Zabezpečení vlakových tratí

Manuály, rady a návody z oboru zabezpečovací techniky a elektrické zabezpečovací signalizace (EZS)

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Cowley
Příspěvky: 3087
Registrován: 04 úno 2005, 01:00

#61 Příspěvek od Cowley »

Čerstvá nehoda dnes 14.7.2020 v Českém Brodě, jsem zvědav, co za tím je tentokrát :(

Uživatelský avatar
xsc
Příspěvky: 6666
Registrován: 25 zář 2014, 02:00

#62 Příspěvek od xsc »

Tohle je mnohem větší průser, protože ta trať zabezpečená je a Elephant není stará Regionova.

termit256
Příspěvky: 10071
Registrován: 06 pro 2007, 01:00

#63 Příspěvek od termit256 »

Je to paterni trat, ta by snad mela byt zabezpecena nejlip jak to jde. Tak uvidime co management posral tentokrat a proc chudaci firove a spol. neudelali radne svou praci...

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#64 Příspěvek od Hubert_79 »

Drápal, Drážní inspekce píše:Osobní vlak jel z Masarykova nádraží do Říčan a nákladní vlak stál před návěstidlem
Osobní vlak nejel do Říčan (jel by jinudy, ne přes Český Brod), nýbrž nejspíš do Poříčan. Srazil se s nákladním vlakem pošty (pošty jsou vagóny, lokomotivy a četa jsou ČD Cargo). Takže buď projetá návěst "stůj" (což by ale na takto zabezpečené trati mělo znamenat dálkové zastavení vlaku) nebo bude chyba na straně SŽ.
No, snad tam nikdo mrtvý nebude.
Jede tam ministr. Ten by měl místo toho jet na ministerstvo a vyklidit si stůl. Stejně jako ředitelé ČD a SŽ.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
Hydrawerk
Příspěvky: 7678
Registrován: 13 pro 2011, 01:00
Bydliště: Earth

#65 Příspěvek od Hydrawerk »

https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/vlak ... domaci_klf
Co se to děje poslední dobou jako?? To všichni u ČD / SŽDC / nevímkoho dělají přesčasy a jsou nevyspalí?

termit256
Příspěvky: 10071
Registrován: 06 pro 2007, 01:00

#66 Příspěvek od termit256 »

Hubert_79 píše:Jede tam ministr. Ten by měl místo toho jet na ministerstvo a vyklidit si stůl. Stejně jako ředitelé ČD a SŽ.
Kdyby meli vyklizet stul pokazde kdyz nejaky priblbly strojvedouci neco posere, tak by tam tento tyden bylo uz treti vedeni...
Chybi tam ten bic, na ty chudacky nevyspinkane.

Uživatelský avatar
xsc
Příspěvky: 6666
Registrován: 25 zář 2014, 02:00

#67 Příspěvek od xsc »

Tohle těžko půjde jen za fírou, pokud ZZ nereagovalo.

Uživatelský avatar
Michal22
Příspěvky: 7655
Registrován: 28 bře 2012, 02:00
Bydliště: Brno

#68 Příspěvek od Michal22 »

Než Termit začne zase něco řešit, tak bych mu doporučil počkat na zprávu DIČR.
Ono by to zrovna v tomto případě mohlo být způsobeno třeba tím, že měl strojvedoucí nějaké zdravotní problémy.
Termite, buď rád, že jen vedeš svoji firmu, a máš tam lidi, kteří ti kryjí záda.
Kdyby to bylo jen na tobě, tak bys už dnes byl asi mrtvý z toho, jak furt ukazuješ na druhé a máš hned ve všem jasno.
Tvoji zaměstnanci nejspíš stojí za tím, že tvoje firma funguje (skoro bych řekl, že natruc tobě a tvému snažení).
Ach jo...
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#69 Příspěvek od EKKAR »

Hydrawerk píše:https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/vlak ... domaci_klf
Co se to děje poslední dobou jako?? To všichni u ČD / SŽDC / nevímkoho dělají přesčasy a jsou nevyspalí?
Doslova a do písmene - následky propouštění a šetření na kapacitě zaměstnanců, kdy jako fíru dneska zaměstnají i řezníka, pokud dokáže udělat zkoušky a místo výpravčích na každý mezi nechají dopravu na území celýho kraje řídit několik absolutně přetíženejch dispečerů ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
xsc
Příspěvky: 6666
Registrován: 25 zář 2014, 02:00

#70 Příspěvek od xsc »

Opět závěr bez znalosti příčiny nehody.

termit256
Příspěvky: 10071
Registrován: 06 pro 2007, 01:00

#71 Příspěvek od termit256 »

Michal22 píše:Než Termit začne zase něco řešit, tak bych mu doporučil počkat na zprávu DIČR..
Jo, to v kazdem pripade.
Ja jen reagoval na to, ze tu nekdo chtel hned odvolavat vedeni, stejne jako u pruseru ktere v nedavne dobe zavinili radovi zamestnanci flakanim svych povinnosti. Pokud u mne ve firme maji zamestnanci praci vpici a nepomuze domluva, nastoupi sankce. A ty pomuzou vzdy.

Uživatelský avatar
xsc
Příspěvky: 6666
Registrován: 25 zář 2014, 02:00

#72 Příspěvek od xsc »

Pokud jsi ředitel státního podniku, máš zodpovědnost za to, jak funguje. Tedy i za to, že v něm máš neschopné zaměstnance, jak tvrdíš. Takže vyhazov je plně na místě...
Ty jako soukromník kdyžtak za svou neschopnost udělat si ve firmě pořádek zaplatíš krachem, odvolat tě nikdo nemůže.
Sankce vždy nepomůžou, pokud si nemáš z čeho zaměstnance vybírat. Buzerace za každou pitomost naopak už příčinou nehody byla.

Uživatelský avatar
Cowley
Příspěvky: 3087
Registrován: 04 úno 2005, 01:00

#73 Příspěvek od Cowley »

Jel do Řečan a ne do Říčan...

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#74 Příspěvek od p32 »

Hlavní je to, že jste se domluvili, že jel. :lol:
Možná to svedou na koronavirus.

Uživatelský avatar
houmr
Příspěvky: 858
Registrován: 01 lis 2016, 01:00
Bydliště: Dřísy nedaleko Staré Boleslavi

#75 Příspěvek od houmr »

xsc píše:Tohle těžko půjde jen za fírou, pokud ZZ nereagovalo.
A jak mělo reagovat? Nejely tam vlak proti sobě, Fíra s EŠUSem najel do stojícího nákladního vlaku jedoucího stejným směrem. ETCS na trati sice je, ale hnací vozidlo jím vybaveno nebylo. Pokud by měl zapnuté AVV, vozidlo by samočinně zastavilo před posledním oddílovým návěstidlem na stůj.
Tady bude vina nebo kolaps fíry neoddiskovatelný, měl k dispozici hned několik možností jak srážce zabránit, nevyužil ani jednu:
- Trať měla AVV, hnací vozidlo také. Proč nebylo zapnuté věděl jen fíra.
- Trať je vybavena přenosem návěsti na LVZ v kabině hnacího vozidla, hnací vozidlo jím bylo vybavené. Pokud měl AVV vypnuté, a nereagoval ani na indikované stůj na návěstním opakovači v kabině, musel začít mačkat "živáka", jinak by mu prásknul ventil od brzdy.
- I kdyby oboje výše uvedené podle scénáře amerického filmu selhalo, musel vidět na předposledním návěstidle výstrahu a na posledním stůj a reagovat - nereagoval a jen mačkal živáka...

Jen doplním, že trať má i ETCS, ale vozidlo nikoliv.

Co v kabině strojvedoucí skutečně dělal a v jakém rozpoložení byl, se už bohužel nedozvíme. Osobně typuji, že to byl podobný "materiál" jako ten, co se před lety na Masně zastavil až o trafiku na perónu. Z nějakého důvodu měl AVV vypnuté, a mačkal živáka v domnění, že ví co dělá.

Odpovědět

Zpět na „Zabezpečovací technika“