Stránka 47 z 100

Napsal: 29 dub 2020, 11:38
od Hubert_79
To jde pěkně blbě mejt. Navíc ta mašina jede většinu cesty rychleji než auto (i když tato "dá" jen 140 km/h) a ještě ta velká, téměř svislá čelní plocha. To je asi myčka na ONJ v permanenci.

Napsal: 29 dub 2020, 14:25
od xsc
Dneska po dešti je žluto i uvnitř Prahy.

Napsal: 29 dub 2020, 15:37
od Hubert_79
Kvetou smrky. Ač by se to "nabízelo", tak tohle z řepky není.

Napsal: 29 dub 2020, 22:49
od Hydrawerk
:D :D

Napsal: 29 dub 2020, 23:02
od Celeron
Hubert_79 píše:Kvetou smrky. Ač by se to "nabízelo", tak tohle z řepky není.
To mi povídej! Včera jsem seděl na zahradě, fouknul vítr a já byl hnědožlutej ze sousedovýho stříbrňáku smrku. Za chvíli jsem dostal takovej záchvat kašle, že jsem si myslel že umřu na něco jinýho než Covid. :roll:

Napsal: 29 dub 2020, 23:07
od ok1hga
ze zásady jen s rouškou . . .

Napsal: 29 dub 2020, 23:15
od ok1hga
. . . pětadvacítka ?

Napsal: 30 dub 2020, 07:59
od Hubert_79
Celeron píše:Smrky a pyl
Ty smrky nekvetou každý rok, loni nekvetly. Pamatuji ale rok, myslím že 2018 a to byla oblaka pylu vidět. Po chvíli lese jsem byl celý žlutý... No tak letos si taky užijeme.

Napsal: 04 kvě 2020, 12:56
od Matka_Tereza
Dostala se mi do ruky zajímavá pohlednice... :D
Obrázek

Napsal: 07 kvě 2020, 16:36
od Hubert_79
Po více jak šedesáti letech se na pražské koleje podívá a do provozu zasáhne tramvaj T2. Zde na smyčce Sídliště Petřiny na lince 2 do Braníka.

Napsal: 07 kvě 2020, 21:01
od EKKAR
Přitom ještě starší předválečná "kotěrovka" už pražský koleje brázdí - fotil jsem si ji tam kousek od Rudolfina koncem listopadce loňskýho roku ... Sice je s neoriginálním pantografovým sběračem, původně měla sběrač "bambus" = tyčovej jako trolejbus, akorát jen jeden - druhej pól byly vždycky kolejnice, ale myslím že s tím by nejspíš neprojela dnešníma trolejovýma výhybkama a kříženíma. Druhá možnost, proč byly zrušený u tramvají "bambusy" je nebezpečí zachycení jejich stahovacího mechanismu ať už nechtěně jiným vozidlem, nebo při nehodě. Skutečnou příčinu konverze "kotěrovky" na pantograf neznám.

Napsal: 07 kvě 2020, 21:16
od rnbw
V BA je tiez jedna T2 ako historicke vozidlo. Jazdi pri roznych mestskych akciach.

Napsal: 07 kvě 2020, 22:11
od Celeron
EKKAR píše: Druhá možnost, proč byly zrušený u tramvají "bambusy" je nebezpečí zachycení jejich stahovacího mechanismu ať už nechtěně jiným vozidlem, nebo při nehodě.
No a co ty "dvojbambusy" u trolejbusů, tam tohle nebezpečí nehrozí? Řekl bych, že ještě mnohem víc. :wink:

Napsal: 07 kvě 2020, 22:22
od Hubert_79
Ty T2 v Praze ale nikdy v pravidelném provozu nejezdily, mají tedy po více než 60 letech od výroby premiéru. Tato je odkoupená z Liberce (a dříve byla pokud mě paměť neklame ostravská), kde naopak jezdily ještě poměrně nedávno.
Ty tyčové sběrače - asi to bude souviset s rozbočkami troleje nad výhybkami (což je u pantografů jednodušší) a s tím, že, trolejový drát není spojitý - úseky jsou oddělené jakýmsi křížením. No a tady by z toho ten "bambus" vylítl a bylo by po jízdě.
Poloha pantografu u tramvaje taky není jen tak - souvisí to s úsekovými děliči a podobně. Třeba tramvaje T3 pro Jugoslávii (myslím pro Sarajevo) měly ten panťák vzadu.

Napsal: 07 kvě 2020, 22:36
od rnbw
Zaujimave. Vraj v muzeu tam mate jeden prototyp T2, ktory bol predtym (aj) v Bratislave.