Něco o autech (odděleno)

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#61 Příspěvek od Hubert_79 »

Prostě měl Speciál 90 a Super 96, nic na tom nezmění sebevětší špalek, co vypotíš.
Škodivky měly požadavek 90 (nebo LS kvůli vyšší kompresi 95) od začátku výroby, což je rok 1976. Mám též pocit (ale nemám po ruce příslušnou knihu), že požadavek 95 měla i 110R/110LS, to mělo první sériový dvoustupňový karbec (DDSR). Bylo to dáno i tehdy moderním dvoustupňovým karburátorem (Jikov 32 EDSR), to by ti na nějakou 80 nebo 85 zkrátka nejelo.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
xsc
Příspěvky: 6666
Registrován: 25 zář 2014, 02:00

#62 Příspěvek od xsc »

Navíc pod těma fotkama jsou popisky, kdy přibližně byly pořízeny. Ta, kde je ještě Normál, je ze 70. let a už tam mají Speciál 90.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29693
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#63 Příspěvek od EKKAR »

Když říkám, že jseš moc mladej, abys takový věci mohl pamatovat, tak to myslím vážně. Důkaz je i tvoje tvrzení o tom karbci - Jikov 32 EDSR byl až nástupce dvojkomorovýho karbce Jikov 32 SEDR, montovanýho do "eleskovejch" šádyn na začátku produkce, takže ho nemohla mít "stodesítka erko". Ano, měla dvojkomorák, ale jinýho typu. Prostě ses vylíhnul moc pozdě ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
pepik9
Příspěvky: 2239
Registrován: 31 srp 2010, 02:00

#64 Příspěvek od pepik9 »

projet Citroenu, kterej nebyl zavedenej do výroby u mateřský firmy, ale "prodanej" Rumunům - jeho koncept pocházel ještě z druhý poloviny 70. let a byl v podstatě nerealizovaným pokusem
A co Visa ?
Pokud jde o benzín, žigulík (2101) měl předepsaný benzín oč 93, a tak se po začátku mezi majiteli řešilo, jestli míchat speciál a super 1:1. A skončilo to u levnějšího speciálu.

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#65 Příspěvek od Hubert_79 »

EKKAR píše:Důkaz je i tvoje tvrzení o tom karbci - Jikov 32 EDSR byl až nástupce dvojkomorovýho karbce Jikov 32 SEDR, montovanýho do "eleskovejch" šádyn na začátku produkce, takže ho nemohla mít "stodesítka erko". Ano, měla dvojkomorák, ale jinýho typu. Prostě ses vylíhnul moc pozdě ...
Moje tvrzení je správné, opět se mýlíš. První typ karburátoru pro Š 105/120 byl EDSR, typ SEDR byl montovaný až někdy po roce 1985.
A 110 R (a 110 LS) měla karbec Jikov DDSR.
Jen na okraj - obdobné karburátory měla i T 613, ovšem dvojmo. Nejprve DDSR, pak EDSR a nakonec SEDR.
Od škodovkových se lišil větším průměrem druhého stupně. Pro škodovky byly karburátory značené 32 xxxR a pro Tatru 32-34 xxxR.
Kec o tom, kdo se kdy vylíhl ponechám raději bez komentáře.
Přílohy
karbec.jpg
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#66 Příspěvek od tomasjedno »

pepik9 píše:
projet Citroenu, kterej nebyl zavedenej do výroby u mateřský firmy, ale "prodanej" Rumunům - jeho koncept pocházel ještě z druhý poloviny 70. let a byl v podstatě nerealizovaným pokusem
A co Visa ?
Jistá podobnost tam je, ale není to on. Oltcit vznikl z prototypu Y z počátku 70. let.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29693
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#67 Příspěvek od EKKAR »

Měly společnou platformu, Visa bylo "pětidvířko" a Oltcit "trojdvířko". Něco podobnýho jsou "fyfáci" Bravo a Brava, akorát že tam je Bravo trojdvířko hatchback a Brava pětidvířko liftback, kombík od nich byla Marea ("makrela"). Někde jsem čet, že Rumuni chtěli původně dělat i tu pětidveřovou variantu Oltcita (neboli v podstatě tu Visu), ale na ni už jim nestačily love na příslušný lisovací nástroje na kastli, protože ta musí bejt od "A" sloupku až nakonec jinačí ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“