Stránka 5 z 7

Napsal: 27 pro 2020, 09:23
od danhard
Metanol a nitrometan s ricinovým olejem :lol:

Napsal: 27 pro 2020, 09:33
od danhard
Celeron píše: Svíčka má za pokojovky měřeno Digiohm 20L 0,17-0,19R podle kusu a výrobce.
No a jakej Ti tam poteče proud, když tam připojíš 15V ?
Na to ani moc rozumu nepotřebuješ a 12V žárovičky jsou Ti k hovnu :!:
PWM se hodí tak k regulaci malého výkonu 0-100%, ale ne ke "srážení" napětí, problémy narůstají kvadraticky s poměrem napětí.
Použitelné by to bylo tak s tím jedním LiFe článkem, topil bys trochu méně energie do odporů.

Napsal: 27 pro 2020, 09:47
od EKKAR
Nitrometan se dává jen na závody, normální lidi na běžný rekreační polítání používají směs metylu, normálního Naturalu 95 a ricinu, celkově to má oktanový číslo blížící se 110. Benzín je základní palivo, metyl se dává právě na zvýšení detonační odolnosti no a ricinem se to maže, bo dvoutakt. Nitrometan se dává v podstatě jen pro dočasný prudký navýšení výkonu, protože díky obsahu tepelně nestabilních nitroskupin se motor po jeho použití chová podobně, jako když auto dostane do sání přídavek rajskýho plynu = kysličníku dusnýho neboli "nitro", jenže tím samozřejmě klesá životnost atd.
Pro porovnání co to s takovým motorem udělá "dát mu nitro" příklad z dneska už dávný minulosti - pro brněnský modelářský centrum MVVS lítali před Plyšákem dva bráchové, jmenovali se Malinové, disciplínu "závody kolem pylonů". Pravidla si myslím každej najde na netu, jsou modelářskou obdobou americkejch závodů lítanejch s přestavěnýma vrtulovýma stíhačkama z druhý světový, 1 okruh má kolem 400m, lítá se to 10x kolem dokola a modely při závodě dosahujou rychlostí nad 300km/h s motorama o objemu 6,5cm³. Středisko MVVS už tenkrát v 80. letech produkovalo pro modeláře motorek týhle kubatury s uspořádáním ABC, tzn. hliníkovej píst běhající v mosazný vložce válce s chromovým vnitřním povrchem a Maliňáci si ho ještě upravovali podle těch pravidel pro "pylony". A protože neměli takovej dynamometr, kterej by byl schopnej změřit motor točící víc jak 32 000 otáček za minutu i s vrtulí o průměru 130mm, montovali ho na konzoli umístěnou na předek normální závodní motokáry a zkoušeli, jaký rychlosti s tím dosáhnou. Ten motor "na steroidech" byl schopnej tu motokáru rozjet přes 50km/h i s dospělým chlapem na sedačce ...
danhard píše:...
PWM se hodí tak k regulaci malého výkonu 0-100%, ale ne ke "srážení" napětí, problémy narůstají kvadraticky s poměrem napětí.
No, myslím že Jirka prostě použil zkratku, jaká se pro pulsní regulaci běžně používá, i když mu šlo jen o příslušný pevně nastavený snížení napětí a příhodnější označení by bylo step-down měnič, protože potřebuje srazit napětí ze zdroje při příslušně velkým nárůstu proudu zátěží a nepotřebuje (snad kromě krátkýho okamžiku pro náběh) žádnou další regulaci v nějakým rozmezí. Furt tě to ale dědku neopravňuje k tomu tady kolem sebe na nás všecky plivat sračky, protože step-downy se používají i pro větší napěťový rozdíly mezi vstupem a výstupem, než je 90% jak ve svým příkladě nadhodil Jirka. On chtěl hlavně ideově nakopnout a poradit, mezitím už jsme našli něco, co bude pro Jirkou požadovanej účel dostatečně malý a schopný danýho snížení napětí při požadovaným výstupním proudu - TOHLE se dá použít pro každou žhavicí svíčku zvlášť a nemělo by to dělat problémy.

Napsal: 27 pro 2020, 10:26
od danhard
Taky jsem mu to popsal, že nestačí jenom spínat napětí spínačem do odporu,
ale že tam musí být funkční stepdown s indukčností a diodou, na rozdíl o Tebe, ty vypatlanej kkreténku :!:
Ty jsi mu radil jako úplnej ddebil :twisted:

Napsal: 27 pro 2020, 10:36
od p32
Ale ty jsi zase dědek. :lol:

Napsal: 27 pro 2020, 10:56
od danhard
Nebuď rasista ! :D

Napsal: 27 pro 2020, 11:22
od tomasjedno
A nezdobíš a nezdravíš správcovou!

Napsal: 27 pro 2020, 11:38
od EKKAR
p32 píše:Ale ty jsi zase dědek. :lol:
To by nebyla zas taková tělesná vada, kdyby se choval normálně a ne jak buranský hovado, který neví kde si má vypláchnout svoje mentální a verbální zvratky z držky ...

Napsal: 27 pro 2020, 12:01
od p32
A stejně je to dědek. :lol:

Napsal: 27 pro 2020, 12:21
od Bernard
Kluci, nechte si něco na Silvestra, aby byla aspoň nějaká sranda. :)

Napsal: 27 pro 2020, 12:22
od PavelFF
to EKKAR: Do paliva žhavicích motorů(o těch je tu řeč) se benzín nepřidává. Žádný Natural, nic takového.
Benzín se používá do motorů s normální jiskřící svíčkou.

Napsal: 27 pro 2020, 12:27
od danhard
Jak dobře by tu bylo, kdyby se do každého tematu nenasral se svými nesmysly ten hloupý člověk s přebujelým sebevědomím :roll:
EKKAR píše:Rozhodně bych ještě k vláknu paralelně dal kapacitu v řádu jednotek uF na "uhlazení" hran průběhu ...
:smash: :smash: :smash: :smash: :smash: :smash: :smash: :smash::smash: :smash: :smash: :smash: :smash: :smash: :smash: :smash:

Napsal: 27 pro 2020, 12:32
od danhard
PavelFF píše:to EKKAR: Do paliva žhavicích motorů(o těch je tu řeč) se benzín nepřidává. Žádný Natural, nic takového.
Benzín se používá do motorů s normální jiskřící svíčkou.
To sis dovolil dost, nejsi taky dědek ? :lol:

Napsal: 27 pro 2020, 12:35
od p32
Hele dědku, nemohl bys to psát jako jeden příspěvek? Potom nám tady praská databáze. :lol:

Napsal: 27 pro 2020, 12:38
od Celeron
Tak už se nehádejte. U kámoše, co má k dispozici v modelu 12V (3S1P LiPol) se použije ten Step down z Ekkarova odkazu a pro mě na dvouválcovýho boxera s dvěma svícema v sérii (3V) LiIon 18650 se přebytek vypálí na Si a shottky diodě v sérii. Lifečka jsou neporemný buřty a mají už i menší kapacitu než 18650. Ten Ekkarův Step down by potřeboval dvě LiIon v sérii, chodí až od 4V výše.
Proč jsem s tím PWM vlastně začal? Protože existuje PWM jednoho výrobce modelářský elektroniky, kterej umí žhavení 1,5-3V z 12V, viz obr. Jak vidno, 555 a Fet, žádná cívka, takže to Step down určitě není. Prý to ale kupodivu chodí. Poučení pro mě, nevěřit všenu co se vyrábí a prodává.