Rekord v placení kartou

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Mysteri
Příspěvky: 2875
Registrován: 12 bře 2008, 01:00
Bydliště: Považie - Vorošilovo

#61 Příspěvek od Mysteri »

Tiež patrím medzi zaostalcov. VISA kartou si iba 2-3 krát za mesiac vyberiem hotovosť z bankomatu. Všade platím keš, a ak sa ma pokladníčka opýta, či mám vernostnú kartu, tak jej poviem, že karty nehrám... Internetbejking som si aktivoval iba nedávno, pred 6 mesiacmi... A to iba preto, aby som nemusel vždy cez bankomat platiť poistky a pod. Najme, ak pri bankomate prší... Ak niečo objednávam, tak na dobierku, v hotovosti. A ak by som aj chcel platiť v e-šope vopred, tak aj tak nemôžem. Po nových úpravach, kedy treba potvrdiť platbu nejakému Georgiovy v SLSP otlačkom páratu na múdrom telefóne, je problém. Stále totiž používam staručkú, otlčenú, tlačítkovú NOKIU 6300. Nájdite mi ale hekera, ktorý sa mi do nej dostane..... :twisted: !

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#62 Příspěvek od Hubert_79 »

No, obecně platí, že nejslabším článkem v řetězci zabezpečení bývá sám uživatel. Poslouchal jsem, že nová finta "hackerů" spočívá v tom, že zavolají jakože z banky, že je účet napadený a děje se tam cosi nestandardního. Aby se předešlo škodám, tak nadiktují číslo účtu, kam se mají peníze převést do "bezpečí". Aby tomu dodali na váze, tak za chvíli volá "jako" policista a vše potvrdí.
Údajně na to skočilo nemálo lidí, prý kolem stovky.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
Mysteri
Příspěvky: 2875
Registrován: 12 bře 2008, 01:00
Bydliště: Považie - Vorošilovo

#63 Příspěvek od Mysteri »

To je podobné, ako to,,takzvané" volanie na telefon akože z Mrkvosoftu, kde kvákajú iba ,,íngliš". Zažil som to, rovnako kolega z práce pred 4 mesiacmi. Zaujímavé je, že ak na to niekto skočí, že ich nenapadne, že na základe čoho by Mrkvosoft mal ich telefónne číslo..... Už volajú nie zo zahraničných čísiel, ale z ,,domácich". U nás je to z Košíc (aspoň čo som mal ja a kolegovia), a po prijatí hovoru začne ,,nahraná slučka" v englíš.....Na to normálny človek musí reagovať tlačítkom STOP hovoru. Ale, treba si uvedomiť, že je kvantum ludí, ktori skočia na bárs akú haluz. Keby to tak nebolo, neboli by TV shopingy, TV numerológie, TV astrológie, skrachovala by TV8 a TV Barrandov..... :lol:

Uživatelský avatar
kevin_mitnick
Příspěvky: 1724
Registrován: 20 kvě 2007, 02:00

#64 Příspěvek od kevin_mitnick »

Mysteri píše: Po nových úpravach, kedy treba potvrdiť platbu nejakému Georgiovy v SLSP otlačkom páratu na múdrom telefóne, je problém. Stále totiž používam staručkú, otlčenú, tlačítkovú NOKIU 6300.
Pokud si nenainstalujes a neaktivujes appku pro mToken, bude ti platby dal potvrzovat kod v SMSce jako doted.

Uživatelský avatar
kejki
Příspěvky: 2270
Registrován: 10 lis 2009, 01:00
Bydliště: u Velvar, mezi D8 a R7

#65 Příspěvek od kejki »

Ale třeba Raifka neustále zdůrazňuje, že si ty SMS nechá zaplatit. Nevím, nechodím na jejich stránky plné blábolů a po jejich ohavném chování ke klintům od nich odejdu, jen co budu mít čas tam zajet a tu proceduru absolvovat.

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#66 Příspěvek od rnbw »

V normalnej banke su tie SMS bezplatne. Dokonca aj vo Fio, kde je ucet zadarmo.

Uživatelský avatar
kejki
Příspěvky: 2270
Registrován: 10 lis 2009, 01:00
Bydliště: u Velvar, mezi D8 a R7

#67 Příspěvek od kejki »

Když lákají klienty na úročení vkladů, tak někde musí zase trhnout.

Uživatelský avatar
lesana87
Příspěvky: 3296
Registrován: 20 zář 2014, 02:00

#68 Příspěvek od lesana87 »

Očekávala jsem, že při placení přes PayPal, což je vlastně platba kartou, to bude chtít nějaké to další potvrzení (musela jsem si zřídit ePIN) a ono prd, nic jsem nepotvrzovala, všechno jako dřív. :?

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#69 Příspěvek od ZdenekHQ »

Hrozně blbne placení ČSOB platební bránou při zapamatované kartě. Třeba Rohlík to řeší snad dva měsíce a výsledek je náhoda. Někdy platba projde, někdy musím znovu zadat CVV, heslo do Ebanky a SMS PIN.

KB nadává, že za to nemůže, že to je věc platební brány, Rohlík to "řeší" a já abych zapínal "blbej" mobil, kam mně chodí ty SMS. Přitom pár let to chodilo OK.
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
kejki
Příspěvky: 2270
Registrován: 10 lis 2009, 01:00
Bydliště: u Velvar, mezi D8 a R7

#70 Příspěvek od kejki »

lesana - mám pocit, že to důkladnější ověření se týká EU, na aliexpresu taky žádné potvrzení nepotřebují, vnitrostátně ano.

Uživatelský avatar
PotPalo
Příspěvky: 4565
Registrován: 13 kvě 2009, 02:00
Bydliště: BA-Petržalka :(
Kontaktovat uživatele:

#71 Příspěvek od PotPalo »

Tak už to zmenili. Na aliexpress to chcelo naposledy vedieť platnosť karty (dokedy platí), potom e-pin z internetbankingu, a ešte aj číslo zo zaslanej SMS. Číslo topánok zatiaľ nepýtali. Nejako to preháňajú.
Zlu sa neustupuje, proti zlu sa bojuje.

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#72 Příspěvek od tomasjedno »

PIN z internetbankingu? To zní podezřele.

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#73 Příspěvek od Hubert_79 »

To zní velice podezřele!!
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#74 Příspěvek od rnbw »

Nechcela to nahodou server banky pre overenie platby (3D secure)?

Uživatelský avatar
PotPalo
Příspěvky: 4565
Registrován: 13 kvě 2009, 02:00
Bydliště: BA-Petržalka :(
Kontaktovat uživatele:

#75 Příspěvek od PotPalo »

Ali chcel vedieť iba platnosť karty pre overenie (neviem načo), potom sa objavilo také malé okno ktoré predtým nikdy nebolo, to bolo asi od serveru z banky, to malo hore logo Fio banky. Tam bolo treba vyplniť číslo ktoré prišlo cez SMS a e-pin. Ten e-pin je asi niečo s 3D secure, sú to 3 číslice ktoré sa dajú vidieť v IB, nieje to nijaký prihlasovací pin, nič čo by sa dalo zmeniť alebo na niečo použiť. Aj som o tom niečo našiel tu.
Zlu sa neustupuje, proti zlu sa bojuje.

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“