Stránka 48 z 53

Napsal: 23 črc 2023, 20:24
od vasekpetr1
Jen bych si dovolil oponovat, že to, co je na odkazu kbuldy není to, o čem je první foto ve vláknu, i když vnější kryt je stejný...
Zde na straně 2.

Napsal: 24 črc 2023, 08:20
od samec
UTi260B

Napsal: 24 črc 2023, 10:01
od josef_novak
údaje z budoucnosti :lol:

Napsal: 24 črc 2023, 12:25
od EKKAR
Z jaký budoucnosti, je tam datum ve formátu rok/měsíc/den = 2023/07/24 ....

Napsal: 24 črc 2023, 12:26
od rnbw
Je tam aj cas :roll:

Napsal: 24 črc 2023, 12:48
od Hill
To se tu ještě nikomu nepovedlo blbě nastavit čas ve foťáku?

Napsal: 24 črc 2023, 16:04
od samec
Hej, všimol som si ten nesprávny čas a aj ma to mrzelo, ale už sa mi nechcelo to fotiť znova, lebo som sa ponáhľal do práce, tak som len nazval fotku "rano".

Ale on ten čas bude asi aj správny, keďže to prišlo z Číny. Nesprávne bude časové pásmo.

Napsal: 26 črc 2023, 21:55
od MiraSt
EKKAR píše:Infračervenej pyrometr na měření teploty kolovejch ložisek projíždějících souprav?
Spíš ale nějakej snímač kódů vozidel, počítadlo projetejch souprav a pod...
Už je to pasé, ale..... Kdyby to měřilo ty ložiska jak jsem se původně domníval a měli by to na nádraží ve Studénce na novojičínsku tak bych nemusel volat hasiče k nákladnímu vlaku který projel kolem mě a který ve Studénce naštěstí zastavoval, a na třetím voze odzadu hořelo všech (!) osm kol! Zablokované brzdy a dvojkolí rozpálené do ruda (asi). Nešlo se k tomu přiblížit jak to sálalo a hasiči to měřili termovizí-350°C bylo hlášení. Potmě by to asi žhnulo. Plameny nemám zachycené bo jsem volal policajty a hasiče. Mezitím to zhaslo.

Napsal: 26 črc 2023, 22:28
od samec
Čo je to tam v tom videu? Nemyslím rezistory a kondenzátory, ale tie ostatné veci.
https://youtu.be/gvnLRBMImAQ

Napsal: 27 črc 2023, 01:03
od Celeron
Na nádraží bych hledal díly vlakový zabezpečovačky. Nejspíš to je sklad nějakýho servisního střediska.

Napsal: 27 črc 2023, 07:59
od EKKAR
Sklad ND "dráteníků" = oddělení zabezpečovací und sdělovací techniky.

Napsal: 27 črc 2023, 10:03
od Hill
Hlavně je tam slyšet, jak rychle ta technika zestárla a stal se z ní nostalgický, leč jinak smutný zdroj druhotných surovin.
Cením si toho, že se autor o něco snaží, ale to jde ztuha, když ani nepoznává drátový odpor s přestavnou odbočkou, přesné drátové trimry (špindláky) přejde, elektrolyt 2x100µ/450 V srovnává s kapacitorem do autozesilovačů, poprvé viděl krabicový MP svitkový kondenzátor, přesné a stabilní polyesterové svitky na kostřičkách nepoznává vůbec, telka je prostě telka, kdo ví, jestli už přišel na to, že je to jen monitor bez tuneru. Ty uřezané šňůry hodnotí podle ceny kovu, zatím, co kovů se tam všude okolo válí doslova tuny... A ta různá relé, signální bloky, jsou technicky a zejména mechanicky dokonalé kousky, samozřejmě odpovídající stavu techniky a materiálových možností své doby, dnes by z nich byly krásné muzejní exponáty.
Nakonec mu nějak chodí hodiny s digitrony ubastlené někdy před 45 roky.
Jo, a to pozadí, co je na většině záběrů, taky není špatné.

Napsal: 28 črc 2023, 08:47
od houmr
Hill píše:Hlavně je tam slyšet, jak rychle ta technika zestárla a stal se z ní nostalgický, leč jinak smutný zdroj druhotných surovin.
A ta různá relé, signální bloky, jsou technicky a zejména mechanicky dokonalé kousky, samozřejmě odpovídající stavu techniky a materiálových možností své doby, dnes by z nich byly krásné muzejní exponáty.
Nicměně mnoho viděného materiálu stále oddaně slouží nebo dosluhuje na spoustě českých a předpokládám i slovenských tratích. Fázová relé DSŠ se sice v rámci interoperability hufně ruší ale stále jsou ještě k vidění, rélové bloky nebo samostná relé NMŠ jsou stále pilířem staničních zab. zař., stejně tak "akvária" a bedničkové kodéry nebo KAVy a FIDy se určitě také najdou v provozu v hojném množství (namátkou třeba ÚL-Kolín-Havl.Brod-Brno).
Podle umístění předpoládám, že jde o nějaké opuštěné spádoviště, kde krom samotného koulení byla umístěna nějaká dílna středních oprav. Samotný KOMPAS je asi vystěhovaný - na něj se zřejmě slétli údržbáři s jiných spádovišť, které stále KOMPAS provozují - udržovat dnes v chodu zařízení z 80.let postavené na procesoru 8080 stojí hlavně na tom, kde se dá co vybrabčit...

Napsal: 28 črc 2023, 09:47
od Hill
Podle té střechy bych si tipnul na stavědlo jižně od dílen, tedy toto.

Napsal: 28 črc 2023, 10:08
od houmr
Aha, tak pokud je to tak, tak KOMPAS je na druhém zhlaví, tady mohly být ty dílny a jen nějaké pomocné stavědlo s nějakou nadstandartní sdělovačkou. Ten počítač s položením pro telefonní sluchátko jsem už někde viděl (ale na dráze to nebylo, spíš v nějakém časopise), zelené monitory se v běžném zabzař na dráze také nevyskytovaly. Myslím, že po obojím by byla mezi sběrateli velká poptávka...

Když na to koukám znovu, tak ten "velín" s tím vytrhaným topením v tom nejvyšším patře je oproti tomu zbytku tak prázný, že tam dost možná ani nikdy žádné pomocné stavědlo nebylo a celá budova tak sloužila jen dílně středních oprav.