝKONU - prostě kola pohání VŽDYCKY elektromotor, ale ne vždycky nutně musí bejt napájenej výhradně z baterií. Baterie by prostě byly pro pokrytí nárazovejch špiček a možnost ujet nějakou definovanou trasu bez funkce spalovacího agregátu - ale nebyly by jediným zdrojem.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#74 Příspěvek od ZdenekHQ »

Nebyl benzin původně málem odpad při zpracování ropy?

BTW, co takovej vláček motoráček? To je taky často hybrid. :D
Naposledy upravil(a) ZdenekHQ dne 23 zář 2019, 21:40, celkem upraveno 1 x.
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#75 Příspěvek od p32 »

Však to je i dnes. :lol:

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“