Stránka 5 z 5

Napsal: 22 pro 2021, 10:31
od Hubert_79
Prostě měl Speciál 90 a Super 96, nic na tom nezmění sebevětší špalek, co vypotíš.
Škodivky měly požadavek 90 (nebo LS kvůli vyšší kompresi 95) od začátku výroby, což je rok 1976. Mám též pocit (ale nemám po ruce příslušnou knihu), že požadavek 95 měla i 110R/110LS, to mělo první sériový dvoustupňový karbec (DDSR). Bylo to dáno i tehdy moderním dvoustupňovým karburátorem (Jikov 32 EDSR), to by ti na nějakou 80 nebo 85 zkrátka nejelo.

Napsal: 22 pro 2021, 17:03
od xsc
Navíc pod těma fotkama jsou popisky, kdy přibližně byly pořízeny. Ta, kde je ještě Normál, je ze 70. let a už tam mají Speciál 90.

Napsal: 22 pro 2021, 17:04
od EKKAR
Když říkám, že jseš moc mladej, abys takový věci mohl pamatovat, tak to myslím vážně. Důkaz je i tvoje tvrzení o tom karbci - Jikov 32 EDSR byl až nástupce dvojkomorovýho karbce Jikov 32 SEDR, montovanýho do "eleskovejch" šádyn na začátku produkce, takže ho nemohla mít "stodesítka erko". Ano, měla dvojkomorák, ale jinýho typu. Prostě ses vylíhnul moc pozdě ...

Napsal: 22 pro 2021, 21:49
od pepik9
projet Citroenu, kterej nebyl zavedenej do výroby u mateřský firmy, ale "prodanej" Rumunům - jeho koncept pocházel ještě z druhý poloviny 70. let a byl v podstatě nerealizovaným pokusem
A co Visa ?
Pokud jde o benzín, žigulík (2101) měl předepsaný benzín oč 93, a tak se po začátku mezi majiteli řešilo, jestli míchat speciál a super 1:1. A skončilo to u levnějšího speciálu.

Napsal: 22 pro 2021, 22:06
od Hubert_79
EKKAR píše:Důkaz je i tvoje tvrzení o tom karbci - Jikov 32 EDSR byl až nástupce dvojkomorovýho karbce Jikov 32 SEDR, montovanýho do "eleskovejch" šádyn na začátku produkce, takže ho nemohla mít "stodesítka erko". Ano, měla dvojkomorák, ale jinýho typu. Prostě ses vylíhnul moc pozdě ...
Moje tvrzení je správné, opět se mýlíš. První typ karburátoru pro Š 105/120 byl EDSR, typ SEDR byl montovaný až někdy po roce 1985.
A 110 R (a 110 LS) měla karbec Jikov DDSR.
Jen na okraj - obdobné karburátory měla i T 613, ovšem dvojmo. Nejprve DDSR, pak EDSR a nakonec SEDR.
Od škodovkových se lišil větším průměrem druhého stupně. Pro škodovky byly karburátory značené 32 xxxR a pro Tatru 32-34 xxxR.
Kec o tom, kdo se kdy vylíhl ponechám raději bez komentáře.

Napsal: 22 pro 2021, 22:22
od tomasjedno
pepik9 píše:
projet Citroenu, kterej nebyl zavedenej do výroby u mateřský firmy, ale "prodanej" Rumunům - jeho koncept pocházel ještě z druhý poloviny 70. let a byl v podstatě nerealizovaným pokusem
A co Visa ?
Jistá podobnost tam je, ale není to on. Oltcit vznikl z prototypu Y z počátku 70. let.

Napsal: 23 pro 2021, 17:03
od EKKAR
Měly společnou platformu, Visa bylo "pětidvířko" a Oltcit "trojdvířko". Něco podobnýho jsou "fyfáci" Bravo a Brava, akorát že tam je Bravo trojdvířko hatchback a Brava pětidvířko liftback, kombík od nich byla Marea ("makrela"). Někde jsem čet, že Rumuni chtěli původně dělat i tu pětidveřovou variantu Oltcita (neboli v podstatě tu Visu), ale na ni už jim nestačily love na příslušný lisovací nástroje na kastli, protože ta musí bejt od "A" sloupku až nakonec jinačí ...