Stránka 5 z 5

Napsal: 16 dub 2021, 16:31
od dvorak
Já mám také ty Hankooky(letní), snad to špatné gumy nejsou, když sponzorují Ligu mistrů a Real Madrid....
Ale máš pravdu, jsou hlučnější, na dálnici dost výrazně.
Na zimu mám Firestony Winterhawk.

Napsal: 16 dub 2021, 17:30
od EKKAR
S Hankookem se to má asi následovně - je to korejská značka, která ale má výrobní závody po celým světě a třeba zrovna ty moje byly podle signa upečený v Maďarsku. Něco podobnýho je třeba značka Nexen, která má mimochodem fabriku v Žatci. Ale ty Hankooky jsou asi takovýhle úrovně - dává je na svoje auta třeba Audi v momentě, kdy si v objednávce zákoš neurčí namontovat jinou, "prémiovější značku" = třeba Myšelýny, 3,14rellky, Dunlopky nebo Dobroroky. Tzn. že Hankook musí bejt natolik kvalitní a bezpečná guma, aby "udržela na uzdě" i takový auto, jako je Audi - a musí umět dodržet certifikační standardy norem jako jsou ISO a VDA, protože jinak by se na seznam dodavatelů pro kteroukoliv značku koncernu vůbec neměla šanci dostat. A pokud zrovna Hankooky montujou třeba v Blavě na takový kcháry jako bylo Audi TT radši, než Barum/Matador/Continental z blízkýho Púchova, tak i to má svoji vypovídací hodnotu ... Mně je doporučil majitel místního pneuservisu - že mají daleko lepší poměr cena/výkon/kvalita než celý profláknutý Barumky, což při mým poměrně atypickým používaným rozměru třeba právě u Barumek znamená, že i když jsou menší, tak jsou dražší než mnohem běžnější gumy na ochcáfku - já používám 195/55 R15 zatímco ochcáfka až do třetí generace má nejběžnější rozměr 195/65 R15 - u běžnejch značek je rozdíl v ceně u stejnýho typu a vzorku gumy od 400,- Kč vejš ve prospěch "těch větších" !!!!

Napsal: 16 dub 2021, 17:44
od Celeron
O Barumkách tady radši nic nepiš, když slyším Barum, tak se mi ježí štětiny po celým těle a naskočí mě kopřivka. Na P405 Combi byly sjetý na můstky po necelých 20 tisících. Původní nesymetrický Mišulíni stejnýho rozměru vydržely na zadku Pažouta skoro 90 tisíc. Rozměr už nevím, je to 20 let.

Napsal: 16 dub 2021, 17:55
od rnbw
Barum aj Matador je hnus. Continental je uplne ina liga, aj ked to patri pod jednu firmu. Zimne Continentaly TS8x0 sa pravidelne umiestnuju na prvych prieckach testov a mam ich aj osobne vyskusane.

Napsal: 16 dub 2021, 18:10
od DedVseved

Napsal: 16 dub 2021, 18:30
od EKKAR
A jinak já už mám od včerejška přezuto, aktuálně na Drobkovi kutálím Vredestein SporTrac 5. Plus new kotouče Ferrodo a desky ATE, starý desky už byly moc sjetý a levej kotouč dokonce měl v třecí ploše na vnitřní straně vyrezlou plochu několik cm², takže na LP kole bylo odhadem jen asi 50% brzdnýho účinku proti normálnímu stavu - a bohužel defekt byl tak hlubokej, že nešel jen přesoustružit. Mechoš nad tím krčil ramenama, prej to musela bejt vada v matroši, oba kotouče byly jinak naprosto v cajku, pokud by se ta část plochy z jednoho neuvolnila, vydržely by v pohodě do další výměny.

Napsal: 16 dub 2021, 23:08
od Mysteri
Nečítal som to tu celé, tak iba jedna poznámka:
Za rok už najazdím iba málo (pod 5.000km), tak som kúpil pred dvoma rokmi Matador. Však podporím našu slovenskú pracovnú silu. A prd. Prišli gumy Matador a na nich Made in Romania, no nenasralo by to Slováka?.... :lol: Až potom mi porozprával kamarát, ktorý robil dávno v Matadore, ešte v časoch, keď to synci tatka, ktorému fakt šlo o značku, zákulisie... V r. 2007 predali synci Rosinovci Matador Continentálu. Bola tam však ešte tatinova podmienka, že výrobu mašín na výrobu gúm bude Continental ešte minimálne 5 rokov trpieť. Netrpeli to ani tých 5 rokov. Potom tú divíziu ,,Machinery Púchov" Continental komplet zrušil, prepustil (cca 30 ľudí). A asi dôvod? Tie Matadorské mašiny boli už dávno modernejšie, než tie Germánske. Vytláčali ich z trhu v JAR, v Indii, v Číne atď. Tak to Continental, namiesto toho, aby tento púchovsky vývoj a pár ľudí prevzal, radšej zrušil. To však prepusteným nedalo a vďaka pôvodným kontaktom v krajine šikmookej oslovili dlhodobého obchodného partnera a vznikla na truc Continentalu https://www.teraz.sk/ekonomika/priemyse ... lanok.html Ako je to teraz so značkou Matador na gumách neviem, ale viem, že minimálne bežné rozmery na bežné autá sú Made In Romania. A pochybujem, že sa dnes v Púchove niečo vyrába pod markou Matador....Tak asi toľko o podpore ,,Slovenskej" značky pri nákupe Matador.... :evil:

Napsal: 16 dub 2021, 23:20
od rnbw
Moje stare Continentaly su tusim tiez rumunske.

Napsal: 17 dub 2021, 13:41
od dvorak
Paradoxní je, že pokud jezdím v létě na zimních gumách, stačí mi hloubka vzorku 1.6 mm, alepoň mi to tak říkali u nás na STK.

Napsal: 17 dub 2021, 14:59
od Hubert_79
A měli pravdu. Požadovaná hloubka vzorku 4 mm je na zimních gumách v období 1.11. až 31.3., pokud je na silnici souvislá vrstva sněhu, ledu, případně lze výskyt tohoto jevu během jízdy předpokládat. Švestka samozřejmě bude tvrdit něco jiného, poněvadž potřebuje čárku za pokutu.

Napsal: 17 dub 2021, 15:16
od dvorak
Ano, toho právě využívali "dovozci" ojetých zimáků a prodávali je pak u nás na dojetí v létě.

Napsal: 17 dub 2021, 15:25
od Hubert_79
Když to lidi kupují...

Napsal: 17 dub 2021, 15:34
od rnbw
Prave som prezul. Idealne pocasie, za hodinku hotove aj uymtim ruk. Letne mam minuly rok kupene Bridgestone Turanza T005, Made in Italy.

Napsal: 17 dub 2021, 19:39
od dvorak
Vzhledem k počasí jsou i případy, že někdo opět přezouvá na zimní.